اساتید پیشنهادی:

آشنایی با آزمون TestDaF (آمادگی برای آزمون سفارت زبان آلمانی)

خاطره محمدی
خاطره محمدی
جمعه, 26 آبان 2022

دسته بندی : german-placement-tests

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 784

آزمون TestDaF

 اگر قصد مهاجرت تحصیلی را دارید، بهتر است از قبل در مورد آزمون ها و امتحانات ورودی اطلاعات لازم را کسب کنید. برای آنکه مجوز ورود به دانشگاه‌های کشور آلمان را دریافت نمایید، باید در آزمون TestDaF شرکت کنید و نمره قبولی لازم را کسب نمایید. در حالی که برای پذیرش دانشگاه باید از مراحل زیادی عبور کنید، TestDaF فرش قرمز ورود به دانشگاه دلخواهتان را برای شما پهن می‌کند. این آزمون در تمام دانشگاه‌های آلمان به رسمیت شناخته شده است.

در این مقاله به بررسی سطوح مختلف این آزمون می‌پردازیم و بخش‌های مختلف آن را برایتان تشریح می‌کنیم.

مزایای قبولی در آزمون TestDaF

Getting to know the TestDaF exam

زیبایی TestDaF در این است که در سراسر آلمان به رسمیت شناخته شده است، بنابراین اگر در این آزمون قبول شوید، به این معنی است که الزامات لازم برای مهارت‌های زبان موردنیاز برای همه دانشگاه‌ها را برآورده کرده‌اید. یک نکته مثبت دیگر این است که برخلاف سایر آزمون‌ها، نمره آزمون شما منقضی نمی‌شود، بنابراین برای ارسال درخواست‌ به دانشگاه‌های مختلف نگران گذشت زمان نباشید.

در حال حاضر، در حالی که اکثر افراد TestDaF را برای حضور در دانشگاه می‌گذرانند، شرکت در آزمون مزایای دیگری نیز دارد. یک ارزیابی واضح از اینکه چگونه مهارت‌های زبان آلمانی شما در یک استاندارد ملی سنجیده می‌شود، بدون شک سودمند است، همان‌طور که می‌توانید به یک کارفرما نشان دهید که می‌توانید به طور مؤثر در یک محیط آلمانی‌زبان کار کنید.

برای مطالعه بیشتر: آزمون های زبان آلمانی

فرمت تست TestDaF چگونه است؟

TestDaF مخفف Test Deutsch als Fremdsprache (آزمون زبان آلمانی، به عنوان یک زبان خارجی) است. این آزمون استاندارد شده، توسط مؤسسه TestDaF در هاگن، آلمان ایجاد شده است و برای ارزیابی مهارت افراد در زبان آلمانی قبل از پذیرش در دانشگاه استفاده می‌شود.

برای شرکت در امتحان، TestDaF توصیه می‌کند که حداقل سطح زبان انگلیسی از متوسط ​​تا پیشرفته داشته باشید (تسلط به سطح زبان B2 تا C2). TestDaF از چهار حوزه خاص برای ارزیابی مهارت‌های ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ تشکیل شده است.

ریدینگ

قالب: سه متن با 30 کلمه، 60 دقیقه

بخش درک مطلب TestDaF از سه متن جداگانه تشکیل شده است. محتوای متن‌ها موضوعاتی از قبیل موقعیت‌های روزمره در محوطه دانشگاه تا متون پیچیده‌تر را که موضوعات آکادمیک را پوشش می‌دهند، در برمی‌گیرند.

رایتینگ

قالب: یک متن، 60 دقیقه

بخش کتبی این آزمون نیاز به یک مقاله منطقی و ساختاریافته بر اساس یک موضوع معین دارد. از شما خواسته می‌شود که دیدگاه خود را بیان کنید. این بخش همچنین احتمالاً شامل نمودارها یا جداولی است که باید به عنوان بخشی از پاسخ کتبی شما مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گیرند.

لیسنینگ

فرمت: سه فایل صوتی، 40 دقیقه

در طول این بخش از آزمون، توانایی شما در درک مجموعه‌ای از فایل‌های صوتی شامل دیالوگ‌ها، مصاحبه‌ها یا سخنرانی‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد. شما باید بتوانید مفهوم فایل‌های صوتی را درک کنید و پس از پایان آن به سؤالات پاسخ دهید.

اسپیكینگ

فرمت: هفت بخش، 30 دقیقه

در بخش شفاهی TestDaF، باید خود را به زبان آلمانی به طور منسجم معرفی کنید. توجه داشته باشید که این قسمت از آزمون آنلاین بوده در بستر اینترنت انجام می‌شود.

 TestDaF چگونه درجه‌بندی می‌شود؟

TestDaF هر یک از چهار بخش آزمون را به طور مستقل درجه‌بندی می‌کند. امتیاز TDN 5 یا TDN 4، قبولی شما را (از منظر زبان) را در تمام دانشگاه‌های سراسر آلمان تضمین می‌کند.

TDN 3 کمترین نمره قبولی است که می‌توانید در TestDaF دریافت کنید به همین خاطر، گزینه‌های انتخابی دانشگاه برای شما بسیار محدود می‌شوند زیرا اکثریت دانشگاه‌ها به TDN 4 یا 5 نیاز دارند.

بنابراین در حال حاضر، ممکن است از خود بپرسید، "اگر نمره خوبی کسب نکنم، چه باید کنم؟" یکی از نکات مثبت TestDaF این است که در صورت شرکت مجدد در آزمون هیچ هزینه اضافی از شما دریافت نمی‌شود. شما می‌توانید هر دفعه که دوست دارید در آزمون شرکت کنید.

 

با این حال، اگرچه آزمون به چهار بخش تقسیم می‌شود که به صورت جداگانه درجه‌بندی می‌شوند، اما نمره نهایی شما مجموع نمرات تمام قسمت‌ها است؛ بنابراین اگر در اسپیکینگ TDN 3 دریافت می‌کنید اما در سه حوزه دیگر TDN 4  و می‌خواهید امتیاز نهایی خود را افزایش دهید، نمی‌توانید صرفاً بخش اسپیکینگ را دوباره تکرار کنید بلکه باید تمام بخش‌ها را از ابتدا تکرار نمایید.

کجا می‌توانم در آزمون TestDaF شرکت کنم؟

ممکن است فکر کنید برای شرکت در آزمون باید به آلمان سفر کنید ما این‌طور نیست. یک شبکه جهانی از مراکز مختلف TestDaF وجود دارد که گواهی برگزاری امتحان دارند. به وب‌سایت TestDaF بروید، در  صفحه‌ای که منحصراً تمام مراکز برگزاری آزمون را معرفی می‌کند، نزدیک‌ترین مرکز به خودتان را پیدا کنید. هزینه‌های مربوط به شرکت در آزمون توسط مرکز برگزاری آزمون تعیین می‌شود و ممکن است متغیر باشد.

برای قبولی در آزمون TestDaF چگونه مطالعه کنم؟

بنجامین فرانکلین در یک جمله معروف می‌گوید:

"با شکست در آماده‌شدن، برای شکست آماده می‌شوید."

آماده‌شدن برای TestDaF بدون شک کلید اصلی است، بنابراین برای موفقیت در این آزمون به نکاتی که در زیر به آنها پرداخته‌ایم توجه کنید:

توانایی‌های خود را بشناسید

داوطلبان TestDaF باید قبل از اینکه در آزمون شرکت کنند، حداقل سطح زبانی متوسط ​​رو به بالا داشته باشند. قبل از صرف وقت، انرژی و پول برای شرکت در تست TestDaF لطف کنید و توانایی‌های زبانی خود را ارزیابی کنید. حتی می‌توانید به وب‌سایت TestDaF بروید که یک آزمون آنلاین رایگان برای شرکت‌کنندگان در آزمون ارائه می‌دهد.

نکات کلیدی TestDaF را به صورت آنلاین بررسی کنید

در حالی که انبوهی از سایت‌ها وجود دارند که اطلاعات، مطالب و نکاتی در مورد نحوه آماده‌شدن برای آزمون TestDaF ارائه می‌دهند، اولین مرجع شما باید خود وب‌سایت TestDaF باشد.

در وب‌سایت TestDaF مجموعه‌ای از فایل‌های صوتی، فهرستی از مواد درسی توصیه‌شده و نمونه‌های آزمون واقعی را خواهید دید که شما را برای شرکت در آزمون اصلی آماده می‌کند.

 

در دوره‌های آمادگی برای آزمون شرکت کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای آماده‌شدن برای TestDaF، شرکت در یک دوره فشرده آمادگی برای امتحان است. طول این دوره‌ها بسته به مؤسسه ارائه‌دهنده متغیر است، اما معمولاً بین دو تا شش هفته طول می‌کشد. در حالی که ساختار هر کلاس متفاوت است، هدف کلی این است که مهارت‌های لازم را برای تسلط بر چهار بخش آزمون که در بالا توضیح داده شد به شما ارائه دهد.

با استفاده از این دوره‌ها، احتمالاً نحوه مدیریت زمان برای آزمون را می‌آموزید، واژگان ضروری را که احتمالاً در آزمون اصلی با آن‌ها مواجه می‌شوید یاد می‌گیرید و ... .

یکی از اشکالات این دوره‌های آمادگی این است که به نظر می‌رسد عمدتاً در آلمان در دسترس هستند. با این حال، می‌توانید به راحتی به دوره‌های آمادگی TestDaF به صورت آنلاین دسترسی داشته باشید.

آزمون TestDaF چقدر طول می‌کشد؟

TestDaF کمی بیشتر از 3 ساعت طول می‌کشد (به اضافه زمان استراحت):

  • ریدینگ: 60 دقیقه
  • لیسنینگ: 40 دقیقه
  • رایتینگ: 60 دقیقه
  • اسپیکینگ: 30 دقیقه

نمراتی که در آزمون دریافت می‌کنیم به چه معناست؟

TestDaF سطح فعلی زبان آلمانی شما را ارزیابی می‌کند. نتایج احتمالی به شرح زیر هستند:

TDN 5 = سطح زبان شما عالی است.

TDN 4 = سطح C1، سطحی که برای دانشگاه نیاز دارید.

TDN 3 = کافی نیست، فقط برای تحصیل در موسیقی یا هنر خوب است.

هر چند وقت یکبار می‌توانم TestDaF را انجام دهم؟

هر چند بار که دوست دارید، هیچ محدودیتی وجود ندارد.

چه زمانی گواهی TestDaF را دریافت خواهم کرد؟

6 تا 8 هفته پس از امتحان شما گواهی شرکت و قبولی در آزمون را دریافت خواهید کرد.

برای مطالعه بیشتر: 

یادگیری زبان آلمانی در تیکا

زبان آلمانی زبان خیلی سختی نیست اگر دانش تقریبی انگلیسی داشته باشید، می‌توانید به راحتی این زبان را در مدت زمان کوتاهی یاد بگیرید. سطوح مختلف زبان آلمانی A1، A2، B1، B2، C1 و C2 است. TestDaf به سطح B1 نزدیک‌تر است. برای پذیرش در دانشگاه‌های مختلف آلمان باید در این آزمون نمره مناسبی دریافت کنید. وب‌سایت TestDaF بهترین مرجع برای مطالعه مواد این آزمون است.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان آلمانی یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

یادگیری زبان آلمانی در تیکا

 

آشنایی با آزمون TestDaF (آمادگی برای آزمون سفارت زبان آلمانی)

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

یکتا کاویانی فر

من دارم المانی رو با یکی از اساتید تیکا یاد میگیرم و واقعا راضیم

30 آبان 2022

user-image

پریسا

استاد آمادگی این آزمون رو دارید؟

30 آبان 2022

user-image

زهرا اخوان

اساتید آلمانی تیکا واقعا خیلی عالی و با حوصله هستن

27 آبان 2022

user-image

الهام طالبی

آلمانی کلا خیلی سخته چه برسه به آزمونش

27 آبان 2022