اساتید پیشنهادی:

آزمون ماک آیلتس؛ روشی برای موفقیت در آزمون آیلتس

خاطره محمدی
خاطره محمدی
پنج‌شنبه, 12 مرداد 2022

دسته بندی : english-placement-tests

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1829

آزمون ماک آیلتس

آزمون آیلتس به‌عنوان یک آزمون جهانی معتبر برای اعطای مدرک به متقاضیان آن داده می‌شود. این آزمون مهارت‌های مختلفی از جمله Reading، Writing، Listening، Speaking و سرعت و دقت متقاضیان را مورد سنجش قرار می‌دهد. آزمون ماک آیلتس (IELTS mock test) آزمون شبیه‌سازی‌شده از آیلتس است. اگر با هدف تحصیل و یا کار قصد مهاجرت دارید، بهتر است از قبل در مورد آزمون ها و امتحانات ورودی اطلاعات لازم را کسب کنید. در ادامه به شما می‌گوییم که چگونه آزمون ماک آیلتس روشی برای موفقیت در آزمون آیلتس به شمار می‌آید.

درباره آزمون ماک آیلتس

آزمون ماک آیلتس (IELTS mock test) آزمون شبیه‌سازی‌شده از آیلتس است. برای درک بهتر از این آزمون بهتر است که مثالی را برای شما بیاوریم. اگر تاکنون در کنکور شرکت کرده باشید حتماً با واژه کنکورهای آزمایشی که از طریق مؤسسات برگزار می‌شود، آشنایی دارید.

این آزمون‌ها سعی می‌کردند با رعایت نکات و شبیه‌سازی بیشتر کنکور، داوطلبان را برای شرکت در آن آماده کنند. آزمون ماک آیلتس نیز مشابه این آزمون‌های آزمایشی کنکور است که داوطلبان برای آمادگی بیشتر در آزمون آیلتس در آن شرکت می‌کنند. در ادامه بیشتر درمورد این آزمون بیان شده است و می‌بینیم که چگونه شرکت در این آزمون‌ها به شما کمک می‌کند تا در آزمون آیلتس نمره بالاتری کسب کنید.

برای مطالعه بیشتر: آزمون های زبان انگلیسی

تفاوت ماک آیلتس با آزمون آیلتس

آزمون آزمایشی آیلتس دقیقاً مشابه آزمون واقعی آیلتس است. این آزمون همان ساختار، سختی، همان نمره‌گذاری و زمان‌بندی آزمون آیلتس را دارد. اکثر داوطلبان آیلتس، قبل از شرکت در آزمون واقعی برای آمادگی بیشتر، در آزمون‌های آزمایشی آیلتس شرکت می‌کنند.

شبیه‌سازی شرایط آزمون ماک آیلتس به بهبود استقامت، سرعت و درک نقاط قوت و ضعف شما کمک می‌کند. برگزارکنندگان امتحان ماک آیلتس، نمرات شرکت‌کنندگان را در مدت کوتاهی اعلام می‌کنند؛ بنابراین می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی در بسیاری از آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید.

چه کسانی باید در آزمون‌های ماک آیلتس شرکت کنند؟

برای آمادگی در امتحان آیلتس، تمرکز بر مهارت‌های خاص ضروری است. پس از شرکت در یک آزمون آزمایشی آیلتس می‌توانید میزان آمادگی خود را امتحان کنید. در واقع، شرکت در آزمون‌های آزمایشی به‌قدری مهم است که باید برای آمادگی و موفقیت در آیلتس در آن شرکت کنید. شاید این سؤال را در ذهن خود دارید که قبل از امتحان آیلتس باید در چند آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنید؟

برای موفقیت بیشتر لازم است که هر ماه در این آزمون‌ها شرکت کنید. نکته جالبی که در مورد آزمون‌های ماک آیلتس وجود دارد، این است که می‌توانید در هر مرحله‌ای از آمادگی آیلتس، در آن شرکت کنید؛ بنابراین فرقی نمی‌کند که مبتدی آیلتس شده‌اید، در اواسط یادگیری و آمادگی هستید یا چند روز دیگر تا آزمون آیلتس خود فاصله دارید. آزمون ماک آیلتس می‌تواند در همه زمان‌ها برای شما مفید باشد.

  • اگر در آیلتس تازه‌کار هستید، شرکت در آزمون آزمایشی به شما کمک می‌کند تا با آزمون آشنا شوید و ظاهر آزمون آیلتس را به شما نشان می‌دهد.
  • اگر در میانه مراحل آمادگی هستید، آزمون آزمایشی آیلتس می‌تواند تمرین مفیدی در مدیریت زمان باشد. همچنین به شما نشان می‌دهد که آیا در مسیر درستی هستید یا خیر؟ همچنین به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف خود را بشناسید و تا زمان آزمون اصلی آن‌ها را بهبود ببخشید.
  • اگر زمان آزمون آیلتس شما نزدیک است، شرکت در آزمون آزمایشی می‌تواند به شما کمک کند تا محیط آزمون را تجربه کنید و به شما اجازه می‌دهد تا بررسی‌ها و تمرین‌های نهایی را انجام دهید.

برای مطالعه بیشتر: آشنایی با همه آزمون های زبان انگلیسی | کدام آزمون زبان را شرکت کنم؟

شرکت در آزمون ماک آیلتس چه مزایایی دارد؟

برای اینکه احتمال موفقیت خود در آزمون آیلتس را بالا ببرید بهتر است که در امتحان آزمایشی آن شرکت کنید. در ادامه مزایای شرکت در ماک آیلتس بیان شده است.

آشنایی با ساختار و سؤالات آیلتس

اگر به‌تازگی برای آیلتس آماده می‌شوید، شرکت در آزمون آزمایشی برای شما ضروری است. به‌عنوان یک مبتدی، یکی از اولین مزایای شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس این است که با بخش‌های مختلف آزمون آیلتس مانند Writing، Listening و Speaking آشنا می‌شوید. همچنین در مورد کارهای مختلف، تعداد سؤالات هر بخش و حتی زمان برگزاری آزمون نیز یاد خواهید گرفت. دانستن این اطلاعات برای شرکت در این امتحان ضروری است.

انواع سؤال در هر مهارت آزمون آیلتس وجود دارد و داوطلبان آیلتس معمولاً در پاسخ به یک یا چند نوع سؤال خاص مشکل دارند؛ بنابراین با شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس، متوجه خواهید شد که کدام یک از این نوع سؤالات برای شما مشکل ایجاد می‌کند و کدام یک نقطه قوت شما هستند.

تمرین مدیریت زمان و دقت

مدیریت زمان یکی از مهم‌ترین مسائل در آزمون آیلتس است. در آزمون‌های آزمایشی آیلتس، می‌توانید مدیریت زمان را تمرین کنید و آن را بهبود بخشید. در واقع می‌توانید از زمانی که برای یک بخش یا کار در اختیار دارید به‌خوبی استفاده کنید. همچنین یاد می‌گیرید که چه اندازه سریع باشید تا به همه سؤالات، به‌موقع و بدون اشتباه پاسخ دهید.

نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که اگر پاسخ‌هایی درستی ندهید، داشتن سرعت باعث کسب نمره خوب نمی‌شود؛ بنابراین شما باید دقت خود را در آزمون افزایش دهید که انجام تست‌های آزمایشی یکی از مؤثرترین راه‎ها برای بهبود این مهارت است.

شرکت در آزمون‌های ماک آیلتس بیشتر به شما کمک می‌کند تا زمان خود را بدون نگاه کردن مکرر به ساعت کنترل کنید. با تمرین کافی، درک قوی از محدودیت‌های زمانی آیلتس به دست خواهید آورد و امیدواریم تا روز آزمون بتوانید زمان و دقت خود را به طور مؤثر مدیریت کنید.

شناسایی نقاط ضعف و بهبود آن‌ها

بهترین زمان برای دانستن اشتباهات وقتی است که فرصت بهبود آن‌ها را دارید. آزمون آزمایشی آیلتس به شما این فرصت را می‌دهد که بدون رد شدن در امتحان آیلتس، اشتباهات خود را تصحیح کنید. آزمون‌های آزمایشی همچنین موجب شناسایی نقاط ضعف می‌شود. این اطلاعات برای شما بسیار مفید است و با استفاده از آن می‌توانید برنامه و منابع مطالعاتی در این حوزه را تغییر دهید.

ویژگی‌های یک آزمون ماک آیلتس خوب چیست؟

هنگام انتخاب برگزارکننده آزمون آزمایشی آیلتس، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. ابتدا به دنبال آزمون آزمایشی آیلتس باشید که دارای مشخصات زیر باشد.

آزمون‌های آزمایشی کامل

آزمون آزمایشی کامل یک آزمون با همان تعداد سؤال و ساختار مشابه آزمون آیلتس است. این آزمون به‌منظور آماده‌سازی شما برای آزمون واقعی آیلتس است؛ بنابراین فقط در آزمون‌های آزمایشی کامل آیلتس شرکت کنید.

سؤالات واقعی آیلتس

آزمون آزمایشی آیلتس فقط باید از سؤالات واقعی نوشته شده توسط شورای بریتانیا استفاده کند. در غیر این صورت، آنها شما را به هدفتان که آمادگی برای آزمون‌های آیلتس است نمی‌رسانند؛ بنابراین، فقط در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید که نمونه سؤالات واقعی آیلتس در آن مطرح شده است.

جزئیات پرسش‌وپاسخ

پس از شرکت در آزمون آزمایشی، جزئیات سؤالات به همراه پاسخ صحیح به شما داده می‌شود. به این ترتیب، متوجه خواهید شد که به چه سؤالاتی پاسخ اشتباه داده‌اید تا بتوانید از انجام آنها در آزمون آیلتس خودداری کنید.

گزارش‌های تحلیلی

گزارش تحلیلی یکی از و ویژگی‌های ضروری یک آزمون آزمایشی آیلتس خوب است. گزارش‌های تحلیلی دقیقاً به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید امتیاز خود را با توجه به نقاط قوت و ضعف خود بهبود بخشید؛ بنابراین اگر به دنبال بهبود نمره خود، با شرکت در آزمون آزمایشی هستید، حتماً در آزمون ماک که گزارش تحلیلی دارند، شرکت کنید.

لینک مفید:

یادگیری زبان در تیکا

با توجه به اینکه ممکن است بسیاری از افراد مایل به شرکت در آزمون‌های ماک آیلتس باشند، بهتر است که به‌صورت آنلاین در این آزمون‌ها شرکت کرد. نتایج این آزمون به‌سرعت بررسی و به امتحان‌دهندگان اعلام می‌شود. آزمون آنلاین این امکان را به وجود می‌آورد تا در مدت‌زمان کم و بدون دردسرهای رفت‌وآمد که وقت زیادی را صرف می‌کند، در این آزمون‌ها شرکت کنید. فضای آنلاین این آزمون باعث نزدیکی بیشتر به فضای امتحان آیلتس می‌شود.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

https://tikkaa.ir/find-teachers/english

آزمون ماک آیلتس؛ روشی برای موفقیت در آزمون آیلتس

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

مجید احمدی

شما ماک برگزار نمی کنید؟

18 مرداد 2022

user-image

پریسا

شرکت در آزمون ماک واقعا تو نتیجه آزمون اصلی تاثیرگذاره. کاش خودتون هم برگزار کنید

16 مرداد 2022

user-image

لیلا فارغ

شما خودتون برگزار نمیکنید؟استادایی دارید که برای این ازمون کمکمون کنند؟

14 مرداد 2022

user-image

پارسا مهری

استادی دارید که برای این ازمون کمک کنه؟

14 مرداد 2022

user-image

حامد

کاش خودتون هم برگزار می کردید که ما همینجا ماک بدیم

14 مرداد 2022

user-image

افشین گلرویی

واقعا برای کسی که به خصوص برای بار اول آیلتس شرکت میکنه، واجبه ماک بده قبلش تا آشنا بشه با فضای این آزمون به ویژه مصاحبه آیلتس.

14 مرداد 2022