اساتید پیشنهادی:

بهترین مدارس بین‌المللی ترکیه

خاطره محمدی
خاطره محمدی
دوشنبه, 20 خرداد 2023

دسته بندی : immigration

زمان مطالعه : 11 دقیقه

تعداد بازدید : 4863

مدارس بین‌المللی ترکیه

تحصیل بچه‌ها در مدرسه یکی از دغدغه‌های اصلی والدین در هنگام مهاجرت به ترکیه است. اگر قصد دارید به کشور ترکیه مهاجرت کنید می‌توانید فرزند خود را در یکی از مدارس بین‌المللی ترکیه ثبت‌نام کنید. کشور ترکیه انواع مختلفی از مدارس دارد که شما می‌توانید بر اساس معیارهای خود یکی از این مدارس را برای فرزند خود انتخاب کنید. در مدارس بین‌المللی دانش آموزان از ملیت‌های مختلفی هستند و سطح آموزش در این مدارس خوب است. زبان آموزش در این مدارس به زبان انگلیسی است. آشنایی دانش‌آموز با مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی کمک بزرگی برای موفقیت در این مدارس است. با ثبت‌نام فرزند خود در آموزشگاه زبان تیکا می‌توانید سطح زبان انگلیسی فرزند خود را بالا برده و برای حضور در مدارس بین‌المللی ترکیه آماده کنید.

مزایای ثبت‌نام در مدارس بین‌المللی ترکیه

هزینه  تحصیل در خارج  و ثبت‌نام در مدرسه بین‌المللی بالا است اما این مدارس مزایای زیادی برای فرزند شما دارد. ازجمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        سیستم آموزشی در مدارس بین‌المللی ترکیه دو زبانه است. زبان اصلی آموزش در هر مدرسه متفاوت است؛ اما زبان انگلیسی در تمامی مدارس وجود داشته و به‌عنوان یکی از زبان‌های آموزش به کار می‌رود. بنابراین فرزند شما با یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند در این مدارس تحصیل کند و نیازی به آموزش زبان ترکی ندارد.

·        برنامه‌های درسی متفاوتی در مدارس بین‌المللی ترکیه وجود دارد. این برنامه‌ها مطابق با نوع مدرسه و مقطع متفاوت است؛ اما تمامی این مدارس از سیستم مشابه سیستم‌های آموزشی معتبر در سراسر جهان استفاده می‌کنند.

·        این مدارس محیطی چند فرهنگی و جهانی دارند و فرزند شما می‌تواند در این مدارس درس خوانده و با فرهنگ‌های دانش آموزان از سراسر جهان آشنا شود.

·        تعداد دانش آموزان در کلاس‌ها کم است و معلم تمرکز بیشتری روی دانش آموزان دارد.

·        دانش آموزان از امکانات خوبی برخوردار بوده و می‌توانند در فعالیت‌های فوق‌برنامه شرکت کنند.

·        دانش آموزان در مدارس بین‌المللی ترکیه مدرک بین‌المللی IB دریافت می‌کنند. این مدرک بر اساس نوع خاصی از آموزش در مدارس بین‌المللی و آموزش زبان دوم است و دانش‌آموز این امکان را دارد که وارد دانشگاه‌های معتبر شود.

اغلب مدارس بین‌المللی ترکیه در شهر استانبول قرار دارند. شهرهای دیگر مانند آنتالیا، آنکارا و بورسا نیز مدارس بین‌المللی دارند.

مدارس بین‌المللی ترکیه در استانبول

استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه و احتمالاً متنوع‌ترین شهر ازنظر فرهنگی است. این شهر مهاجران زیادی را از فرهنگ‌های مختلف از سراسر جهان در خود جای داده است و تجربه یک زندگی جدید را برای شما به ارمغان می‌آورد. مدارس دولتی در استانبول به زبان ترکی تدریس می‌کنند و ثبت‌نام دانش آموزان خارجی در این مدارس چالش‌های خاص خود را دارد؛ بنابراین بسیاری از مهاجران فرزندان خود را به مدارس بین‌المللی می‌فرستند. تعداد مدارس بین المللی در این شهر زیاد است و تعداد متقاضیان نیز هر روز بیشتر می‌شود. در ادامه با تعدادی از مدارس بین‌المللی ترکیه آشنا می‌شویم:

1-    مدرسه بین‌المللی گوکوساگی (International Gokkusagi Schools)

·        برنامه تحصیلی: IB، بریتانیا

·        زبان تدریس: انگلیسی

·        رده سنی: ۳ تا ۱۸ سال

·        شهریه سالانه: به‌صورت عمومی اعلام نمی‌شود.

2-    مدرسه بین‌المللی برایتس استانبول (Brights International School of Istanbul)

·        برنامه تحصیلی: آمریکایی

·        زبان تدریس: انگلیسی

·        رده سنی: ۳ تا ۱۸ سال

·        شهریه سالانه: از ۵۷۸۱۸ لیر تا ۱۰۸۱۷۶ لیر

3-    مدرسه بین‌المللی احسان استانبول (Ihsan International School)

·        برنامه تحصیلی: آمریکایی

·        زبان تدریس انگلیسی

·        رده سنی: ۳ تا ۱۸ سال

·        شهریه سالانه: ۴۶۰۰۰ تا ۶۶۰۰۰ لیر

4-    مدرسه بین‌المللی استانبول (Istanbul international school)

·        برنامه تحصیلی: بریتانیایی

·        زبان تدریس: انگلیسی

·        رده سنی: ۴ تا ۱۸ سال

·        شهریه سالانه: ۱۷۳۳۴۰ تا ۲۸۹۰۵۴ لیر

5-    مدرسه جامعه بین‌المللی استانبول (Istanbul International Community School)

·        برنامه تحصیلی: IB

·        زبان تدریس: انگلیسی

·        رده سنی: ۳ تا ۱۸ سال

·        شهریه سالانه: ۲۹۶۱۵۵ تا ۶۱۱۱۱۴ لیر

6-    مدرسه بین‌المللی بریتانیا استانبول (The British International School Istanbul)

·        برنامه تحصیلی: IB و بریتانیا

·        زبان تدریس: انگلیسی

·        رده سنی: ۳ تا ۱۸ سال

·        شهریه سالانه: ۲۷۱۰۲۴ تا ۶۶۱۰۲۵ لیر

7-    مدرسه بین‌المللی علم و صنعت جزاری (Aljazari International School of Science and Technology)

·        برنامه تحصیلی: آمریکایی

·        زبان تدریس: انگلیسی

·        رده سنی: ۳ تا ۱۸ سال

·        شهریه سالانه: به‌صورت عمومی اعلام نمی‌شود.

8-    مدرسه بین‌المللی LWIS استانبول

·        برنامه تحصیلی: بین‌المللی

·        زبان تدریس: انگلیسی

·        رده سنی: ۳ تا ۱۸ سال

·        شهریه سالانه: ۱۳۴۲۰۳ تا ۲۳۴۸۸۵ لیر

9-    مدرسه بین‌المللی Milestone

·        برنامه تحصیلی: آمریکایی

·        زبان تدریس: انگلیسی

·        رده سنی: ۳ تا ۱۸ سال

·        شهریه سالانه: به‌صورت عمومی اعلام نمی‌شود.

10-           مدارس بین‌المللی NUN

·        برنامه تحصیلی: IB

·        زبان تدریس: انگلیسی

·        رده سنی: ۳ تا ۱۸ سال

·        شهریه سالانه: ۴۶۴۰۰ تا ۷۲۱۰۰ لیر

لیست بالا، ۱۰ مدرسه بین‌المللی برتر در شهر استانبول است. زبان تدریس در تمامی این مدارس انگلیسی است؛ بنابراین یادگیری زبان انگلیسی قبل از مهاجرت به ترکیه تأثیر بالایی در موفقیت فرزند شما دارد.

جهت مطالعه بیشتر: انواع ویزا و مراحل اخذ آن

چگونه بهترین مدرسه بین‌المللی در ترکیه را انتخاب کنیم؟

تعداد مدارس بین‌المللی در ترکیه و شهر استانبول زیاد است. برای انتخاب یک مدرسه خوب باید به نکات زیر توجه کنید تا بهترین مدرسه را برای فرزند خود انتخاب کنید:

آزمون ورودی و نحوه گزینش دانش آموزان

بسیاری از مدارس بین‌المللی لیست انتظار داشته و از دانش‌آموزان امتحان ورودی می‌گیرند؛ بنابراین قبل از شروع سال تحصیلی نسبت به تهیه مدارک و ریزنمرات سال‌های قبل اقدام کنید. برخی از مدارس در نیمه سال تحصیلی پذیرش ندارند و بهتر است به‌موقع برای ثبت‌نام اقدام کنید.

هزینه‌ها

 هزینه ثبت‌نام در مدارس بین‌المللی یکی از عوامل مهم در انتخاب مدرسه است. بسیاری از مدارس بین‌المللی علاوه بر شهریه سالانه هزینه‌های دیگری نیز دارند و هرساله نیز میزان شهریه افزایش می‌یابد. ممکن است مقداری از هزینه‌ها از سوی کارفرمای شما پرداخت شود اما به‌هرحال هزینه سالانه مدرسه را در باید در بودجه و درآمد سالانه خود در نظر بگیرید.

برنامه‌های درسی و زبان تدریس

اغلب مدارس بین‌المللی به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند؛ بنابراین بهتر است قبل از مهاجرت، زبان انگلیسی را به فرزند خود آموزش داده و سطح مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی را بالا ببرید. همچنین برنامه‌های درسی در مدارس بین‌المللی ترکیه شامل انواع مدرک IB، آمریکایی و بریتانیایی است. در مورد نوع سیستم آموزشی نیز بهتر است اطلاعات لازم را کسب کنید.

فاصله تا مدرسه

 یکی از نکات مهم برای انتخاب مدرسه، فاصله مدرسه تا خانه است. آیا مدرسه سرویس برای دانش آموزان دارد یا خیر؟ آیا امکان رفت‌وآمد با وسیله نقلیه عمومی وجود دارد؟ اگر هنوز محل زندگی شما  در ترکیه مشخص نشده است باید قیمت خانه و میزان اجاره در محدوده مدرسه را بررسی کنید. ساعت تعطیلی مدرسه، فعالیت‌های فوق‌برنامه،  ناهار و تغذیه از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

توجه به نیازهای فرزند

 توجه به نیازهای فرزند از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود. میزان تمرکز مدرسه بر فعالیت‌های علمی، فرهنگی و ورزشی و علاقه فرزند شما به این مسائل نیز مهم است. انتخاب یک مدرسه مناسب که بتواند نقاط ضعف فرزند شما را برطرف کند و نقاط قوت را تقویت کند از معیارهای انتخاب مدرسه خوب است.

جهت مطالعه بیشتر: محل اسکان تحصیل در ترکیه

سخن پایانی

مهاجرت و زندگی در یک کشور و فرهنگ جدید چالش‌های زیادی برای شما و فرزندتان به همراه دارد. قرارگیری در یک محیط جدید با فرهنگ و زبان بیگانه بیش از هر چیز دیگری فرزند شما را دچار نگرانی خواهد کرد. یادگیری زبان انگلیسی قبل از مهاجرت تا حد زیادی می‌تواند این مشکلات را کاهش داده و مانع از افت تحصیلی فرزند شما در مدرسه باشد.  اگر به مطالعه مطالب آموزشی علاقمندید، به وبلاگ موسسه آموزش زبان تیکا مراجعه کنید.


بهترین مدارس بین‌المللی ترکیه

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات