اساتید پیشنهادی:

معرفی منابع رایگان برای یادگیری زبان آلمانی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
پنج‌شنبه, 30 شهریور 2022

دسته بندی : learning-german

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 3028

منابع رایگان برای یادگیری زبان آلمانی

برای اینکه بتوانید در زبان آلمانی به تسلط نسبی برسید نیازی نیست حتماً به کلاس‌های مختلف و آموزشگاه زبان بروید، بلکه با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید منابع مختلف و رایگانی را پیدا کنید که می‌تواند در یادگیری زبان آلمانی به شما کمک کند. اگر شما جزو افرادی هستید که قصد دارید زبان آلمانی را یاد بگیرید، در ادامه می‌خواهیم به معرفی منابع رایگان برای یادگیری زبان آلمانی بپردازیم.

بهترین وب‌سایت‌ها برای یادگیری زبان آلمانی به صورت رایگان

Busuu

این سایت یکی از بهترین سایت‌ها برای یادگیری زبان آلمانی است. برای شروع باید ابتدا پروفایل خود را بسازید و شروع به یادگیری این زبان کنید. در این سایت پنج سطح مختلف شامل مبتدی، ابتدایی، متوسط، متوسط رو به بالا و دوره پیشرفته وجود دارد. پس از اینکه هر سطح را به طور کامل به پایان ب‌رسانید باید در یک آزمون شرکت کنید و پیشرفت خود را به وسیله جدول زمانی که به شما ارائه می‌شود پیگیری کنید.

برای مطالعه بیشتر: یادگیری زبان آلمانی

Duolingo

سایت دولینگو بدون شک یکی از بهترین سایت‌ها برای آموزش زبان است. این سایت دوره رایگان یادگیری زبان آلمانی را برای زبان آموزان ارائه می‌دهد. این دوره‌ها می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای زبان‌آموزان باشد، اما آن‌ها به تعامل صوتی شما نیاز دارند. اگر تازه یادگیری زبان آلمانی را شروع کرده‌اید و دانش کمی دارید می‌توانید در آزمون تعیین سطح شرکت کنید.

با شرکت در این آزمون، سایت شما را در سطح مناسبی از دوره قرار می‌دهد. همچنین در سایت دولینگو می‌توانید عبارت‌های آلمانی و کلمات کلیدی را به‌سرعت یاد بگیرید و در آزمون‌های مختلف شرکت کنید.

Livemocha

این سایت رایگان به شما این امکان را می‌دهد تا زبان آلمانی را به راحتی یاد بگیرید. هر درس را می‌توان با سکه باز کرد. این سکه‌ها در زمان ثبت‌نام در سایت و همچنین در حین گذراندن درس‌ها به شما داده می‌شوند. اگر فرد مبتدی هستید بهتر است با الفبای آلمانی، فلش کارت‌ها و واژگان شروع کنید. پس از اینکه دروس پایه زبان آلمانی را گذراندید، می‌توانید به جمله‌سازی، گرامر و تلفظ بپردازید.

Learnalanguage

این سایت به کلمات، عبارت‌ها، گرامر، فرهنگ لغات آلمانی و وبلاگ آموزش زبان آلمانی طبقه‌بندی می‌شود. هرکدام از آن‌ها به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. همه درس‌ها از پخش صوتی پشتیبانی می‌کنند و ترجمه آلمانی، کلمات و عبارات برای شما پخش می‌شود. همچنین در این سایت بازی‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند به یادگیری زبان آلمانی شما کمک کند.

Loecsen

این سایت شامل عبارت‌ها، منابع مکالمه یادگیری زبان آلمانی، پخش صوتی و... است. همچنین شامل تصاویری است که به شما کمک می‌کند تا تمامی جملات و کلمات را به روش بهتری یاد بگیرید. همچنین دوره‌های زبان آلمانی در این سایت به صورت PDF و MP3 نیز در دسترس است.

Memrise

در نهایت آخرین سایت آموزش زبان آلمانی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم سایت ممریز است. در این سایت می‌توانید یک لیست بی پایان از دروسی که شامل موضوعاتی مانند گرامر، افعال، تلفظ، واژگان آلمانی، حروف الفبا و... هستند را پیدا کنید. اگر فرد مبتدی هستید می‌توانید از مبانی زبان آلمانی شروع کنید و پس از تکمیل این دوره به درس‌های بعدی رجوع کنید. درس‌های این سایت توسط کاربران مختلف ایجادشده‌اند و محتوای بسیار باکیفیتی دارند. همچنین اگر شما سطح زبان پیشرفته‌ای دارید می‌توانید دوره مخصوص به خود را ‌ایجاد کنید.

بهترین کتاب‌ها برای یادگیری زبان آلمانی به صورت رایگان

Wort fur Wort واژگان پیشرفته جدید (نسخه آلمانی و انگلیسی)

درست است که این کتاب عنوان پیشرفته دارد، اما برای یک فرد مبتدی و متوسط نیز بسیار کاربردی است. این کتاب شامل مترادف‌ها و گروه‌های واژه مرتبط با یکدیگر است؛ بنابراین هنگامی‌که قصد شروع زبان آلمانی را دارید، پیشنهاد می‌شود حتماً این کتاب را مرور کنید و الگوهای کلمات را بشناسید. زیرا اگر از قبل این کلمات را دیده باشید می‌توانید همه چیز را ساده‌تر درک کنید.

یادگیری آلمانی: راهنمای جامع یادگیری آلمانی

این کتاب به‌شدت برای افراد مبتدی که قصد شروع به یادگیری زبان آلمانی را دارند پیشنهاد می‌شود. همچنین این کتاب برای افرادی که می‌خواهند به کشور آلمان مهاجرت کنند نیز مفید است. در این کتاب همه چیز درباره مراقبت‌های بهداشتی آلمان گرفته تا تاریخ، فرهنگ، کلمات و عبارات ضروری توضیح داده شده است. این کتاب در زمینه آموزش گرامر نیز همچنان پیشگام است زیرا با ملایمت و به دور از پیچیدگی توانسته گرامر زبان آلمانی را به زبان آموزان بیاموزد.

داستان‌های کوتاه به زبان آلمانی برای مبتدیان

تمام افراد مبتدی نیاز دارند تا حداقل چند داستان کوتاه به زبان آلمانی را مطالعه کنند تا با کلمات جدید و عبارت‌ها آشنایی نسبی پیدا کنند. در واقع این کتاب دروازه‌ای برای گسترش دادن دایره لغات شما و دیدن ساختارهای جملات است.

طرح کلی دستور زبان آلمانی

ازآنجایی‌که آموزش گرامر آلمانی معمولاً کمی پیچیده است؛ بنابراین اگر می‌خواهید از این پیچیدگی نجات پیدا کنید می‌توانید از این کتاب استفاده کنید. این کتاب محتوای پیچیده گرامر زبان آلمانی را محدود می‌کند تا بر روی حوزه‌های تخصصی دستور زبان تمرکز کند. اگر شما کمی از زبان آلمانی می‌دانید و اطلاعات نسبتا خوبی دارید این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

بهترین پادکست‌ها و برای یادگیری زبان آلمانی به صورت رایگان

Survival Phrases German

این پادکست‌ها یک مجموعه پادکست بسیار مفید است و تمامی عبارت‌های ضروری که یک فرد مبتدی برای یادگیری زبان احتیاج دارد را در خود گنجانده است. این کلمات  به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شوند تا بتوانید آن‌ها را راحت‌تر یاد بگیرید و مانند یک زبان بومی صحبت کنید.

My Daily Phrase German

این پادکست یک مجموعه بسیار کاربردی برای زبان آموزان مبتدی تا پیشرفته است و توسط یک معلم زبان آلمانی تمامی اصطلاحات محاوره‌ای، واژگان، عبارت‌های روزمره و... آموزش داده می‌شود. سرعت آموزش بسیار ملایم و آرام است تا تمامی زبان آموزان بتوانند اصطلاحات را به طور کامل یاد بگیرند.

Coffee Break German

این مجموعه پادکست، یک پادکست بسیار عالی برای افراد مبتدی و کسانی که به دنبال تجدید دانش زبان آلمانی خود هستند و قصد دارند تا مطالب جدید نیز یاد بگیرند است. این پادکست‌ها دارای یک سخنران بومی و یک یادگیرنده است. سخنران تمامی سوال‌هایی که دانش آموزان در ذهن دارند از یادگیرنده می‌پرسد. همچنین سخنران توضیحات بسیار آموزنده‌ای را به زبان آموزان ارائه می‌دهد.

هر درس این پادکست به طور متوسط حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و در آن توضیحات صحنه‌های مختلف، واژگان فراوان، دیالوگ و... قرار دارد. نقطه قوت دیگر این پادکست این است که موقعیت‌های مختلفی مانند یادگیری رفت‌وآمد در یکی از شهرهای آلمان، ورود به هتل، صحبت درباره علاقه‌مندی‌ها و... را تحت پوشش قرار می‌دهد.

GermanPod101

اگر جزو افرادی هستید که فکر می‌کنید یادگیری زبان آلمانی می‌تواند برای شما خسته‌کننده و سخت باشد، این همان پادکستی است که باید گوش دهید. این پادکست‌ها برای زبان‌آموزان از سطح مبتدی تا پیشرفته طبقه‌بندی‌شده است و سخنرانی‌های مختلفی را شامل می‌شود. همچنین تمامی دروس دارای صحنه‌های بازیگری و دیالوگ‌هایی هستند که توسط دو مجری اجرا می‌شوند. پس‌ازآن نیز آن‌ها به صرف فعل و بیان دیگر نکات دستور زبان می‌پردازند.

ازآنجایی‌که رابطه خوبی بین تمامی اعضای این پادکست وجود دارد؛ بنابراین می‌تواند برای شما سرگرم‌کننده باشد و بینش‌های فرهنگی جالبی را به زبان آموزان ارائه دهد. این پادکست‌ها متن درس نیز دارند که می‌توانید هنگام گوش کردن به آن متن درس‌ها را نیز دنبال کنید‌.

برای مطالعه بیشتر در مورد "جملات ضروری برای سفر به آلمان" روی عبارت کلیک کنید.

یادگیری زبان آلمانی در تیکا

اگر تا به حال به فکر یادگیری زبان آلمانی افتاده باشید، حتما تا به حال شنیده‌اید که کسی بگوید یادگیری زبان آلمانی سخت و خسته‌کننده است. در صورتی که باید گفت به هیچ عنوان این‌طور نیست فقط باید منابعی را انتخاب کنید که برای شما جذاب سرگرم‌کننده و درعین‌حال آموزنده باشند. در این مقاله سعی کردیم به معرفی منابع رایگان برای یادگیری زبان آلمانی بپردازیم تا شما بتوانید به راحتی این منابع را تهیه کنید و یادگیری این زبان را آغاز کنید.

برای مهاجرت به آلمان میتوانید از راه های مختلف تحصیلی یا کاری یا سرمایه گذاری استفاده کنید. داشتن دانش زبان آلمانی یک ضرورت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد منابع یادگیری زبان آلمانی و یا بهترین کشورها برای مهاجرت، با مجله رایگان آموزش زبان تیکا همراه باشید.

معرفی منابع رایگان برای یادگیری زبان آلمانی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات