اساتید پیشنهادی:

چه کشورهایی در جهان به زبان انگلیسی صحبت می کنند؟

معین
معین
جمعه, 14 خرداد 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تعداد بازدید : 36770

چه کشورهایی در جهان به زبان انگلیسی صحبت می کنند؟

اگر شما به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید می توانید با مردم 6 قاره جهان ارتباط برقرار کنید .شما می توانید انگلیسی زبانانی از شمال آمریکا گرفته تا جنوب آفریقا پیدا کنید و با آن ها ارتباط برقرار کنید. پس شما در حال یادگیری زبان جهانی هستید که بر روی روابط شخصی و حرفه ای وکاری شما را در سراسر جهان تاثیر می گذارد.البته که درباره همه این موارد اطلاعات زیادی تا به حال شنیده اید و خوانده اید .اما مردم چه کشورهایی در جهان به انگلیسی صحبت می کنند؟ ومن به عنوان یک انگلیسی زبان بدون مشکل به کجا می توانم سفر کنم یا حتی برای زندگی و مهاجرت اقدام کنم؟
در این مقاله به بررسی کشور های قاره های مختلف که به زبان انگلیسی صحبت می کنند می پردازیم. و همچنین با کشورهایی که اگرچه زبان انگلیسی ، زبان اول آن ها نیست ولی به شما برای برقراری ارتباط کمک می کند می پردازیم.

 

چرا زبان انگلیسی تا این حد در جهان گسترش پیدا کرده است؟

در منابع مختلف از ورود آنگلوساکسون ها به بریتانیا به عنوان آغاز گسترش زبان انگلیسی در جهان یاد می شود.و زمانی که مهاجمان اسکاندیناویایی لغات جدیدی را به مکالمات روزمره اضافه کردند زبان دچار تغییراتی شد و انگلیسی نیز شروع به وام گرفتن لغاتی از زبان فرانسه و لاتین کرد.
در میانه ی قرون وسطی زبان انگلیسی بیشتر وبیشتر چهارچوب مشخصی پیدا کرد  و با توسعه شهر لندن سایر گویش های انگلیسی کم کم از بین رفتند تا زبان انگلیسی به شکل امروزی در بیاید.
سپس امپراطوری بریتانیا گسترش انگلیسی را به عنوان یکی از هدف های خود تعیین کرد و با حمله به سایر کشور ها در سراسر جهان ، زبان انگلیسی را به کشورهای مستعمره خود صادر میکرد.
امروزه زبان انگلیسی مقام سوم زبان ها را بعد از زبان ماندارین چینی و اسپانیایی داراست.و بیشتر از 1 میلیارد نفر درسراسر جهان به زبان انگلیسی صحبت می کنند . و بدون شک  انگلیسی یکی از رایج ترین زبان ها و آن را به دلیل استفاده در مجامع جهانی به عنوان زبان جهانی می شناسند.
خلبانان جهت پروازهای بین المللی باید به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند ، در مجامعی مثل سازمان ملل واتحادیه اروپا از انگلیسی به عنوان زبان اصلی استفاده می شود . و دلیل آن هم این است که در بسیاری از کشورها به انگلیسی صحبت می کنند و انگلیسی به عنوان زبان رسمی آن ها شناخته می شود.به خواندن این مقاله ادامه دهید تا با این کشورها بیشتر آشنا شوید!

کشورهای انگلیسی زبان جهان کدام هستند؟



چرا تعیین دقیق تعداد کشورهای انگلیسی زبان تا این حد سخت است؟

اول از همه باید مشخص کنیم که منظور از اینکه یک کشور به زبان انگلیسی صحبت می کند چیست.
طبق اعلام دانشگاه شفلید ، در 18 کشور جهان مردم به زبان انگلیسی به عنوان زبان مادری صحبت می کنند و شامل کشورهایی در سراسر جهان از کانادا تا استرالیا می شود. البته که بدون شک این عدد اختلاف زیادی با تمام کشورهای انگلیسی زبان دارد، چراکه کشورهایی که که زبان انگلیسی ، زبان رسمی اما زبان اول آن ها نیست را شامل نمی شود که بیشتر از 50 کشور جهان این وضعیت را دارند که انگلیسی زبان رسمی آن هاست اما بسیار از مردم آن کشور مثل کامرون به انگلیسی صحبت نمی کنند.
در بعضی کشورهای دیگر انگلیسی عملا زبان رسمی آن هاست به این معنی که درفعالیت های روزمره و محل کار به انگلیسی صحبت می کنند درحالیکه به صورت رسمی زبان انگلیسی را زبان رسمی خودشان اعلام نکرده اند.به طور مثال ایالات متحده زبان رسمی ندارد اما عملا انگلیسی زبان رسمی آن ها شده است.
و در انتها کشورهای را داریم که انگلیسی زبان اقلیت آن هاست . به عبارت دیگر تنها بخش کوچکی از جمعیت این کشورها به زبان انگلیسی صحبت می کنند و از آن در مدارس و یا فعالیت های گردشگری استفاده می کنند.
پس تا حدودی پاسخ به این سوال که چه تعداد کشور در جهان به انگلیسی صحبت می کنند می تواند گیج کننده باشد و به همین دلیل ما در ادامه مقاله لیستی از 70 کشور را بررسی می کنیم و هر کدام در یک دسته قرار میگیرند و به شما خواهیم گفت که چرا هر کدام از کشور ها در این لیست قرار گرفته اند.


کشورهای انگلیسی زبان قاره آمریکا

همانطور که بالاتر اشاره کردیم ایالات متحده زبان رسمی ندارد.اما اکثریت جمعیت آن به انگلیسی صحبت می کنند  واز  انگلیسی برای تحصیل و خدمات دولتی وکارهای اداری استفاده می شود.
کشور بزرگ بعدی در این قاره ، کانادا است که اکثریت جامعه به این زبان صحبت می کنند .البته زبان فرانسوی زبان رسمی دوم کانادا است و اکثریت مردم به هر دو زبان صحبت می کنند.
بسیاری دیگر از کشورهای حوزه دریای کارایب هم به زبان انگلیسی صحبت می کنند که در زیرلیستی از این کشور ها را می بینید.

Antigua and Barbuda    
Anguilla
Barbados    
Grenada
Dominica    
Cayman Islands    
Belize
Bahamas
Puerto Rico
Saint Kitts and Nevis        
Jamaica    
Guyana
The Virgin Islands    
Trinidad and Tobago       
Saint Lucia    

البته باید یادآور شد که اگرچه در این کشور ها زبان انگلیسی ،  زبان رسمی است اما بسیار از مردم این کشورها به انگلیسی صحبت نمی کنند و بسیاری از ارتباطات به اسپانیایی ،فرانسوی و سایر زبان ها در زندگی روزمره شان استفاده می شود.


کشورهای انگلیسی زبان قاره اروپا

آیا می دانستید که 90% کودکان اروپایی که به مدرسه می روند زبان انگلیسی را بالاخره در یک مقطعی از تحصیل یاد میگیرند؟هر چند این معنی را نمی دهد که آن ها می توانند در بزرگسالی به راحتی انگلیسی صحبت کنند.
چند کشور اروپایی که در زیر به آن ها اشاره شده زبان انگلیسی را به عنوان زبان رسمی و یا زبان اول خود انتخاب کرده اند. یادگیری زبان انگلیسی یعنی در سفر و زندگی در این کشورها مشکلی نخواهید داشت.

Malta   
Scotland    
Northern Ireland    
Ireland    
England
Guernsey    
Jersey    
The Isle of Man    
Gibraltar    
Wales

مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان.



کشورهای انگلیسی زبان قاره آفریقا

بیشتر کشورهای آفریقایی چند زبان مختلف را به عنوان زبان رسمی دارند.به طور مثال آفریقای جنوبی ،11 زبان رسمی مختلف دارد و حتی چندین زبان و گویش دیگر هم در این کشور صحبت می شود.اگر چه انگلیسی به عنوان زبان رسمی در این کشورهای آفریقایی اعلام شده ، خیلی از مردم این کشورها به انگلیسی صحبت نمی کنند و تنها 7% جمعیت این کشورها به انگلیسی صحبت می کنند حتی اگر انگلیسی تنها زبان رسمی آن ها باشد.
در بوتسوانا که کشوری است در جنوب آفریقا انگلیسی، زبان رسمی در فعالیت های اقتصادی و تجارت است.و در چند کشور مثل اتیوپی بسیاری از مردم به انگلیسی صحبت می کنند اگرچه زبان رسمی آن ها نباشد.

کشورهایی که زبان انگلیسی ، زبان رسمی است و توسط اکثریت جامعه استفاده می شود:

Nigeria    
Lesotho    
Kenya    
Ghana
Zimbabwe    
Uganda    
South Africa    
Rwanda

و در این کشورها انگلیسی زبان رسمی است اما به عنوان زبان اول مردم استفاده نمی شود:

Liberia    
Gambia    
Cameroon    
Burundi
Seychelles    
Saint Helena    
Mauritius    
Malawi
Zambia    
United Republic of Tanzania    
Swaziland    
Sierra Leone
 

آموزش زبان آنلاین تیکا




کشورهای انگلیسی زبان اقیانوسیه

استرالیا هم مثل آمریکا و بریتانیا ، انگلیسی را به عنوان زبان رسمی اعلام نکرده. اگر چه که انگلیسی زبان اول این کشور و عملا زبان رسمی آن ها می شود.سایر کشورهایی که در این منطقه انگلیسی صحبت می کنند شامل :ساموآی آمریکا،جزایر کوک می شود و زبان انگلیسی یکی از زبان های رسمی نیوزلند است.
در زیر لیست سایر کشورهایی که انگلیسی زبان رسمی آن هاست اگرچه شاید زبان اول مردم آن ها نباشد را می بینیم.

Marshall Islands    
Micronesia    
Guam    
Fiji
Samoa    
Tonga    
Pitcairn    
Nauru
Vanuatu    
Niue    
Kiribati    
Tuvalu
Solomon Islands    
Papua New Guinea    
Palau    
Northern Mariana Islands


کشورهای انگلیسی زبان قاره آسیا

در آسیا کشورهایی وجود دارند که زبان انگلیسی زبان رسمی آن ها است و و یا در عمل زبان رسمی آن ها شده است حتی اگر لزوما زبان اول آن ها نباشد.که در زیر لیست این کشور ها را می بینید:

Philippines    
Pakistan    
India
Sri Lanka    
Brunei    
Singapore
Bangladesh    
Israel    
Malaysia

در هند ،پاکستان و فیلیپین انگلیسی زبان رسمی آن هاست و در ادارات دولتی و مراکز آموزشی از آن استفاده می شود.در سنگاپور انگلیسی یکی از زبان های رسمی است و به صورت گسترده صحبت می شود.

حالا که می دانید چند کشور در جهان به انگلیسی صحبت می کنند ، وقت آن است که شما هم یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنید . امیدوارم از آن جایی که آشنایی با یک زبان خارجی می تواند دری برای سفر کردن شما به کشورهای دیگر در سراسر جهان باز کند ،  لیست این کشورها به شما انگیزه ای برای خواندن زبان انگلیسی بدهد. تعداد بسیار زیادی در سراسر جهان در حال یادگیری زبان برای مکالمه انگلیسی هستند و شما هم با تمرین مکالمه و سایر مهارت ها ی انگلیسی به عنوان بخشی از برنامه روزانه تون می توانید به خیل یادگیرندگان زبان انگلیسی بپیوندید و با آن ها ارتباط برقرار کنید.


شما دوست دارید به کدام کشورها سفر کنید؟ ما در اپلیکیشن تیکا بخش هایی مثل انگلیسی در سفر را قرار داده ایم تا شما هر چه راحتتر هنگام سفر به کشوری دیگر بتوانید ارتباط برقرار کنید . همچنین امکان یادگیری زبان از صفر با ویدئوهای آموزشی هدف دار برای شما زبان آموزان عزیز فراهم شده است. همچنین شما می توانید در سایت تیکا به صورت آنلاین زبان یاد بگیرید . در تیکا می توانید در محیطی آنلاین با اساتید با تجربه زبان تیکا از راه دور و به صورت خصوصی زبان موردنظر خود را یاد بگیرید . در تمام طول مسیر یادگیری زبان، تیکا در کنار شما است.

 

 

تدریس خصوصی آنلاین زبان
چه کشورهایی در جهان به زبان انگلیسی صحبت می کنند؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

معین

تولید محتوا

معین هستم ،تلاشم اینه تا به شما راه ها و روش های جدیدتری رو برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی کنم.با تیکا همراه باشید.

نظرات