اساتید پیشنهادی:

ابزار برنامه‌ریزی روزانه Evernote

خاطره محمدی
خاطره محمدی
جمعه, 10 آذر 2022

دسته بندی : Learning-Language-Techniques

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 832

Evernote

آیا تابه‌حال شده به دنبال یک نرم‌افزار یادداشت‌برداری بگردید اما ندانید که از میان برنامه‌های آموزش زبان مختلف کدام یک را باید انتخاب کنید؟ همانطور که می‌دانید امروزه با وجود نرم‌افزارهای مختلفی که در تمام زمینه‌های آموزشی، علمی و... وجود دارند انتخاب بهترین نرم‌افزار کمی دشوار می‌شود، اما جای نگرانی نیست زیرا ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم.

برنامه evernote یک نرم‌افزار یادداشت‌برداری است که به شما کمک می‌کند تا یادداشت‌های دیجیتالی خود را ایجاد کنید و از آن در تمامی دستگاه‌ها استفاده کنید. اگر قصد دارید بیشتر با این نرم‌افزار آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید زیرا می‌خواهیم به طور کامل به معرفی آن بپردازیم.

برنامه Evernote چیست؟

برنامه Evernote یکی از بهترین برنامه‌های یادداشت‌برداری است و به کاربران خود اجازه را می‌دهد تا یادداشت‌های دیجیتالی خود را بسازند، آن را سازمان‌دهی کنند و در دستگاه خود همگام‌سازی کنند. با استفاده از این برنامه می‌توانید تمامی یادداشت‌های خود چه برنامه‌های استراتژیک برای کار و چه دستورالعمل‌ها را در یک دفترچه روزانه ایجاد کنید و با استفاده از آن برنامه‌های خود را به راحتی سازمان‌دهی کنید و آن‌ها را مرور کنید.

برای مطالعه بیشتر:  بهترین برنامه‌های آموزش زبان 

قیمت برنامه Evernote به چه صورت است؟

قیمت این برنامه برای افرادی که قصد شروع کار با آن را دارند رایگان در نظر گرفته شده است. اما اگر قصد تهیه نسخه پریمیوم آن را دارید که از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند دیجیتال کردن رسیدها، جستجوی pdf، مشاهده تاریخچه نسخه یادداشت‌ها و... دارا است باید مبلغ ۷.۹۹ دلار در ماه بپردازید. همچنین قابلیت ویژه دیگر این برنامه این است که می‌توانید آن را با بیش از ۱۰۰۰ برنامه دیگر متصل کنید.

شروع کار با Evernote چگونه است؟

برنامه Evernote

اگر قصد پیوستن به میلیون‌ها کاربر دیگر در این برنامه را دارید باید ابتدا یک حساب کاربری رایگان برای خود ایجاد کنید. برای انجام این کار ابتدا به صفحه اصلی برنامه بروید و روی دکمه گوشه سمت راست بالای صفحه که کلمه ثبت‌نام بر روی آن نوشته‌شده است کلیک کنید.

پس از انجام کار ممکن است بخواهید برنامه را برای تلفن همراه یا دسکتاپ خود دانلود کنید، اما جای نگرانی وجود ندارد زیرا از این برنامه می‌توانید برای تمامی دستگاه‌های خود استفاده کنید. در واقع این برنامه قابلیت همگام‌سازی با تمام دستگاه‌ها را دارد. حساب رایگان شما را در تعداد یادداشت‌برداری و مدت‌زمان استفاده از برنامه محدود نمی‌کند اما بدون شک نسخه پریمیوم آن ویژگی‌های بیشتری ارائه می‌دهد.

از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به ارائه پیشنهاد خودکار، توانایی ایجاد یادداشت‌های تماس از روی عکس‌های کارت ویزیت، ادغام با نرم‌افزارهای دیگر و... اشاره کرد.

آشنایی با قابلیت‌های برنامه Evernote

اما برای اینکه بیشتر با قابلیت‌های نرم‌افزار Evernote آشنا شوید لازم است تا به ویژگی‌های زیر توجه کنید:

یادداشت

یادداشت قسمتی از برنامه است که محتوای موردنظر خود را می‌نویسید و آن را به عنوان یک ورق کاغذ خالی آماده برای نوشتن کارهای موردنظر خود و یا هر چیز دیگر در نظر می‌گیرید. پس از اینکه یادداشت خود را بنویسید آن را در دفترچه یادداشت قرار می‌دهید.

دفترچه یادداشت

دفترچه یادداشت مجموعه‌ای از یادداشت‌ها است که به یکدیگر اتصال پیدا می‌کنند.

برچسب‌ها

برچسب‌ها کلمات توصیفی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای پیوند یادداشت‌های خود استفاده کنید. به طور مثال ممکن است بخواهید یک یادداشت دستور غذا را که دوست دارید هر روز از آن استفاده کنید با یک عنوان خاص نام‌گذاری کنید.

میانبرها

میانبرها پیوندهایی هستند که شما را به سرعت به یادداشت موردنظرتان می‌رسانند؛ بنابراین با استفاده از آن‌ها می‌توانید بارها و بارها به یادداشت موردنظر خود دسترسی پیدا کنید.

نحوه کار با برنامه Evernote

حالا که با انواع قابلیت‌های این نرم‌افزار آشنا شدی،م حالا نوبت آن است که به بررسی دیگر نکات مهم مانند ایجاد نوت بوک، سازمان‌دهی یادداشت‌ها، نحوه نوشتن یادداشت و... بپردازیم.

نحوه ایجاد نوت بوک در Evernote

قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید بهتر است تا یادداشت جدیدی برای خود بسازید. می‌توانید یادداشت‌های خود را هر طور که دوست دارید سازمان‌دهی کنید و نوت بوک‌های بیشتری اضافه کنید، نام آن‌ها را تغییر دهید و یادداشت‌ها را در فرصتی دیگر از یک دفترچه به دفترچه دیگر منتقل کنید.

اما بدون شک داشتن چند نوت بوک برای شروع کار راه‌حل بسیار مناسبی برای آشنایی با این نرم‌افزار است. برای مشاهده لیست نوت بوک، بر روی Notebooks در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید. سپس روی New Notebook کلیک کنید.

نحوه ایجاد و سازمان‌دهی یادداشت‌ها در Evernote

اکنون شما آماده شروع ایجاد یادداشت در آن نوت بوک هستید. برای ایجاد اولین یادداشت خود، روی New Note در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید. سپس نوت بوکی را که می‌خواهید آن یادداشت در آن قرار گیرد را انتخاب کنید و روی کلمه ایجاد کلیک کنید. همچنین، می‌توانید با کلیک بر روی نوت ‌بوک در نوار کناری سمت چپ و سپس کلیک کردن روی یادداشت جدید، یادداشت جدیدی را در دفترچه یادداشت قرار دهید. یادداشت به طور خودکار در دفترچه‌ای که روی آن کلیک کرده‌اید قرار می‌گیرد.

نحوه نوشتن یادداشت در Evernote

حالا که یادداشتی برای خود ایجاد کرده‌اید، نوبت آن رسیده که به نوشتن متن موردنظر خود بپردازید. ابتدا باید عنوان متن موردنظر خود را مشخص کنید و سپس ادامه یادداشت را در فضای سفید بنویسید.

قالب

برای دیدن یادداشت‌هایی که نوشته‌اید، روی Notebooks در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید و سپس روی دفترچه‌ای که حاوی یادداشت شما است کلیک کنید. در این قسمت یادداشت خود و هر یادداشت دیگری که ایجاد کرده‌اید را خواهید دید.

نحوه اضافه کردن میانبر در Evernote

اما ممکن است بخواهید یادداشت‌های خود را به روش‌های دیگری نیز سازمان‌دهی کنید. به طور مثال فرض کنید یک دستور غذایی که دوست دارید هرروز از آن استفاده کنید را درست کرده‌اید بنابراین برای سهولت در دسترسی می‌توانید یک میانبر ایجاد کنید و روی دکمه با سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و Add shortcut را انتخاب کنید‌.

نحوه افزودن و فیلتر کردن بر اساس برچسب در Evernote

یکی از قابلیت‌های نرم‌افزار Evernote این است که می‌توانید برچسب را به یادداشت‌های خود اضافه کنید تا پیدا کردن آن‌ها را سریع‌تر انجام دهید و یا آن را با سایر یادداشت‌های خود مرتبط کنید. برای افزودن برچسب، یادداشت خود را انتخاب کنید و به پایین یادداشت نگاه کنید. افزودن برچسب را در متن خاکستری خواهید دید. روی این فیلد کلیک کنید و شروع به تایپ تگ‌های خود کنید. برچسب‌ها پس از فشار دادن enter یا return بعد از تایپ کاما ایجاد می‌شوند.

نحوه جستجو در Evernote

هنگامی‌که یادداشت‌های زیادی دارید و می‌خواهید از ویژگی جستجو استفاده کنید کافیست روی قسمت Search all notes… در نوار کناری کلیک کنید. کلمه موردنظر که قصد جستجوی آن را دارید تایپ کنید و سپس دکمه جستجو را فشار دهید. ستونی در سمت راست زیر عبارت جستجوی شما ظاهر می‌شود و در این قسمت یادداشت خود را خواهید دید. نکته‌ای باید به خاطر داشته باشید این است که تابع جستجوی این برنامه تمام متن مربوط به یک یادداشت را برای یافتن آن‌ کلمه جستجو می‌کند و این شامل متن اصلی، برچسب‌ها و عنوان می‌شود.

نحوه اشتراک‌گذاری یادداشت‌ها در Evernote

هنگامی‌که یادداشت خود را تکمیل کردید، ممکن است بخواهید آن را با دوستان یا مردم به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید یک دفترچه کامل و یا تنها یک یادداشت را با دیگران به اشتراک بگذارید. برای اشتراک‌گذاری کل نوت‌بوک، روی Notebooks در نوار کناری کلیک کنید و سپس دفترچه‌ای را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کنید. سپس در سمت راست، روی سه نقطه کلیک کنید و Share notebook را انتخاب کنید.

نحوه به اشتراک گذاشتن نوت بوک

آدرس ایمیل شخص یا افرادی را که می‌خواهید آن را با آن‌ها به اشتراک بگذارید وارد کنید. (چند آدرس را با کاما از هم جدا کنید.) روی Can edit و دعوت کردن کلیک کنید تا مجوزهایی را که به این افراد می‌دهید تغییر دهید و در نهایت روی گزینه Send Invitations کلیک کنید.

جهت مطالعه بیشتر: 

یادگیری زبان در تیکا

با وجود برنامه موثر و پیشرفته‌ای مانند Evernote دیگر نیازی نیست برای نوشتن برنامه روزانه، دستور غذا و یا هر محتوای دیگر از کاغذ استفاده کنید. بلکه به راحتی می‌توانید مطلب را نوشته و در تلفن همراه و یا هر دستگاه دیگری ذخیره کنید. این برنامه می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه و وقت شما نیز کمک کند.

برای مهاجرت به هر کشوری میتوانید از راه های مختلف تحصیلی یا کاری یا سرمایه گذاری استفاده کنید. داشتن دانش زبانی یک ضرورت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد منابع یادگیری زبان و یا بهترین کشورها برای مهاجرت، با مجله رایگان آموزش زبان تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان در تیکا

ابزار برنامه‌ریزی روزانه Evernote

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پریسا

برنامه جالبیه. حتما بهش احتیاج پیدا میکنم

13 آذر 2022

user-image

لیلا فارغ

واقعا این مطالعه من را هدفمند میکنه

11 آذر 2022

user-image

زهرا اخوان

خیلی به همچین برنامه ای نیاز داشتم ، ممنون

11 آذر 2022

user-image

الهام طالبی

ممنون بابت معرفی این ابزار خوب

11 آذر 2022