اساتید پیشنهادی:

اهمیت یادگیری دستور زبان | آموزش زبان تیکا

پرستو غفاری
پرستو غفاری
شنبه, 24 اردیبهشت 2021

دسته بندی : english-grammar

زمان مطالعه : 8 دقیقه

تعداد بازدید : 2225

اهمیت یادگیری دستور زبان | آموزش زبان تیکا

اهمیت یادگیری دستور زبان

دستور زبان یکی از جنبه های مهم زبان است که در مورد آن نظرات مدرسین و زبان آموزان متفاوت است. برخی از دانش آموزان عاشق درک و یادگیری استفاده درست از دستور زبان هستند در حالیکه برخی دیگر ترجیح می دهند تا تمرین های مربوط به دستور زبان را انجام دهند.

یادگیری دستور زبان با آموزش زبان آنلاین تیکا




اگرچه بعضی از افراد بسیار به دستور زبان علاقمندند، بعضی دیگر از آن متنفرند و فکر می کنند که کسالت بارترین بخش یادگیری زبان است. فارغ از هر نظری که دارید، نمی توانید از یادگیری دستورزبان فرار کنید چرا که دستور زبان بخش ضروری هر جمله ای است که می خوانید یا می نویسید، می گویید یا می شنوید. دستورزبان در واقع مجموعه ای از قواعد است که آدم ها موقع استفاده از زبان به کار می برند. ما به این قواعد دقیقاً مثل قواعد هر بازی دیگری نیازی داریم.

آموزش زبان آنلاین تیکا

قدرت دستور زبان

یادگیری صحیح دستور زبان مهم است چرا که سبب می شود تا ما بتوانیم به شکلی کارآمد در مورد زبان صحبت کنیم. دستور زبان، لغات یا گروه های لغاتی را نام می برد که با استفاده از آنها نه تنها در انگلیسی بلکه در هر زبان دیگری جملات ساخته می شوند. به عنوان انسان ما حتی در کودکی نیز قادریم تا این جملات را به هم متصل کنیم.

 

 

اما برای اینکه قادر باشیم تا در مورد چگونگی ساخت جملات، انواع کلمات و گروه های لغاتی که جملات را می سازنند صحبت کنیم، باید مثلا، دستور زبان انگلیسی را بشناسیم. در حقیقت دستور زبان پنجره ای به سوی ذهن آدمیزاد و ظرفیت بی نظیر و پیچیده ذهنی دانستن و یادگیری یک زبان خاص باز می کند. ما همواره عادت داریم تا وقتی حرف دستورزبان می شود به یاد اشتباهات و تصحیح آنها بیفتیم. به خاطر داشته باشید، که دانستن دستور زبان به ما کمک می کند نحوه ساخت جملات و پاراگراف ها را به شکلی واضح و جالب، خوشایند و دقیق درک کنیم.

قواعد ساخت جمله در زبان  | تیکا



 

دستور زبان در زندگی روزمره

در زندگی روزمره ما، دستور زبان همه جا حضور دارد. در مدرسه، خانه، محل کار و در خیابان از آن استفاده می کنیم. فارغ از فرهنگ، تسلط و درک هر کس از زبان، دستور زبان هسته مرکزی زبان است. استفاده درست از دستور زبان دایره لغات هر کس را گسترش می دهد و درهای تازه ای به سوی موقعیت هایی باز می کند تا از این طریق بتوانیم بدون تردید و محدودیت به شکلی آزادانه ارتباط برقرار کنیم.

 

 

در تدریس، دستور زبان نقشی اساسی در میزان کارآمدی انتقال اطلاعات به دانشجو را ایفا می کند. دانستن بالا و پایین های زبان می تواند یک درس را بسازد و یا آن را نابود کند. مثلاً یک مدرس در صورت آشنایی با دستور زبان می تواند میزان سطح دشواری لغات را به نسبت دانش زبان آموز تنظیم نماید. این مسئله می تواند سبب ایجاد یک تجربه لذت بخش برای هم زبان آموز و هم مدرس شود. نکته دیگر اینکه اگر در نقش مدرس قادر باشید تا به اعتماد به نفس با استفاده از دستور زبان صحیح نظر خود را ابراز نمایید، از سمت دانش آموزان احترام و دیدی مثبت دریافت خواهید کرد. تسلط بر دستور زبان صحیح می تواند دانش آموزان شما را تشویق کند تا در روند یادگیری زبان تلاش بیشتری کنند.


 

با آموزش زبان آنلاین تیکا، هر زبانی را آسوده یاد بگیر

 قصد دارید تا در خارج از کشور انگلیسی ندریس کنید؟ دوره TEFL را بگذرانید!
 

اما همه ما می دانیم که درک دستور زبان کار ساده ای نیست. نکات زیادی هستند که باید در این زمینه در نظر بگیرید و به زمان و تلاش بسیار زیادی نیاز دارد تا بتوانید به آن مسلط شوید. ما همیشه پیشنهاد می کنیم که آنچه تدریس می کنید را تمرین کنید. صحبت کردن و استفاده از دستور زبان را به شکلی صحیح بیاموزید تا با آن کاملاً آشنا شوید. همواره می گوییم که کار نیکو کردن از پر کردن است و این مسئله در مورد یادگیری دستور زبان نیز صدق می کند. ما همواره باید استفاده درست از آن را تمرین کنیم و روزی تسلط به دستور زبان به سراغمان خواهد آمد.

پلتفرم آموزش آنلاین زبان تیکا، سامانه جستجو و انتخاب استاد زبان


همبن حالا یادگیری زبان را با تیکا شروع کنید | تیکا
اهمیت یادگیری دستور زبان | آموزش زبان تیکا

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات