اساتید پیشنهادی:

چگونه یک کلاس آنلاین خوب برگزار کنیم؟ | 5 نکته برای برگزاری کلاس آنلاین

معین
معین
سه‌شنبه, 2 شهریور 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 7244

چگونه یک کلاس آنلاین خوب برگزار کنیم؟ | 5 نکته برای برگزاری کلاس آنلاین

آموزش آنلاین زبان به ظاهر ممکن است آسان به نظر برسد اما اگر با اساتید زبانی که تجربه برگزاری کلاس های آنلاین زبان را داشته اند متوجه می شویم که داستان متفاوت است . رویه برگزاری وکنترل کلاس های آنلاین با کلاس های آفلاین و حضوری بسیار متفاوت است. از بعضی جنبه ها آموزش آنلاین زبان ساده تر از کلاس های حضوری است و از برخی جهات دیگر پیچیده گی های خاص خودش را دارد. هزینه کلاس آنلاین زبان نیز برای زبان آموزان مو مدرسین با توجه به صرفه جویی در زمان به صرفه است. در این مقاله به بررسی مزیت های آموزش آنلاین زبان می پردازید و چند نکته را برای برگزاری بهتر کلاس های آنلاین به شما خواهیم گفت.


چرا آموزش آنلاین زبان ؟

به طور کلی باید بگوییم آموزش آنلاین روشی بسیار ساده و راحت است. هم استاد زبان و هم زبان آموز کلاس زبان را در زمان های آزاد خود تنظیم می کنند و دیگر زمان با ارزش خود را در ترافیک و شلوغی برای رسیدن به کلاس هدر نمی دهند. کلاس ها به صورت خصوصی با استاد زبان و یا گروه های کوچک 3-4 نفره به صورت ویدئوچت برگزار می شوند. اساتید زبان می توانند به راحتی از هر کجا و در هر زمان با زبان آموزانی از سراسر جهان کلاس آنلاین داشته باشند.

آموزش آنلاین زبان



نحوه برگزاری کلاس های آنلاین

برای برگزاری کلاس آنلاین زبان خود به صورت آنلاین کافیست در پلتفرم هایی مانند تیکا که خدمات آموزش آنلاین را فراهم می آورند ثبت نام کنید و بعد از آن در تقویم کاری خود می توانید روز و ساعات آزاد خود را تعیین کنید . حتی هزینه هر جلسه کلاس را هم خود استاد زبان تعیین می کند سپس به راحتی از طریق ویدئوچت کلاس آنلاین خود را با زبان آموز برگزار کنید. از مزایای اصلی برگزاری کلاس های آنلاین این است که استاد زبان و زبان آموز در هر مکان که بخواهند کلاس را برگزار می کنند.  کلاس های آنلاین عموما درجلسات 1 ساعته برگزار می شوند و از آنجایی که کلاس به صورت خصوصی برگزار میشود تمرکز بر روی یک زبان آموز و مهارت های او است.

در کلاس های آنلاین چه مطالبی را ارائه دهیم؟

در کلاس های آنلاین معمولا آموزش مکالمه محور است واستاد زبان باید یک موضوع را تعیین کرده و کلاس خصوصی و گروهی آنلاین حول محور آن موضوع پیش می رود. از استاد زبان انتظار می رود که اشکالات زبان آموزان را اصلاح کند ، زمان را در کلاس های گروهی به خوبی بین زبان آموزان تقسیم کند و همه را تشویق به اظهار نظر درباره موضوع کند.  اکثر زبان آموزانی که در کلاس های آنلاین شرکت می کنند آشنایی ابتدایی با زبان را دارند اما در مکالمه با مشکلات جدی مواجه هستند پس به همین دلیل است که اساس کلاس های آنلاین مکالمه است. موضوعاتی که ممکن است در کلاس های آنلاین بخواهید مطرح کنید شامل اوقات فراغت و سرگرمی ها ، خانواده ،فرهنگ و هنر ، ورزش،موسیقی و فیلم باشد. و همچنین برای بعد از کلاس تمرینات رایتینگ و گرامر و ... را برای زبان آموز در نظر بگیرید . 
البته در کنار مکالمه باید هدف زبان آموزان و سطح آن ها را هم در نظر داشت . اگر زبان آموزی قصد شرکت در آزمون های بین المللی مثل آیلتس را دارد باید به مهارت ها و نکته های آزمون توجه ویژه کنید . یا اگر سطح زبان آموز مبتدی است حتما استفاده از کتاب های آموزشی را مدنظر داشته باشید. 
نحوه پیش بردن کلاس کاملا به سبک و متد آموزشی استاد بستگی دارد که باید اهداف و سطح و انتظارات هر زبان آموز را هم در نظر داشته باشد.

آموزش آنلاین کلاس های گروهی زبان



5 نکته برای برگزاری یک کلاس آنلاین مفید و جذاب

در ادامه 5 نکته که می توانند به شما ببرای برگزاری یک کلاس آنلاین با کیفیت کمک کنند اشاره خواهیم کرد. 

1 . تجهیزات خوب و باکیفیت تهیه کنید

چه خوشتان بیاید و یا نه شما براساس اینکه چقدر کلاس شما حرفه ای به نظر می رسد قضاوت خواهد شد. اگر کیفیت دوربین شما ضعیف باشد و یا هدست شما کیفیت مناسبی نداشته باشد صدا وتصویر برای زبان آموز خوشآیند نخواهد بود. و به احتمال زیاد زبان آموز جلسه آموزشی دیگری را با شما رزرو نخواهد کرد. برای برگزاری کلاس آنلاین در تیکا نیاز به یک لپ تاپ و یا گوشی تلفن همراه دوربین دار و یک هندزفری مناسب و یک اینترنت با سرعت حداقل 1 mb خواهید داشت.


2 . یک صندلی خوب و مناسب بهترین دوست شماست!

شاید این مورد کمی عجیب به نظر برسد اما هنگام برگزاری کلاس اگر راحت باشید و آرامش داشته باشید می توانید این آرامش را به زبان آموزتان نیز انتقال دهید. سعی کنید محیط را برای خود بهینه کنید تا با خیالی راحت به آموزش بپردازید . یک صندلی مناسب که در طی 1 ساعت کمتر احساس خستگی کنید و یک تهویه مطبوع برای شروع عالی است.


3 . درباره هر زبان آموز یادداشت بنویسید

اگر چند ماه است که درحال تدریس آنلاین زبان هستید احتمالا با زبان آموزان زیادی تابه حال آشنا شده اید. طبیعتا سطح هر زبان آموز با دیگری متفاوت است و تعداد  جلسات و روزهای متفاوتی کلاس دارند. به همین دلیل سعی کنید درباره هر زبان آموز نکاتی را یادداشت کنید. اگر زبان آموز از علایق خود حرف زده و یا در مکالمه ها اشاره کرده که تولدش ماه آینده است آن را در گوشه ای بنویسید ویا حتی اگر زبان آموز با مشکل خاصی در زندگی شخصی اش دست و پنجه نرم می کند آن را هم بنویسید. بعضی از این نکات شاید ساده و پیش افتاده به نظر برسند اما وقتی بعد از مدتی در یک کلاس زبان آموز ببیند که شما آن ها را به خاطر دارید باعث ایجاد ارتباطی عمیق تر با زبان آموز می شود و بعد از مدتی رزرو کلاس های آنلاین با شما بیشتر می شوند و احتمالا فیدبک های خوبی نیز خواهید گرفت.

"اگر استاد زبان هستید با مراجعه به صفحه ثبت نام استاد آنلاین زبان می توانید در تیکا کلاس آنلاین برگزار کنید"

4 . در هر کلاس انرژی داشته باشید و با شور و شوق کلاس آنلاین را برگزار کنید

یکی از مزیت های روش های خوب آموزش آنلاین می تواند ارتباط نزدیک با زبان آموزان باشد و وقتی کلاس را با انرژی برگزار کنید آن انرژی را به زبان آموز منتقل می کنید و نتیجه آن کلاسی پربارتر و مفید تر برای زبان آموز است و در نهایت رضایت زبان آموز از کلاس آنلاین را در پی خواهد داشت. و بعد از مدتی تاثیر آن را در تعداد رزرو زبان آموزان خواهید دید. یادتان باشد که در کلاس های آنلاین زبان آموز اعمال و رفتار شما را می بیند و بعضی موارد ممکن است بر روی او اثر منفی بگذارد . فرض کنید هنگام کلاس شما دائما گوشی خود را بخواهید چک کنید و یا از خستگی خمیازه بکشید و سایر مواردی که احساس بی تفاوتی به زبان آموز القا کند،  بعد از مدتی شاهد ریزش شاگردان خود خواهید بود.

مکالمه آنلاین زبان انگلیسی با آموزش آنلاین زبان



5 . تا آنجا که امکان دارد کلاس های خود را تاخیر نزنید و کنسل هم نکنید

از آنجایی که خود استاد تقویم کاری خود برای آموزش آنلاین را تنظیم می کند اکثر پلتفرم های آموزش آنلاین زبان دیگر انتظار ندارند که کلاس آنلاین توسط استاد تاخیر زده شود. البته که برای همه شرایط اضطرای ممکن است پیش بیاید . اما اگر تعداد کنسل کردن کلاس ها و یا تاخیر کلاس و جابجاکردن کلاس از طرف شما زیاد باشد ممکن است اثر منفی بر روی شما بگذارد.  حتی اگر سرماخورده اید تلاش کنید کلاس خود را برگزار کنید  و استفاده از زنگ های هشدار می تواند به شما کمک کند تا کلاس را فراموش نکنید.

پس برای برگزاری یک کلاس آنلاین خوب و مفید خواب کافی داشته باشید ، یک فنجان قهوه بنوشید و یک صندلی مناسب انتخاب کنید و نهایتا نتایج شگفت انگیز آن را ببینید. اگر تجربه برگزاری و یا شرکت در کلاس های آنلاین دارید آن را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.


یکی از آموزش آنلاین زبان تیکا است که شما اساتید زبان می توانید به صورت رایگان در آن ثبت نام کنید و کلاس های آنلاین خود را برگزار کنید . اساتید زبان های انگلیسی ،فرانسه ،آلمانی ، ایتالیایی ، اسپانیایی ،ترکی استانبولی ، عربی ، روسی و سایر زبان ها می توانند در تیکا تدریس آنلاین داشته باشند. زبان آموزان مختلف از سراسر ایران با مراجعه به سایت تیکا و بررسی لیست اساتید می توانند با شما کلاس آنلاین رزرو کنند. هر چه بیشتر برای پروفایل خود و ویدئو معرفی خود وقت بگذارید و توضیحات جذاب تری ارائه دهید احتمال رزرو کلاس آنلاین زبان با شما بالاتر می رود. اگر ابهامی دارید می توانید به صفحه سوالات متداول اساتید زبان مراجعه کنید و یا به پشتیبانی تیکا پیام دهید.

 

منبع :  internationalteflacademy

 

 

استاد خصوصی آنلاین زبان
چگونه یک کلاس آنلاین خوب برگزار کنیم؟ | 5 نکته برای برگزاری کلاس آنلاین

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

معین

تولید محتوا

معین هستم ،تلاشم اینه تا به شما راه ها و روش های جدیدتری رو برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی کنم.با تیکا همراه باشید.

نظرات