اساتید پیشنهادی:

قوائد کلی تلفظ حروف در کلمات انگلیسی pdf - فیلم و متن

پرستو غفاری
پرستو غفاری
چهارشنبه, 22 دی 2020

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تعداد بازدید : 15857

قوائد کلی تلفظ حروف در کلمات انگلیسی pdf - فیلم و متن

یکی از مباحث مهم در بحث تلفظ نیتیو زبان انگلیسی تلفظ صحیح کلمات است چراکه که اگر کلمه ای به صورت صحیح و با تلفظ درست در حافظه تان ذخیره نشده باشد هیچ گاه آن کلمه برایتان در دنیای واقعی تکرار نخواهد و طبعا چیزی که کم تکرار باشد یادگیری اش سخت تر است. در این متن دانلود قوائد کلی تلفظ حروف در کلمات انگلیسی pdf را برای شما ممکن کرده ایم. برای دانلود متن و ویدیو با ما همراه باشید.

مثال هایی از تلفظ کلمات انگلیسی

کلمات van و fan در زبان شناسی به عنوان یک زوج مینیمال شناخته می شوند. به این معنی که تنها در یک صدا با هم متفاوتند. اما همان یک صدا در معنی آنها تفاوت عظیمی ایجاد می کند.

و این نکته تنها یک جنبه از تلفظ انگلیسی است.

یادگیری تلفظ انگلیسی به دلیل سیستم نوشتاری غیرقابل پیش بینی و صداهای مختلفش می تواند کمی پیچیده باشد. چرا که کلمات به همان شکل که نوشته می شوند، خوانده نمی شوند و صداهای بسیاری وجود دارند –به خصوص حروف صدادار- که می توانند در مهارت صحبت کردن شما تفاوت بسیار بزرگی ایجاد کنند.

فیلم آموزش تلفظ زبان انگلیسی

در فیلم زیر تلفظ حروف انگلیسی را با مثال هایی از کلمات رایج میبینید.


 

قوائد کلی تلفظ حروف در کلمات انگلیسی

با وجود ارتباط ضعیف بین حالت شنیداری و نوشتاری کلمات انگلیسی، چند الگو در تلفظ وجود دارد. می توان با تمرین این الگوها را یاد گرفت. این مقاله رایج ترین آنها را شرح می دهد.

 توجه: قوائد کلی تلفظ حروف در کلمات انگلیسی توضیح داده شده برای کنار هم آمدن این حروف در یک هجا هستند.

به عنوان مثال، "ee" همیشه /iː/ تلفظ می شود، اما این حالت در کلمه "preemptive" /priˈemptɪv/ (pree-emp-tiv) صدق نمیکند. چرا؟ صرفاً به این دلیل که هر کدام از حروف e در یک هجای جداگانه آمده اند. تلفظ هجا ها به صورت "pre-emp-tive" یا پری-اِمپ-تیو است. (مثلاً "pre-emp- ti-ve» طبق قواعد املایی)، نه «preemptive». تلفظ ها در اینجا به انگلیسی بریتانیایی داده می شود مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

تلفظ wh در کلمات انگلیسی

wh برای مثال در Where،  اغلب تلفظی دقیقاً مانند /w/ دارد (یعنی "where" و "were"، "which" و "witch" یکسان به نظر می‌رسند). با این حال، در بین بریتانیایی ها بسیار رایج است که آن را به صورت /hw/ تلفظ کنند، یعنی با "h" مانند اینجا در مقابل "w". (روان اتکینسون نمونه خوبی از این نوع تلفظ است.) زبان شناسان نیز این صدا را با علامت جداگانه ای نشان می دهند: /ʍ/. چند کلمه وجود دارد که در آنها "w" ساکت است، نه "h"، به عنوان مثال. who, whole, whore (اما همه مواردی که با "who" شروع می شوند از این نوع نیستند، برای مثال whorl که با "h" بی صدا تلفظ می شوند).

تلفظ حروف oo در لغات مختلف

oo بیشتر به دو صورت مختلف تلفظ می شود: /uː/، مانند fool، cool، یا /ʊ/، مانند کتاب، look (همان صدایی که در put، کامل است). هیچ قانونی وجود ندارد که تصمیم بگیرد کدام یک درست است. گاهی اوقات وقتی به صورت "oor" نوشته می شود، /ɔː/ نیز تلفظ می شود، مانند door، floor، یا /ʌ/ (به صورت "u" در "but"): "blood" و "flood". "oo" در مقاله من در مورد طولانی و کوتاه "oo" در تلفظ های انگلیسی.

برای تمرین بیشتر قوائد کلی تلفظ حروف در کلمات انگلیسی pdf را از انتهای مقاله دانلود کنید و با tts کلمات انگلیسی این جزوه را به صوت تبدیل کنید.

قوائد کلی تلفظ حروف ow در انگلیسی

ow را می توان یا /au/، مانند cow, how، یا /əu/ در انگلیسی بریتانیایی تلفظ کرد. /ou/ در انگلیسی آمریکایی، همانطور که در low, snow. هیچ قانونی وجود ندارد که تعیین کند چه زمانی از کدام یک استفاده کنیم. حتی 4 کلمه وجود دارد که می توان آنها را به دو صورت با معانی مختلف تلفظ کرد: bow, row, sow, mow.

تلفظ حروف ng 

ng معمولاً به صورت /ŋ/ تلفظ می‌شود، مثل آهنگ اشتباه (مثل اینکه یکی می‌گوید "g"، اما به جای "پف کردن" هوا، فقط کام بالایی را لمس کنید). این درست است حتی اگر بعد از آن «ing»، مثلاً آواز خواندن /ˈsɪŋɪŋ/، longing /ˈlɒŋɪŋ/ یا «er» به معنای شخصی باشد که کاری انجام می دهد، برای مثال خواننده /ˈsɪŋə(r)/، gunslinger / ˈɡʌnslɪŋə/. در موارد دیگر، /ŋg/ تلفظ می شود، برای مثال longer /ˈlɒŋɡə/، strongest /strɒŋɡɪst/. هنگامی که "st" پس از آن بیاید، می تواند /ŋk/ نیز باشد، اما تنها دو کلمه وجود دارد: angst و amongst.

تلفظ حروف nk در انگلیسی

 nk به صورت /ŋk/ تلفظ می شود، همانطور که در think, blink. برای اینکه از “ng” متمایز شود باید در آخر با "ک" تلفظ شود! «Think» و «thing» یکسان به نظر نمی رسند.
ch بیشتر به صورت /k/، مانند کاراکتر، آکورد، یا /tʃ/ تلفظ می شود، مانند chicken, chest. 

قوائد کلی تلفظ حروف ch در انگلیسی


تقریباً تمام کلمات حاوی "chi" یا "che" با /tʃ/ تلفظ می شوند (اما به "chiropractor" /ˈkaɪərəʊpræktə/ (kaay-roh-præk-tə) و "chemistry" مانند /ˈkemɪstri/ (kem-ist-ree) تلفظ می شوند. اما هیچ قانون قابل اعتمادی برای "cha"، "cho" و "chu" وجود ندارد.در برخی از کلمات با منشأ فرانسوی، آن را به عنوان /ʃ/ (sh) تلفظ می کنند، برای مثال chef, chic.

تلفظ ps در انگلیسی

ps درست به صورت /s/ تلفظ می شود (p ساکت است)، به عنوان مثال psychology، psalm.

تلفظ eu در کلمات انگلیسی


eu به صورت /uː/ یا /juː/ (yoo) تلفظ می شود، مانند neuter, leukaemia. تفاوت بیشتر وابسته به گویش است. این تفاوت ها هیچ تفاوتی در معنی به وجود نمی آورند (/uː/ بیشتر در انگلیسی بریتانیایی و /juː/ در انگلیسی آمریکایی استفاده می شود). با این وجود، معمولاً فقط /uː/ بعد از «l» و «r» است. همچنین توجه داشته باشید که "neuron" مانند /ˈnjʊərɒn/ (nyoo-ə-ron) بریتانیایی /ˈnʊrɑːn/ (noo-raan) ایالات متحده تلفظ می شود.

سایر صداها

au به صورت /ɔː/ تلفظ می شود (به صورت "aw" در Hawk)، به عنوان مثال caution, aura.
th دو تلفظ ممکن دارد: /θ/، as in think, author، و /ð/، به عنوان
sh به صورت /ʃ/ تلفظ می شود، مانند show, fish.
aw به صورت /ɔː/ تلفظ می شود، مانند hawk, paw.
ee به صورت /iː/ تلفظ می شود، مانند need, seen.
ur، er و ir معمولاً در انگلستان /ɜː/ تلفظ می شوند (صدایی شبیه به بلند /ə/) و /ɝː/ در ایالات متحده (فقط یک /r/ بلند آمریکایی)، مانند curve, purge, herd, serve, bird, stir.

 

اساتید زبان تیکا


 


 

 منبع آنلاین خوب برای تمرین تلفظ انگلیسی
 

Pronuncian
 

Pronuncian بر انگلیسی آمریکایی تمرکز می کند. بنابراین اگر برنامه ای برای صحبت کردن با آمریکایی ها یا کانادایی ها یا قصد سفر به هر یک از این دو کشور را دارید، این وبسایت برای شما معرکه است.

اگر تا به حال اشتباهاتی شبیه آنها که در ابتدای این پست به آنها اشاره شد داشتید، Pronuncian گزینه مناسب شماست!

این وبسایت نگاهی عمیق و اصولی به حروف صدادار در انگلیسی می کند و همینطور از زوج های مینیمال برای نمایش تفاوت میان صداهای مشابه استفاده می کند. برای مثال، به شما کمک می کند.
 

اساتید زبان تیکا



 

ی کند که صداهای کوتاه را به درستی ادا کنید تا تفاوت میان تلفظ دو کلمه did و dead را به خوبی نشان دهید.

Pronuncian همچنین به حروف بی صدا و تغییر آنها به نسبت جایگاهشان در کلمه نیز توجه می کند. مثلاً صدای t در کلمه water به طور کامل تلفظ نمی شود و در عوض صدایی شبیه d دارد. این اتفاق در مورد بسیاری از حروف بی صدا می افتد.

درس های زیادی در این وبسایت وجود دارند و هر یک از آنها بر یک صدای خاص تمرکز می کند. هر صدا به سه بخش تقسیم می شود: تلفظ (توضیحی برای صدا)، املا (چگونگی نوشتن آن) و تمرین. هم چنین یک سری پادکست و ویدئو در اختیار شماست که تفاوت عملی تلفظ لغات را به شما نشان می دهد.
 

Fluent English
 

فکر می کنید که توانایی درک ویدئوهای انگلیسی که برای انگلیسی زبان تولید شدند را ندارید. FluentU درک و یادگیری آنها را برای شما ساده می کند.

این برنامه از ویدئوهای واقعی مثل موزیک ویدئوها، تریلر های فیلم، اخبار و گفتگوهای الهام بخش استفاده می کند و آنها را به دروس مشخص یادگیری زبان می کند.

ویدئوها شامل زیرنویس انگلیسی می شوند که امکان روشن و خاموش بودن دارند. از این طریق، شما همواره آنچه که گفته می شود را می فهمید. اما همچنین امکان تمرکز بر تلفظ بدون اینکه زیرنویس حواستان را پرت کند نیز در اختیارتان است.

ویدئوها و کلیپ های صوتی می توانند با سرعت زیاد یا کم پخش شوند تا بتوانید هر صدا را بهتر بشنوید. همچنین می توانید متن هر ویدئو و کلمات جدید استفاده شده در آن را نیز داشته باشید تا کلمات تازه و چگونگی تلفظ صحیح آنها را نیز بیاموزید.  

این یک ابزار قدرتمند برای یادگیری انگلیسی است و برای پیشرفت تلفظ فوق العاده است.
 

Easy world of English
 

مثل Pronuncian ، Easy world of English نیز بر انگلیسی آمریکایی تمرکز می کند.

در میان امکانات آن ابزارهای زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا صداهای انگلیسی را به درستی تلفظ کنید. این ابزارها نگاهی به راه های مختلف تلفظ حروف الفبا می اندازند. این روش می تواند مفید باشد چرا که بعضی حروف بیش از یک تلفظ دارند. و در واقع می توانید از قواعدی استفاده کنید تا متوجه شوید که چه وقت از چه صدایی استفاده کنید.

Easy world of English همچنین زوج های مینیمال را هم بررسی می کند. صدای t و d، چگونگی تلفظ پایان برخی از اسامی جمع و تفاوت صداها در افعال.

سه سطح روخوانی با چندین (حدود 12) بخش کوتاه در هر قسمت وجود دارد. هر تمرین روخوانی دارای یک فایل صوتی است که برای تلفظ دقیق کلمات نوشته شده به شما کمک می کند. سعی کنید که هر جمله که می شنوید را تکرار کنید و سپس خودتان روخوانی را آغاز کنید.

این سایت بیش از 40 درس دستور زبان با تعداد زیادی تمرین را نیز ارائه می کند.
 

اساتید زبان تیکا


 

ManyThings.org
 

ManyThings هم انگلیسی آمریکایی را آموزش می دهد. و مشخصاً برای زبان آموزانی طراحی شده که انگلیسی را به عنوان زبان دوم می آموزند. این وبسایت دقیقاً شامل همان چیزی می شود که نامش نشان می دهد: بسیاری چیزها! برای آموزش انگلیسی از انواع مختلفی از بازی ها، پازل ها، متن ها و دیگر ابزار استفاده می کند.

برای تمرین تلفظ، دروس صوتی بسیاری وجود دارند که بر زوج های مینیمال، صداهای گیج کننده l و r و بخش های مؤکد کلمات و جملات تأکید می کنند.

ManyThings.org همچنین شامل متن ها و جملاتی است که با فایل صوتی ارائه می شوند و می توانند با سرعت معمولی، زیاد یا کم مورد استفاده قرار گیرند. این ابزار برای تمرین تلفظ کلمات در متن یک جمله عالی است.

موضوعات متن ها و جملات شامل علم، تاریخ، حیوانات و زندگی روزمره می شود. بهتر از همه، این وبسایت به یک کانال یوتیوب به نام "Tom’s sentences" متصل است و در این کانال بیش از 460 ویدئو و 24000 جمله به زبان انگلیسی موجود است.
 

استید زبان تیکا



 

سایر منابع قوائد کلی تلفظ حروف در کلمات انگلیسی 

شما برای تمرین بیشتر میتوانید از این منابع آنلاین هم استفاده کنید.

 

TalkEnglish.com
 

با داشتن محتوایی در مورد انگلیسی آمریکایی، تمرکز TalkEnglish.com بر درک و استفاده شفاهی انگلیسی است.

درس های این وب سایت کاملاً رایگان هستند. و در آن بیش از صدها درس آموزشی کوتاه وجود دارد که برای پیشرفت مهارت صحبت کردن انگلیسی به شما کمک می کند. درس ها به سه گروه تقسیم می شوند: "دروس صحبت کردن به زبان انگلیسی (آموزش نوشتاری به اضافه فایل صوتی)، "دروس ویدئویی انگلیسی" و "دروس شنیداری انگلیسی".

همچنین امکانات دیگری نیز در این وبسایت یافت می شوند. مثل "مقاله هایی در مورد صحبت کردن به انگلیسی" که به شما توصیه هایی ارائه می کند تا بتوانید با این زبان ارتباط برقرار کنید. این امکانات نه تنها بر تلفظ که بر جنبه های اجتماعی صحبت کردن انگلیسی مثل اصطلاحات عامیانه و زبان رسمی نیز تمرکز می کند.

علاوه بر وب سایت، اپلیکیشنی برای اندروید و آیفون نیز وجود دارد.
 

News in Levels
 

"News in Levels" شامل گزارش های داستانی خبری روز دنیا می شود. بنابراین برای همه زبان آموزان نه فقط آنها که انگلیسی آمریکایی می آموزند، کاربرد دارد. قوائد کلی تلفظ حروف در کلمات انگلیسی pdf در این سایت نیز در دسترس شماست. برای استفاده از آن باید بتوانید به زبان انگلیسی توضیحات را بخوانید.

این وب سایت به شما گزینه ای را ارائه می دهد که با استفاده از آن می توانید به هر داستان خبری در سه سطح دسترسی داشته باشید: سطح 1: (برای مبتدیان)، سطح 2: (برای زبان آموزان متوسطه) و سطح 3 (برای زبان آموزان پیشرفته). متن ها نسبتاً کوتاه هستند و شامل فایل صوتی نیز می شوند.

این دروس برای گوش کردن به انگلیسی در یک محیط طبیعی و تمرین سخنرانی انگلیسی با یک سرعت معمولی بسیار خوب عمل می کنند. من توصیه می کنم که هنگام گوش کردن هر جمله را تکرار کنید و بعد از آن بدون کمک روخوانی را انجام دهید.

دیگر منابع این وب سایت شامل دروس دستور زبان و ویدئوها می شوند.
 

BBC Learning English
 

این وب سایت که توسط شبکه BBC ارائه می شود، بر تلفظ انگلیسی بریتانیایی تمرکز می کند.

در واقع، BBC یک سری دوره کامل تلفظ بریتانیایی را ارائه می دهد.

اولین دوره "صدای انگلیسی" نام دارد. دروس کوتاه این دوره صداهای انگلیسی و نمادهای الفبای صوتی (فونتیک) IPA را به بخش هایی تقسیم بندی می کنند. هر ویدئو نماد IPA را نشان می دهد، تعدادی مثال و یک نمای نزدیک از دهان هنگام تولید آن صداها را به نمایش می گذارد.

دوره دوم این سری "ورکشاپ تلفظ Tim" نام دارد. به جای تمرکز بر هر صدا، Tim در مورد تغییر صداها به نسبت جایگاه آن در کلمه صحبت می کند. مثال ها شامل تلفظ d در انتهای کلمات و اتصال حروف صدادار می شود.
 

بهترین روش یادگیری قوائد کلی تلفظ حروف در کلمات انگلیسی

بهترین روش تمرین قوائد کلی تلفظ حروف در کلمات انگلیسی با یک استاد مسلط زبان انگلیسی است. همچنین ضبط کردن صدای خودتان و صحبت کردن جلوی آینه یتواند بسیار مفید باشد.

آموزش زبان آنلاین تیکا با برترین اساتیدی که از سرتاسر ایران جذب کرده است و به شما در زمان دلخواهتان و در زبانی که مدنظرتان است این امکان را می دهد تا برترین اساتید را خود انتخاب کنید . همچنین یک جلسه آزمایشی رایگان می توانید از تیکا هدیه بگیرید و مسیر یادگیری زبان را با لذت شروع کنید .سامانه آموزش آنلاین تیکا با ارائه اپلیکیشن آموزش زبان ، یادگیری را در کنار کلاس های انلاین خود برای شما راحت تر می کند .
 

آموزش زبان انلاین تیکا
قوائد کلی تلفظ حروف در کلمات انگلیسی pdf - فیلم و متن

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات