اساتید پیشنهادی:

ترکیTurkish

پرستو غفاری
پرستو غفاری
سه‌شنبه, 17 اسفند 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 15 دقیقه

تعداد بازدید : 1215

ترکیTurkish

ترکیTurkish

چرا باید ترکی یاد بگیریم

تنها ترک ها نیستند که ترکی حرف می زنند. ترکی در واقع یکی از زبان های رسمی قبرس، برخی بخش های مقدونیه و Prizren District of Kosovo است. بخش هایی از جمعیت بلغارستان، رومانی، یونان، آلمان، آذربایجان، صربستان و عراق نیز به زبان ترکی صحبت می کنند. متکلمین بومی این زبان بیش از 63 میلیون نفرند.

دلایلی برای یادگیری ترکی

زبان ترکی متعلق به خانواده ای متشکل از 30 نوع مختلف زبان اقوام ترک زبان در بخش هایی از قفقاز، آسیای مرکزی و اروپای شرقی است. مشابهت ها سبب می شود تا افرادی که به زبان ترکی صحبت می کنند قادر باشند تا به راحتی بقیه گویش های اقوام ترک زبان را نیز یاد بگیرید.

یادگیری زبان افق های گسترده تری به سوی میراث فرهنگی و سیاسی ترک و تمدن های همسایه آن را باز می کند. دانشجویانی که بر تاریخ عثمانی و اروپای شرقی یا تحقیقات اوراسیای معاصر تمرکز می کنند از منابع تحقیق به زبان محلی بهره خواهند برد.

 

کشور ترکیه در میان 10 مقصد گردشگری پرطرفدار دنیا قرار دارد. هر سال 26 میلیون بازدیدکننده از مناطق مشهور مربوط به دوره های باستانی و تاریخ مسیحیت می شوند، دیدن می کنند. Çatalhöyük  در آناتولی جنوبی که مکانی متعلق به عصر نوسنگی است و در وضعیت خوبی حفظ شده است، هم اکنون به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو شناخته می شوند. زائران مذهبی در مسیرهایی که سنت پل آنها را پیموده، گردش می کنند یا از خانه مریم باکره در افسس بازدید می کنند. گفته می شود که بقایای کشتی نوح در کوه آرارات دفن شده است. در این سرزمین عجایب بقاع متبرکه مسیحی با معماری اسلامی ترکیب شده است.

یادگیری زبان به مثابه کلیدی قفل درکی عمیق و شناخت هنر، موسیقی، تجارت، سیاست و جامعه را باز می کند. این دانش ارزشمند موقعیت های شغلی در دولت، صنعت و رسانه را بهبود می بخشد. آشنایی با زبان برای سازمان های خدماتی که در زمینه پیشرفت تلاش های مشترکی که معرف علاقمندی های مشترک اروپایی و آسیایی کار می کنند، دارایی مهمی است.

غرب زدگی و اهمیت ترکیه در اروپا

زبان ترکی از وقتی که خط عثمانی جای خود را به الفبای لاتین و تلفظ آوایی داد، به شکل استاندارد مدرن تغییر کرد. بقیه زبانهای اروپایی مشخصاً آلمانی و فرانسوی نیز با این زبان مشارکت داشتند. بعدها اصطلاحاتی که برای معرفی فناوری ها و ایده های جدی از زبان انگلیسی وام گرفته شد، باعث غنی تر شدن زبان شد.

تعداد قابل توجهی از مناصب آکادمیک در رشته های مختلف در اختیار افراد حرفه ای قرار میگیرد که قادر به صحبت کردن به زبان ترکی هستند. همچنین جوامع ترک زبان در بریتانیا، آمریکا، اتریش، فرانسه، سوییس و هلند نیز شکوفا می شوند.

اهمیت زبان ترکی در اوراسیا

موقعیت جغرافیایی کشور ترکیه بین دو قاره قرار گرفته و از اروپای شرقی تا آسیای غربی ادامه را شامل می شود. تنگه ها بین دریای سیاه در شمال، دریای اژه در غرب و دریای مدیترانه در جنوب تحت قلمرو ترکیه هستند. موقعیت و جایگاه استراتژیک ترکیه به عنوان یک اقتصاد جهانی نوظهور نقشی اساسی در تجارت های خاورمیانه و اروپا ایفا می کند.

پایتخت این کشور، آنکارا، قطب تجاری دوراهی آسیا و اروپاست. استانبول به عنوان یک شهر چندملیتی بزرگترین شهر در ترکیه و همچنین در اروپاست و یک مرکز اساسی تجارت و صنعت به شمار می رود.

چهره مدرن ترکیه، عضویت در سازمان معاهده آتلانتیک شمالی و روابط جغرافیایی-سیاسی اش با آسیای مرکزی و خاورمیانه می تواند فاصله میانه غرب و شرق را به هم پیوند دهد. وضعیت وجودی کشور در میان گروه های مذهبی و قومی متفاوت می تواند یک نقش قابل توجه در پرورش صلح، رواداری و همکاری میان جناح های مختلف ایفا کند.

دانستن زبان در زمینه تبادلات اجتماعی-فرهنگی و ایجاد روابطی ارزشمند با متکلمین بومی در کشورهای مختلف می تواند مزایایی قطعی را در پی داشته باشد. زبان آموزان می توانند مکالمات و تجربیات خود را با دیگر دانشجویان بین المللی نیز به اشتراک بگذارند.

یادگیری زبان ترکی

یک زبان چیزی بیشتر از تعدادی کلمه و قواعد دستوری برای استفاده کلمات در کنار هم است. یک زبان یک دنیای دیگر است. صحبت کردن به زبان ترکی سبب می شود تا شما به 70 میلیون متکلم بومی در سراسر اروپای شرقی و آسیای غربی دسترسی داشته باشید. بسیاری از آنها در کشور ترکیه زندگی می کنند اما جمعیت قابل توجهی از ترک زبانان در یونان، آلمان و بسیاری از کشورهای هم مرز ترکیه وجود دارند.

زبان ترکی پرکاربردترین زبان از میان گویش های متداول میان اقوام ترک زبان است. یک زبان خانوادگی که شامل آذربایجانی، ازبک و قزاقی نیز می شود. اساساً هیچ معبری مشترکی میان انگلیسی و ترکی از بابت لغت و دستور زبان وجود ندارد. یادگیری این زبان به نسبت فرانسوی و آلمانی که ریشه مشترکی با انگلیسی دارند، دشوارتر تلقی می شود. با این حال، از آنجایی که این زبان از الفبای لاتینی شبیه انگلیسی استفاده می کند (تنها با چند علامت اضافه دیگر) زبان ترکی برای کسانی که قصد یادگیری زبان های ترک را دارند، آسان ترین گزینه خواهد بود.

مزایا

دانستن کمی ترکی در مکالمات شما جهانی تازه در سطوح مختلف را به رویتان می گشاید.

برای کار- دوزبانه بودن تنها برای رزومه شما خوب نیست، این موضوع می تواند حرفه شما را تغییر دهد. دانستن کمی زبان ترکی می تواند برای هر کسی که قصد همکاری با شرکت های ترکی را دارد یا برای کار در این کشور برنامه ریزی می کند، مزایای بسیاری داشته باشد. اقتصاد صنعتی نوظهور ترکیه بعد از بحرانهای مالی سال 2008 ایستادگی کرد و بخش خصوصی رو به رشدی را شاهد بود. از آنجایی که تعداد کمی از غیرترک ها می توانند به این زبان صحبت کنند، یادگیری این زبان سبب می شود که مهارتی نادر را بیاموزید و موقعیت های شغلی بسیاری را در اختیار داشته باشید.

سفر- سواحل بسیار زیبا و شهرهای خاص ترکیه تعریف کتابها از یک تعطیلات خوب را به شما ارائه می دهند. سواحل آفتابی، دریای آرام، بقایای سازه های باستانی، بازارهای پررونق و معماری بی نظیر ده ها میلیون توریست را هر ساله به این کشور سوق می دهد. اما این کشور بسیار بزرگتر و غنی تر از آنچه است که در اختیار مجموعه ها کشتی های گردشگری است. اگر بتوانید به ترکی صحبت کنید، درهایی از زیبایی های این کشور به روی شما گشوده خواهد شد که گردشگران خارجی که به ترکی صحبت نمی کنند هرگز نمی توانند حتی تصورش را بکنند. و به دلیل اینکه زبان ترکی توسط دیگر اقوام ترک زبان هم فهمیده می شود، صحبت کردن به آن به شما این امکان را می دهد تا با مردمان دیگری اهل سواحل شرقی مدیترانه تا غرب چین توانایی مکالمه داشته باشید.

زندگی کردن در خارج از کشور- وقتی که به اندازه ای بتوانید ترکی صحبت کنید که نیازی به استفاده از کتاب راهنما نداشته باشید، ایده اقامت طولانی تر در ترکیه می تواند وسوسه انگیز باشد. استانبول به عنوان پرجمعیت ترین شهر موقعیت های تحصیلی بسیاری را برای دانشجویانی که قصد گذراندن یک ترم در خارج از کشور دارند و همچنین افراد حرفه ای که به دنبال موقعیت های شغلی تازه در یک اقتصاد پویا و رو به رشد هستند، فراهم می کند. بخش های آرام تر کشور نیز مقاصدی وسوسه انگیز برای بازنشستگانی است که به دنبال یک زندگی کم خرج و آب و هوای گرم هستند.

تمرین ذهنی- حتی اگر تنها به عنوان تفریح تصمیم به یادگیری زبان ترکی گرفته اید، دانستن چند زبان ذهن شما را حتی در سنین پیری سالم و فعال نگه می دارد. این موضوع به این دلیل است که یک زبان دیگر شبکه ای از ارتباطات در میان اعصاب مغزی ایجاد می کند. هرچه ارتباطات میان این اعصاب بیشتر باشد، مهارت های حل مسئله و حافظه شما عملکرد بهتری خواهد داشت.

فرهنگی ترکی، بدون فیلتر- ترکی یک کشور میان قاره ای است که بخش هایی از قلمرواش در اروپا و بخش هایی از آن در آسیا به صورتی است که یک پایش در رسوم غربی و پای دیگرش در سبک زندگی شرقی قرار دارد. به عنوان یک فرهنگ، ترکیه پیوندی از فرهنگ های دو قاره است. اگر دلتان بخواهد تا تا بتوانید آهنگ ها عاشقانه تارکان را با او همخوانی کنید یا اینکه از موسیقی محلی ترکی لذت ببرید، برقصید یا در مورد معماری عثمانی تحقیق کنید و یا لوکومو ی ترکی خود را درست کنی، در هر صورت صحبت کردن به ترکی به شما این امکان را می دهد تا به شکلی مستقیم تر در ارتباط قرار بگیرید. دانستن زبان همچنین دسترسی بدون فیلتر به ادبیات و سینما ترک را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد. و اگر ریشه های خانوادگی ترک داشته باشید، یادگیری زبان به شما کمک می کند تا میراث خانوادگی شفافتری را در اختیار داشته باشید.

راه هایی برای یادگیری ترکی

اگرچه زبانی است که به شکلی گسترده در ایالات متحده آمریکا مطالعه نمی شود، اما همچنان راه های بسیاری برای یادگیری آن وجود دارد:

در کلاس درس

تحصیل در یک کلاس درس با یک معلم و دیگر دانش آموزان سنتی ترین رویکرد به یادگیری یک زبان است. بسیاری از آمریکایی ها اگرچه نه با بهترین نتایج اما با همین روش یک زبان را در دبیرستان آموخته اند. بسیاری از افرادی که مشتاق تسلط بر زبان هستند کلاس درس را ترجیح می دهند چرا که تناسبی میان آموزش زبان و شانسی برای گوش دادن و صحبت کردن در آن وجود دارد.

معلم خصوصی

آموزش یک نفره با استفاده از معلم خصوصی امکان ایجاد یک تجربه آموزشی طراحی شده مخصوص شما و موقعیت های بیشتری برای تمرین صحبت کردن را در اختیار شما قرار می دهد. در مقایسه با کلاس درس که معلم نمی تواند توجهی جداگانه مختص همه دانش آموزان به صورت تک به تک داشته باشد، کلاس خصوصی سبب به دست آمدن نتایج سریعتری می شود. با این حال، کلاس های خصوصی ارزان نیستند. لازم است که برای پرداخت هزینه زیادی برای یک ساعت کلاس با یک مدرس با تجربه خودتان را آماده کنید.

دوره های صوتی و لوح های فشرده

برای کسانی که پول کافی برای یادگیری زبان را دارند اما از اختصاص وقت کافی به روش های سنتی محرومند، دوره های چندرسانه ای جایگزین خوبی هستند. می توانید با استفاده از CD در ماشین گوش کردن و صحبت کردن را تمرین کنید و یا از دوره های تعاملی در کامپیوتر خانگی در اوقات فراغت خود استفاده نمایید. اصلی ترین ایراد این روش ها هزینه بالای محصولات آموزشی است که خیلی سریع از دور خارج می شوند.

دوره های ترکی آنلاین

یادگیری آنلاین پیشرفت قابل توجهی در سالهای گذشته داشته است و تبدیل به یک جایگزین مناسب برای روش ای سنتی آموزشی شده است. این روش در میان کسانی که وقت و هزینه کمی در اختیار دارند اما همچنین می خواهند تا در روند یادگیری خود پیشرفت داشته باشند، بسیار متداول شده است. در مقایسه با روش های ارائه شده در این متن، برنامه های آنلاین بر پایه عضویت همواره در حال به روز رسانی، پیشرفت و اضافه کردن دوره هایی است که برای شرکت در آنها نیاز به خرید یک واحد دیگر نخواهد بود.

چطور ترکی صحبت کنیم

امروزه بیش از 63 میلیون ترک زبان بومی در دنیا وجود دارند. بیشتر آنها در ترکیه هستند اما جمعیت ترک زبان قابل توجهی نیز در اوراسیا، بالکان و همچنین آلمان و آمریکا یافت می شوند. اگر به یادگیری زبان ترکی علاقمندید، آنقدری که فکر می کنید نیاز به تعهد سفت و سخت زمانی وجود ندارد (آنقدرها سخت نیست.). زبان ترکی پرکاربردترین زبان میان اقوام ترک زبان است و با زبان های هند-اروپایی مثل انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی بسیار متفاوت است. اگرچه تسلط بر لهجه و تلفظ بسیار متفاوت ترکی در ابتدا می تواند پیچیده باشد، اما با استفاده از دوره های آنلاین می توانید از پس آن بربیایید.

ترکیب لغات

اگر به زبان انگلیسی یا یکی دیگر از زبان های هند-اروپایی صحبت می کنید، دستور زبان ترکی ممکن است در ابتدا غریبه به نظر برسد. ترکی یک زبان ترکیبی (Agglutinative) است. یعنی معنی لغات در آن به نسب پسوند تغییر می کند. حروف صدادار در لغات نیز در همین راستا استفاده می شوند به این معنی که ریشه یا پسوند برای تطابق ممکن است تغییرات زیادی بکند. اگر به نظر پیچیده می رسد، اما خیالتان می تواند راحت باشد اگر بدانید که جنسیت در زبان ترکی درست مثل انگلیسی خنثی است. بنابراین لزومی ندارد که به این فکر کنید که چه حرف تعریفی با چه اسمی سازگار است. به محض اینکه چگونگی ساختن جملات را آموختید، درست مثل چیدن قطعات لوگو، آنوقت مهارتی را کسب کرده اید که با استفاده از آن می توانید بسیاری از زبان های آسیایی را ساده تر بیاموزید.

راههایی برای یادگیری ترکی

چندین گزینه برای یادگیری صحبت کردن به زبان ترکی در دسترس است: استخدام یک معلم خصوصی، ثبت نام در یک دوره آموزشی (در مدرسه یا به صورت آنلاین)، مطالعه شخصی با استفاده از CD یا دوره صوتی، عضویت در یک برنامه تبادل زبانی یا تمرین مکالمه ترکی با یک متکلم بومی. تمامی این استراتژی ها می توانند کارآمد باشند اگرچه برخی از آنها (معلم خصوصی و CD) ممکن است هزینه بر باشند، در حالیکه کلاس ها و برنامه های تبادل زبان به تعهد زمانی بسیاری نیازمندند. سریع ترین راه برای یادگیری ترکی –و بزرگترین تعهد تا اینجای کار- هنوز ارتباط مستقیم با جامعه ترک زبان است. سفر به ترکیه سبب می شود تا برای زندگی روزمره مجبور شوید تا زبان را بیاموزید. این فشار برای زنده ماندن در جامعه جدید سبب می شود تا طی چند ماه بتوانید بر زبان مسلط شوید. اگر تصمیم به ارتباط مستقیم با زبان ترکی دارید، بد نیست که از قبل با استفاده از یکی از روش های ذکر شده خود را آماده کنید.

عبارات ترکی

زبان ترکی بسیار با زبان انگلیسی متفاوت است. از آنجایی که ترکی بخشی از خانواده زبان های Ural-Altaic به شمار می رود اما انگلیسی متعلق به خانواده زبان های هند-اروپایی است. کسانی که به یادگیری زبان ترکی علاقمندند، قبل از یادگیری عبارات ابتدا باید متوجه شوند که جملات ترکی چگونه شکل می گیرند. آنچه در ادامه ذکر می کنیم، تعدادی توصیه برای کسانی است که قصد یادگیری زبان ترکی را دارند

عبارات ترکی- اصول دستوری

عبارات ترکی که قصد تمرکز بر آنها را دارید، ابتدا به هدف شما برای یادگیری زبان ترکی بستگی دارند. افرادی که به قصد سفر به ترکیه نیاز به یادگیری زبان دارند لازم است که مجموعه جملات متفاوتی را به نسبت کسانی که برای کار در ترکیه برنامه ریزی کرده اند، بیاموزند. 29 الفبای ترکی وجود دارد و خوب است که قبل از تلاش برای صحبت کردن به زبان ترکی، با الفبا و تلفظ آنها آشنا شوید. برخلاف بسیاری از دیگر زبانها، تلفظ جملات ترکی آوایی است. و بیشتر حروف در هر کلمه تلفظ می شوند. تنها تعداد محدودی از حروف هستند که تلفظ نمی شوند.

چطور عبارات ترکی را بیاموزیم

بهترین راه برای جادگیری جملات و عبارات جدید ترکی شرکت کردن در یک دوره آموزشی است. تعداد زیادی از مراکز آموزش زبان در سراسر دنیا کلاس های خصوصی و عمومی را ارائه می دهند. با این حال، این روزها می توانید در دوره های آنلاین زبان نیز شرکت کنید. بعلاوه، وب سایت های بسیاری منتخب عبارات پرکاربرد ترکی و توصیه هایی در مورد تلفظ آنها را ارائه می دهند. البته سریعترین و ساده ترین راه برای یادگیری ترکی و تمرین عبارات مشخص این است که در خیابان های ترکی کسانی را پیدا کنید تا با آنها تمرین نمایید. بهترین مکانها برای این منظور کافی شاپ ها هستند چرا که احتمال اینکه مردم در کافه ها وقت و صبر کافی برای تصحیح اشتباهات زبانی شما در حین لذت بردن از یک فنجان قهوه را داشته باشند زیاد است. همچنین بسیاری مردم ترجیح می دهند تا در بار زبان تمرین کنند چرا که الکل سبب می شود که اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند و برای استفاده از لغات عبارات جدید احساس راحتی بیشتری کنند. درست مثل هر زبان دیگری هر چه به شکل منظم تمرین بیشتری داشته باشید، اعتماد به نفس و تسلط بیشتری خواهید داشت. کسانی که تنها به قصد سرگرمی زبان می آموزند، دریافته اند که 1 یا دو ساعت تمرین در هفته کفایت می کند در حالیکه افرادی که قصد تسلط سریعتر بر زبان را دارند، باید برای یادگیری ترکی حداقل 1 ساعت در روز زمان اختصاص دهند.

عبارات ترکی برای شروع

  • سلام به ترکی Merhaba است که به این شکل تلفظ می شود: MARE-HA-BA
  • عصر بخیر به ترکی Iyi aksamlar است که به این شکل تلفظ می شود: EE AK-SHAM-LAR
  • خداحافظ به ترکی Hoscakal است که به این شکل تلفظ می شود: HOSH-CHA-KAL

دیگر عبارات مؤدبانه ترکی که برای مبتدیان مناسب است:

  • حالت چطوره؟ (nasilsin?)
  • خوبم، تو چطور؟ (Iyiyim, sen nasilsin?)
  • ممنون (tesekkur ederim)
  • خواهش می کنم (birsey degil)
  • خواهش می کنم (lutfen)

همچنین یادگیری عبارات دیگری مثل –آیا به انگلیسی صحبت می کنید ؟ (İngilizce konuşur musunuz?من ترکی صحبت نمی کنم(Türkçe bilmiyorum)  و متوجه نمی شوم (aizi anlamıyorum)  – نیز می تواند مفید باشد.

زبان ترکی

زبان ترکی توسط بیش از 70 میلیون نفر در سراسر جهان صحبت می شود که بیشتر آنها در ترکیه زندگی می کنند. همچنین جمعیت بسیاری از ترک ها در آلمان، قبرس، بلغارستان و یونان زندگی می کنند و این موضوع یادگیری ترکی را برای افرادی که در این کشورها زندگی می کنند، ارزشمند می سازد. چرا که به آنها این امکان را می دهد تا با مردم در این جوامع ارتباط برقرار نمایند. اگرچه ترکی یکی از محبوب ترین زبان ها در دنیا به شمار نمی رود، و اینکه خیلی سریع گسترده نخواهد شد، اگر روزی تصمیم به سفر به این گوشه دنیا گرفتید می تواند ابزار خوبی برای کمک باشد.

نکاتی در مورد ترکی

در حال حاضر، زبان ترکی استاندارد نیست. چرا که تفاوت های منطقه ای بسیاری وجود دارند. همه این متغیرهای محلی ویژگی های مشابهی دارند. چرا که هارمونی و اساس تلفظ یکسانی را شامل می شوند.وقتی که در یک دوره زبان ترکی شرکت می کنید، خیلی سریع یاد میگیرید که این زبان از یک سبک فعل/مفعول/ فاعل استفاده می کند. همچنین جنسیت و گروه بندی خاصی برای اسم ها وجود ندارد که سبب می شود تا کمی طول بکشد تا به این زبان عادت کنید. به محض اینکه نکات اساسی و ابتدایی زبان ترکی را آموختید، به دلیل قواعد زبانی، یادگیری ترکی بسیار ساده تر می شود.

دشواری های یادگیری

بسیاری از افرادی که در تلاش برای یادگیری ترکی هستند، به مشکل برمی خورند چرا که ترتیب کلمات با انگلیسی متفاوت است. همچنین زبان ترکی قواعد مختلفی برای ابراز مالکیت چیزی دارد که برای افراد تازه وارد چالش برانگیز است. احتمالاً دشوارترین چیز در مسیر تسلط بر زبان ترکی این است که یک کلمه، یا کلمات مشابه می توانند معانی مختلفی داشته باشند. این موضوع در انگلیسی هم مشکل است. اما آنها که به انگلیسی صحبت می کنند می توانند آن را تشخیص دهند. این قضیه در مورد زبان ترکی هم صادق است اما زمان می برد تا به این ابهامات در دوره آموزشی زبان عادت کنید.

یادگیری دستور زبان ترکی

زبان ترکی توسط 60 میلیون شهروند ترکیه صحبت می شود. این زبان از نظر جنسیتی خنثی و Agglutinative است به این معنی که در زبان شناسه های دستوری وجود دارند که معنی را تعیین می کنند. همچنین ترکی بر استفاده از القاب تأکید می کند و آنها به عنوان ضمایر دوم شخص که در درجات مختلف ادبی بر اساس سن، ادب یا آشنایی استفاده می نماید. زبان به خودی خود از عربی، فرانسوی و فارسی دستور زبان خود را وام گرفته است.

یکی دیگر از ویژگی های زبان ترکی هارمونی حروف صدادار است. هماهنگی حروف صدادار به این معنی است که حروف صدادار موجود در یک کلمه باید از یک نوع باشند. انگلیسی از ویژگی محروم است. بنابراین برای متکلمین هر کدام از زبانها یادگیری دیگری کمی دشوار خواهد بود.

تفاوت میان دستور زبان ترکی و انگلیسی اندک است. انگلیسی کاملاً بر تک هجاها تأکید می کند و تلفظ آنها به اندازه دو (یا تعداد بیشتری) از هجاهای غیرمؤکد طول می کشد. این نکته برای ترک زبان ها دشوار است چرا که هجای پایانی کلمات ترکی مؤکداً تلفظ می شود. غیرممکن نیست و تنها به کمی تمرین برای یادگیری ترکی نیاز دارد.

از طرفی دیگر بسیاری از بخش های سیستم فعل در انگلیسی متناظری در زبان ترکی دارند. بنابراین جوانبی خواهند بود که برای ترک زبان ها آشنا هستند. اما زبان ترکی از الگوی فاعل+مفعول+ فعل در زبان نوشتاری پیروی می کند. ترکی مدرن آوایی است. به این معنی که املای یک کلمه تقریباً شبیه تلفظش است و بالعکس. انگلیسی در بسیاری از موارد این گونه نیست که برای دانشجویان ترک زبان می تواند متفاوت باشد.

 

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات