اساتید پیشنهادی:

13 تا از بهترین کتاب‌های آموزشی زبان فرانسوی برای تمام سطوح

پرستو غفاری
پرستو غفاری
پنج‌شنبه, 4 آبان 2022

زمان مطالعه : 8 دقیقه

تعداد بازدید : 1310

کتاب‌های آموزشی زبان فرانسوی

بهترین راه برای تسلط به زبان فرانسوی چیست؟ بهترین گزینه ارتباط مستقیم با زبان است که راه‌های مختلفی برای آن وجود دارد مثل کتاب‌های صوتی و الکترونیکی، موسیقی فیلم و اپلیکیشن‌های فرانسوی. در هر صورت کتابهای آموزشی پایه هر برنامه آموزش زبان به خصوص زبان فرانسوی است، اما حقیقتی باقی می‌ماند: چیزهای ابتدایی و اساسی برای یادگیری وجود دارند.
شما برای شروع نیاز دارید تا درکی از دستور زبان و لغات فرانسوی داشته باشید. برای برخی افراد استفاده از روش‌های آموزشی با اساس ارتباط مستقیم با زبان به عنوان مکملی بر کتاب‌های آموزشی سنتی نتیجه بسیار خوبی را ارائه می‌دهد.

 بهترین کتاب‌های آموزشی زبان فرانسوی برای تمام سطوح


در یک نگاه: 6 انتخاب ما از میان کتاب‌های آموزشی اینها هستند:
1-    مبتدی: Easy French Step-by-Step
2-    Entre Amis
3-    متوسطه: Wn bonne forme
4-    Mise en scene: cinema et lecture
5-    پیشرفته: Le bon Usage
6-    Advanced French

جهت مطالعه بیشتر: کتاب های فرانسوی

کتاب‌های آموزش فرانسوی


اگر قبلاً در مدرسه کلاس فرانسوی داشته‌اید، احتمالاً تصورتان از کتاب‌های آموزش فرانسوی محدود می‌شود به عکس‌های نه چندان هنرمندانه، دیالوگ‌های مصنوعی، بخش‌های بی‌نظم و مجموعه کلماتی که به نظر بی‌ربط به زندگی روزمره می‌رسند. کتاب‌های درسی بسیاری برای آموزش فرانسوی وجود دارند اما همه‌شان مفید نیستند.
اگر برای یادگیری دستور زبان به کمک نیاز دارید، یا منبعی می‌خواهید تا با استفاده از آن موقع تجربه استفاده از زبان اشتباهات خود را تصحیح کنید، همینجا بمانید. اینجا به تعدادی کتاب آموزشی اشاره می‌کنیم که برای زبان‌آموزان در هر سطحی مناسب هستند و شما را در این راه (la rue) راهنمایی می‌کنند.

13 تا از بهترین کتاب‌های آموزشی زبان فرانسوی برای تمام سطوح

سطوح مبتدی

به عنوان یک مبتدی می‌بایست یک کتاب آموزشی مفید پیدا کنید چرا که کتاب بد می‌تواند شما را از ادامه دادن این مسیر دلسرد کند. اگرچه این کتاب‌ها کارآمدترین روش آموزش زبان نیستند اما وقع شروع می‌توانند مکمل بسیار خوبی در این مسیر باشند. همچنین وقتی مغزتان از قواعد دستوری پر شده بود و گیج بودید می‌توانید از این کتابها به عنوان مرجع استفاده کنید.

1-    Easy French Step-by-step نوشته Myrna Bell Rochester


این کتاب پرفروش‌ترین کتاب آموزش زبان فرانسه در وب‌سایت آمازون است. محبوبیتش هم دلیل خوبی دارد. نحوه دسته‌بندی مطالب در این کتاب به گونه‌ای است که شما می‌توانید مهارت‌های خود را به تناسب تمرین کنید. کتاب 300 فعل مختلف را به ترتیب اهمیت به شما معرفی می‌کند. این افعال ضروری‌ترین افعالی هستند که موقع شروع به آنها نیاز خواهید داشت. با استفاده از این کتاب می‌توانید پایه دستور زبان و لغت را بنا کنید و فصل به فصل جو بروید. در نهایت تعداد زیادی تمرین به همراه جواب خواهید داشت. اما حواستان باشد. تقلب نکنید!
همچنین شما می‌توانید این کتاب را در VitalSource که پلتفورمی برای قرض گرفتن یا خریدن کتابهای دیجیتال است، پیدا کنید.

2-    Entre amis نوشته Michael D.Oates

اگر ترجیح می‌دهید که کتابهایتان کمی بیشتر زرق و برق داشته باشند، پس این کتاب گزینه مناسبی برای شماست چرا که گرافیک بهتری دارد. اگر دانش ضعیفی از زبان فرانسوی دارید، این بهترین منبع برای شماست. البته همچنین برای مبتدیان هم انتخاب خیلی خوبی به حساب می‌آید به دلیل اینکه نکات ابتدایی زبان را خیلی خوب پوشش می‌دهد. بسیاری از بخش‌های کتاب بر تعامل شفاهی تمرکز می‌کنند و با رویکردی عملی نکات را آموزش می‌دهند. بنابراین اگر آدم معاشرتی هستید، دوستی را پیدا کنید و با او شروع به تمرین نمایید. برخلاف کتاب‌های آموزشی مشابه، این یکی بر عبارات و لغاتی تأکید می‌کند که در زندگی روزمره کاربردی هستند.

3-    Contacts: Langue et culture francaises نوشته Jean-Paul Valette & Rebecca Valette


این کتاب آموزشی با استتفاده از تصویرگری خوبش، به ارجاعات فرهنگی مهم اشاره می‌کند، به تلفظ شما کمک کرده و دارای یک فرهنگ لغات مفید فرانسوی-انگلیسی است. بنابراین لازم نیست برای بررسی معنی لغات به کتاب‌های مختلف مراجعه کنید. اگر به دنبال تمرین مهارت شنیداری خود هستید، (که برای درک زبان فرانسوی بسیار مهم است) مطمئن شوید تا محتوای صوتی مکمل این محصول را هم دریافت کنید.
سطح متوسطه
سطح متوسطه زبان فرانسوی یا شما را می‌سازد و یا نابود می‌کند. پس لازم است همراه مناسبی برای خود انتخاب کنید که در این مسیر کنارتان باشد. در این سطح شما احتمالاً قادر خواهید بود که به خوبی صحبت کنید اما درک مطلب متن و فهم دستور زبان هنوز کمی برایتان سخت است. فارغ از اینها، وقتش رسیده تا به کمک چند منبع مفید دستی به سر و روی دانش زبانی خود بکشید.

4-    En bonne forme نوشته Simone Renaud & Dominique van Hooff


یک عالمه اصلاحات و عبارات عامیانه! فکر نمی‌کردید چنین چیزی را در یک کتاب آموزشی پیدا کنید، نه؟ این کتاب در این بخش بسیار جدی عمل می‌کند. اگر برای یادگیری دستورزبان نیاز به کمک دارید، و آماده‌اید تا تعدادی کلمه سخت‌تر را به دایره لغات خود اضافه کنید، پس این کتاب انتخاب خوبی برای شماست. En bonne forme مرجعی عالی برای تمام جوانب دستورزبان فرانسه است و همه چیز از زمان افعال تا مثال و توضیح قواعد به همراه جزئیات در آن پیدا می‌شود.

5-    Mise en scene: cinema et culture نوشته Cheryl Krueger & Elizabeth Dolly Weber & Brigitte G.Martin.


اگر در حال مطالعه زبان فرانسوی هستید، پس احتمالاً از سینمای فرانسه نیز لذت خواهید برد. شاید دارم تعمیم می‌دهم اما دانستن فرانسوی می‌تواند شما را با دوره‌های معرکه و سبک‌های مختلف فیلم‌سازی آشنا می‌کند. و موقع تماشای فیلم‌های فرانسوی نیز می‌توانید تجربه یادگیری پویایی داشته باشید. گاهی داشتن رویکردی منظم‌تر می‌تواند بسیار مفید باشد. این کتاب آموزشی دقیقاً همینکار را می‌کند. از فیلم‌های فرانسوی زبان و متن فیلمنامه آنها استفاده می‌کند تا به شما کمک کند که دانش خود از لغات و فرهنگ فرانسوی به همراه انجام چند تمرین گسترش دهید.

6-    Moments Litteraites: An Anthology for Intermediate French نوشته Bette Hirsch & Chantal Thompson


کرم کتابها، می‌دانم که اینجایید و به این فکر می‌کنید که آیا ممکن است که با خواندن مسیر تسلط به زبان را طی کنید. خب از نظر تکنیکی خیر اما می‌توانید در مورد پیچیدگی‌های دستور زبان چیزهایی یاد بگیرید و دایره لغات خود را بسازید. این کتاب گزیده‌ای از شاهکارهای فرانسوی از از قرون وسطی تا کنون است. همچنین کتاب شامل فعالیت‌هایی برای پیش و پس از خواندن می‌شود تا به کمک آنها بتوانید از حداکثر ظرفیت خود برای پیشرفت مهارت خواندن بهره ببرید.
پیشرفته

7-    Le Bon Usage نوشته M. Grevisse


این کتاب نقطه اوج کتاب‌های آموزشی فرانسوی است. این مرجع شما را در یادگیری جزئیات سبک و استفاده از زبان فرانسوی در 1600 تا 1800 صفحه (بسته به این که کدام نسخه را خریده‌اید)، راهنمایی می‌کند. کتاب ابتدا در سال 1936 منتشر شد و از آن زمان تا کنون به شکلی سازمان یافته مدام تصحیح شده است. همچنین نسخه آنلاین آن هم در دسترس است. ممکن است به نظر ترسناک برسد اما اگر در مورد یادگیری زبان فرانسوی جدی هستید، از سطح مبتدی تا پیشرفته این کتاب پاسخ سؤالات شما را به شکلی منظم در بر دارد.

8-    Advance French نوشته Monique L’Huillier


اگر به دنبال گزینه کلی‌تری هستید، پس این کتاب می‌تواند سرعت شما را افزایش دهد. با موضوعاتی مشابه Le Bon Usage این یکی کمی ساده‌تر است چرا که مشخصاً برای انگلیسی زبانان طراحی شده است. تعداد بسیار زیادی مثال از متن های مختلف در اختیار شماست و به تمام سؤالات دستوری شما پاسخی دقیق و با جزئیات خواهد داد. همچنین به عنوان یک کتاب درسی اندازه معقول‌تری دارد (706 صفحه) که شامل فهرستی از عبارات، لغات و موضوعاتی است که به شما کمک می‌کند تا برای دانستن بیشتر آنچه می‌خواهید را به سرعت پیدا کنید.

9-    Short Stories in French: New Penguin Parallel Text


درست شبیه روش تدریس کتاب Moments Litteraire ، این یکی گزینه ای عالی برای این است که بتوانید برای سرگرمی به زبان فرانسوی بخوانید (با فرض اینکه قادر به خواندن به زبان فرانسوی هستید). کتاب داستان‌های کوتاه معرکه‌ای دارد که همه آنها به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه شده‌اند (تا به درک مطلب شما کمک کنند). اگر به دنبال کتاب‌های بیشتری شبیه این یکی هستید و هنوز برای کنار گذاشتن توضیحات انگلیسی آمادگی ندارید، می‌توانید از متن‌های آماده این کتاب استفاده کنید.
دیگر متن‌های مفید

10-    Mastering French Vocabulary: A Thematic Approach  نوشته Wolfgang Fischer & Anne-Marie Plouhinec


اگر سالها دانش‌آموز بودید و تجربه ارتباط مستقیم با زبان را نداشتید، اما به مقدار زیادی در معرض قواعد دستوری بودید (معلم‌ها عاشق مرور زمان افعال هستند) ، پس احتمال برای گسترش دایره لغاتتان به دنبال کمک می‌گردید. این کتاب شامل بیش از 5000 کلمه و عبارت می‌شود (همه‌شان را یاد بگیرید. همه‌شان!) که همه بر مبنای تم مرتب شده‌اند.

11-    501 French Verbs


این کتاب بسیار ارزشمند است. اگر ناگهان بخش سوم فعل pouvoir را فراموش کردید، می‌توانید از این کتاب استفاده کرده و فعل موردنظرتان را پیدا کنید. نه تنها بخش سوم آن بلکه دیگر زمان‌ها هم در اختیار شماست. و این روند با 501 فعل تکرار شده است. فارغ از اینکه در چه سطحی از یادگیری زبان فرانسوی هستید، داشتن این کتاب در قفسه تان ایده خوبی است.

12-    Exercises in French Phonetics نوشته Francis W.Nachtmann


می‌دانستید که این یکی بالاخره سراغتان را خواهد گرفت. آواشناسی ! خب تا به اینجا دایره لغات خوبی دارید و دستور زبان را هم بررسی کرده‌اید اما موقع صحبت کردن عجیب به نظر می‌رسید! اگر برای تلفظ کلمات به کمک احتیاج دارید، این کتاب منبع بسیار خوبی است. می‌توانید بنشینید و صداهای بامزه دربیاورید! خیلی سرگرم‌کننده! همچنین این کتاب بسیار خوب و قابل حمل است و می‌توانید در ماجراجویی‌های آموزش زبان با خودتان همراه داشته باشید.

13-     Larousse French-English Dictionary


هر زبان‌آموز به یک فرهنگ لغات خوب نیاز دارد. حتماً یک فرهنگ لغت در کیف یا روی میز خود داشته باشید. اگرچه اپلیکیشن‌های مترجم بسیاری وجود دارند، هیچ چیز مثل ترجمه سنتی خوب کارآمد نخواهد بود. این کتاب‌ها نسخه‌های متنوعی دارند و می‌توانید گزینه‌ای که مطابق با نیازهای خودتان است را انتخاب کنید. نسخه‌هایی برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه، کالج نسخه‌ای مختصر و جیبی و نسخه بزرگ جلد سخت نیز چاپ می‌شود.

برای مطالعه در مورد "چگونه دقیقا شبیه یک بومی فرانسوی زبان صحبت کنیم؟" روی عنوان کلیک کنید.

یادگیری زبان فرانسوی در تیکا

برای یادگیری زبان به جمع کردن مجموعه‌ای از کتاب‌های درسی نیازی نیست. اما مطمئناً گزینه‌ای متناسب با نیازهای خود را پیدا خواهید کرد. به یاد داشته باشید که مطالعه یک کتاب درسی برای ماهها سبب نخواهد شد که به زبان مسلط شوید. پس مطمئن شوید که از آنچه آموخته‌اید در دنیای واقعی استفاده کنید! بهترین منابع آموزش زبان معرفی و لینک دانلود آن ها قرار داده میشود. در صورت نیاز به مجموعه های دیگر برای ما در بخش نظرات پیام بگذارید.

 

13 تا از بهترین کتاب‌های آموزشی زبان فرانسوی برای تمام سطوح

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات

user-image

پریسا

میشه خودخوان فرانسه یاد گرفت؟

14 آبان 2022

user-image

مریم خوشاب

مرسی از اطلاعات خوبتون

10 آبان 2022

user-image

مریم خوشاب

مرسی از اطلاعات خوبتون

10 آبان 2022

user-image

مریم خوشاب

مرسی از اطلاعات خوبتون

10 آبان 2022

user-image

مریم خوشاب

مرسی از اطلاعات خوبتون

10 آبان 2022

user-image

حسین محسنیان

عالی بود

9 آبان 2022

user-image

زهرا طهماسبی

چقدر عالی ، یه تعدادی کمی از این کتاب ها رو میشناختم نمی‌دونستم این همه هستن ؛ ممنون از شما???

9 آبان 2022

user-image

الهام طالبی

چه مطلب فوق العاده ای بود، مرسی

9 آبان 2022