اساتید پیشنهادی:

اصطلاحات بانکی در انگلیسی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
چهارشنبه, 22 شهریور 2022

دسته بندی : english-vocabulary

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 6489

اصطلاحات بانکی در انگلیسی

اگر می‌خواهید به یک کشور انگلیسی زبان سفر کنید، لازم است که با لغات زبان فعالیت‌های روزمره اشنایی داشته باشید. اصطلاحات بانکی در انگلیسی برای تمامی افرادی که در بانک کار می‌کنند و یا بازرگان و تاجر هستند مفید است. اگر در حال مطالعه زبان انگلیسی تجاری و اقتصادی هستید، دانستن برخی از اصطلاحات بانکی در زبان انگلیسی می‌تواند به شما اطلاعات مفیدی را ارائه دهد؛ بنابراین در ادامه می‌خواهیم درباره رایج‌ترین اصطلاحات بانکی در انگلیسی که ممکن است در بسیاری از جاها با آن برخورد کنید صحبت کنیم.

مهم‌ترین اصطلاحات بانکی در انگلیسی

مهم‌ترین اصطلاحات بانکی در انگلیسی

اصطلاحاتی که در ادامه قرار است درباره آن‌ها صحبت کنیم جزء مهم‌ترین و پرکاربردترین لغات انگلیسی در زمینه فعالیت‌های بانکی در زبان انگلیسی هستند. این اصطلاحات به شرح زیر است:

حساب Account))

دو نوع حساب ‌جاری و حساب پس‌انداز وجود دارد. حساب جاری به شما این امکان را می‌دهد هر زمانی که تمایل دارید بتوانید پول برداشت کنید، اما حساب پس‌انداز به شما کمک می‌کند تا پول خود را پس‌انداز کنید و از این طریق از بانک سود دریافت کنید.

اعتبار (Credit)

اعتبار به پول گفته می‌شود که در حساب بانکی خود آن را دریافت می‌کنید یا پولی است که بانک آن را به شما وام می‌دهد. همچنین این کلمه می‌تواند به شهرت مالی به طور مثال پیشینه و سابقه شما در هنگام وام گرفتن از بانک نیز اشاره کند. کارت اعتباری کارتی است که به شما این امکان را می‌دهد تا به هر میزان که نیاز دارید پول خرج کنید، اما پس از آن باید بهره پرداخت کنید.

بدهی Debit))

بدهی به پولی گفته می‌شود که از حساب بانکی شما خارج می‌شود و یا بدهی شما است. کارت‌های نقدی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند که از پولی که در حساب‌تان وجود دارد در فروشگاه‌ها و یا به صورت آنلاین استفاده کنید. همچنین می‌توانید از دستگاه خودپرداز با استفاده از این کارت پول دریافت کنید. به طور معمول از این کلمه در زبان انگلیسی برای برداشت پول نیز حساب استفاده می‌شود.

وام Loan))

وام به پولی گفته می‌شود که از موسسه، بانک و یا شخص دیگری آن را قرض می‌گیرید. به این صورت که بانک پول را به شما قرض می‌دهد و شما آن را وام می‌گیرید یعنی دریافت می‌کنید. در واقع شما وام گیرنده هستید و بانک قرض دهنده است.

وام دانشجویی Student Loan))

وام‌های دانشجویی به وام‌هایی گفته می‌شود که توسط فرد وام گیرنده برای پرداخت هزینه‌های تحصیلی به کار گرفته می‌شود. به طور معمول وام‌های دانشجویی پس از پایان تحصیل و شروع به کار وام گیرنده بازپرداخت می‌شوند.

نرخ بهره (Interest Rate)

هنگامی که از بانک وام می‌گیرید، موظف هستید آن را پس دهید. علاوه بر این باید بهره نیز پرداخت کنید. میزان بهره یا نرخ بهره برای یک دوره معین که از بانک وام دریافت کرده‌اید محاسبه می‌شود.

اضافه برداشت (To Overdraw)

اضافه برداشت یا برداشت بیش از حد به معنی تلاش برای برداشت مقدار زیادی پول از حساب است. هنگامی که فرد قصد اضافه برداشت را دارد معمولاً باید مقداری هزینه اضافی نیز بپردازد.

دستگاه خود پرداز ATM))

ATM مخفف Automated Teeller Machine است و به دستگاهی گفته می‌شود که به شما کمک می‌کند تا تراکنش‌های بانکی خود را تنها با استفاده از کارت اعتباری خود انجام دهید. معمولاً به دستگاه خود پرداز دستگاه پول نقد نیز گفته می‌شود.

بدهی مستقیم (Direct Debit)

بدهی مستقیم ترتیبی است که برای پرداخت‌های منظم مبلغ‌های مختلفی مانند برای قبض‌های آب، برق، گاز و... به کار گرفته می‌شود. شما می‌توانید این مبالغ را با کارت اعتباری پرداخت کنید و از انجام تراکنش‌های ماهانه خودداری کنید.

پرداخت معوق Deferred Payment))

پرداخت معوقه به پرداختی گفته می‌شود که برای یک تاریخ دیگر به تعویق می‌افتد زیرا شما نمی‌توانید تراکنش را در زمان موردنظر انجام دهید.

صورتحساب Statement))

صورتحساب بانکی فهرستی از تمامی تراکنش‌های اصلی در یک حساب بانکی و در یک بازه زمانی معین انجام شده است. در صورت‌حساب معمولاً مانده ‌حساب، اعتبارات، تراکنش‌ها، برداشت پول، انتقال وجه و... نشان داده می‌شود.

شماره شناسایی شخصی Personal Identification Number PIN))

شماره شناسایی شخصی ترکیبی از اعداد مختلف است که تنها دارندگان حساب برای دسترسی داشتن به حساب‌های خود می‌توانند از آن استفاده کنند.

صندوق امانات (Safety Deposit Box)

صندوق امانات یک گاو صندوق در بانک است که برای نگهداری سرمایه و یا کالاهای با ارزش مشتریان استفاده می‌شود. برای اینکه مشتریان بتوانند کالاهای با ارزش خود مانند سکه، طلا و... را در صندوق امانات بانک نگهداری کنند باید صندوق را اجاره کنند.

محدودیت اعتباری (Credit Limit)

محدودیت اعتباری شما حداکثر مقدار پولی است که بانک اجازه می‌دهد تا آن را از حساب خود خارج کنید.

وثیقه Collateral))

وثیقه به عنوان تضمین‌کننده یا پشتیبان هنگام گرفتن وام استفاده می‌شود. اگر شخص وام گیرنده نتواند سر وقت بدهی‌های خود را پرداخت کند بانک می‌تواند مالک وثیقه شود.

ارزیابی (Appraisal)

ارزیابی در واقع ارزیابی ارزش یک ملک است که معمولاً توسط نماینده ملک انجام می‌گیرد. به طور معمول ارزیابی قبل از گرفتن وام مسکن توسط بانک انجام می‌شود.

ضامن Guarantor))

اصطلاح ضامن به شخصی گفته می‌شود که حاضر است تا بدهی‌ها و دین‌های شخص دیگری را بپردازد. درصورتی‌که شخص وام‌گیرنده نتواند بدهی‌های خود را پرداخت کند این شخص موظف است تا این مبلغ را بپردازد.

بند Clause))

بند بخشی از یک قرارداد است و جزئیاتی درباره وضعیت خاصی که توسط قرارداد پوشش داده می‌شود را ارائه می‌دهد. تمامی قراردادهای بانکی شامل بندهای مختلفی هستند که هزینه‌های بانک و نرخ سود یک حساب خاص را مشخص می‌کند.

پیش‌پرداخت Prepayment))

پیش‌پرداخت به تسویه بدهی قبل از سررسید گفته می‌شود. در برخی از موارد جریمه‌های پیش‌پرداخت وجود دارد که بانک‌ها آن را از شخص دریافت می‌کنند.

هزینه‌های بانکی (Bank Charges)

هزینه‌های بانکی به کارمزدهایی گفته می‌شود که یک بانک از شما می‌خواهد در ازای خدمات خود مانند انجام تراکنش، گرفتن وام، استفاده از کارت اعتباری و... بپردازید. به هزینه‌های بانکی کارمزد نیز گفته می‌شود.

روزهای کاری Business Days))

روزهای کاری به روزهایی گفته می‌شود که بانک باز است. به طور معمول بانک‌ها در روزها و ساعت‌های معینی مشغول خدمت‌رسانی به مشتریان هستند که اصطلاحاً به آن روزهای کاری گفته می‌شود. شما می‌توانید در روزهای کاری تراکنش‌های موردنظر خود را در بانک انجام دهید، اما هر زمان که دوست داشته باشید می‌توانید از اینترنت بانک استفاده کنید.

شعبه (Branch)

شعبه به مکانی گفته می‌شود که بانک به مشتریان خود خدمت‌رسانی می‌کند. به طور مثال ممکن است یک بانک چندین شعبه در یک شهر داشته باشد، اما دستگاه‌های خودپرداز بسیار زیادی در نقاط مختلفی از شهر برای راحتی کار مشتریان قرار داده باشد.

بانکداری الکترونیک (Electronic Banking)

بانکداری الکترونیک یا اینترنت بانک به سیستمی گفته می‌شود که به مشتریان اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های خود را به سرعت و به راحتی با استفاده از اینترنت انجام دهند. همچنین به بانکداری الکترونیک، بانکداری آنلاین نیز گفته می‌شود. مشتریانی که بانکداری الکترونیک را دارند می‌تواند به راحتی تمامی امور بانکی خود را بدون مراجعه به شعب بانک انجام دهند.

لینک های مفید:

یادگیری زبان تخصصی در تیکا

در این مقاله سعی کردیم درباره اصطلاحات بانکی در انگلیسی که احتمالاً با آن‌ها بسیار مواجه خواهید شد صحبت کنیم. این اصطلاحات را ممکن است در خدمات بانکداری و کارهای تجاری به مرور شنیده باشید، اما دانستن اینکه این اصطلاحات در چه زمانی به کار گرفته می‌شوند بسیار مهم است. برای اینکه بتوانید این اصطلاحات را به کار ببرید لازم است تا با تکرار و تمرین و همچنین دقت به تلفظ کلمات آن‌ها را به خاطر بسپارید. یادگیری اصطلاحات بانکی در انگلیسی نه تنها زمانی که در بانک کار می‌کنید بلکه هنگامی که با تجارت سروکار دارید نیز می‌تواند به شما کمک کند.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

یادگیری زبان انگلیسی در تیکا

اصطلاحات بانکی در انگلیسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات