اساتید پیشنهادی:

گرامر جملات حال ساده انگلیسی | آموزش گرامر انگلیسی جلسه 5

زینب ناصری
زینب ناصری
چهارشنبه, 21 مهر 2020

دسته بندی : grammar

زمان مطالعه : 4 دقیقه

تعداد بازدید : 5541

گرامر جملات حال ساده انگلیسی | آموزش گرامر انگلیسی جلسه 5

درادامه سری جروه های آموزش گرامر زبان صفر تا صد، به بحث زمان ها میرسیم. گرامر زمان حال ساده پیچیئگی خاصی ندارد. چند جمله حال ساده انگلیسی با معنی نیز به عنوان مثال کمک میکنند ساختار این جملات را درک کنید.

زمان حال ساده را میتوان به راحتی از شکل پایه فعل تشخیص داد. 

 به جز قیدهای زمان که وجود آن ها در جمله اختیاری است، نگاه کردن به فعل جمله از نظر دستوری تنها راه تشخیص زمان یک جمله محسوب میشود. در زبان انگلیسی حال ساده همان پایه و مصدر فعل است که نشانه مصدری to از آن حذف شده باشد:
.To drink: I drink water with my meals
نوشیدن: من همراه وعده های غذایی آب مینوشم.

کاربرد گرامر زمان حال ساده انگلیسی

گرامر جملات زمان حال برای بیان اتفاقاتی که هم اکنون در حال شروع شدن و یا رخ دادن هستند استفاده میشود:
.I come to see you
می آیم تو را ببینم.
همچنین جملات زمان حال در زبان انگلیسی نیز مانند زبان فارسی برای بیان حقایقی که همیشه صدق میکنند به کار میروند. شغل افراد نیز از جمله حقایق نسبتا ثابتی است که با افعال زمان حال توصیف میشود:
.A cellphone is a communication device
یک تلفن همراه یک وسیله ارتباطی است.
.Water boils at 100 centigrade degrees
آب در صد درجه سانتیگراد به جوش می آید.
.He teaches third grade
او معلم کلاس سوم است.
.Sahar has brown eyes
چشمان سحر سبز هستند.
گرامر زمان حال ساده برای جملاتی که درمورد آینده نزدیک هستند نیز به کار میروند:
They dine with us tonight.
آن ها امشب با ما شام میخورند.
در برخی موارد نیز وقتی کار یا فرآیندی شروع شده است و هنوز به پایان نرسیده است، برای توصیف آن از زمان حال ساده استفاده میکنیم:
I read this book every week.
من هر هفته این کتاب را میخوانم.

 

گرامر زمان حال ساده



تشخیص افعال زمان حال

افعال بی قائده و بسیاری از افعال با قائده در حالت حال ساده و گذشته ساده به طور متفاوتی نوشته میشوند. در گذشته ساده، به افعال با قائده انگلیسی پسوند –ed اضافه میشود.
اما درمورد افعال بی قائده ای که شکل آن ها در حالت زمان حال و گذشته و یا حتی حالت سوم یکی باشد، مانند فعل پرکاربرد to run، چگونه میتوانیم زمان حال را تشخیص بدهیم؟





در صورتی که subject جمله ما سوم شخص مفرد باشد، فعل زمان حال را میتوان از روی s آخر فعل که به آن اضافه شده است تشخیص داد. در صورتی که subject ما سوم شخص مفرد نباشد، برای تشخیص فعل زمان حال باید به سایر قیدهای زمانی جمله یا فعل جملات مرتبط توجه کنیم.

اساتید زبان تیکا


امیدواریم این جزوه کوتاه از سری گرامر صفر تا صد زبان انگلیسی به زبان ساده برای شما مفید بوده باشد. برای مرور گرامر نحوه پرسشی کردن جملات زمان حال، میتوانید به قسمت بعدی مراجعه کنید. همچنین در جزوه های بعدی روش منفی کردن جملات زمان حال و شرطی کردن این جملات را به شما آموزش خواهیم داد، پس با تیکا همراه باشید!

 

آموزش زبان آنلاین میتواند به راحت ترین شکل به شما کمک کند تا گرامر های زبان انگلیسی را یاد بگیرید و از آنها در مکالمات زبان انگلیسی خود استفاده کنید آموزش های آنلاین تیکا با بهترین متد ها در هر زمان که شما بخواهید از طریق ویدئو چت و پلتفرم آموزش آنلاین خود و اپلیکیشن تیکا شما را یاری می دهد تا با توجه به هدفی که شما برای اموزش دارید سریع ترین نتیجه را ببینید . آموزش آنلاین تیکا به شما این امکان را میدهد تا یک جلسه آزمایشی با مدرسین تیکا بردارید و کیفیت آموزش های تیکا را ببینید .آموزشگاه آنلاین تیکا با آموزش زبان های انگلیسی ، آلمانی ، فرانسوی  و 9 زبان دیگر با شما همراه خواهد شد.
 

برای مطالعه بیشتر:

گرامر منفی سازی جملات انگلیسی | آموزش گرامر انگلیسی جلسه 4

گرامر انگلیسی حروف اضافه (Prepositions) | آموزش گرامر انگلیسی جلسه 3

گرامر انگلیسی ضمایر (Pronouns) | آموزش گرامر انگلیسی جلسه 2

 

 

 

آموزش آنلاین زبان انگلیسی
گرامر جملات حال ساده انگلیسی | آموزش گرامر انگلیسی جلسه 5

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات