اساتید پیشنهادی:

نکات رزومه نویسی به هلندی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
چهارشنبه, 28 تیر 2022

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1721

نکات رزومه نویسی به هلندی

اگر قصد کارکردن در کشور هلند را دارید باید رزومه خود را مطابق با سؤالات و بازار کار هلند آماده کنید. برای درخواست کار در هلند باید آگاهی لازم از فرهنگ کار آنجا را داشته باشید، در این صورت احتمال موفقیت شما در شغل دلخواهتان افزایش می‌یابد. قبل از هر اقدامی بهتر است ابتدا با  قوانین مهاجرت کشور مقصد آشنایی کار مل داشته باشید. هنگام رزومه نویسی به هلندی و درخواست شغلی خود، باید مهارت‌ها، صلاحیت‌ها و تجربیاتتان را مطابق با انتظارات کارفرمایان هلندی معرفی کنید. اینکه بدانید در کشور هلند چه ویژگی‌هایی ارزش بیشتری دارند به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های مرتبط را برجسته‌تر کنید.

رزومه نویسی به هلندی چیست؟

رزومه نویسی به هلندی باید مطابق با سبک رزومه‌های این کشور باشد. اگر قصد مهاجرت کاری به هلند را دارید، دانستن نحوه نوشتن رزومه به زبان هلندی بسیار مهم است. یک ترجمه ساده از رزومه کافی نخواهد بود و احتمال موفقیت شما در شغل درخواستی‌تان را کاهش می‌دهد. رزومه باید کوتاه و دقیق بوده و معمولاً دارای یک صفحه و حداکثر بیشتر از دو صفحه نباشد. کارفرمایان هلندی به تعادل کار و زندگی اهمیت می‌دهند. یعنی علاوه بر فضای کسب‌وکار برای اوقات فراغت ارزش قائل‌اند؛ بنابراین در رزومه نویسی به هلندی سعی کنید برنامههای تفریحی و موردعلاقه‌تان که خارج از فضای کسب‌وکار انجام می‌دهید اشاره کنید.

چه اطلاعاتی در رزومه هلندی بیان می‌شود؟

در ابتدای رزومه‌های هلندی با اطلاعات شخصی شما از جمله جنسیت شروع می‌شود. شما باید نام کامل، تاریخ تولد، و تمام اطلاعات تماس (تلفن و ایمیل) خود را وارد کنید. در این قسمت ممکن است اطلاعاتی از وضعیت تأهل یا ملیت بخواهند اما این مورد اجباری نیست.

پس از واردکردن اطلاعات شخصی در رزومه باید تجربه‌های کاری (از جمله پاره‌وقت و داوطلبانه) خود را بیان کنید. دقت کنید که تجربیات کاری باید به ترتیب زمانی معکوس نوشته شود. پس از نوشتن تجربیات شغلی باید عنوان دقیق شغل، وظایف و مسئولیت‌ها، نام کارفرما و محل کار را فهرست کنید.

سپس تحصیلات و مدارک خود را همانند تجربیات کاری به ترتیب زمانی معکوس بنویسید. مدارک با بالاترین سطح اهمیت بیشتری دارند بنابراین اگر چندین مدرک دارید این مورد را به یاد داشته باشید.

فعالیت‌هایی که در اوقات فراغت خود انجام می‌دهید برای کارفرمایان هلندی اهمیت دارد بنابراین بهتر است که آن را در رزومه نویسی به هلندی فراموش نکنید. به‌عنوان مثلاً این فعالیت‌ها می‌تواند شامل مواردی از جمله، مربی باشگاه، نقاشی، موزیک، هیئت‌علمی و ... باشند.

اگر مهارت‌ها و شایستگی‌هایی دارید که با شغل درخواستی شما متناسب است به هنگام رزومه نویسی به هلندی آن را ذکر کنید. مثلاً مهارت‌های فناوری اطلاعات، تسلط بر زبان دیگر کشورها، برنامه‌نویسی یا آشنایی با ماشین‌آلات خاص و ... می‌توانند جزو این مهارت‌ها محسوب شوند.

برای رزومه نویسی به هلندی باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

برای رزومه نویسی به هلندی مانند سایر رزومه‌ها نیاز است که برخی نکات رعایت شود تا احتمال موفقیت شما در شغل درخواست شده افزایش یابد. در ادامه این نکات بیان می‌شوند.

  • رزومه هلندی شما باید مختصر و واقعی باشد. بیان نکات مهم و جملات کوتاه در این کشور حائز اهمیت است
  • صداقت و صراحت در هلند بسیار ارزشمند است، بنابراین در CV هلندی خود اغراق نکنید
  • رزومه هلندی خود را تایپ کنید و از طرح و فونت‌های کاربردی، ساده استفاده کنید
  • رزومه هلندی شما نباید بیشتر از دو صفحه A4 باشد
  • درصورتی‌که از شما عکسی نخواستند آن را اضافه نکنید
  • اگر سابقه کاری طولانی ندارید، نیاز به توضیح علت آن نیست در عوض می‌توانید فعالیت‌های خود روی پروژه‌های دانشگاه، کارهای داوطلبانه یا سایر کارهای نیمه‌وقت یا فصلی تمرکز کنید که در آن می‌توانید مهارت‌های خود را به‌خوبی نشان دهید

داشتن نامه‌ای برای بیان انگیزه کاری چه تأثیری در شغل درخواستی هلند دارد؟

اینکه با چه انگیزه‌ای و دلیلی برای کار در یک محیط هلندی درخواست داده‌اید برای کارفرمایان بسیار مهم است. تحقیقات وزارت امور اجتماعی هلند نشان داد که دلیل اصلی درخواست یک شغل انگیزه متقاضیان است؛ بنابراین لازم است که دلایل و انگیزه‌های خود را به‌درستی بیان کنید که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • چگونه شغل را پیدا کردید و چرا درخواست می‌کنید - مهم است که انگیزه‌های خود را برای درخواست شغل و موقعیت جدید نشان دهید
  • آرزوها یا اهدافی که می‌خواهید به آنها برسید
  • چرا شما فرد مناسبی برای این شغل هستید و چه صلاحیت‌ها یا مهارت‌هایی باعث شده که مناسب این شغل باشید
  • این نامه باید یک نامه کوتاه و حرفه‌ای بیش از یک صفحه A4 نباشد
  • باید به‌صورت یک نامه تجاری رسمی باشد
  • از افراط در توضیح جزئیات خودداری کنید ولی همچنان علاقه خود را به این شغل نشان دهید
  • اگر کپی مدارک تحصیلی یا مراجع کارفرما را از شما نمی‌خواهند آن را ضمیمه نکنید

درخواست کار خود را به هلندی یا به انگلیسی بنویسیم؟

قبل از درخواست شغل باید بدانید که در محل کار موردنظر از چه زبانی برای ارتباطات استفاده می‌کنند. درصورتی‌که در وب‌سایت شغل درخواستی زبان مورداستفاده آنها عنوان نشده لازم است که تحقیقات لازم در این خصوص انجام شود. برای دفاتر هلندی باید رزومه نویسی به زبان هلندی باشد.

برای نوشتن درخواست سعی کنید از کسی که تسلط خوبی بر زبان هلندی دارد کمک بگیرید. در بسیاری از موارد درخواستهای شغلی به دلیل عدم رعایت قواعد نگارشی رد می‌شوند. آشنایی با زبان هلندی و صحبت‌کردن حتی در حد چند کلمه برای کارفرمایان ارزشمند است. شما می‌توانید در آموزشگاه‌های یادگیری زبان هلندی شرکت کنید.

فرایند درخواست شغل در هلند به چه صورت است؟

شرکت‌های هلندی معمولاً ظرف یک هفته درخواست کار را تأیید می‌کنند. اگر بعد از دوهفته پیغامی از طرف آنها دریافت نکردید می‌توانید دلیل آن را بررسی کنید.

چه مواردی در مصاحبه شرکت‌های هلند حائز اهمیت است؟

پس از ارسال درخواست و تأیید آن توسط شرکت‌های هلندی دعوت به مصاحبه می‌شوید مصاحبه مرحله مهمی است که به‌وسیله آن کارفرمایان باشخصیت شما بیشتر آشنا می‌شوند؛ بنابراین نحوه صحبت و رفتار شما بسیار مهم است.

لازم است که قبل از رفتن به مصاحبه علاوه بر رعایت قوانین، اطلاعات کافی از محل کار مثل فعالیت، فرهنگ، زبان، هدف و ارزش‌های آنها داشته باشید. این آشنایی باعث می‌شود که بتوانید با آمادگی بیشتری برای مصاحبه حاضر شوید. هنگام مصاحبه به پرسش‌ها با بله یا خیر جواب ندهید و اطلاعات مختصر و مفیدی را در پاسخ‌ها بیان کنید.

راجع به کارفرمای قبلی خود بدگویی نکنید و او را مورد انتقاد قرار ندهید. نگران صحبت‌کردن به زبان هلندی نباشید زیرا بسیاری از پرسنل شرکت‌ها به زبان انگلیسی مسلط هستند.

نکات مصاحبه حضوری در هلند

نکات زیر به شما کمک می‌کند تا در مصاحبه حضوری در هلند موفق باشید:

  • نام کامل و عنوان فردی که با شما مصاحبه می‌کند را پیدا کنید و مطمئن شوید که می‌توانید آن را به‌درستی تلفظ کنید
  • به طور رسمی لباس بپوشید، حتی اگر هلندی‌ها در زندگی روزمره تمایل دارند غیررسمی لباس بپوشند
  • به‌موقع برسید - وقت‌شناسی در هلند بسیار مهم است
  • از رزومه، گواهی‌های تحصیلی و مراجع کارفرما کپی بگیرید
  • علاوه بر اطلاعات درمورد تحصیلات و مهارت‌های شما ممکن از انگیزه‌تان برای شغل درخواستی سؤال شود، بنابراین خود را برای پاسخ به آن آماده کنید
  • به چشمان مصاحبه‌کننده خود نگاه کنید. تماس مستقیم چشمی در هلند رایج است اما دقت کنید که به چشمان آنها زل نزنید
  • اگر سؤالی را متوجه نشدید، از آنها بخواهید که توضیح بیشتری دهند
  • اگر پاسخ پرسشی را نمی‌دانید، آن را بگویید، یا اگر در رزومه هلندی شما نقاط ضعفی وجود دارد از اعتراف آن نترسید زیرا صراحت بیش از لجبازی مورد تقدیر قرار می‌گیرد
  • هلندی‌ها برای صداقت ارزش زیادی قائل هستند، بنابراین در بیان مهارت‌های خود را زیاده‌روی نکنید و صداقت داشته باشید

نکات مصاحبه آنلاین در هلند

اگر درخواست کار خود را از خارج کشور هلند ارسال می‌کنید، ممکن است مصاحبه شما به‌صورت آنلاین باشد. در این مورد نگرانی نداشته باشید، و مانند یک مصاحبه معمولی رفتار کنید. لباس رسمی بپوشید و نکات مصاحبه حضوری را رعایت کنید.

جهت مطالعه بیشتر: شرایط تحصیل در هلند و گرفتن ویزای کار پس از تحصیل

یادگیری زبان در تیکا

برای کار در یک محیط هلندی لازم است که رزومه‌ای برای معرفی خود ارسال کنید؛ بنابراین باید نکات رزومه نویسی به هلندی را بدانید. سعی کنید رزومه را به‌صورت خلاصه بنویسید و تمام اطلاعات خود از جمله مدارک تحصیلی و تجربیات کاری را در آن قید کنید. در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

 

نکات رزومه نویسی به هلندی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات