اساتید پیشنهادی:

چرا زبان نروژی یاد بگیریم؟

خاطره محمدی
خاطره محمدی
دوشنبه, 29 آبان 2022

دسته بندی : Learning-Language-Techniques

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 6542

زبان نروژی

نروژ تنها کشوری است که زبان نروژی در آن زبان رسمی است و جمعیت آن به سختی از 5 میلیون نفر فراتر می‌رود و در بیشتر موارد به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند. پس چرا باید زبان نروژی را یاد بگیریم؟ نروژ یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در رتبه‌بندی جهانی است. بنابراین اگر قصد دارید به نروژ سفر کنید،  یادگیری زبان نروژی می‌تواند کمک‌کننده باشد. در این مقاله به بررسی دلایل یادگیری زبان نروژی می‌پردازیم.

دلیل 1: یادگیری تلفظ و املای واژگان نروژی بسیار آسان است

چرا نروژی یاد بگیریم؟

اگر تلفظ کلمات جدید آن چیزی است که شما را از یادگیری یک زبان جدید ناامید می‌کند، ممکن است از این که بدانید بیش از یک راه برای تلفظ کلمات در نروژی وجود دارد  و همچنین بیش از یک راه برای املای آنها وجود دارد، شگفت‌زده شوید! البته این موضوع شاید در ابتدا برایتان کمی گیج‌کننده به نظر برسد.

لینک مفید: یادگیری زبان انگلیسی

دلیل 2: با یادگیری زبان نروژی درواقع سه زبان یاد می‌گیرید

یکی از قانع‌کننده‌ترین استدلال‌ها برای یادگیری هر یک از زبان‌های اسکاندیناوی این است که با یادگیری یک زبان، سه زبان را هم‌زمان یاد می‌گیرید. دانمارکی، نروژی و سوئدی قابل درک هستند، به این معنی که این امکان برای گویشوران هر سه زبان وجود دارد که بدون تلاش زیاد منظور یکدیگر را بفهمند.

اشکال نوشتاری دانمارکی و نروژی تقریباً یکسان است زیرا نروژ از قرن چهاردهم تا قرن نوزدهم بخشی از دانمارک بود، اگرچه این روزها بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. نروژی و سوئدی بیشتر شبیه هم هستند.

دلیل 3: زبان نروژی نقش پررنگی در ادبیات دارد

نروژی ممکن است زبان نسبتاً ناشناخته‌ای نسبت به سایر زبان‌ها باشد، اما ردپای ادبی بزرگی دارد. برخی از رمان‌های برجسته به زبان نروژی هستند. نسخه‌های اصلی آثار هنریک ایبسن نیز به زبان نروژی نوشته شده‌اند.

دلیل 4: احتمالاً بسیاری از کلمات در زبان نروژی برای شما آشنا خواهند بود

می‌پرسید، اگر فردی پرمشغله هستید، چرا نروژی را یاد بگیرید؟ این زبان مملو از کلماتی است که اگر زبان انگلیسی را بلد باشید، برایتان بسیار آشنا خواهند بود. در اینجا یک نمونه لیست مواد غذایی نروژی آورده شده است:

egg,

 kake,

 melk,

 pasta,

که بسیار مشابه کلمات انگلیسی هستند.

نروژی به دلایلی که قبلاً ذکر کردیم و همچنین به این دلیل که گرامر بسیار آسانی دارد، یکی از آسان‌ترین زبان‌ها برای یادگیری برای افرادی است که زبان مادری‌شان انگلیسی است.

دلیل پنجم: طبیعت بکر نروژ را از دست ندهید

نروژ به دلایلی که قبلاً بیان کردیم، مقصد بسیار جذابی است، اما به غیر از استاندارد بالای زندگی، گردشگران برای تجربه شگفتی‌های طبیعی همچون آبشار‌ها، کوه‌ها، یخچال‌های طبیعی و شفق شمالی به این کشور سرازیر می‌شوند.

دلیل ششم: Jeg er, du er, han er, hun er

شاید بهترین نکته در مورد یادگیری زبان نروژی این باشد که از نظر گرامری بسیار آسان است! اگر به شش شکل از افعال مزدوج در زبان‌های دیگر مانند اسپانیایی یا فرانسوی عادت دارید، دیگر نگران یادگیری گرامر زبان نروژی نباشید. در نروژی برای هر زمان فقط یک شکل از فعل وجود دارد؛ بنابراین "من هستم" jeg er است، "تو هستی" du er است، «او هست» han er است. نکته جالب توجه اینجاست که "" am، "are" و "is" در انگلیسی همه به سادگی با یک کلمه در نروژی ترجمه می‌شوند: er.

چه چیزی یادگیری زبان نروژی را دشوار می‌کند؟

سخت‌ترین چیز در مورد یادگیری زبان نروژی این است که عملاً همه نروژی‌ها به‌خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند. از طرف دیگر، سخت‌ترین موارد برای یادگیری احتمالاً انتخاب حروف اضافه مناسب (مانند på، i یا til) است. مهم‌تر از همه، شما همچنین باید به تفاوت‌های بین گویش‌ها عادت کنید.

چند نکته برای یادگیری سریع نروژی

  1. به یک گروه زبان بپیوندید

یادگیری زبان یک فعالیت اجتماعی است. شما نمی‌توانید آن را به تنهایی انجام دهید. پس چرا به یک گروه زبان ملحق نمی‌شوید؟

  1. بلافاصله اعداد و ضمایر حفظ کنید

زمان را برای یادگیری واژگان بسیار پیشرفته‌ای که احتمالاً در ابتدا از آنها استفاده نمی‌کنید تلف نکنید.

  1. از تکنیک‌های حافظه ساده و سرگرم‌کننده برای یادگیری سریع واژگان جدید استفاده کنید
  2. از دوستان و همکاران خود بخواهید که با شما به زبان نروژی صحبت کنند

به سادگی یک مکالمه را به زبان نروژی شروع کنید. با چند بار انجام این کار به همکاران خود می‌فهمانید که شما مشتاق هستید مهارت‌های زبانی خود را تمرین کنید.

  1. وقتی به تلویزیون یا رادیو گوش می‌دهید، سعی کنید به افعالی که استفاده می‌شود دقت کنید
  2. تماشای فیلم‌های نروژی با زیرنویس انگلیسی

نه تنها می‌توانید گفتار سریع نروژی را در گویش‌های مختلف یاد بگیرید، بلکه در مورد فرهنگ، تاریخ و طنز نروژی نیز مطالبی یاد خواهید گرفت. در زیر لیستی از فیلم‌های معروف نروژی را مشاهد می‌کنید:

  • Kon Tiki
  • Max Manus
  • Uno
  • Kongens Nei
  • Hodejegerne
  • Nokas
  • Trolljegerne
  1. هر روز یک دقیقه به زبان نروژی فکر کنید

تا زمانی که به استفاده از زبان نروژی عادت نکردید، سعی کنید حداقل یک دقیقه در روز به زبان نروژی فکر کنید. می‌توانید در حالی که برای روز خود برنامه‌ریزی می‌کنید، آن را به یک برنامه روتین صبحگاهی تبدیل کنید و وقایع روز خود را به زبان نروژی تصور کنید.

  1. صدای خود را ضبط کنید

هنگام تمرین تلفظ کلمات نروژی، تلفن همراه خود را بردارید و صدای خودتان را ضبط کنید سپس گوش کنید و صدای خود را با صداهای اصلی نروژی تطبیق دهید و این کار را تا زمانی که آن کلمه را درست تلفظ کنید، تکرار کنید.

بهترین روش برای پیشرفت در یادگیری زبان | برای یادگیری زبانت هدف بگذار!

یادگیری زبان در تیکا

یادگیری سریع زبان در کشوری که اکثر مردم آن انگلیسی صحبت می‌کنند می‌تواند یک چالش باشد. شرکت در یک دوره زبان نروژی بسیار کمک‌کننده است، با این حال، اینترنت نیز منابع بسیار خوبی را ارائه می‌دهد.

اگر می‌خواهید زبان نروژی را خیلی سریع یاد بگیرید، باید سخت کار کنید و تلاش زیادی انجام دهید. اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشید و به آن پایبند باشید، یادگیری سریع زبان نروژی امکان‌پذیر است. اگر قصد دارید زندگی خود را در نروژ شروع کنید؛ صحبت کردن به زبان نروژی گامی ضروری برای ایجاد روابط دوستانه و یافتن شغل در جامعه نروژی خواهد بود. از غرق شدن در این زبان زیبا نترسید و یک فرهنگ جدید را تجربه کنید.

رای معرفی و دانلود فرهنگ های لغت بیشتر زبان انگلیسی و سایر زبان ها با مرکز آموزش زبان تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان در تیکا

چرا زبان نروژی یاد بگیریم؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

زهرا طهماسبی

چه جالب ، کلاس گروهی هم دارید؟

30 آبان 2022

user-image

یکتا کاویانی فر

بنر زبان سختی میاد شما اساتید این زبان رو دارید؟

30 آبان 2022

user-image

لیلا فارغ

ب نظر خیلی زبان سختی هست

30 آبان 2022

user-image

پریسا

به نظر زبون سختیه

30 آبان 2022

user-image

الهام طالبی

جالبه، ولی مهاجرت برای زندگی تو این کشور خیلی سخته

30 آبان 2022