اساتید پیشنهادی:

معرفی منابع رایگان برای یادگیری زبان انگلیسی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
دوشنبه, 27 شهریور 2022

دسته بندی : learning-english

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1818

منابع رایگان برای یادگیری زبان انگلیسی

ما در عصر دیجیتالی زندگی می کنیم که تقریباً تمامی کارها با استفاده از اینترنت و تلفن های همراه انجام می شود و همه چیز بسیار راحت و در دسترس است. این موضوع برای  یادگیری زبان نیز صادق است به طوری که شما می توانید تنها با دانلود چند پادکست، کتاب و یا سر زندن به سایت‌های مختلف، زبان خود را تقویت کنید. تنها چیزی که نیاز دارید لپ تاپ، تلفن همراه و اینترنت است. هرجا که باشید می‌توانید از پادکست‌ها برای گوش دادن به زبان انگلیسی استفاده کنید و یا کتاب‌های مختلفی برای زبان انگلیسی مطالعه کنید، اما دانستن اینکه کدام یک از این منابع می‌تواند برای شما مفید باشد و یا کدام یک از آن ها رایگان هستند می‌توانند مسیر یادگیری شما را سریع تر کند. در همین جهت می‌خواهیم در ادامه به معرفی منابع رایگان برای یادگیری زبان انگلیسی بپردازیم.

بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت رایگان

بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت رایگان

Learn English

این پادکست، یکی از پادکست‌های بسیار مفید برای یادگیری زبان انگلیسی است و واژگان و موقعیت‌های روزمره را به طور کامل پوشش می‌دهد علاوه بر این، این پادکست تعداد زیادی از قسمت‌ها و موضوعات مختلف را به صورت کامل رایگان ارائه می‌دهد که می‌توانید متن هر قسمت را دانلود کنید و در آزمون‌های کوتاه برای محک زدن دانش خود شرکت کنید. در واقع می‌توان گفت بهترین راه برای یادگیری و حفظ تمام کلمات و نکات جدید است.

برای مطالعه بیشتر: یادگیری زبان انگلیسی

اسپرسو انگلیسی

پادکست اسپرسو انگلیسی شامل دروس ساده، کاربردی و واضح است که یک راه بسیار مفید و سرگرم کننده و در عین حال موثر برای یادگیری زبان انگلیسی به شمار می‌رود. مدت زمان هر درس کوتاه بوده و حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و به صورتی طراحی شده است که در این مدت زمان شما می‌توانید مطالب بسیار مهم و مفید بیاموزید و به هیچ عنوان خسته نشوید. با گوش کردن به این پادکست شما واژگان، عبارت‌ها، دستور زبان، اصطلاحات و... را در کمترین زمان ممکن خواهید آموخت.

Splendid Speaking

با گوش دادن به این پادکست های مفید و جذاب می‌توانید زبان انگلیسی خود را کامل کنید. این پادکست‌ها برای زبان آموزان پیشرفته‌ای که مهارت‌های ارتباطی نسبتا خوب انگلیسی دارند طراحی شده است. هر درس مصاحبه و بحث با افراد غیر بومی انگلیسی دارد و راه بسیار آموزنده و مفیدی برای یادگیری و ارتقاء زبان به شمار می رود.

This American Life

این پادکست یک برنامه هفتگی و پادکست رادیو عمومی است و شامل داستان‌های سرگرم کننده جذاب و خنده دار است که هر هفته در موضوعات مختلفی ارائه می‌شو.د ولی در اصل می‌توان گفت هدف اصلی در این پادکست‌ها یادگیری زبان انگلیسی نیست بلکه فرصتی برای زبان آموزان فراهم می‌کند تا با لهجه‌های مختلف منطقه‌ای آمریکا آشنا شوند. بنابراین اگر شما در سطح پیشرفته‌ای از زبان انگلیسی هستید می‌توانید این پادکست را گوش دهید و با لهجه‌های مختلف کشور آمریکا آشنا شوید.

بهترین وب سایت‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت رایگان

Babbel

این وب سایت به شما این امکان را می‌دهد تا واژگان و دستور زبان انگلیسی را از طریق زمینه‌هایی که مبتنی بر بازی هستند یاد بگیرید.  به طور معمول این سایت بر روی تکرار تمرکز می‌کند و به شما کمک می‌کند تا کلمات و مفاهیم جدید را بارها از طریق تصاویر، صدا، فیلم، تمرینات و... به خاطر بسپارید. همچنین این سایت یک ابزار مهارت‌های گفتاری دارد که می‌تواند گفتار شما را بهبود ببخشد. از آنجایی که در این وب سایت یادگیری زبان انگلیسی به یک بازی تبدیل شده است بنابراین شما می‌توانید با دوستان خود رقابت کنید و هنگامی که می‌خواهید بین زمان‌های درسی خود استراحت کنید با آن‌ها بازی کنید.

Duolingo

سایت دولینگو به شما کمک می‌کند تا دستور زبان انگلیسی و واژگان مختلف را از طریق بازی‌های ۵ دقیقه‌ای و آزمون‌های مختلفی که در سایت وجود دارد یاد بگیرید. هر درس دارای انیمیشن‌های بسیار زیبا و سرگرم کننده به همراه تصاویر مختلف است تا به یادگیری شما با استفاده از جلوه‌های بصری کمک کند. همچنین سایت دولینگو تمامی دروس را بر اساس واژگان، فعل‌ها و... جداسازی می‌کند و حاوی نکات مفیدی است که در یادگیری زبان به شما کمک می‌کند. یکی از نقاط قوت این سایت این است که از همان ابتدا شما را وادار می‌کند تا جمله سازی کنید و از شما می‌خواهد که نحوه تلفظ هر کلمه جدیدی که یاد می‌گیرید را تکرار کنید. همچنین به شما کمک می‌کند تا اهداف خود را تعیین کنید و پیشرفت شما را در حین استفاده از برنامه نشان می‌دهد.

Daily Grammar

در نگاه اول ممکن از طراحی این وب سایت کمی قدیمی به نظر برسد، اما چیزی که وجود دارد این است که این سایت یک منبع بسیار عالی برای مطالعه گرامر به زبان انگلیسی است. این سایت تقریباً تمام گرامرهای موجود را در دسته‌های مختلف طبقه بندی می‌کند و شامل دستور زبان، افعال، اسم‌ها، صفت و... است. ارائه درس‌ها در این وب سایت کامل منطقی است یعنی درس یک از مبتدی شروع می‌شود و سپس سطح آن تا ۳۰۰ که پیشرفته‌ترین درس است افزایش پیدا می‌کند. استفاده از این وب سایت برای تمامی کاربران بسیار آسان است و هر درس با توضیح بسیار کوتاهی شروع می‌شود و سپس برای یادگیری شما سوالاتی ارائه می‌دهد. یکی از نقاط قوت این وبسایت این است که به طور روزانه به روز می‌شود بنابراین منبع بسیار عالی برای تمرین گرامر به صورت روزانه است.

بهترین کتاب‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت رایگان

بهترین کتاب‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت رایگان

انگلیسی کمبریج

کتاب انگلیسی کمبریج یک منبع بسیار عالی برای تمرین زبان انگلیسی است. مطالب خواندنی این کتاب بسیار متنوع است و تمامی موضوعات مانند داستان‌های علمی تخیلی، زبان شناسی، سفر و... را پوشش می‌دهد. همچنین داستان‌ها و فعالیت‌ها بر اساس سطح دشواری و موضوع طبقه بندی می‌شوند و مقدار زمان مورد نیاز برای خواندن هر درس به شما نشان داده می‌شود. البته به یاد داشته باشید که درس‌های دشوار تر که  تمرین ها و سوالات مختلفی دارند، معمولاً زمان بیشتری برای یادگیری و خواندن صرف می‌کنند.

مجموعه "یادگیری انگلیسی با داستان‌های کوتاه"

این مجموعه داستان کتابی است که مخصوص زبان آموزان انگلیسی طراحی شده است. این کتاب برای کسانی که از خواندن داستان‌های کوتاه لذت می‌برند بسیار مفید است. هر کتاب دارای موضوعات مختلفی مانند علمی تخیلی، فانتزی، اسرار آمیز و... است. معمولاً واژگانی که در داستان‌های این کتاب به کار برده می‌شوند ممکن است کمی سخت به نظر برسند بنابراین نیاز است تا از قبل درباره آن‌ها مطالعه داشته باشد.  هنگامی که از قبل درباره این کلمات مطالعه کنید و بعد با داستان پیش بروید، بهتر می‌توانید کلمات را به خاطر بسپارید.

کتابخانه آکسفورد بوکورمز

این کتاب مجموعه‌ای از داستان‌های درجه بندی شده و متنوع و برای کسانی که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارند ارائه می‌دهد. به این صورت که افراد مبتدی، متوسط  و پیشرفته می‌تواند داستان‌های مربوط به خود را مطالعه کنند. همچنین این منبع کتاب‌های بسیار مختلفی برای کودکان و بزرگسالان دارد که بسته به سن و سطح هر زبان آموز به ۷ سطح تقسیم می‌شود. اکثر کتاب‌ها کلاسیک انگلیسی هستند که در سطح‌های مختلف قرار دارند. هنگام خواندن این داستان‌ها شما با واژگان جدیدی آشنا می‌شوید که می‌تواند برای هر زبان آموزی مفید و جالب باشد.

برای مطالعه بیشتر: 10 کتاب خوب و ساده انگلیسی

یادگیری زبان در تیکا

در این مقاله سعی کردیم به معرفی منابع رایگان برای یادگیری زبان انگلیسی بپردازیم. دلیل شما برای یادگیری زبان انگلیسی هر چه که باشد بسیار عالی است زیرا زبان انگلیسی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین زبان‌ها در سطح جهان به شمار می‌رود؛ بنابراین لازم است تا حد نیاز با آن آشنا باشید. منابعی که در اینجا معرفی شدند برای کمک به زبان آموزان انگلیسی که قصد بهبود مهارت‌های خواندن، نوشتن و شنیداری خود را دارند طراحی شده‌اند. با استفاده از تمرین‌ها و نکات گفته شده می‌توانید شاهد پیشرفت روز افزون خود در زمینه یادگیری زبان انگلیسی باشید.  برای معرفی و دانلود فرهنگ های لغت بیشتر زبان انگلیسی و سایر زبان ها با مرکز آموزش زبان تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان انگلیسی در تیکا

معرفی منابع رایگان برای یادگیری زبان انگلیسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پریسا

خیلی عالی بود

28 شهریور 2022

user-image

پارسا مهری

عالی ممنون از تیمتون

27 شهریور 2022

user-image

الهام طالبی

ممنون بابت مطلب مفید

27 شهریور 2022