اساتید پیشنهادی:

چگونه با فیلم و سریال زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

معین
معین
دوشنبه, 10 خرداد 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 4 دقیقه

تعداد بازدید : 7788

چگونه با فیلم و سریال زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

اولین سوالی که ممکن است شما در ذهن داشته باشید این است که آیا واقعا می شود با دیدن فیلم و سریال انگلیسی یاد گرفت؟
به هر حال همه ما فیلم و سریال را در درجه اول به خاطر لذت بردن از اوقات فراغت می بینیم و چگونه می توانیم در حالیکه از یک فیلم و سریال لذت می بریم چیزی یاد بگیریم؟ و سوال مهم تر اینه که چرا باید بخواهیم به جای استفاده از کتاب و دفتر از فیلم و سریال برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنیم؟ در این مقاله تلاش می کنیم پاسخی برای این سوالات پیدا کنیم و همچنین چند روش برای یادگیری زبان انگلیسی با دیدن فیلم و سریال به شما پیشنهاد می دهیم . پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

3 دلیل که چرا باید بخواهیم با فیلم و سریال انگلیسی یاد بگیریم


1 . با دیدن فیلم وسریال زبان مورد استفاده در مکالمه های عادی و روزمره را خواهید شنید: زبان انگلیسی که در طی کلاس های آموزشگاه های زبان و کتاب های آموزش زبان انگلیسی با آن مواجه می شوید معمولا آن انگلیسی نیست که مثلا مردم انگلستان در کوچه و بازار با هم صحبت می کنند.و ما در کلاس های زبان بعضا لغات و اصطلاحاتی را باید یاد بگیریم که در مکالمه های روزانه به ندرت استفاده می شوند.
در مقابل زبان انگلیسی که در فیلم وسریال ها استفاده می شود طبیعی تر است و بسیار شبیه تر به مکالمه های روزانه انگلیسی زبانان سراسر جهان است.پس دیدن فیلم و سریال به شما برای بالابردن مهارت اسپیکینگ کمک می کند.

2 . یادگیری لغات انگلیسی با بکارگیری آن ها در متن: این مورد یکی از تاثیرات بسیار مهم دیدن فیلم و سریال انگلیسی و آمریکایی است.مثلا شما فیلم های جنایی را دوست دارید که کم هم جذاب نیستند! بعد از تماشای 10 -20 فیلم جنایی مختلف، شما کم کم لغات مورد استفاده در مکالمه هایی که مرتبط با موضوعات جنایی است را متوجه می شوید.
روشی که همه ما در مدرسه و یا آموزشگاه ها برای یادگیری لغات انگلیسی استفاده می کنیم، این است که لیستی از لغاتی که باید یاد بگیریم تهیه می کنیم و آن ها را حفظ می کنیم . اما مشکلی که این روش دارد این است که شما فقط معنی لغات را یادگرفته اید اما نمی دانید که کجا و در چه موقعیت هایی باید از آن لغات استفاده کنید. پس با دیدن فیلم و سریال نه تنها شما با معنی لغات آشنا می شوید بلکه با نحوه بکارگیری آن لغت نیز آشنا می شوید.

3 . شما با نحوه بیان و تلفظ لغات مختلف آشنا می شوید:در انگلیسی معروف است که برقراری ارتباط مردم با هم فقط 7% با استفاده از لغات است . پس تکلیف 93% دیگر چه می شود؟ 93% دیگر به نحوه بیان جملات و لغات مربوط می شود.مواردی مثل زبان بدن،حالت های صورت مثل لبخند و ... و تن صدا که مثلا با عصبانیت یا با ناراحتی جمله ای را بیان می کند. پس عموما نحوه بیان یک جمله از لغات مورد استفاده برای مردم مهم تر است.
با دیدن فیلم و سریال نه تنها شما با لغات جدید آشنا می شوید بلکه با نحوه بیان آن لغات و جملات هم آشنا می شوید.یک بازیگر در شرایط مختلف می تواند با ناراحتی ، خوشحالی ، عصبانیت و یا متعجب جمله ای را بگوید و شما بلافاصله قادر به تشخیص آن خواهید بود.

یادگیری زبان انگلیسی با  دیدن فیلم و سریال را تبدیل به یک عادت کنید.


 

چند نکته مهم برای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال 


1 . یک فیلم یا سریال جذاب برای دیدن انتخاب کنید: دلیلش کاملا مشخصه که اگر یک فیلم خسته کننده بخواهید ببینید وسط آن حوصله شما سر می رود و اگه خسته شوید خیلی سخت می توانید بیشتر از 1 ساعت آن را ببینید.می توانید برای پیدا کردن فیلم های با امتیاز بالا که با سلیقه شما هم جور باشد به سایت Rotten Tomatoes سر بزنید .

2 . فیلمی را ببینید که با سطح زبان فعلی شما مطابقت دارد: مثلا برای زبان آموزان سطح مبتدی دیدن انیمیشن توصیه می شود چون زبان انگلیسی مورد استفاده در انیمیشن ها بسیار دوستانه ، جذاب و ساده برا فهمیدن است. بسیاری از انیمیشن ها بهترین منابع آموزش زبان محسوب میشود.

3 . یک دیکشنری انگلیسی به انگلیسی در کنارتان باشد: شاید بد نباشه یک نکته بین نکته 3 و 4  هم این جا اضافه کنیم و آن دیدن فیلم و سریال با زیرنویس انگلیسی است و با استفاده از آن با شنیدن یک لغت می توانید معنای آن را در دیکشنری خودتان پیدا کنید. وقتی شما برای پیدا کردن معنی یک لغت تلاشی کرده باشید ، آن لغت انگلیسی برای مدت طولانی در حافظه شما می ماند.

4 . عبارات کوتاه را تکرار کنید:ممکن است در حین دیدن فیلم یا سریال زبان اصلی یک عبارت یا اصطلاح جالب مثل !hell yeah  یا !sure thing که در انگلیسی بسیار هم استفاده می شوند را بشنوید .تکرار آن عبارت بسیار می تواند به شما کمک کند.و بعد از تکرار آن با صدای بلند برای چند بار ،آن را برای مدت زمان طولانی به خاطرتان می سپارید. این روش را دست کم نگیرید!



 

اساتید زبان تیکا

5 . همراه با زیرنویس انگلیسی و بدون زیرنویس انگلیسی فیلم و سریال را ببینید: بدون شک تماشای یک فیلم و سریال بدون زیرنویس می تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل ما یک راهکار برای شما داریم. وقتی برای اولین بار یک فیلم را می بینید ، فیلم را با زیرنویس انگلیسی ببینید اما اگر خواستید آن را برای بار دوم ببینید ، زیرنویس را خاموش کنید. با این روش شما وقتی برای باراول با زیرنویس دیده اید ، داستان و موضوع فیلم را می دانید و بار دوم می توانید تمرکز خود را بر روی شنیدن لغات و عباراتی که احتمالا معنای آن ها را در دیکشنری خود هم پیدا کرده اید بگذارید .

6 .از vlc player استفاده کنید: وی ال سی ، پلیری برای پخش ویدئو بر روی کامپیوتر است و می توانید آن را به صورت رایگان برای دانلود پیدا کنید.از ویژگی های بسیار کاربردی این پلیر برای زبان آموزان این است که این پلیر به زبان آموزان این امکان را می دهد تا بتوانند ویدئو را با سرعت نصف یا حتی یک چهارم سرعت عادی پخش کرده و دوباره به آن گوش دهید .و این تمرینی بسیار مفید برای لیستنینگ شما می باشد.

7 . اینکه کلمه ای را جا بیاندازید کاملا عادی است : فکر خودتان را درگیر آن کلمه نکنید. در ابتدای همین مقاله گفتیم که بهتر است فیلم و سریال انتخابی شما جذاب باشد.پس اگر یک کلمه یا عبارت یا حتی چند جمله را جا انداختید نگران نشوید . در این حالت زیرنویس را دنبال کنید . نکته مهم این است که دیدن فیلم برای شما لحظات خوشی رو فراهم کند!

چگونه با دیدن فیلم و سریال زبان اصلی، زبان انگلیسی یاد بگیریم


 

مشکلات یادگیری زبان انگلیسی با دیدن فیلم و سریال

همانطور که یادگیری زبان انگلیسی می تواند بسیار جذاب باشد ، ممکن است چند نکته منفی هم در این بین باشد که بر روی تجربه شما اثر منفی بگذارد:

1 . نبود زیرنویس انگلیسی: با اینکه به ندرت در این روزها می توان فیلم و سریالی بدون زیرنویس انگلیسی پیدا کرد ، با این حال اگر زیرنویس نبود ممکن است شما برای فهمیدن فیلم با مشکل مواجه شوید.

2 . برای کامل متوجه شدن فیلم شاید نیاز داشته باشید فیلم را چند بار متوقف کنید و بعد ادامه دهید: ممکن است برای فهمیدن یک جمله نه چندان سخت نیاز باشد  آن را چندین بار ببینید و بشنوید اما اگر بحث های مثلا علمی در فیلمی مطرح شد برای متوجه شدن آن چالش بیشتری خواهید داشت.

3 . باید معنی هر لغتی که نمی دانید را پیدا کنید: شاید بعضی وقت ها متوقف کردن فیلم و پیدا کردن معنای یک لغت برای ما آزاردهنده باشد اما به هر حال برای رسیدن به هدف یادگیری زبان امری ضروری است.

4 . ممکن است نتوانید معنای همه لغات را به خاطر بسپارید: بالاخره یادگیری هر چیزی زمان بر و نیاز به تلاش زیاد و یادداشت برداری دارد و ما هم می خواهیم حین لذت بردن از یک فیلم یا سریال ، زبان هم یاد بگیریم و شاید متوقف کردن پشت سر هم یک فیلم برای یادداشت برداری کمی سخت باشد.

 

شما می توانید برای یادگیری زبان انگلیسی از اپلیکیشن آموزش زبان تیکا استفاده کنید و درس ها و تمرینات متنوعی که در آن ارائه شده به تقویت زبان خود بپردازید . همچنین برای تقویت مکالمه انگلیسی و پیشرفت زبان خود می توانید روی اساتید باتجربه زبان تیکا حساب کنید و به صورت آنلاین به صورت خصوصی از طریق پلتفرم آنلاین آموزش زبان تیکا به یادگیری زبان موردنظرخودتان بپردازید.

اگر اخیرا فیلم یا سریال خارجی جذابی دیدین که می تونه به یادگیری زبان انگلیسی هم کمک کنه ،در پایین صفحه و قسمت نظرات اون سریال و فیلم رو به ما هم معرفی کنید.

 

 

استاد خصوصی زبان  و استاد آیلتس
چگونه با فیلم و سریال زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

معین

تولید محتوا

معین هستم ،تلاشم اینه تا به شما راه ها و روش های جدیدتری رو برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی کنم.با تیکا همراه باشید.

نظرات