اساتید پیشنهادی:

به دنبال تقویت زبان خود هستید؟ | برترین اپلیکیشن های تقویت زبان

پرستو غفاری
پرستو غفاری
جمعه, 13 اسفند 2020

دسته بندی : applications

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 3460

به دنبال تقویت زبان خود هستید؟ | برترین اپلیکیشن های تقویت زبان

یک حقیقت جالب این است که فقط 17% آمریکایی ها به بیش از یک زبان صحبت می کنند. بله بر اساس نظرسنجی Forbes کمتر از یک پنجم آمریکایی ها یک زبان دوم را می دانند و البته که مزایای بیشماری در دو زبانه بودن یا حداقل صحبت کردن دست و پا شکسته به یک گویش دیگر وجود دارد. از میان آن ها می توان به این موارد اشاره کرد: نکته مثبتی در رزومه شما به نظر می رسد و به شما کمک می کند تا موقعیت های شغلی بیشتری پیدا کنید، افراد محلی در کشورهای خارجی برای تلاش شما در یادگیری زبان مادری شان ارزش قائل می شوند، سبب می شود که زبان مادری خود را بهتر استفاده کنید و همچنین بعضی معتقدند که یادگیری زبان دوم سبب می شود تا مغز شما رشد کند و از شما در برابر آلزایمر محافظت نماید. اما بهترین راه برای یادگیری زبان جدید چیست؟ رویکردهای بسیاری در این زمینه وجود دارند اما تعدادی راهنمای ساده هستند که همه چیز را سهل می نمایند.

در سالهای اخیر فاصله زیادی از آموزش بر پایه تکرار و قواعد دستوری خسته کننده و رویکرد جامع نگر گرفته شده است. مثلاً در سال های آغازین مدرسه ابتدایی، برنامه هایی طراحی شده اند که به منظور ارتباط مستقیم افراد با زبان مقصد، بچه ها دیگر درس ها مثل ریاضی یا هنر را به یک زبان خارجی می آموزند و تفکر مدرن بر رویکردی تأکید می کند که سرگرم کننده تر است و فرد را در موقعیتی قرار نمی دهد که به اصطلاج معذب شود. اگرچه به عنوان بزرگسال، زمان ارزش بالاتری دارد و یادگیری یک زبان جدید می تواند شبیه یک کار اضافه در زندگی باشد که درگیر مسائل مختلفی مثل بزرگ کردن فرزندان، تماشا کردن نتفلیکس یا تلاش برای دخل و خرج است. اگر شما برای تسلط به یک گویش تازه مصمم هستید، نکاتی کلیدی وجود دارند که باید بررسی کنید. اینجا به تعدادی توصیه اشاره می کنیم و برخی از بهترین اپلیکیشن ها و دوره های موجود در بازار را معرفی می نماییم.
 

یادگیری زبان دلخواهتان با تیکا


 

روند یادگیری را سرگرم کننده کنید

هیچ نمره آزمونی در پایان وجود ندارد و هیچ کس شما را به دلیل اشتباهات عجیب و غریبتان قضاوت نخواهد کرد. بنابراین به آن به عنوان موقعیتی نگاه کنید که می تواند افق های فکری شما را گسترده کند و به شما این امکان را می دهد که ورای مرزهای زبانی با افراد تازه وارد ارتباط شوید. بسیاری از دوره های آنلاین زبان و اپلیکیشن ها رویکرد آموزشی حول محور بازی ها را ارائه می کنند.

 

با فاصله منظم لغات و دستورها را تکرار کنید

همانطور که از اسمش پیداست، تکرار کردن با فاصله فرضیه ای است که بر اساس آن اگر شما چیزی طی بخش هایی با فواصل مشخص تکرار کنید، بسیار محتمل تر است که آن را به خاطر بسپرید. همچنان که Quartz توضیح می دهد، این فرضیه طبق ایده ی منحنی فراموشی است که روانشناس آلمانی قرن نوزدهم Herman Ebbinghaus کار می کند. نظریه ای که می گوید ما در مدت زمان کوتاهی خیلی سریع چیزها را فراموش می کنیم. با فاصله تکرار کردن سبب می شود که به چیزهایی که تا کنون آموخته اید برگردید (چیزهایی مثل لغات جدید) و با تکرار بتوانید آنها را در خاطر بسپارید. اپلیکیشن Doulingo (که بعداً مفصل در موردش صحبت می کنیم) برای این تکنیک گزینه مناسبی است.
 

یادگیری زبان را با برنامه ریزی پیگیری کنید



 

بخش های زمانی را به شکلی انتخاب کنید که بتوانید به آن متعهد باشید

تنها چند جلسه در هفته می تواند به شکلی جدی دایره لغات زبان و تلفظ شما را بهبود ببخشد البته مادامی که شما به آن پایبند بمانید و به خود یادآوری کنید که به طور منظم پیروی اش کنید. اپلیکیشن های بسیاری برای آیفون و اندروید وجود دارند که مشخصاً برای کار در زمان های کوتاه طراحی شده اند.

 

از تلویزیون به عنوان یک معلم استفاده کنید

Brittany Levine Beckman روزنامه نگار قسم می خورد که با سریال ملودرام telenovelas اسپانیایی را آموخته و همچنین اضافه می کند که گوش کردن بیش از خواندن به شما کمک می کند که به سرعت یادبگیرید و حالات دردناکی که در صورت آدم ها ظاهر می شود، احساسات آشکار و موضوعات تکراری همه می توانند شما را برای فهم بهتر زبان یاری کنند. فیلم های Pedro Almodovar و دیگر فیلم های خارجی زبان بدون زیرنویس می توانند نقطه سرگرم کننده ای برای شروع باشند. همینطور سریال Cable Girls در شبکه نتفلیکس محصول دهه 1920 میلادی که در یک کمپانی مخابراتی اسپانیایی می گذرد نیز مفید خواهد بود. این سریال به هر دو زبان اسپانیایی و دوبله انگلیسی در دسترس است اگر می خواهید که هر دو زبان را بررسی کنید می توانید از این امکان بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:رازهای یادگیری زبان جدید

Meetup یک راه اجتماعی برای یادگیری است

Meetup میزبان فهرست های مختلفی از اجتماعاتی در سراسر دنیا برای تمرین زبان است که می تواند امکان بسیار خوبی باشد و بواسطه آن ضمن پیدا کردن چند دوست تازه، لغات جدید که آموخته اید را نیز تمرین کنید.

 

خود را زیادی درگیر قواعد دستوری نکنید

دانستن دستور زبان بسیار مفید است به خصوص اگر نیاز به خواندن یا نوشتن به زبان مقصد را داشته باشید. اما به این معنی نیست که لازم باشد روزها را صرف کتاب های درسی بکنید. به این فکر کنید که چطور زمان های مختلف افعال یا کلمات ربط را در انگیسی یاد گرفتید. از طریق تقلید، تکرار و تمرین، درسته؟ دلیلی ندارد که یادگیری زبان دوم یا سوم شما شکل متفاوتی داشته باشد !
 

قواعد دستوری در یادگیری زبان



 

نگران اشتباه کردن نباشید

شما در حین این روند یادگیری زبان اشتباهات بسیاری خواهید داشت. ممکن است که وقتی می خواهید به یک ایتالیایی بگویید که گرمتان است اشتباهی بگویید که برانگیخته شده اید. یا به یک یونانی بگویید که باردارید در صورتی که منظورتان این بوده که خجالت زده اید. زیاد جدی نگیرید ! بسیاری از مردم از تلاش شما خوشحال می شوند و اشتباهاتتان را گوشزد می کنند.

 

اپلیکیشن های کاربردی برای تسلط سریع به زبان

تقریباً به تعداد گویش های جهانی اپلیکیشن های زبان در دسترس هستند. برخی که ارزش بررسی را دارند شامل موارد زیر می شوند:


 

آموزش زبان خود را از همین حالا شروع کنید

اپلیکیشن Rosetta Stone

اپلیکیشن Rosetta stone معروفترین و احتمالاً جامع ترین آنهاست که کلمات را با تصویر کردن آن ها در موقعیت های واقعی زندگی مرتبط می نماید و شامل 24 گزینه زبان می شود. حقیقتاً یک سرمایه گذاری خوب است. در حال حاضر هزینه استفاده از این اپلیکیشن 7.49 دلار در ماه برای 24 ماه می باشد.


اپلیکیشن Babble

اپلیکیشن Babble جلسات آموزشی خود را به قسمت های 10-15 دقیقه ای تقسیم می کند تا شما بتوانید کلمات ساده را وقتی که در مترو یا اتوبوس منتظرید بیاموزید. عضویت در آن از 5 دلار در ماه شروع می شود.

بیشتر بخوانید10 اپلیکیشن کاربردی برای یاد گرفتن زبان انگلیسی

اپلیکیشن Memrise

 اگر می خواهید که فرانسوی، اسپانیایی، ژاپنی، کره ای، هر گویش دیگری را بیاموزید، این اپلیکیشن با یک فضای کارتونی به شکل بازی به شما کمک می کند. قیمت ها از 8.99 دلار در ماه آغاز می شوند.
 

اپلیکیشن uTalk

با 160 زبان و بازی گفتاری این اپلیکیشن کمک می کند تا پیشرفت خود را دنبال کنید. قیمت آن 64.99 دلار خواهد بود و در مدت زمان کوتاهی زبان های آلبانیایی یا سواحیلی شما را ارتقا می دهد.
 

اپلیکیشن آموزش زبان


 

اپلیکیشن Duolingo

گستره ای از زبان های مختلف مثل کلینگون را شامل می شود. به چه دلیل گویش های ساختگی باید استثنا شوند؟ ساختار جذاب بازی گونه آن باعث می شود که درApp store امتیاز بالایی داشته باشد.اپلیکیشن Duolingo رایگان است.

اپلیکیشن Busuu

برای عضویت سالانه 34.99 دلار هزینه دارد. اپلیکیشن Busuu (که یک لغت کامرونی است)، 12 دوره زبان را ارائه می دهد و به شما این امکان را می دهد تا مهارت های خود را با متکلمین بومی ارتقا بخشید.
 

اپلیکیشن Mango

تمرین های Mango شامل گوش کردن، خواندن و همچنین فیلم هایی است که به شما کمک می کنند تا الگوهای لغت و دستور زبان را به 70 زبان مختلف بیاموزید. قیمت ها از 7.99 دلار در ماه شروع می شوند. با این حال، Mango با تعداد زیادی کتابخانه همکاری می کند. بنابراین می توانید با کارت عضویت کتابخانه خود از آنها استفاده نمایید.

 mango اپلیکیشن آموزش زبان



اپلیکیشن WaitSuite

از مفهوم یادگیری حداکثری در اوقات فراغت استفاده می کند. این اپلیکیشن که در واقع پروژه ای مربوط به دانشگاه MIT است برای گوشی تلفن همراه شما فلش کارت های ترجمه می فرستد تا در زمان های مرده روز یعنی وقتی که منتظر اتصال شبکه وای فای یا آسانسور هستید، از آن استفاده نمایید.
 


همه این گزینه ها به کنار، بهترین راه یادگیری زبان احتمالاً گوش کردن و صحبت کردن بسیار است. با هر کس که می توانید و باید در این کار مصمم باشید.ما در آموزش زبان آنلاین تیکا مهارت های زبانی شما را با بهترین اساتید بهبود می بخشیم و شما را در مسیر یادگیری زبان مورد نظرتان کمک خواهیم کرد. پس همین حالا زمان را از دست ندهید و با وارد شدن به تیکا، استاد دلخواه خود را انتخاب کنید.

 

 

آموزش زبان آنلاین تیکا
به دنبال تقویت زبان خود هستید؟ | برترین اپلیکیشن های تقویت زبان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات