اساتید پیشنهادی:

آموزش تصویری زبان انگلیسی به کودکان | سریع ترین راه برای آموزش کودکان

صوفیا کتیران
صوفیا کتیران
چهارشنبه, 24 فروردین 2021

دسته بندی : learning-english

زمان مطالعه : 13 دقیقه

تعداد بازدید : 5698

آموزش تصویری زبان انگلیسی به کودکان  | سریع ترین راه برای آموزش کودکان

کودکان از همان ابتدای یادگیری زبان از خواندن کتاب هایی با داشتن تصاویر لذت می برند. آموزش تصویری انگلیسی به کودکان برای آن ها به یاد ماندنی و لذت بخش خواهد بود. در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه انتخاب و استفاده از این نوع کتاب ها برای یادگیری زبان کودکان برای شما آورده ایم.
هر ساله هزاران کتاب های تصویری برای کودکان در انگلستان منتشر می شود. کتاب های موجود در کتابفروشی انتخاب را سخت می کند در آنجا کتاب هایی ارئه شده است که توسط بهترین هنرمندان امروز در انگلیس نشان داده شده است. کودکان بومی زبان فرصت های زیادی برای لذت بردن از این کتاب های تصویری دارند. هیچ دلیلی وجود ندارد که کودکان خردسال، انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد بگیرند در حالی که از آنها لذت نبرند. شما میتوانید با کمک این منابع آموزش انگلیسی به کودکان در منزل را انجام دهید.

مزایای شروع زودهنگام یادگیری زبان انگلیسی
 

از همان مقدمه اول تا گوش دادن به زبان انگلیسی، کودکان می توانند از کتاب های مصور با دقت انتخاب شده لذت ببرند. کودکان از قبل با قصه ها آشنا شده اند. آنها از سنین جوانی به سبک روایی صحبت می کنند. آنها از طریق داستانهایشان از تجربیات روزمره خود تعریف می کنند: بیان ایده ها، امیدها و عواطف خود و همچنین در نقاشی و بازی تخیلی. بسیاری از کودکان از قبل به رمزگشایی داستان ها و اطلاعات تلویزیون یا فیلم به زبان خانه خود عادت کرده اند، در حالی که دیگران ممکن است از تعامل اشتراک کتاب عکس لذت برده باشند. اکثر کودکان، اگر توسط والدین هدایت شوند، به زودی می آموزند که چگونه مهارت رمزگشایی فردی خود را دریافت کنند تا از کتاب های مصور به زبان انگلیسی معنی بگیرند.  آموزش انگلیسی به کودک در منزل با کمک یک لپ تاب یا تبلت و دانلود کتاب های مصور رایگان ممکن است.


مزایای کتاب مصور انگلیسی

استفاده از کتاب های تصویر فقط برای یادگیری زبان دوم نیست، بلکه به کودکان کمک می کند تا دریچه ای وسیع تر به دنیا، با راهنمایی والدین خود داشته باشند. تعامل یک به یک و استفاده از كتاب های تصویری به بچه ها فرصت می دهد تا با سرعت و سطح خود بتوانند رشد كنند، این را می دانند كه والدینشان آنها را تشویق می كنند. وقتی کودکان بیشتر از این کتاب ها استفاده کنند، اعتماد به نفس آنها افزایش می یابد. این را اغلب می توان در نحوه برخورد آنها با انگلیسی و تجربیات جدیدشان مشاهده کرد. کتاب های تصویری دلیل واضحی برای تغییر زبان از خانه به انگلیسی صحبت می کنند. والدینی که به زبان انگلیسی مسلط نمی باشند می توانند از متن های ثابت کتاب تصویری استفاده کنند. جدا از تهیه متن برای خواندن و اشتراک گذاری، یک کتاب تصویری می تواند مبنای تعامل باشد که والدین می توانند آن را با نیازها، علایق و دستاوردهای در حال رشد کودکشان تنظیم کنند.

برای یادگیری زبان انگلیسی میتوانید از نسخه های دو زبانه کتاب های مصور کمک بگیرید

 

بعضی از والدین ممکن است نگران باشند که معرفی کتاب های یادگیری با برنامه درسی یا کتاب درسی فرزندشان متناسب نباشد. استفاده از کتاب تصویری، یک تجربه در یادگیری زبان انگلیسی است که به کودکان کمک می کند تا بهتر بتوانند این زبان را یاد بگیرند . بسیاری از خانواده ها از بعضی از عبارات انگلیسی که از این کتاب ها برداشته شده لذت می برند.
 

یادگیری زبان انگلیسی از طریق کتاب های تصویری

برای ایجاد آمادگی کودک برای صحبت در مورد کتاب های تصویری به زبان انگلیسی، زمان لازم است. سکوت کودکان به این معنا نیست که آنها گوش نمی دهند و یاد نمی گیرند. کودکان معمولاً بیش از آنچه در کلمات می گویند می فهمند و اگر این کتاب برایشان متمرکز و سرگرم کننده باشد، باعث می شود زبان انگلیسی را با سرعت خودشان یاد بگیرند. کودکان مشغول کاوش در دنیای خود هستند و بیشتر آنها مشتاق کشف چیزی جدید هستند، به ویژه اگر آن را به روشی دلگرم کننده و جذاب ارائه دهند.



والدین می توانند هر بار توانایی فرزند خود را در استفاده از این نوع کتاب ها بسنجند والدین باید با تشویق کودکشان انگیزه آنها را زیاد کنند. کودکان به تدریج مهارت های خود را برای جمع آوری جملات کامل گسترش می دهند تا در نهایت، وقتی صفحات را ورق می زنند، می توانند بیشتر متن را بخوانند تا متناسب با تصاویر باشد. آستانه کسالت کودکان خردسال با بزرگسالان متفاوت است. ممکن است خیلی ها بخواهند که همان کتاب را دوباره بخواند. والدین باید به این درخواست ها پاسخ مثبت دهند زیرا بازخوانی و تکرار مطالب برای یادگیری کودکان مفید است. کتاب های تصویری، که بعضاً به عنوان "کتابهای واقعی" نیز شناخته می شوند، برای تمایز آنها از کتاب های درسی درجه بندی شده اند و کودکان را در معرض طیف وسیعی از ساختارهای زبانی و واژگان آشنا برای کودکان بومی زبان قرار می دهد. تصاویر در کتاب ها صرفاً پشتیبانی از فهم زبان نیست، همانطور كه در بسیاری از كتب درسی وجود دارد.

آموزش تصویری انگلیسی به کودکان

برای مثال سبک های مختلف آثار هنری به طور طبیعی تجربیات کودکان را گسترش می دهد. یکی از دلخوشی های استفاده از کتاب های تصویری با کودکان این است که کودکان در هنگام مشاهده ابتدا به یک تصویر کلی نگاه می کنند اما با خواندن مکرر کتاب، به جزئیات کتاب دقت می کنند. این تصاویر ممکن است توسط هنرمندان شناخته شده باشد، تصاویر ممکن است عکس باشد یا کتاب ها حاوی مجسمه های کاغذی جدید باشند. چقدر برای بچه ها جالب است که هنر را در دست بگیرند. شکی نیست که قرار گرفتن در معرض کتاب های تصویری مهارت رمزگشایی کودکان را افزایش می دهد و با گذشت زمان بر خلاقیت و توانایی ارزیابی و طراحی تأثیر می گذارد. کتاب های تصویری همچنین به روابط کودکان در زندگیشان کمک می کند. کودکان می توانند بیش از موقعیت های احساسی موجود در کتابهای تصویری منجمد شوند که ممکن است به رفع ناامیدی شخصی کمک کند، یا می توانند تجربه هایی هیجان انگیز و خیالی فراتر از محیط خود و یا حتی رویاهای خود داشته باشند.
 

انتخاب کتاب مناسب کودکان برای یادگیری زبان انگلیسی

کتاب های تصویری برای یادگیری زبان شامل موارد زیر می باشد.

▪︎ کتاب های داستان: داستان کوتاه شامل مکالمه و قافیه
▪︎ کتاب های اطلاعاتی: با متن توضیحی کوتاه
▪︎کتاب های قافیه: قافیه یک داستان یا گلچین اشعار را معرفی می کند
▪︎ کتاب های جدید: کتاب هایی با متن کوتاه و مجسمه سازی کاغذ سه بعدی
▪︎ کتاب های دارای تصویر: کتاب هایی دارای مجموعه شخصیت ها ، همراه با عروسک یا عروسک شخصیت.

یادگیری زبان به کمک کتاب های تصویری برای کودکان لذت بخش خواهد بود. شما میتوانید انواع مختلف کتاب های کودکان را به طور رایگان دانلود کنید




والدین باید کتاب هایی را انتخاب کنند که از آن لذت ببرند و احساس کنند می توانند با اطمینان بخوانند. قبل از معرفی کتاب، آنها باید برنامه ریزی کنند که چگونه متن را بخوانند و هر بار که دوباره می خوانند، همان برنامه را دنبال می کنند. اگر خواندن در هر زمان متفاوت باشد، کودکان برای انتخاب زبان مسیر دشوارتری دارند. كودكان برای اینکه زبان را با موفقيت و به شيوه اي مناسب یاد بگیرند، گذراندن مراحل اوليه برایشان ضروري می باشد. کودکان می توانند موفقیت خود را بسنجند و این باید همراه با تشویق والدین باشد. درصورتی که متن ساده کمی طولانی تر باشد، معمولاً توصیه می شود اولین خواندن را به زبان اصلی داستان محدود کنید. پس از درک این مطلب، می توان به تدریج با استفاده از زبان والدین توضیحات را اضافه کرد.

بیشتر کتاب ها باید به گونه ای انتخاب شوند که کمی فراتر از سطح کودک به زبان انگلیسی باشد. هنگامی که کودکان بتوانند چندین کتاب را به خوبی بخوانند، به خواندن کتاب عادت می کنند. در حالت ایده آل، یک کتاب باید شامل برخی از کلمات یا عبارات به زبان انگلیسی باشد، بنابراین به آنها فرصت می دهد تا از مهارت های ذاتی خود برای انتقال زبان به شرایط مختلف استفاده کنند. در انتخاب کتاب، والدین باید در مورد جنسیت فکر کنند و برخی از کتاب ها را شامل شوند که مورد پسران و دختران باشد، بنابراین کودکان تجربه های داستانی مشترکی برای تبادل دارند. ارتباط بعضی از پسران با کتاب های داستانی خیلی بهتر از کتاب های اطلاعاتی است.

 

 

یادگیری زبان با CD-ROMs and DVDs

برخی از کتاب های داستانی با یک CD-ROM یا DVD ضمیمه به فروش می رسند. این ها تجربه ای متفاوت، کمتر صمیمی و منفعلانه تر از به اشتراک گذاشتن کتاب های مصور را به کودکان ارائه می دهد. برای یادگیری عمیق، بهتر است این کتاب را تا زمانی که کودکان بیشتر متن را قبل از قرار گرفتن در معرض CD-ROM یا DVD بدانند، به اشتراک بگذارید. جدای از تجارب فراگیر حاصل از اشتراک، کودکان ممکن است قبل از آشنایی با متن، آماده نباشند تا با صدا و حتی لهجه ای متفاوت از والدینشان کنار بیایند. در این زمان احتمالاً کودکان متوجه شده اند که چگونه از کتاب های عکس دار لذت ببرند و حتی ممکن است بخواهند خودشان بخوانند.

 

زمان مطالعه کتاب برای یادگیری زبان 

تنظیم زمان بندی برای خواندن کتاب مهم می باشد. کودکان باید بدانند که این زمانی است که می توانند به والدین نزدیک شوند و احساس اطمینان کنند که والدین فقط روی آنها و به اشتراک گذاشتن کتاب تمرکز می کنند. زمان کتاب ممکن است یک جلسه یا بخشی از یک جلسه بزرگتر انگلیسی باشد که شامل سایر فعالیت ها به زبان انگلیسی است. در حالت ایده آل، هر روز یا حداقل هر روز هفته تقریباً در همان زمان باید «زمان کتاب انگلیسی» وجود داشته باشد، زیرا قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت موثرتر از جلسات کمتر و طولانی تر است.

طول دوره می تواند از ده دقیقه به دوره های طولانی تر متغیر باشد تا وقتی که کودکان از لحاظ روحی و انگیزه در یادگیری به این زمان ها مطابقت پیدا کنند. یادتان باشد در یادگیری نظم بسیار اهمیت دارد. بهتر است  کتاب های خوانده شده را اشتراک بگذارید، زیرا درخواست کودکان ممکن است نیازهای عاطفی یا زبانی را پنهان کند. وقتی كودكان شروع به خواندن سایر كتاب ها با موفقیت می كنند، كتاب جدید بهتر معرفی می شود. ارائه کتاب جدید باید برای روزی ذخیره شود که والدین و فرزندان احساس خوبی داشته باشند.

 

نقش والدین در معرفی کتاب های جدید

در مراحل اولیه، کودکان برای ورود و برداشت زبان به خواندن و تعامل والدین وابسته هستند. وقتی کودکان شروع به تقسیم زمان در خواندن می کنند، به تدریج نقش تغییر می کند. با افزایش توانایی خواندن کودکان، به تدریج از نقش والدین کاسته می شود. زمانی که کودکان قادر به خواندن کتاب با صدای بلند برای خود یا دیگران هستند، نقش والدین به بیان مجدد اشتباهات و تحسین موفقیت ها کاهش می یابد. در طول این مدت والدین در حال مدیریت تجربیات و تنظیم کودک خود هستند تا بفهمند به چه مرحله ای رسیده اند و به کجا نیاز به حمایت بیشتری دارند. این چرخه هر بار که کتاب جدیدی معرفی می شود تکرار می شود، اما وقتی کودکان مطالب به زبان انگلیسی بیشتری می آموزند این چرخه زمان کمتری می برد.


 

تیکا، بزرگترین سامانه آموزش زبان آنلاین ایران

روش های پیشرفت سطح زبان کودکان 

سطح زبان والدین به سطح زبان کودکشان بستگی دارد، پس والدین باید موارد زیر را به خاطر بسپارند:


▪︎ تلفظ کلمات را به خوبی آموزش دهید

اطمینان حاصل کنید که کودکان به اندازه کافی نزدیک هستند تا ببینند چگونه لب پدر و مادر برای ایجاد صدا حرکت می کند و چگونه چشم و صورت و همچنین زبان بدن هیجان و احساساتی را که درک را تسهیل می کنند منتقل می کنند.

 

 

▪︎ با سرعت کودکان بخوانید

به آنها اجازه دهید تا زمانی که نیاز دارند به تصویر نگاه کنند. کودکان خردسال عادت دارند که اطلاعات را برای راحتی درک کنند. آنها اغلب با برگرداندن صورت و نگاه کردن به والدین، نشان می دهند که کار را تمام کرده اند.

▪︎ خواندن داستان را دراماتیک کنید و شامل حرکات بدنی باشید

زیرا درگیری فیزیکی به حفظ زبان کمک می کند. هنگام خواندن داستان، از صداهای سرگرم کننده مختلف استفاده کنید. کودکان دوست دارند از شخصیت پردازی تقلید کنند و آن را با صدای بلند خود منتقل کنند. هنگام خواندن به هر كلمه اشاره كنید تا كودكان از چپ به راست حركت چشم را بهتر انجام دهند و از فرم كلمات آگاه شوند. به کودکان اجازه دهید تا جملات خود را تمام کنند و صدای حیوانات را در بیاورند پس از اتمام خواندن، کتاب را ببندید و برای چند ثانیه سکوت کنید. کودکان ممکن است در دنیای تخیل خودشان باشند و قبل از آمادگی برای ترک آن به زمان نیاز دارند.

بهترین اساتید برای یادگیری زبان در آموزش زبان آنلاین تیکا


▪︎ بیش از حد سئوال نپرسید

خانواده هایی که از کتاب در کنار هم لذت می برند، معمولاً متوجه می شوند که پس از مدتی کودکان، با آنها درباره کتاب های مشترک به زبان انگلیسی خود صحبت می کنند. این یکی از بخش های خوب  آموزش انگلیسی به کودک در منزل است.  اگر کودکان هنگام مکالمه انگلیسی از یک کلمه یا عبارت به زبان انگلیسی استفاده می کنند، به طور کلی به این دلیل است که آنها هنوز این کلمه را در انگلیسی پیدا نکرده اند یا آن را فراموش کرده اند. در مورد مخلوط زبان هیچ اشاره ای نکنید و کل عبارت انگلیسی را برای آنها تکرار کنید. آنها انگلیسی را متوجه می شوند و مفهوم را به طور کلی درک می کنند. (کودک چگونه مطالب را می توانند درک کنند ؟) اگر بچه ها در مورد کارهای روزمره صحبت نمی کنند، کودکان خردسال مشغول رمزگشایی از محیط اطراف خود هستند و از زبان خانه خود که اغلب شامل بسیاری از زبانهای جدید است، رمزگشایی می کنند.
 

کتاب های فرهنگی برای یادگیری زبان 

این نوع کتاب های تصویری توسط هنرمندان آماده شده است که نشان دهنده محیط ها و عادات فرهنگی معمول انگلیس است. به دلیل اینکه کودکان با عادات و فرهنگ انگلیس آشنا نیستند، والدین باید آماده باشند تا توضیحات بیشتری در این خصوص به آنها دهند.

یادگیری زبان انگلیسی با خواندن کتاب های فرهنگی





نتیجه گیری

آموزش انگلیسی به کودک در منزل کار دشواری نیست. گاه والدین فکر می کنند خواندن کتاب مصور انگلیسی ممکن است با کتاب های درسی مدرسه تداخل ایجاد کند. معمولا این امر نگران کننده نیست. البته نباید آموزش رسمی خواندن را با آموزش تصویری انگلیسی به کودکان اشتباه گرفت. اگر كودكان علاقه مند به خواندن این کتاب ها هستند، والدین باید اشتیاق آنها را تشویق كرده و آموزش آنها را در زبان انگلیسی شروع و کودکان را با حروف صدا دار و بی صدا آشنا کنند.

پس از یادگیری این مراحل، والدین باید هنگام آموزش روی حروف صدا دار و بی صدا تاکیید کنند. کودکان به زودی شروع به شناختن شکل کلمات ساده می کنند، زیرا یا متن از قبل آشنا هستند و می دانند که کجا آنها را جستجو کنند. از آنها بخواهید که در قسمت های دیگر متن به دنبال همان کلمه باشند و این بازی را گسترش دهند. والدین از همان ابتدا باید الفبای زبان انگلیسی را بیشتر با کودکان تمرین کنند، به آنها بگویند که کلماتی مانند "the " کجا و به چه صورت خوانده می شود. بعضی از کودکان به خود یاد می دهند متنی را که از قبل به صورت شفاهی می شناسند، بخوانند. آنها از چندین استراتژی برای رمزگشایی متن استفاده می کنند و کمی حدس می زنند که تا خواندن متن را کامل کنند.

تلاش آنها را برای خواندن متن تحسین کنید، اما متوجه شوید که این محدودیت خواندن بر اساس متنی است که آنها به صورت شفاهی می شناسند. با این وجود ، توانایی خواندن یک متن مرتبط با انگیزه آنها است و گام مهمی در سفر به یک خواننده روان است. هر مطالعه ای که در این سن کم ، هنگام شکل گیری نگرش های مادام العمر، به روشی لذت بخش و غیر تحت فشار انجام شود، در روند یادگیری آنها بسیار موثر است.   

سامانه آموزش آنلاین زبان تیکا

      

سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا
آموزش تصویری زبان انگلیسی به کودکان | سریع ترین راه برای آموزش کودکان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

صوفیا کتیران

تولید محتوا

صوفیا کتیران هستم رشتم مهندسی پزشکی هستش و علاقه زیادی به زبان و تدریس دارم .دوست دارم اینقدر تو زبان پیشرفت کنم تا بتونم به خوبی تدریس کنم و همیشه دنبال پیدا کردن مطالب جدید هستم و دوست دارم اطلاعاتم و با بقیه به اشتراک بزارم . ورزش کردن یکی دیگه از علاقمندی های من هستش که همیشه سعی میکنم جزو برنامه اصلی روزانه من باشه

نظرات

user-image

زهرا طهماسبی

آموزش به کودک خیلی حوصله می‌خواد

13 دی 2022

user-image

الهام طالبی

fantastic

12 دی 2022