اساتید پیشنهادی:

حفظ کردن کلمات اسپانیایی برای همیشه

خاطره محمدی
خاطره محمدی
شنبه, 6 آبان 2022

دسته بندی : spanish-vocabulary

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1054

حفظ کردن کلمات اسپانیایی

هنگامی‌که قصد یادگیری یک زبان را دارید اول‌ازهمه به حفظ لغات زبان بپردازید. هنگامی‌که شروع به یادگیری یک زبان جدید می‌کنید، شاید از نظر شما مهم نباشد که هر چند وقت یک‌بار کلمات جدید را یاد می‌گیرید زیرا این کلمات به سرعت از ذهن شما پاک می‌شوند. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که می‌توانید با چند تکنیک ساده کلمات اسپانیایی را خیلی سریع‌تر حفظ کنید و آن‌ها را برای همیشه در ذهن خود نگه دارید؟ در ادامه می‌خواهیم تکنیک‌هایی برای حفظ کردن کلمات اسپانیایی برای همیشه به شما آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی کلمات جدیدی که مطالعه می‌کنید را به خاطر بسپارید.

صحبت کردن به اسپانیایی را تمرین کنید

برنامه‌ریزی کردن برای تمرین زبان اسپانیایی یک موضوع کامل بدیعی به نظر می‌رسد زیرا اگر شما می‌خواهید مطالب جدیدی را یاد بگیرید باید آن را زیاد تمرین کنید. این می‌تواند یک ورزش، یک موسیقی، یک زبان جدید و یا هر چیز دیگری باشد. در واقع می‌توان گفت ساده‌ترین راه برای یادگیری و حفظ کلمات اسپانیایی این است که هر روز آن‌ها را تمرین کنید. اگر در کلاس آموزش زبان شرکت می‌کنید انجام این کار می‌تواند برای شما بسیار ساده باشد، زیرا هر روزت کلمات را با دوستان خود تکرار خواهید کرد.

اما اگر به تنهایی مشغول مطالعه زبان اسپانیایی هستید، باید خودتان این کار را انجام دهید و برنامه‌ریزی درستی برای تکرار منظم کلمات داشته باشید. اگر برنامه‌ریزی درستی برای تمرین کردن ایجاد نکنید نمی‌توانید کلمات را به خاطر بسپارید و فقط هر روز کلمات را مطالعه می‌کنید بدون اینکه آن‌ها را در حافظه بلند مدت خود ذخیره کنید. به طور مثال می‌توانید از این کلمات در زندگی روزمره برای خود نیز استفاده کنید و با استفاده از کلمات جدید جملات مختلفی را برای خود بنویسید.

همچنین می‌توانید یک برنامه فلش کارت دانلود کنید و کلمات جدید را در هر زمان و مکانی تکرار کنید و به مرور زمان می‌بینید که بسیاری از کلمات اسپانیایی را بدون اینکه فراموش کنید کاملاً یاد گرفته‌اید.

جهت مطالعه بیشتر: لغات اسپانیایی

حفظ کردن کلمات اسپانیایی

فرآیند خرد کردن جملات و اطلاعات را امتحان کنید

بسیاری از افراد هنگام مطالعه و یادگیری یک زبان جدید از یک روش مؤثر برای یادگیری و صحبت کردن استفاده می‌کنند و آن فرآیند خرد کردن یا تکیه کردن است. این تکنیک به این معنی است که شما نکات زبانی که یاد می‌گیرید را چندین تکه کنید و اطلاعات را در کنار هم قرار دهید و پس از مدتی متوجه می‌شوید که حجم زیادی از اطلاعات را یاد گرفته‌اید. در واقع انجام این تکنیک به شما کمک می‌کند اطلاعات بیشتری را در مدت زمان کمتری به خاطر بسپارید.

در همین جهت می‌توانید جملات اسپانیایی را با تکه کردن آن‌ها به عبارت‌های کوچک‌تر یاد بگیرید. هرچه عبارت‌های بیشتری یاد بگیرید به تبع بیشتر می‌توانید اطلاعات زیادی را کنار یکدیگر قرار دهید. اگر می‌خواهید جمله‌های زبان اسپانیایی را تکه‌تکه کنید و آن‌ها را یاد بگیرید می‌تواند از جمله‌ای استفاده کند که هم شامل یک فعل و هم شامل یک اسم است، زیرا هنگامی‌که ببینید چگونه این کلمات در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، به درک کلی‌تری از مطلب و یادگیری خواهید رسید.

کلمات اسپانیایی را در جمله یاد بگیرید

روش مؤثر دیگر برای یادگیری کلمات به زبان اسپانیایی این است که بفهمید این کلمات واقعاً در چه مواقعی به کار گرفته می‌شوند. برای استفاده از این تکنیک باید یک کلمه اسپانیایی را همراه با ترجمه یا تعریف آن حفظ کنید. نکته‌ای که باید بدانید این است که این کلمه را می‌توانید در کجا و در چه زمانی به کار بگیرید. دفعه بعد که با این کلمه روبرو شوید، باید آن را همان‌طور که یاد گرفته‌اید تکرار کنید و به خاطر بسپارید.

درست است که یادگیری یک کلمه به همراه معنی و ترجمه آن می‌تواند برای شما دشوار باشد، اما اگر یاد بگیرید که چگونه می‌توانید از یک کلمه جدید استفاده کنید و در چه موقعیت‌های احتمال دارد که با آن مواجه شوید، راحت‌تر می‌توانید آن را برای همیشه به خاطر بسپارید و در حافظه بلند مدت خود ذخیره کنید. نکته بسیار مهم دیگر برای استفاده از این تکنیک این است که علاوه بر یادگرفتن معنی و ترجمه می‌توانید از پسوندها، پیشوندها و یا ریشه کلمه نیز استفاده کنید و آن را تجزیه‌وتحلیل کنید.

لغات اسپانیایی را یادداشت کنید

ممکن است شما بدانید که نوشتن مطالبی که در حال یادگیری آن‌ها هستید می‌تواند به حفظ کردن و به خاطر سپردن دائمی آن‌ها کمک کند. اگر کلمات اسپانیایی که تازه یاد می‌گیرید را یادداشت می‌کنید شانس بیشتری برای به خاطر سپردن آن‌ها خواهید داشت. اینجاست که تکنیکی به نام Goldlist وارد کار می‌شود. این تکنیک به این صورت است که به حافظه شما کمک می‌کند تا به طور کاملاً طبیعی اطلاعات را از طریق یک فرایند تکرار به خاطر بسپارید. برای انجام این تکنیک باید حداقل ۲۵ کلمه اسپانیایی که می‌خواهید یاد بگیرید را همراه با تعریف، توصیف و معنی در زبان مادری خود بنویسید.

برای اینکه بهتر بتوانید نوشته‌های خود را سازمان‌دهی کنید می‌توانید از کاغذ نوت‌بوک خط‌دار استفاده کنید. نکته‌ای که در این تکنیک باید به خاطر بسپارید این است که از فرایند نوشتن خود لذت ببرید و عجله نکنید. همچنین به یاد داشته باشید که تاریخی را که در آن کلمات جدید را یادداشت کرده‌اید را حتماً بنویسید. این کار به شما کمک می‌کند تا به مرور زمان پیشرفت خود را اندازه‌گیری کنید. پس از اینکه ۲۵ کلمه مورد نظر خود را به زبان اسپانیایی و همراه با توصیف و تعریف نوشتید، آن‌ها را با صدای بلند و با دقت زیاد بخوانید.

توجه داشته باشید که نوشتن و خواندن این کلمات نباید بیشتر از ۲۰ دقیقه طول بکشد و هنگامی‌که دوباره قصد خواندن آن را داشتید سعی کنید کمتر از ۲۰ دقیقه شود. این کار به شما کمک می‌کند تا از آسیب رساندن به حافظه بلند مدت خود جلوگیری کنید. پس از گذشت دو هفته به فهرستی که نوشتید باز گردید و ۲۵ کلمه اولی که یادداشت کرده‌اید را بخوانید. این به شما کمک می‌کند تا بار دیگر مطالبی که خوانده‌اید و نوشته‌اید را مرور کنید و این اطلاعات را به حافظه بلند مدت خود منتقل کنید.

نکته‌ای در این مرحله باید به یاد داشته باشید این است که اگر پس از دو هفته به کلمات اولی که نوشته بازگشتید و آن‌ها را مطالعه کردید اشکالی ندارد که مواردی را به خاطر نیاورید بلکه مواردی که آن‌ها را به یاد دارید و حفظ کرده‌اید را علامت بزنید و موارد دیگر را باز هم مرور کنید، زیرا طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده مشخص شده است که شما احتمالاً تا ۳۰ درصد این کلمات یعنی حدود هشت کلمه را به یاد می‌آورید و این جای تعجبی ندارد. سعی کنید تنها با تکرار و تمرین تمام کلمات لیست خود را یاد بگیرید.

کلمات جدید اسپانیایی را از طریق موسیقی یاد بگیرید

اگر در حال حاضر شما یک زبان‌آموز زبان اسپانیایی هستید به احتمال خیلی زیاد یادگیری این زبان از طریق موسیقی بسیار راحت‌تر خواهد بود. زیرا طبق مطالعات و تحقیقات انجام‌گرفته مشخص شده است که ساده‌ترین روش برای حفظ کلمات اسپانیایی گوش دادن به موسیقی است. از آنجایی که آهنگ و بسیار جذاب هستند، به شما کمک می‌کنند تا سریع‌تر دایره لغات خود را گسترش دهید.

موسیقی‌هایی که دارای تکرار و قافیه هستند بیشتر در حافظه شما جای خواهند گرفت و به حفظ کردن کلمات کمک می‌کنند؛ بنابراین سعی کنید آهنگ‌های موردعلاقه خود را به زبان اسپانیایی گلچین کنید و آن‌ها را مرتب گوش دهید. همچنین چندین وب‌سایت موسیقی به زبان اسپانیایی وجود دارد که می‌توانید موسیقی‌های زیادی از نوع مبتدی تا پیشرفته در آن‌ها پیدا کنید.

لینک مفید: آشنایی با جملات پرکاربرد اسپانیایی در سفر

یادگیری زبان اسپانیایی در تیکا

در پایان نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که روش‌های بسیار مختلفب برای یادگیری کلمات به زبان اسپانیایی وجود دارد، اما پیدا کردن یک روش که با سبک یادگیری و به خاطر سپردن شما همخوانی داشته باشد می‌تواند روند یادگیری را بسیار لذت‌بخش‌تر و سریع‌تر کند. استراتژی‌هایی که در این مقاله گفته شد به حفظ کردن کلمات اسپانیایی برای همیشه کمک می‌کنند؛ بنابراین سعی کنید این تکنیک‌ها را در برنامه یادگیری روزانه خود قرار دهید و پس از گذشت مدت کوتاهی متوجه می‌شوید که چقدر راحت‌تر کلمات و مطالب را یاد می‌گیرید.

ما در آموزش زبان آنلاین تیکا، توسط بهترین اساتید زبان، زبان اسپانیایی را آموزش می دهیم و قدم به قدم زبان آموز حرکت کرده و او را تا رسیدن به قله موفقیت همراهی خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا استاد دلخواه خود را انتخاب کنید.

یادگیری زبان اسپانیایی در تیکا

 

حفظ کردن کلمات اسپانیایی برای همیشه

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پریسا

خیلی جالب بود. ممنون از تیم حرفه ای تیکا

14 آبان 2022

user-image

مجید مداح

عالی بود مرسی

10 آبان 2022

user-image

مریم خوشاب

اسپانیایی جذاب ترین زبان

10 آبان 2022

user-image

مریم خوشاب

اسپانیایی جذاب ترین زبان

10 آبان 2022

user-image

مریم خوشاب

اسپانیایی جذاب ترین زبان

10 آبان 2022

user-image

الهام طالبی

برای زبان های مثل هندی هم ازین مقالات دارید؟

10 آبان 2022