اساتید پیشنهادی:

10 تا از بهترین کتابها برای آموزش زبان کره‌ای به مبتدیان خودآموز

پرستو غفاری
پرستو غفاری
سه‌شنبه, 10 آبان 2021

دسته بندی : korean-books

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 5303

10 تا از بهترین کتابها برای آموزش زبان کره‌ای به مبتدیان خودآموز

10 تا از بهترین کتابها برای آموزش زبان کره‌ای به مبتدیان خودآموز


این روزها روش‌های معرکه زیادی برای یادگیری زبان وجود دارد. می‌توانید اپلیکیشن‌هایی را در گوشی موبایلتان نصب کنید و روند آموزش زبان را به شکل نه خیلی جدی و با استفاده از درس‌های کوتاه به مدت طولانی طی کنید.
می‌توانید به خارج از کشور سفر کنید و زبان را در محیط بومی و در کنار صدها زبان‌آموز خارجی دیگر یاد بگیرید.
همچنین می‌توانید در فضای راحت خانه‌تان یک زبان جدید را بیاموزید.
در یک نگاه: 5 انتخاب ما برای یادگیری زبان کره‌ای
1-    انتخاب اول ما: Living Language Korean, Complete Edition
2-    Read and Speak Korean for Beginners
3-    Let’s Speak Korean
4-    Korean Made Easy for Beginners
5-    Integrated Korean: Beginning 1
روش سنتی و خوب آموزش زبان هنوز هم مزایای خودش را دارد: نشستن در کنار یک کتاب آموزشی، چند برگ کاغذ، یک مداد و انگیزه و پشتکار جدی.
اگر این صحنه برایتان وسوسه انگیز است، تجربه خوبی از یادگیری زبان کره‌ای در منزل و با استفاده از چند کتاب آموزشی معرکه خواهید داشت. صدها کتاب آموزشی خوب وجود دارند که به منظور پیشرف مهارت‌های زبان کره‌ای طراحی شده‌اند.
خوشبختانه اینجا به بهترین‌ها اشاره می‌کنیم تا شما مجبور نباشید زمان ارزشمند خود را که می‌تواند صرف یادگیری زبان شود، خرج جستجو کنید.
قبل از اینکه بررسی کتابهای مناسب زبان‌آموزان تازه‌وارد را شروع کنیم، بیایید ببینیم چرا آموزش با استفاده از کتاب آموزشی می‌تواند بهترین راه یادگیری یک زبان خارجی باشد.
چه چیز باعث می‌شود که این کتابها برای یادگیری زبان کره‌ای بهترین باشند؟
-    کتاب‌های آموزشی سنتی همچنان به دلیلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دوره‌های آموزش زبان در دانشگاهها در هسته برنامه آموزشی خود از یک کتاب درسی خوب امتحان شده استفاده می‌کنند. اگر هنوز مفید است، چرا بیندازیمش دور؟
یک کتاب درسی خوب به صورت منظمی شما را در توضیح نکات ضروری زبان جدید راهنمایی می‌کند و برای آموزش‌های بعدی پایه خوبی می‌سازد.
-    بسیاری از کتاب‌های آموزشی کره‌ای از مجموعه دیالوگها استفاده می‌کنند که می‌تواند به زبان‌آموزان کمک کند تا تسلط به خواندن خود را تقویت کنند. کتاب‌های درسی برای آموزش خواندن و نوشتن به زبان تازه به دانش‌آموزان معرکه‌اند.
و وقتی از زاویه دید یک انگلیسی زبان به زبانی مثل کره‌ای نگاه می‌کنیم، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. از کاراکترها گرفته تا نوشتار و خواندن به زبان کره‌ای که در کتاب‌ها خیلی خوب آموزش داده می‌شوند.
-    خواندن کتاب‌های کره‌ای می‌تواند برای زبان بستر فرهنگی ایجاد کند. ممکن است بخواهید زبان کره‌ای یاد بگیرید چون به فرهنگ کره علاقمندید، قصد دارید به سئول مهاجرت کنید یا به دلایل کاری به شهری در کره جنوبی سفر کنید.
-    اگر اینها دلایل شما برای یادگیری زبان کره‌ای هستند، ضروری است که علاوه بر زبان چیزهایی هم در مورد فرهنگ کره بیاموزید. حتی اگر فقط برای سرگرمی قصد یادگیری دارید، شناخت فرهنگ آن زبان به شما کمک می‌کند تا درک بهترین از خود زبان داشته باشید.

10 تا از بهترین کتابها برای آموزش زبان کره‌ای به مبتدیان خودآموز

"Living Language Korean, Complete Edition"
این کتاب آموزشی زبان کره‌ای نقدهای مثبت فراوانی داشته که البته دور از انتظار نیست. چرا که تنها یک کتاب درسی نیست بلکه یک مجموعه کامل آموزشی است.
با خرید این مجموعه، شما چهار کتاب، 9 سی‌دی و یک "Language lab" به اضافه دیگر محصولات آموزشی مثل آزمونها، بازی‌ها، فلش کارت و ... دریافت خواهید کرد.
با استفاده از این دوره کامل شما می‌توانید از سطح مبتدی تا پیشرفته ادامه دهید چرا که در این مجموعه از تکنیک‌های آموزشی استفاده می‌شود که سالها به صورت علمی و تجربی مورد آزمون قرار گرفته و نتیجه داده است. دستور زبان پیچیده و لغات دشوار به بخش‌های کوتاه و ساده‌تر تقسیم شدند و به شکلی واضح و ساده توضیح داده می‌شوند.
"Read and Speak Korean for Beginners"
آخرین نسخه این کتاب کره‌ای یک دوره آموزشی تصحیح شده است که با هدف جلب نظر مبتدیان به شروع یادگیری زبان کره‌ای منتشر می‌شود.
این کتاب هشت تم اصلی را در بر می‌گیرد که سبب می‌شوند تا بتوانید مکالمات روزمره‌ای در مورد موضوعاتی مثل خود و خانواده‌تان، آدرس، توصیف و ... داشته باشید. همچنین این کتاب گرافیک بسیار خوبی دارد و با استفاده از طرح و تصاویر مختلف نکات کلیدی و لغات درس‌ها را توضیح می‌دهد.
به همراه کتاب شما به یک اپلیکیشن هم دسترسی خواهید داشت که پر از بازی و بخش‌های جالب است که روند آموزشی شما را تسریع و تقویت می‌کند.
"Let’s Speak Korean"
اگر قصد دارید که تعداد زیادی اصطلاح و عبارت را در مدت زمان کوتاهی یاد بگیرید، "Let’s Speak Korean" بهترین گزینه برای شماست.
هدف این کتاب آموزش 1400 اصطلاح به همراه تلفظ و نکات آموزشی دستوری به تازه‌واردین است که به همراه ترجمه انگلیسی در جملات طولانی‌تر ارائه می‌شود تا به طور کامل متوجه متن شوید.
اگرچه در این کتاب آموزش دستور زبان به شکل رسمی وجود ندارد، اما نکات آموزشی کوتاه به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا بتوانند درکی از دستور زبان و ساختار جملات داشته باشند و به این ترتیب بتوانند به محض یادگیری جملات خود را بسازند.
همچنین فایل‌های صوتی کتاب برای دانلود در دسترس شماست تا بتوانید با گوش کردن به آنها تلفظ صحیح زبان کره‌ای را مشابه کره‌ای زبانان فرابگیرید.
"Korean Made Easy for Beginners"
اگر به کتاب آموزشی نیاز دارید که با هدف تکمیل شدن در مدت زمان کوتاه طراحی شده، این کتاب گزینه مناسبی برای شماست. کتاب شامل 20 درس، فهرستی از 38 عبارات پرکاربرد کره‌ای و یک سی‌دی راهنمای تلفظ می‌شود.
مهارت برقراری مکالمه ابتدایی را از طریق تمرین گوش کردن، نوشتن و خواندن را در این کتاب تقویت خواهید کرد و در مسیر خود را خواهید آزمود.
این کتاب با استفاده از چند درس خودآموز و تصویرگری جالب و کارتونی هم برای کودکان و هم بزرگسالان عالی است.
"Integrated Korean: Beginning 1"
این کتاب آموزشی برای مبتدیانی که از قبل هیچ تجربه‌ یا مهارتی در زمینه یادگیری زبان کره‌ای نداشته‌اند، ایده‌آل است. کتاب توسط زبان‌شناسان و مدرسین کره‌ای طراحی شده و از تکنیک‌های کارآمد آموزشی بهره می‌گیرد تا اطلاعات را به زبان‌آموز منتقل کند.
درس‌ها در مورد موضوعات مشخصی هستند که هر کدام شامل دیالوگ، لغات مرتبط، توضیحات دستور زبان، نکات فرهنگی و متن‌های اضافی برای ارائه اطلاعات تازه در بستر زبانی می‌شوند.
این نسخه از کتاب (چاپ دوم) با توجه به بازخورد مخاطبین تصحیح شده و حالا شامل ویژگی‌های بصری جذاب و کتاب تمرین می‌شود. همچنین شما می‌توانید فایل‌های صوتی آن را از وب‌سایت دانلود کرده و یا به شکل سی‌دی تهیه نمایید.
"The Kpop dictionary"
اگر به دلیل K-Pop به فرهنگ و زبان کره‌ای علاقمند شده‌اید، تنها نیستید. این کتاب برای زبان‌اموزانی که عاشق گوش کردن به K-Pop هستند، عالی است.
حتی اگر زیاد هم طرفدار این نوع موسیقی نیستید، گوش کردن به موسیقی به هدف آموزش راهی معرکه برای ایجاد تنوع در مسیر آموزشی خواهد بود.
این کتاب بیشتر به عنوان یک کتاب لغت-اصطلاح به حساب می‌آید تا یک کتاب درسی در نتیجه شامل 500 اصطلاح عامیانه کره‌ای می‌شود که عموماً در موسیقی K-Pop مورد استفاده قرار می‌گیرند. هیچ آموزش دستور زبانی در این کتاب وجود ندارد و جملات مثال به زبان انگلیسی گنجانده‌ و کلمات کره‌ای توضیح داده شده‌اند.
البته مکالمات نمونه مسخره و سطحی هستند و شما می‌توانید از این کتاب به عنوان مکمل یک کتاب آموزشی جدی استفاده کنید.
"Talk To Me In Korean Level 1"
احتمالاً پادکست یا برنامه آموزش زبانی به همین نام را شنیده‌اید. این کتاب آموزشی بر اساس درس‌های کره‌ای آن برنامه نوشته شده و به همراه فایل‌های صوتی، دروس دستوری و تمرین ارائه می‌شود.
این کتاب مشخصاً به هدف خودآموزی طراحی شده و به همراه دیالوگ‌های نمونه و تمرینهایی است که زبان‌آموز می‌بایست خود انجام دهد.
در واقع کتاب بر زبان شفاهی و مکالمه به زبان کره‌ای تمرکز می‌کند و سبب می‌شود تا شما بتوانید با تکمیل کتاب، به این زبان صحبت کنید. فایل‌های صوتی به صورت رایگان در دسترس هستند و در صورتی که بخواهید تمرین بیشتری داشته باشید، می‌توانید کتاب تمرین را هم خریداری نمایید.
"Korean From Zero! 1"
"Korean From Zero! 1" انتخاب خوبی برای مبتدیانی است که نیاز به دریافت انگیزه بیشتری دارند. این کتاب که مشخصاً برای این نوع زبان آموزان طراحی شده، شامل کتاب تمرین، فایلهای صوتی، راهنمای آنلاین، درسهای دستوری، تمرینهای نوشتار کاراکتر، توضیح معنی لغات و ... می‌شود.
بخش "From Zero" عنوان کتاب به این دلیل صحیح است که این کتاب سبب می‌شود که روند آموزشی را شروع کنید. حتی اگر قبلاً هیچ تجربه‌ای از یادگیری زبان کره‌ای نداشته‌اید. به آرامی شروع می‌شود و تمام جوانب مهارت خواندن، نوشتن و درک زبان کره‌ای را با آموزش مفاهیم دستوری و لغات و عبارات ابتدایی را پوشش می‌دهد.
"Easy Korean Reading for Beginners"
این کتاب آموزشی زبان‌آموزان سطح بالاتر از مبتدی و متوسط را هدف گرفته و از داستانهای کوتاه به عنوان تمرینی برای تقویت مهارت خواندن استفاده می‌کند. در واقع این کتاب مشخصاً متوجه دانش‌آموزانی است که حداقل یک ماه از شروع آموزش زبانشان گذشته و می‌خواهند خواندن را شروع کنند اما این کار برایشان دشوار است.
در این کتاب،30 کتاب با موضوعاتی مرتبط پیدا خواهید کرد که مهارتهای زبانی و درک مطلب شما را بدون مواجهه با چالش زیاد، تقویت می‌کنند.
"Korean Short Stories for Beginners + Audio Download"
این یک کتاب آموزشی فوق العاده دیگر بر پایه داستان کوتاه به زبان کره‌ای است. کتاب شامل 30 داستان کوتاه سرگرم‌کننده و جالب می‌شود که به صورت پاراگراف به پاراگراف ترجمه شده‌اند. در نتیجه مبتدیان می‌توانند همزمان با خواندن هر پاراگراف کلمات و کاراکترهای جدید را بررسی کنند و از آنها یادداشت بردارند.
همچنین به همراه هر کدام از داستان‌ها می‌توانید فایل صوتی آن را هم داشته باشید که توسط یک کره‌ای زبان اجرا شده است.
این کتاب آموزشی از طریق داستانهای کوتاه، 1500 کلمه ضروری را به شما آموزش می‌دهد و همچنین ساختارهای عمومی جملات و مفاهیم دستوری را نیز در بستر زبانی به شما تدریس خواهد کرد.

این منابع برای زبان‌آموزان مبتدی که نیاز به دنبال کردن رویکردی سنتی به آموزش زبان دارند، معرکه‌اند. ما پیشنهاد می‌کنیم تا در کنار این کتاب‌های آموزشی از نسخه نوشتاری کاراکترهای کره‌ای نیز استفاده کنید تا نوشتن را نیز تمرین نمایید.
خب، یکی از این کتابها را اتخاب کنید و برای یادگیری آماده شوید!

 

 

10 تا از بهترین کتابها برای آموزش زبان کره‌ای به مبتدیان خودآموز

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات