اساتید پیشنهادی:

5 باور نادرست در مورد یادگیری زبان! | نکات یادگیری زبان

پرستو غفاری
پرستو غفاری
چهارشنبه, 26 آبان 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تعداد بازدید : 3925

5 افسانه در مورد یادگیری زبان! | نکات یادگیری زبان

در این مقاله از سری مقاله های آموزشی وبلاگ تیکا که به عنوان منبعی برای یادگیری سریع زبان خارجی می تواند به شما کمک کند به بررسی مواردی می پردازیم که برخی از زبان آموزان هنگام شروع یادگیری زبان خارجی با چنگ انداختن به آن ها یادگیری را به تاخیر می اندازند. افسانه های زیادی در مورد یادگیری زبان وجود دارند. در واقع نمی خواهم آنها را افسانه بنامم، در حقیقت آنها بهانه هستند.

در مقابل هر بهانه در مورد اینکه چرا شما نمی توانید یک زبان متداول را بیاموزید، تعداد بیشماری زبان آموز وجود دارند که آن ها را از بین برده اند و زبان های تازه را حقیقتاً آموخته اند.

سؤال این است که چگونه؟چطور این کار را انجام می دهند؟

تفاوت آنها با دیگر افرادی که یادگیری یک زبان را آغاز می کنند و شکست می خورند چیست؟ چرا برخی زبان آموزان موفق می شوند و برخی شکست می خورند؟

خب، تفاوت بزرگ میان زبان آموزانی که موفق می شوند با آنها که شکست می خورند این است که زبان آموزان ناموفق به افسانه ها معتقدند، اما زبان آموزان موفق آنها را در هم می شکنند.

آنها فهمیده اند که هر کس می تواند یک زبان را فرابگیرد و به عقایدی که خلاف این را می رساند، بی اعتنا هستند. هروقت که کسی به دلیلی برای امکان پذیر نبودن یادگیری فکر می کند، یک زبان آموز موفق خلافش را ثابت می کند.تصور کنید اگر این افسانه ها، دروغ ها و بهانه ها را رد کنید چند زبان دیگر را می توانید بیاموزید. فهرست این افسانه ها بسیار طولانی است اما 5 تا از آن ها غالب است. بیایید هر کدام از آنها را بشکافیم و نابودشان کنیم.

دلایل دشواری یادگیری چند زبان



 

پایان یک افسانه: حذف 5 افسانه متداول در مورد یادگیری زبان جدید

در ادامه این مقاله 5 نکته درباره یادگیری زبان که در حد افسانه هستند و به هیچ وجه واقعیت ندارند صحبت خواهیم کرد.

افسانه 1: بهترین سن یادگیری زبان زیر 12 سال است

چرا از بزرگترین افسانه شروع نکنیم؟ افسانه ای که تقریباً همه فکر می کنند که درست است. افسانه ای که می گوید هر شمع اضافه روی کیک تولدتان یادگیری یک زبان را دشوارتر می سازد. تحقیقات زبان شناسی نشان می دهد که بزرگسالان نه تنها قادر به یادگیری زبان های خارجی هستند، بلکه بهتر از بچه ها این روند را طی می کنند. اما چه کسی به گواهی علمی برای اثبات نیاز دارد؟ فقط کافی است به اطراف خود نگاهی بیندازید. بهترین سن یادگیری زبان همین سنی است که در آن قرار دارید!

تا به حال چند مهاجر را ملاقات کرده اید؟چند بار تا به حال با کسی مکالمه انگلیسی با لهجه یا گویش متفاوت داشته اید؟ آن ها را به عنوان منبع الهام خود به یاد داشته باشید. یادگیری انگلیسی به عنوان زبان دوم برای یک نفر غیر انگلیسی زبان همانقدر دشوار است که یادگیری دیگر زبان ها برای ما انگلیسی زبان ها. و آنها چه کار کردند؟ یاد گرفتند! بزرگسالان. جوان ها. پیرها. همه شان. هیچ کدام برای یادگیری زیادی پیر نشده بود. بنابراین شما هم زیادی پیر نیستید.

"مقاله پیشنهادی ما: چگونگی شروع یادگیری زبان انگلیسی"
 
استاد آنلاین زبان برای یادگیری در زمان کوتاه


 

افسانه 2: تکنولوژی تازه یادگیری زبان های خارجی را بی معنی کرده است

یکی دیگر از افسانه های بدنام در عصر مدرن اطلاعاتی که در آن زندگی می کنیم ریشه دارد. این عقیده می گوید: به تنها چیزی که نیاز داریم، Google translate است. بعضی افراد فکر می کنند که وقتی اپلیکیشن Google translate به همین دلیل به بازار ارائه شده است، یادگیری یک زبان تازه بی معنی است. "چرا سخت کار کنید وقتی گوشی آیفون شما برایتان ترجمه می کند؟ نقص های زیادی در این افسانه وجود دارد که زبان آموزان مشتاق برای یادگیری زبان های تازه را دلسرد می کند.

اول از همه، کیفیت ترجمه یک اپلیکیشن همیشه عالی نیست. در بسیاری از موارد نتیجه بدست آمده از آنها درک ناشدنی است.

دیگر اینکه ممکن است ترجمه با یک ماشین ممکن شود، اما تفسیر نه! اینها تفاوت میان زبان نوشتاری و گفتاری را به ترتیب نشان می دهند. بله، صدایی وجود دارد که متن را می خواند. اما ما داریم در مورد صحبت کردن رو در رو، تعامل انسانی حرف می زنیم. شما هرگز انتظار ندارید تا از طریق تایپ کردن سخنان خود برای متقاعد کردن مشتری تان در باب خرید با او ارتباط برقرار کنید. و نهایتاً با استفاده از یک دستگاه ترجمه، تمام بخش لذت بخش یادگیری یک زبان تازه را از دست خواهید داد.

اپلیکیشن یادگیری و ترجمه زبان



افسانه 3: یادگیری یک زبان خارجی تا ابد ادامه دارد

سومین افسانه که در پی نابود کردنش هستیم، افسانه " تا ابد" است. می گویند: یادگیری زبان برای من 20 سال طول کشید.

این گفته، صحیح نیست.

حتی با سرعت نیم ساعت در روز، بعد از 5 سال می توانید به سطح پیشرفته و حرفه ای در یک زبان برسید. و این تنها یک تخمین محافظه کارانه است. با این حال، به جای بحث بر سر اینکه چه قدر طول می کشد تا یک زبان را فرا بگیرید، بهتر است با رویکرد جدید به این افسانه بپردازیم. بیایید گرفتن مدرک کارشناسی ارشد را در نظر بگیریم. یک نفر ممکن است قصد دریافت این مدرک را داشته باشد، اما آنقدری سرش شلوغ باشد که تنها یک کلاس در هر ترم بگیرد. که می شود سه کلاس در سال. اگر برنامه کلاس به 30 ساعت نیاز داشته باشد، گرفتن مدرک برای او 10 سال به طول می انجامد.

البته که زمان زیادی است. اما یک خبر مهم! آن 10 سال به هر حال خواهد گذشت. می توانید تصمیم بگیرید که در این 10 سال مدرک را بدست بیاورید یا نه. اما در هر حال زمان خواهد گذشت. روند مشابهی برای یادگیری زبان وجود دارد. افراد معمولاً در تخمین زمان یادگیری غلو می کنند. فارغ از اینها، مشکل طول کشیدن این روند کجاست؟ ممکن است 3 سال طول بکشد، 5 یا حتی 10 سال. خب که چه؟ زمان به هر حال خواهد گذشت. تنها سؤالی که باید از خود بپرسید این است که بعد از اینکه این زمان گذشت، آیا می خواهم یک زبان خارجی را صحبت کنم یا نه؟

افسانه 4: یادگیری یک زبان جدید هیچ زمانی نمی گیرد

افسانه بعدی درست مخالف قبلی است. این یکی افسانه "این محصول را بخرید و تا فردا صبح یک زبان را بیاموزید" نام دارد. ایده اینکه یک نفر بتواند در یک سطح خوب و روان در یک هفته یا یک ماه یک زبان خارجی را حقیقتاً بیاموزد، مسخره است. بله تعداد اندکی از چند زبانه ها وجود دارند که یادگیری زبان ها در کوتاه ترین زمان را سریع به انجام می رسانند و توصیه های معرکه ای در این باب ارائه می دهند. اما "سریع" و "در هفت روز" خیلی با هم فرق می کنند.

زمان دقیق یادگیری به نسبت افراد مختلف، کاملاً متفاوت است.

زبان آموزانی که به افسانه یادگیری زبان در دو روز با به کارگیری چند توصیه پنهان در یک کتاب الکترونیکی معتقدند (البته توصیه هایی که هیچ یک از چندزبانه ها تا به حال کشف نکرده اند)، خود را در معرض شکست قرار می دهند. چرا؟

به دلیل اینکه شما واقعاً زبان را قبل از جلسه کاری تان تا فردا ناهار یاد نخواهید گرفت. این اتفاق نخواهد افتاد. در نتیجه دلسرد می شوید و فکر می کنید مشکلی در شما وجود دارد. این افسانه بسیاری از زبان آموزانی که می توانستند در زمینه دستیابی به اهدافشان بسیار موفق باشند را از یادگیری باز داشته است. باور نکنید. نابودش کنید. انتظارات واقع گرایانه داشته باشید و برایش تلاش کنید.

یادگیری سریع زبان خارجی



 

افسانه 5: یادگیری همزمان بیش از یک زبان خارجی امکان پذیر نیست

یک افسانه دیگر که چندزبانه های مشتاق می شنوند و گاهی باورش می کنند این است که یادگیری همزمان دو زبان برای یک نفر تقریبا غیر ممکن است.

این مسئله ما نیست. در حقیقت، مزایای بسیاری در یادگیری چند زبان به صورت همزمان وجود دارد. ممکن است برای برخی از افراد یادگیری زبان های مشابهی مثل فرانسوی و ایتالیایی به صورت همزمان چالش برانگیز باشد. اما هیچ قانون مشخصی در مورد آن وجود ندارد. برخی چند زبانه ها از این رویکرد لذت هم می برند. برخی دیگر از زبان آموزان یادگیری همزمان زبان هایی که با هم کاملاً متفاوتند را ساده تر می یابند مثل اسپانیایی و عربی.

هر زبان آموز سبک مخصوص به خود را دارد. اما هیچ یک از اینها قانون کلی نیست. پس گفتن اینکه یک نفر نمی تواند به صورت همزمان بیش از یک زبان را فرا بگیرد، یک افسانه است. ممکن است برای شما تمرکز کردن بر روی یک زبان تا زمانی که دو زبانه شوید، ساده تر باشد و پس از آن شروع به یادگیری چند زبان به صورت همزمان کنید. اما این فقط ایده ای است که برای برخی افراد جواب می دهد. خود را محدود نکنید. اجازه ندهید که یک افسانه شما را در قفس بگذارد. اگر می خواهید که چند زبان را به صورت همزمان فرابگیرید، هیچ کس نمی تواند شما را از این کار بازدارد. در نهایت، زبان آموزان موفق از پس شکستن این افسانه ها برآمده اند. ما به بهانه ها بی اعتنایی می کنیم و از باور کردن این که برای یادگیری سنمان بالارفته، امتناع می کنیم. ما متوجه هستیم که تکنولوژی نیاز یادگیری زبان را باطل نکرده است. می دانیم که یادگیری زبان تا ابد طول نمی کشد اما به بیش از یک هفته نیاز دارد. بعلاوه، بسیاری از ما چندین زبان را به صورت همزمان فرا میگیرند.

خبر خوب این است که با دانستن این که این افسانه ها حقیقت ندارند، می توانید موانع را بشکنید و همین حالا یادگیری زبان بعدی را آغاز کنید.

خبر بد این است که دیگر نمی توانید از این افسانه ها به عنوان بهانه برای یاد نگرفتن زبان استفاده کنید.

وقت آن است که این افسانه ها را کنار بگذارید و زبانی که همیشه آرزوی یادگیری آن را داشتید را فرا بگیرید.

شما علاقه مندان به یادگیری زبان انگلیسی می توانید به صورت مجازی و از راه دور زبان موردنظر خود را ییاد بگیرید . کافی است در صفحه اساتید، استاد زبان دلخواه خود بر روی رزرو کلاس رایگان زبان کلیک کرده و در روز و ساعت مدنظر خود در کلاس زبان سایت آموزش آنلاین تیکا شرکت کنید. همچنین، برای یادگیری زبان خارجی به صورت خودآموز در خانه می توانید از اپلیکیشن زبان تیکا استفاده کنید.


منبع: FluentU

استاد آنلاین زبان تیکا برای تدریس

 

5 باور نادرست در مورد یادگیری زبان! | نکات یادگیری زبان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات