اساتید پیشنهادی:

پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
سه‌شنبه, 21 آذر 2022

دسته بندی : german-podcast

زمان مطالعه : دقیقه

تعداد بازدید : 1072

پادکست‌های آموزش زبان

یادگیری زبان یک تجربه حسی است! شما نه تنها با نگاه‌کردن به زبان، بلکه با شنیدن آن نیز یاد می‌گیرید. امروزه روش‌های بسیاری برای یادگیری زبان وجود دارد. یکی از روش‌های نوین یادگیری زبان انگلیسی گوش‌دادن به پادکست‌های زبان است. با گوش‌دادن به پادکست علاوه بر آنکه مهارت شنیداری شما تقویت می‌شود، گستره دایره لغاتتان نیز تا حد مطلوبی افزایش می‌یابد.

اگر می‌خواهید مهارت‌های زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید، اما نمی‌خواهید به کتاب‌های درسی روی بیاورید، استفاده از پادکست‌های انگلیسی بهترین راه‌حل است. در این مقاله به معرفی بهترین پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی خواهیم پرداخت.

چرا باید پادکست انگلیسی گوش بدهیم؟

پادکست‌های زبان انگلیسی راهی عالی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی هستند. شما می‌توانید در هر زمان و هر مکان به آنها گوش دهید و چه راهی بهتر از گوش‌دادن به یک پادکست سرگرم‌کننده برای گذراندن زمان در یک ترافیک سنگین و طولانی؟

پادکست‌های انگلیسی‌زبان می‌توانند به شما کمک کنند تا به سرعت سطح مهارت شنیداری خود را بهبود بخشید. یکی از مزایای این روش این است که پادکست‌ها اغلب نسخه مکتوب دارند. این بدان معناست که می‌توانید هم‌زمان گوش کنید و بخوانید یا اگر بخشی از پادکست برای شما نامفهوم بود، به متن نگاه کنید.

چگونه از پادکست‌های انگلیسی برای بهبود مهارت‌های شنیداری خود استفاده کنیم؟

پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی

 استفاده از پادکست‌ها یک راه عالی برای بهبود مهارت‌های شنیداری شماست، اما آیا می‌دانید چگونه از آن‌ها بهترین بهره را ببرید (به‌گونه‌ای استفاده کنید که بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد؟)؟

تکنیک‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید هنگام گوش‌دادن به پادکست‌های انگلیسی از آن‌ها استفاده کنید که به شما کمک می‌کند در انگلیسی استاد شوید.

ابتدا به صورت صدای سفید گوش کنید

صدای سفید اساساً صدایی است که در پس‌زمینه شنیده می‌شود. وقتی در حین تمیزکردن حمام به موسیقی گوش می‌دهید، آن موسیقی صدای سفید است یا وقتی کسی که تنها زندگی می‌کند هنگام شام تلویزیون را روشن می‌کند، صدای تلویزیون صدای سفید است.

ممکن است غیرمنطقی به نظر برسد؛ اما گوش‌دادن به پادکست‌های انگلیسی به عنوان نویز سفید در حالی که کارهای دیگر را انجام می‌دهید در واقع به مغز شما کمک می‌کند تا به زبان عادت کند.

بار دوم گوش کنید، اما دقت کنید

حالا برای بار دوم (و حتی سوم) به پادکست گوش دهید و به تمام کلمات و عباراتی که می‌شنوید توجه کنید. اگر احساس می‌کنید خیلی سریع صحبت می‌کند، سعی کنید سرعت صدا را کاهش دهید.

متن پادکست را بخوانید

خواندن متن هنگام گوش‌دادن به پادکست به طرز شگفت‌انگیزی مفید است؛ زیرا اطلاعات یکسانی را از طریق دو کانال مختلف (چشم و گوش خود) دریافت می‌کنید که به مغز شما کمک می‌کند تا کلمات و عبارات را بهتر به خاطر بسپارد.

کلمات و جملات را با صدای بلند تکرار کنید

هر زمان که خواستید پادکست را متوقف کنید و به کلمات و عباراتی که برای شما جدید هستند یا فکر می‌کنید تلفظ آنها دشوار است، بازگردید و آنها را با صدای بلند تکرار کنید. آنها را بارها و بارها تکرار کنید تا ملکه ذهنتان شود.

پادکست‌های انگلیسی که هر زبان‌آموز انگلیسی باید گوش کند

پادکست‌های انگلیسی که هر زبان‌آموز انگلیسی باید گوش کند به شرح زیر است:

The English We Speak

این مجموعه پادکست آموزش زبان انگلیسی بر عبارات روزمره و عامیانه تمرکز دارد. آنچه می‌شنوید نوعی از مکالمات انگلیسی است که توسط افراد بومی صحبت می‌شود. این پادکست‌ها به صورت هفتگی منتشر می‌شوند و مدت‌زمان هر یک از آنها سه تا چهار دقیقه است.

در این پادکست‌ها انگلیسی با سرعت کم صحبت می‌شود تا دنبال‌کردن آن را آسان‌تر کند. هر هجا به وضوح تلفظ می‌شود. فرمت  شامل این پادکست شامل گفتگوی دو مجری با یکدیگر است.

Podcasts in English

این مجموعه یک مجموعه پادکست جامع (کامل) آموزش زبان انگلیسی با برنامه‌هایی برای همه سطوح است. همچنین پادکست‌هایی برای کسانی که نیاز به یادگیری زبان انگلیسی مورد نیاز در تجارت دارند وجود دارد.

این مجموعه طیف گسترده‌ای از موضوعات را پوشش می‌دهد. برخی از موضوعاتی که در مورد آنها صحبت می‌شود عبارت هستند از: بازی‌های المپیک زمستانی، تجربیات اسب‌سواری و غیره. پادکست‌ها کوتاه و چالش‌برانگیز هستند.

EnglishClass101

این مجموعه پادکست برای تمام سطوح مناسب است. شما می‌توانید از بین چهار سطح یادگیری مطابق با نیازهای خود انتخاب کنید: تازه وارد، مبتدی، متوسط ​​و پیشرفته. بخش پایانی هر پادکست نکات مهم دستور زبان را پوشش می‌دهد.

Elementary Podcasts

این مجموعه پادکست‌های بسیار مفیدی را به زبان انگلیسی برای زبان‌آموزان مبتدی و متوسط ​​ارائه کرده است! هر پادکست حدود 25 دقیقه است.

پادکست‌ها درباره موقعیت‌هایی هستند که مردم هر روز تجربه می‌کنند. پادکست‌ها همچنین شامل بحث‌های گسترده‌تری در مورد برخی از موضوعات هستند.

Splendid Speaking

با گوش‌دادن به پادکست‌های جذاب (جالب) Splendid Speaking، مهارت‌های زبانی خود را به کمال برسانید. این پادکست‌ها برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته طراحی شده‌اند که می‌توانند انگلیسی را نسبتاً خوب صحبت کنند.

این پادکست‌ها رویکردی جذاب برای یادگیری زبان ارائه می‌دهند. هر درس شامل مصاحبه و بحث با افراد غیربومی انگلیسی‌زبان است. این نه تنها راه بسیار مؤثری برای یادگیری است، بلکه شنیدن نحوه کنار آمدن سایر زبان‌آموزان با یادگیری زبان نیز لذت‌بخش است.

Better @ English

Better @ English ترکیبی متنوع از پادکست‌های انگلیسی‌زبان است که شامل مکالمات واقعی با افراد بومی است. گوش‌دادن به مکالمات واقعی و با صدای طبیعی یک مکمل عالی برای یادگیری در کنار کلاس و کتاب درسی است. مهم‌تر از هر چیز دیگری، این پادکست‌ها زبان‌آموز را با سرعت زبان و برخی از اصطلاحات و عبارات رایج آن آشنا می‌کنند. Better @ English برای زبان‌آموز سطح متوسط ​​و بالاتر مناسب است.

Voice of America Learning English

این مجموعه یک مجموعه پادکست فوق‌العاده است. تنوع بسیار زیادی در این مجموعه وجود دارد. صدای آمریکا یک سرویس خبری و اطلاع‌رسانی به زبان انگلیسی است که مجموعه‌ای از برنامه‌ها را در چند ژانر مختلف به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. تمامی برنامه‌ها به زبان انگلیسی و با سرعت کم پخش می‌شوند.

Business English Pod

اگر قصد دارید در کشورهای انگلیسی‌زبان تجارت کنید، این مجموعه پادکست بسیار مناسب شما است و شما را در انجام کارهایتان کمک می‌کند. این مجموعه عبارات ضروری مورد نیاز برای هر موقعیت تجاری را پوشش می‌دهد. اپیزودها از ساختار ساده‌ای پیروی می‌کنند که میزبان برای چند دقیقه در مورد یک موضوع مشخص صحبت می‌کند.

Business English Pod بینش خوبی در مورد نحوه انجام تجارت در شرکت‌های انگلیسی‌زبان ارائه می‌دهد.

Culips ESL Podcast

چیزی که واقعاً در مورد سایت Culips عالی است این است که چندین سبک پادکست مختلف در این سایت وجود دارد. پادکست‌های Catch Word بر عبارات معمولی، اصطلاحات و زبان عامیانه تمرکز دارند. پادکست‌های Chatterbox مکالمات واقعی بین افراد را نشان می‌دهد.

ESL Pod

میزبان پادکست ESL دکتر جف مک کویلان است و صدای دیگری که اغلب می‌شنوید متعلق به دکتر لوسی تسه است. هر دو دارای مدرک دکترای زبان‌شناسی کاربردی هستند. هسته اصلی هر پادکست یک گفتگوی بین دو شخصیت است. سپس بقیه قسمت بر روی کلمات کلیدی و کاربردها و معانی آنها تمرکز می‌کند.

یادگیری لهجه بریتیش با سایت آموزش زبان/خبر BBC

یادگیری زبان در تیکا

همان گونه که قبلاً هم اشاره کردیم امروزه روش‌های متعدد و متنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. شما باید مجموعه‌ای از روش‌ها را استفاده کنید تا هر 4 جنبه مهارت‌های زبانی شما اعم از گفتاری، شنیداری، نوشتاری و خواندن تقویت شود. پادکست‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری هر چه بهتر و سریع‌تر زبان انگلیسی هستند. در این مقاله سعی کردیم برخی از معروف‌ترین و پرکاربردترین پادکست‌های انگلیسی‌زبان را به شما معرفی نماییم.

 شما زبان آموزان عزیز می توانید از اپلیکیشن آموزش زبان تیکا نیز برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید و از بخش های مختلف و متنوع این اپلیکیشن ،انگلیسی یاد بگیرید. و در کنار آن در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا قادر خواهید بود از هر کجا با بهترین اساتید زبان ایران کلاس مجازی داشته باشید و به صورت ویدئوچت زبان یاد بگیرید. 

یادگیری زبان در تیکا

پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

کلاس های فری دیسکاشن برای تقویت مکالمه دارید؟ کسی استاد خوب میشناسه معرفی کنه؟

24 آذر 2022

user-image

زهرا اخوان

من با دوستم میخوایم باهم کلاس رزرو کنیم، چطور میتونم ثبت نام کنم؟

21 آذر 2022

user-image

الهام طالبی

لیست خوبی معرفی کردید، میتونم برای سطح بیسیک هم استفاده کنم؟

21 آذر 2022