اساتید پیشنهادی:

کورس‌های آفلاین، پادکست و کلاس‎های آنلاین زبان سایت Babbel

خاطره محمدی
خاطره محمدی
شنبه, 11 آذر 2022

دسته بندی : Learning-Language-Techniques

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1905

Babbel

یکی از رقبای برتر  برنامه‌های آموزش زبان مانند دولینگو، نرم‌افزار بابل است. این نرم‌افزار یک برنامه یادگیری زبان است که هدف آن رساندن کاربر به یک سطح پیشرفته از زبان موردنظر است. امروزه با روی کار آمدن این پلتفرم‌ها زبان آموزان ابتدا به سراغ آن‌ها رفته و سعی می‌کنند زبان جدید موردنظر خود را آموزش ببینند. اگر شما هم جز علاقه‌مند به یادگیری زبان هستید با ما همراه باشید زیرا در ادامه می‌خواهیم به معرفی نرم‌افزار Babbel بپردازیم و باقابلیت‌های آن بیشتر آشنا شویم.

Babbel  چیست؟

نرم‌افزار Babbel یک برنامه کاربردی برای یادگیری زبان است. نکته مهمی که درباره آن وجود دارد این است که این برنامه قصد دارد تا کاربران در زبان روزمره خود مهارت کسب کنند. بنابراین مهارت‌های مکالمه عملی را در اولویت کار خود قرار می‌دهد.

اگر به یک کشور خارج سفر می‌کنید و یا به یک دوره آموزشی در یک زبان خارجی نیاز دارید و قصد دارید مهارت‌های مکالمه و کلمات خود را ارتقا دهید، بدون شک این نرم‌افزار می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد و یک مسیر بسیار کوتاه برای مکالمه واقعی را به شما ارائه می‌دهد. نرم‌افزار Babbel نه تنها مهارت‌های زبانی شما را تقویت می‌کند بلکه روش تدریس را به نحو عالی ارائه می‌دهد که کاربران در یک منحنی یادگیری سریع قرار می‌گیرند.

به این معنی که در کمترین زمان ممکن و بالاترین بازدهی می‌توانند زبان موردنظر خود را آموزش ببینند. نزدیک به ۷۰ درصد کاربران این نرم‌افزار ادعا می‌کنند که می‌توانند ظرف ۵ ساعت یک مکالمه کوتاه و ساده را به زبان جدید آموزش ببینند.

یکی از ویژگی‌های بسیار کاربرپسند این برنامه قابلیت تنظیم آن است و به زبان آموزان کنترل کاملی در برنامه‌های درسی ارائه می‌دهد. به طور مثال اگر می‌خواهید روی زبان تجاری اسپانیایی تمرکز کنید، می‌توانید دوره‌های مختلفی را بگذرانید که به طور منحصربه‌فردی برای آن تخصص پوشش داده می‌شوند.

بنابراین می‌توانید تا حد زیادی در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. این نرم‌افزار بسیار مقرون‌به‌صرفه است اما رایگان نیست. بااین‌حال شما می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید و مطمئن باشید که به سرعت می‌توانید سطح زبان خود را تقویت کنید، زیرا بسیاری از خدمات دوره‌ها و منابعی که این نرم‌افزار به شما ارائه می‌دهد نسبت به دیگر برنامه‌های زبان بهتر است.

برای مطالعه بیشتر:  بهترین برنامه‌های آموزش زبان 

Babbel چگونه کار می‌کند؟

کورس‌های آفلاین، پادکست و کلاس‎های آنلاین زبان سایت Babbel

در واقع باید گفت نرم‌افزار بابل شیوه‌های یادگیری پیشرفته، شناخت گرایی، تعلیمات ارتباطی، رفتارگرایی و سازه گرایی را برای به وجود آوردن یکی از پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین برنامه‌های یادگیری زبان آنلاین با یکدیگر ترکیب می‌کند. هنگامی‌که شما برای یک زبان جدید ثبت‌نام کنید، یک آزمون کوتاه برای تعیین سطح مهارت شما در نظر گرفته می‌شود که باید در ابتدای کار در آزمون شرکت کنید.

سپس می‌توانید از صفحه اصلی خود یا برنامه درسی دوره متوالی بابل را دنبال کنید که در آن هر درس پس از تکمیل، به درس دیگر انتقال داده می‌شود. همچنین برای انتخاب دوره‌های منحصربه‌فرد می‌توانید روی برگه که در سمت چپ قرار دارد کلیک کنید.

دوره‌های عمومی، دوره‌های مبتدی و متوسط و دارای درس‌های ساده‌ای هستند که تنها می‌توانند به توسعه مهارت‌های مکالمه عمومی، مرور واژگان و تمرین دستور زبان شما کمک کنند. دوره‌های دیگر برای افراد پیشرفته هستند که ویژگی‌های خاص‌تری دارند. سؤالات این برنامه در چندین قالب پر کردن جای خالی، چندگزینه‌ای، تکمیل گفتگو و آنچه را که می‌شنوید بنویسید انجام می‌شود. همچنین کاربران می‌توانند کلمات را با تصاویر درج‌شده تطبیق دهند تا کلمات در ذهن آن‌ها بیشتر تثبیت شود.

ابزارهای دیگری مانند نکات دستور زبان، بانک کلمات و توضیحات به عنوان منابع وجود دارند که می‌توان از آن‌ها نیز در طول هر دوره استفاده کرد. برنامه بابل یکی از معدود دوره‌های زبان آنلاین است که به صورت کاملاً انحصاری از صدای واقعی انسان استفاده می‌کند. در طول دوره آموزشی خود زبان آموزان باید تلفظ عبارت‌ها و کلمات را تمرین کنند همچنین این برنامه دارای قابلیت تشخیص گفتار است که زبان‌آموز می‌تواند کلمه را تکرار کرده و آن را برای نرم‌افزار بفرستد. سپس برنامه Babbel به شما می‌گوید که چقدر در تلفظ آن موفق بوده‌اید.

چه زبان‌هایی را می‌توانید در Babbel یاد بگیرید؟

در حال حاضر نرم‌افزار بابل می‌تواند درس‌های آنلاین را به زبان‌های مختلفی مانند آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، انگلیسی، ایتالیایی، پرتغالی برزیل، روسی، ترکی، لهستانی، هلندی، دانمارکی، سوئدی، نروژی اندونزیایی و... ارائه دهد.

قیمت Babbel چقدر است؟

این نرم‌افزار به زبان آموزان ۴ طرح پرداخت ارائه می‌دهد. طرح ماهانه آن ۱۲.۹۵ دلار هزینه دارد. طرح سه ماهه آن ۲۶.۸۵ دلار هزینه دارد. طرح شش ماهه آن ۴۴.۷٠ دلار و نهایتاً طرح ۱۲ ماهه آن ۸۳.۴٠ دلار هزینه دارد.

هنگامی‌که دوره آزمایشی رایگان به پایان رسید شما باید طرحی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشند و همچنین از ضمانت بازگشت وجه ۲۰روزه برنامه نیز استفاده کنید. این نرم‌افزار همچنین معاملات تبلیغاتی عالی به کاربران خود ارائه می‌دهد به‌طوری‌که با هر طرحی شما دسترسی کاملی به تمامی دوره‌های آنلاین در زبان موردنظر به همراه تمرینات، واژگان و دیگر منابع را خواهید داشت.

معایب Babbel چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، یادگیری زبان آن هم به صورت آنلاین با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه است و نرم‌افزار بابل با وجود قابلیت‌های بی‌نظیری که توضیح دادیم باز هم خالی از عیب نیست. از جمله معایب این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فقدان جهت درسی

درست است که از یک طرف کتابخانه گسترده‌ای از دوره‌های آنلاین وجود دارد که یک نقطه قوت بسیار قوی برای این نرم‌افزار محسوب می‌شود و شما می‌توانید بر اساس نیازها و اهداف فردی خود منابع را انتخاب کنید. اما چیدمان خیلی انعطاف‌پذیر نیست و نمی‌توانید هر منبعی را که دوست دارید انتخاب کنید زیرا این برنامه از یک برنامه درسی ساختاریافته و خطی پیروی می‌کند.

توضیحات محدود گرامر

دوره‌های آنلاین زبان مؤثر نیاز به پشتکار و کار سخت از طرف زبان آموزان دارند. اما یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این برنامه توضیحات ضعیف است. درست است این توضیحات برای بیشتر سؤالات ارائه می‌شوند، اما برخی از این سؤالات توضیحات محدودی دارند که در برخی از موارد ممکن است کاربر را دچار اشتباه کنند.

اگر زبان‌آموز پاسخ نادرستی دریافت کند به تلاش خود ادامه می‌دهد تا هنگامی‌که سوال درست را جواب دهد. بنابراین گاهی اوقات مشخص نیست که زبان آموز واقعاً در حال یادگیری زبان است یا صرفاً در حال بازی کردن با این برنامه است. همین امر درباره دستور زبان نیز صدق می‌کند. درست است که نکات پاپ آپ دستور زبان می‌تواند به شما کمک کند اما به طور منظم در دسترس نیستند در نتیجه بدون پایگاه دانش، زبان آموز باید به فناوری یادگیری ماشین اعتماد کند.

تشخیص گفتار متناقض است

همان‌طور که گفته شد، تشخیص گفتار نرم‌افزار بابل یک ویژگی اصلی آن محسوب می‌شود اما همیشه موثر یا سازگار نیست. زیرا  در برخی از موارد کلماتی که به درستی تلفظ می‌شوند اشتباه علامت‌گذاری می‌شوند و کلماتی که به درستی تلفظ می‌شوند می‌توانند برای برخی از کاربران درست علامت‌گذاری نشوند.

هنگامی‌که تشخیص گفتار به درستی کار می‌کند، نرم‌افزار بابل به یکی از بهترین برنامه‌های زبان آنلاین تبدیل می‌‌شود. اما ازآنجایی‌که توسعه مهارت‌های مکالمه سریع هدف اصلی این برنامه است باید هرچه سریع‌تر آن را بهبود بخشند.

بهترین راه برای استفاده از Babbel چیست؟

واقعیت امر این است که هیچ دوره آنلاینی شما را به تسلط کامل به یک زبان نمی‌رساند. بنابراین اگر شما برای یادگیری زبان موردنظر خود بسیار جدی هستید به یک رویکرد چندجانبه نیاز دارید. در نتیجه می‌توانید خواندن روزنامه‌ها و وبلاگ‌ها، سایت‌ها، تماشای سریال‌های تلویزیونی خارجی، ویدیوهای یوتیوب، گوش کردن به پادکست یا موسیقی‌های محبوب، استفاده از دوره‌های زبان آنلاین و... را در سبد کار خود قرار دهید و در کنار آن از نرم‌افزار بابل نیز برای تقویت زبان خود استفاده کنید. با این حال می‌توانید از راه‌های زیر برای استفاده هر چی بهتر از این نرم‌افزار بهره ببرید:

بدانید که چه چیزی می‌خواهید مطالعه کنید

شما باید یک هدف زبانی و برنامه مطالعاتی مشخص داشته باشید. به طور مثال بدانید که برای چه چیزی زبان را آموزش می‌بینید. آیا قصد دارید به کشور خارجی مهاجرت کنید؟ قصد ادامه تحصیل دارید؟ می‌خواهید با دوستان خود که در یک کشور دیگر هستند ارتباط برقرار کنید؟ و یا صرفاً جنبه مطالعاتی دارد؟

پس از اینکه هدف خود را مشخص کردید باید بر روی انتخاب عبارت‌های رایج، واژگان ضروری، نکات فرهنگی زبان محاوره‌ای و... تمرکز کنید. بیشتر دوره‌های تخصصی بابل برای زبان‌آموزانی که می‌خواهند مهارت‌های مکالمه را به سرعت توسعه دهند بسیار عالی است.

به عنوان یک کاربر متوسط از آن استفاده کنید

درست است که ترجیح شخصی هر فردی تعیین می‌کند آیا نرم‌افزار بابل برای زبان آموزان مبتدی مناسب است یا خیر. اما مطمئناً این نرم‌افزار ارزش یک ‌بار امتحان کردن را دارد و بیشتر تحقیقات نشان می‌دهد که تمرینات گفتاری و همه‌جانبه، بهترین راه برای یادگیری زبان از ابتدای کار است. با این حال کتابخانه محتوا، رابط ‌کاربری و ابزارهای بازخورد محدود ممکن است برای مبتدیانی که قصد استفاده از یک برنامه درسی جامعه را دارند کمی ناامیدکننده باشد. بنابراین شما باید از این نرم‌افزار به عنوان یک منبع برای افراد متوسط یا پیشرفته استفاده کنید.

یک قالب تمرینی را انتخاب کنند

برای انجام این کار می‌توانید فلش کارت‌های کتبی یا شفاهی را مرور کنید. این برنامه می‌تواند سطح دانش شما را از یک کلمه که مقیاس آن از ۱ تا ۵ است مقایسه کند. یکی دیگر از قابلیت‌های آن چالش روزانه است که می‌توانید با استفاده از آن مجموعه‌ای از درس‌های موردنظر خود را کامل کنید و در یک مسابقه برای آزمایش مهارت‌های خود شرکت کنید.

جهت مطالعه بیشتر: 

یادگیری زبان در تیکا

در این مقاله به معرفی نرم‌افزار بابل یکی از بهترین نرم‌افزارهای یادگیری زبان پرداختیم. اگر جزء کسانی هستید که از یادگیری زبان لذت می‌برید و یا اهداف شخصی دارید، می‌توانید هر چه سریع‌تر این نرم‌افزار دانلود کرده و در آن ثبت‌نام کنید و فرایند یادگیری خود را آغاز کنید.

برای مهاجرت به هر کشوری میتوانید از راه های مختلف تحصیلی یا کاری یا سرمایه گذاری استفاده کنید. داشتن دانش زبانی یک ضرورت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد منابع یادگیری زبان و یا بهترین کشورها برای مهاجرت، با مجله رایگان آموزش زبان تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان در تیکا

کورس‌های آفلاین، پادکست و کلاس‎های آنلاین زبان سایت Babbel

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

ممنون از تیم خوبتون

14 آذر 2022

user-image

پریسا

ممنون از مطالب عالی و کاربردیتون

13 آذر 2022

user-image

لیلا فارغ

خیلی مقاله هاتون من رو جذب میکنه

11 آذر 2022

user-image

زهرا اخوان

بهترین اطلاعات رو همیشه توی مقالات تیکا به دست میارم ، واقعا ممنونم ازتون

11 آذر 2022

user-image

الهام طالبی

چقدر سایت جالبی بود، مرسی از تیم خوب تیکا

11 آذر 2022