اساتید پیشنهادی:

شگفتی‌های زبان پرتغالی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
سه‌شنبه, 30 آبان 2022

دسته بندی : learning-spanish

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 5837

زبان پرتغالی

شاید نمی دانستید که ان اسپانیایی و پرتغالی شباهت بسیاری به یکدیگر دارند و از نظر برخی این دو زبان خواهر خوانده یکدیگر هستند. زبان پرتغالی امروزه یکی از مهم‌ترین زبان‌هایی است که در سراسر جهان صحبت می‌شود. این زبان نه تنها ششمین زبان پرگفتار در جهان است، بلکه تقریباً در تمام قاره‌ها افرادی حضور دارند که به این زبان صحبت می‌کنند. پرتغالی یک زبان باستانی با تاریخ غنی است. یک زبان رومی است که پس از ورود لاتین توسط مهاجران رومی در قرن سوم قبل از میلاد در پرتغال توسعه یافت. در ادامه به شما می گوییم چرا یادگیری زبان پرتغالی شگفن انگیز است.

درباره زبان پرتغالی

شگفتی‌های زبان پرتغالی

پرتغال از تاریخ غنی برخوردار بوده و یادگیری زبان پرتغالی به افراد این امکان را می‌دهد با آثار تاریخی و فرهنگ غنی این کشور آشنا شوند. اطلاع از زبان پرتغالی فرصت‌های ایده‌آلی را برای درک و فهم بهتر در اختیار افراد قرار می‌دهد. 

با وجود این واقعیت که منشأ این زبان در کشور پرتغال است، تنها بخش کوچکی از پرتغالی زبانان امروزی در کشوری زندگی می‌کنند که همه چیز از آنجا شروع شد. آیا می‌دانستید که تعداد پرتغالی زبانان در برزیل بیشتر از سایر کشورهایی است که پرتغالی صحبت می‌کنند؟ آیا می‌دانستید صدها کلمه پرتغالی از عربی گرفته شده است؟ در این مقاله به بررسی برخی حقایق شگفت‌انگیز درباره زبان پرتغالی می‌پردازیم.

لینک مفید: یادگیری زبان اسپانیایی

پرتغالی در سال 1290 به طور رسمی زبان اعلام شد

زبان پرتغالی پس از ورود به پرتغال در حدود 200 سال قبل از میلاد و به تدریج از زبان لاتین تکامل یافت. با این حال، تا سال 1290، زمانی که پادشاه دنیس پرتغال آن را زبان پرتغال اعلام کرد، به عنوان یک زبان رسمی شناخته شده نبود.

در سال 2009 سه حرف جدید به الفبای زبان پرتغالی اضافه شد

قبل از سال 2009، حروف k، y، و w در نوشتار پرتغالی وجود نداشت. اما این سه حرف به طور رسمی در ژانویه سال 2009 به الفبای پرتغالی اضافه شدند.

بیش از 5 میلیون پرتغالی زبان بومی در آفریقا وجود دارد

پرتغالی فقط در پرتغال و برزیل صحبت نمی‌شود: این زبان همچنین توسط 1.3 میلیون نفر در موزامبیک و تقریباً 4 میلیون نفر در آنگولا (20٪ از جمعیت) از آن استفاده می‌کنند.

هر زمان فعل در پرتغالی دارای شش حالت مختلف است

خبر بد برای زبان‌آموزان پرتغالی این است که زبان پرتغالی مانند زبان عربی شش صیغه متفاوت برای افعال خود دارد. افعال پرتغالی برای هر زمان فعل دارای شش شکل منحصر به فرد متفاوت است. به عنوان مثال، فعل انگلیسی "نوشتن" در زمان حال دو صیغه دارد:

I/you/we/ they write, he/she/it writes.

با این حال، فعل معادل در پرتغالی به صورت زیر ترکیب می‌شود:

eu escrevo، tu escreves، ele/ela/você escreve، nós escrevemos، vós escreveis،     elas/eles/vocês escrevem.

پرتغالی با زبان گالیسی مشابه است

زبان گالیسی که توسط حدود 3 میلیون نفر در گوشه شمال غربی اسپانیا صحبت می‌شود، به قدری شبیه به زبان پرتغالی است که معمولاً گویشوران هر یک از این زبان‌ها می‌توانند حرف‌های یکدیگر به راحتی درک کنند.

زبان پرتغالی در برزیل با انواع دیگر زبان پرتغالی متفاوت است

برزیل در سال 1822 استقلال خود را از پرتغال اعلام کرد و بنابراین نزدیک به 200 سال است که به عنوان یک کشور مستقل به حیات خود ادامه داده است. به این ترتیب، زبان آن کاملاً متفاوت از زبان پرتغال است. با توجه به اینکه سایر مستعمرات پرتغال اخیراً مستقل شده‌اند، زبان پرتغالی که در این مستعمرات صحبت می‌شود بیشتر اروپایی است تا برزیلی.

برزیل و پرتغال تا سال 1990 قراردادهای املایی متفاوتی داشتند

به دلیل فاصله جغرافیایی، پرتغالی‌های برزیل و پرتغالی‌های اروپایی پس از اعلام استقلال برزیل از پرتغال، سیستم‌های نوشتاری جداگانه‌ای ایجاد کردند. برای سازماندهی و یکسان‌سازی بهتر زبان، هر دو کشور قرارداد املایی در سال 1990 را امضا کردند که یک املای واحد را برای هر دو کشور ایجاد کرد.

پرتغالی به شدت تحت تأثیر زبان عربی است

اسپانیا از سال 700 تا 1500 پس از میلاد تحت فرمانروایی مورها بود و این امر عمیقاً پرتغالی‌ها را نیز تحت تأثیر قرار داد. در نتیجه صدها کلمه پرتغالی از عربی آمده است. بسیاری از این کلمات مشتق شده از عربی با "ال" شروع می‌شوند، مانند almofada (الموفاد به معنای بالش).

تنها 5 درصد از پرتغالی زبانان در پرتغال زندگی می‌کنند

جای تعجب نیست که با کشورهای پرجمعیتی مانند برزیل و موزامبیک که آن را به عنوان زبان رسمی خود دارند، اکثریت پرتغالی زبانان اهل پرتغال نیستند.

بیش از 200 میلیون نفر با زبان مادری پرتغالی وجود دارد، اما تنها حدود 10 میلیون نفر از آنها در پرتغال زندگی می‌کنند، کشوری که این زبان نام خود را از آن گرفته است. اکثریت قریب به اتفاق در برزیل زندگی می‌کنند. حتی اگر قبلاً می‌دانستید که پرتغالی هم در اروپا و هم در آمریکای جنوبی صحبت می‌شود، شرط می‌بندیم که نمی‌دانستید در آفریقا نیز صحبت می‌شود!

زبان پرتغالی، زبان رسمی نه کشور است

این یک تصور غلط رایج است که پرتغالی فقط در پرتغال و برزیل صحبت می‌شود. در واقع، این زبان رسمی در 9 کشور مختلف است: پرتغال، برزیل، موزامبیک، آنگولا، گینه بیسائو، تیمور شرقی، گینه استوایی، کیپ ورد و سائوتومه و پرنسیپ. علاوه بر این، پرتغالی زبان رسمی قلمرو خودمختار چینی ماکائو است.

این زبان پس از انگلیسی سریع‌ترین زبان اروپایی در حال رشد در جهان است

با توجه به تعداد بسیار زیاد پرتغالی زبانان در سراسر جهان (این زبان ششمین زبان پرکاربرد روی کره زمین است) و پراکندگی آنها در آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا و آسیا، پرتغالی به سرعت در حال رشد است و به گفته یونسکو پتانسیل تبدیل شدن به یک زبان "ارتباط بین‌المللی" را دارد.

طولانی‌ترین کلمه پرتغالی 29 حرف دارد

در حالی که واژه انگلیسی  “antidisestablishmentarianism”به معنای ضد استقراگرایی 28 حرف دارد، در زبان پرتغالی واژه anticonstitucionalíssimamente که به معنای «شیوه‌ای بسیار غیرقانونی» است، طولانی‌ترین کلمه در زبان پرتغالی است که در مجموع 29 حرف دارد.

انگلیسی چندین کلمه پرتغالی را وام گرفته است

گسترش جهانی زبان پرتغالی به ناچار منجر به ورود چندین کلمه آن به زبان انگلیسی شده است. برخی از این واژه‌ها عبارت‌اند از «embarrass» به معنای خجالت (برگرفته از واژه پرتغالی embaraçar) و «Cobra».

بهترین راه برای یادگیری زبان پرتغالی

بیایید ببینیم بهترین راه برای یادگیری پرتغالی چیست:

1. آموزش پرتغالی خود را با بهترین برنامه یادگیری زبان در دسترس شروع کنید

برنامه‌های یادگیری زبان روش تضمین شده‌ای برای یادگیری زبان پرتغالی هستند. با Mondly، برنامه برنده جایزه یادگیری زبان، زبان پرتغالی به معنای واقعی کلمه پس از چند هفته آموزش در ذهن شما ماندگار می‌شود.

Mondly با دروس روزانه فشرده، واژگانی که به شما کمک می‌کند کلمات جدید پرتغالی را سریع، واقعی و شبیه‌سازی شده یاد بگیرید به شما کمک می‌کند در مدت زمان کوتاهی به زبان پرتغالی مسلط شوید.

2. کتاب‌های کودکان را به زبان پرتغالی بخوانید

چه چیزی بهتر از کتاب‌های کودکان برای خواندن وجود دارد؟  از آنجایی که شما تنها در ابتدای راه یادگیری زبان پرتغالی هستید، کتاب‌های کودک مناسب‌ترین گزینه برای افزایش سطح مهارت‌های شما هستند. می‌توانید از کتاب‌های ساده‌تر مانند O Principezinho («شازده کوچولو») اثر آنتوان دو سنت اگزوپری شروع کنید و سپس به سراغ کتاب‌های سطح بالاتر مانند هری پاتر نوشته جی‌کی رولینگ بروید.

در ضمن، آموزش روزانه خود را در اپلیکیشن آموزش زبان نیز ادامه دهید. زیرا یادگیری پرتغالی – یا هر زبان دیگری – مانند جنگ در چند جبهه است. اگر استراتژی شما خوب باشد، در همه آنها برنده خواهید شد. اگر نه ممکن است برای همیشه در محاصره گیر بیفتید.

3. گوش‌های خود را با تماشای سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، موسیقی یا ویدیوهای کوتاه به زبان پرتغالی تمرین دهید

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که وقتی مدت زمانی را در کشور دیگری سپری می‌کنید و سپس به خانه می‌آیید، به نظرتان می‌رسد که هنوز هم می‌شنوید که مردم به همان زبانی که در خارج از کشور صحبت می‌کردند صحبت می‌کنند؟ علت این است که مغز شما به آن زبان عادت کرده است.

تماشای فیلم‌های پرتغالی، سریال‌های تلویزیونی، ویدیوهای کوتاه یا گوش‌دادن به موسیقی پرتغالی کار سختی به نظر نمی‌رسد. این کاری است که شما باید انجام دهید تا گوش‌های خود را به زبان پرتغالی عادت دهید.

4. با خودتان به زبان پرتغالی صحبت کنید

برای یادگیری هر چه بهتر زبان پرتغالی یا هر زبان دیگری سعی کنید با خودتان صحبت کنید. هر چقدر هم که خنده‌دار به نظر برسد، اما بیان افکار به زبان پرتغالی می‌تواند به شما کمک کند سریع‌تر به زبان تسلط پیدا کنید.

لینک مفید: آشنایی با جملات پرکاربرد اسپانیایی در سفر

یادگیری زبان در تیکا

زبان پرتغالی هفتمین زبان رایج در جهان امروز است که تقریباً 223 میلیون گویشور بومی در همه جا دارد و زبان رسمی 7 کشور پرتغال، برزیل، موزامبیک، آنگولا، کیپ ورد، گینه بیسائو و سائوتومه و پرنسیپ است. مؤسسه خدمات خارجی دولت ایالات متحده ادعا می‌کنند که فردی که به انگلیسی کاملاً مسلط باشد فقط به حدود 600 ساعت یا 24 هفته مطالعه برای رسیدن به تسلط به زبان پرتغالی نیاز دارد.

ما در آموزش زبان آنلاین تیکا، توسط بهترین اساتید زبان، زبان اسپانیایی را آموزش می دهیم و قدم به قدم زبان آموز حرکت کرده و او را تا رسیدن به قله موفقیت همراهی خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا استاد دلخواه خود را انتخاب کنید.

یادگیری زبان در تیکا

 

شگفتی‌های زبان پرتغالی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

بیتا برومند

برای کودکان هم کلاس دارید؟

3 آذر 2022

user-image

پریسا

کلاس دارید برای این زبان؟

Invalid date Invalid date Invalid date

user-image

زهرا اخوان

کلاس گروهی هم برگزار می کنید؟

Invalid date Invalid date Invalid date

user-image

لیلا فارغ

چه جالب و سخت??

Invalid date Invalid date Invalid date

user-image

الهام طالبی

خیلی جالبه، اسپانیایی و پرتغالی شبیه همن واقعا!

Invalid date Invalid date Invalid date