اساتید پیشنهادی:

آموزش الفبای زبان کره ای | آشنایی با زبان کره ای

زینب ناصری
زینب ناصری
سه‌شنبه, 30 شهریور 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 87833

آموزش الفبای زبان کره ای | آشنایی با زبان کره ای

در سری مقاله های آشنایی با زبان های مختلف وبلاگ تیکا  اینبار به سراغ زبان کره ای آمده ایم تا مقداری با این زبان و حروف الفبای زبان کره ای آشنا شویم . 

آشنایی با کشور کره و زبان کره ای

کره کشوری است است که در سال 1948 به دو کشور کره شمالی و کره جنوبی تقسیم شده است و به دلیل بروز اختلاف بین این دو کشور در سال 1950 جنگ کره رخ داد. کره جنوبی جمعیتی بیش از 50 میلیون و کره شمالی حدود 25 میلیون نفر را شامل می شوند. یادگیری زبان کره ای با الفبای آن شروع میشود.

زبان کره ای یکی از زبان های شرق آسیا است که برخلاف زبان های چینی و ژاپنی که به الفبای تصویری متکی هستند، یک الفبای آسان با تنها 24 حرف دارد! الفبای زبان کره ای هانگول نام دارد (한글 ) و یکی از خلاقانه ترین الفباهای دنیاست. از آنجا که امروزه محصولات سینمایی وسریال های تلوزیونی موفق کره مخاطبان جهانی پیدا کرده اند، زبان کره ای هم به یکی از محبوب ترین زبان های آسیایی بین زبان آموزان خارجی تبدیل شده است. این زبان 77 میلیون گویشور دارد که بیشتر آن ها در کره جنوبی، کره شمالی و آمریکا زندگی میکنند.
 شاید ظاهر حروف الفبای کره ای برای شما بسیار ناآشنا و پیچیده به نظر برسد، اما به شما قول میدهیم فقط با چند ساعت تمرین کردن نوشتن آن ها را به خوبی یاد بگیرید!
هانگول چطور به وجود آمد؟

نوشته های تاریخی مستند و شواهد دیگر نشان میدهند الفبای فعلی زبان کره ای در حقیقت توسط پادشاه کره، سِ جونگ بزرگ در سال 1443 میلادی اختراع شد تا مردم کره را از یادگیری کاراکترهای بیشمار و پیچیده زبان چینی بی نیاز کند. نسخه ابتدایی این الفبا بسیار شبیه نسخه کنونی آن بود اما 3 حرف صامت و 1 مصوت بیشتر از زبان کره ای امروزی داشت. 

در سریال های کره ای که در دوران قبل از پادشاه سِجونگ ساخته شده اند، نوشته ها و مکاتبات به زبان چینی انجام میشوند.
در حال حاضر زبان کره ای یکی از شبیه ترین زبان های نوشتار به زبان گفتار را دارد، و همه مصوت ها و حروف صامت همانطور که خوانده میشوند نوشته میشوند.

در تصویر زیر حروف الفبای کره ای همراه با نام آن ها آورده شده است:

حروف الفبای زبان کره ای


همانطور که در تصویر بالا میبینید، حروف زبان کره ای را میتوان با هم ترکیب کرد تا هجاهای مختلف ساخت. برای نوشتن کلمات زبان کره ای، باید حداقل یک صامت و یک مصوت در هر هجا داشته باشیم.
هر کدام از حروف صدادار عمودی زبان کره ای که در زیر آورده شده اند را در سمت راست هجای خود مینویسیم و حرف صامت را در سمت چپ و تقریبا مماس با آن مینویسیم:

حروف مصوت و صدادار زبان کره ای



وقتی مصوت ما یک حرف افقی باشد، حرف صامت اول را بالای آن و خود حرف صامت را در نیمه پایینی مینویسیم، و وقتی دو حرف صامت در هجا داشته باشیم، حرف مصوت افقی را بین آن دو مینویسیم.

حروف صامت زبان کره ای


 

در نهایت برای نوشتن یک هجای ترکیبی کره ای با دو حرف مصوت، میتوانیم آن ها را به صورت زیر با هم ترکیب کنیم، دقت کنید هجاهای زیر هیچکدام کامل نیستند و همه برای نوشته و خونده شدن نیازمند حداقل یک حرف صامت هستند:

هجا حروف زبان کره ای


 

استاد آنلاین زبان

 

چطور در خواندن و نوشتن کلمات کره ای ماهر شویم؟

برای نشان دادن یک هجا که با صدای حرف صدادار شروع میشود، باید از حرف ㅇ که نوشته میشود اما خوانده نمیشود (مثل الف پایه همزه یا آ - أ - ئ – ؤ در زبان فارسی) استفاده کنیم.
 در هر هجا نهایتا میتوانیم چهار حرف داشته باشیم: یک صامت و مصوت، و دو صامت که در پایین کنار هم نوشته میشوند. هجاهای زبان کره ای نیز مانند کاراکترهای زبان چینی در فضایی کمابیش مربع شکل نوشته میشوند و میتوانید آن ها را از چپ به راست یا از بالا به پایین بنویسید. در زبان کره ای رعایت فاصله بین هجاها اهمیت زیادی دارد و باید بین هجاهای هر کلمه و کلمات دیگر فاصله ای استاندارد باقی بگذارید.

قوانین نوشتن و خواندن حروف الفبای کره ای بسیار منطقی و ساده هستند، اما از آنجایی که سیستم نوشتار این زبان با زبان فارسی و زبان های اروپایی همچون انگلیسی بسیار متفاوت است، برای یادگیری و عادت کردن به این کلمات حتما باید تمرین کنید! به خواندن یا تکرار کردن حروف کره ای بسنده نکنید، بلکه دست به قلم شوید و نوشتن این حروف را تمرین کنید.

 

عبارات کاربردی زبان کره ای


 

عبارات کاربردی زبان کره ای

برای سلام و احوال پرسی به زبان کره ای، از عبارات زیر استفاده میکنیم:

안녕하세요?

اَنیانگ هَسِیو؟

عبارت بالا که حالت پرسشی دارد، در حقیقت نیازمند پاسخ نیست و یک سلام نیمه رسمی محسوب میشود

안녕!

اَنیانگ!

عبارت بالا خلاصه شده انیانگ هسیو است و یک سلام صمیمانه و غیررسمی محسوب میشود

안녕히 주무십시요 

انیانگ هی جوموشیپ شیو

عبارت بالا یک شب به خیررسمی محسوب میشود که ترجمه لغوی آن میشود: حالتان خوب است؟ شب خوش

안녕히 계세요

انیانگ هی گِسِیو

خدانگهدار نیمه رسمی (وقتی شما محل را ترک میکنید)

안녕히 가세요

انیانگ هی گَسِیو

خدا نگه دار نیمه رسمی (وقتی فرد دیگر محل را ترک میکند)

잘 있어.

خدا نگهدار صمیمانه (وقتی شما محل را ترک میکنید)

잘 가.

خدا نگه دار صمیمانه (وقتی دیگری محل را ترک میکند)

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد! با تکرار عبارات بالا و سایر عبارات کره ای در کلاس درس، میتوانید به مرور زمان به کره ای مسلط شوید. یادگیری زبان رایگان با کمک منابع خود آموز شروع میشود، اما برای پیشرفت سریع میتوانید از اساتید ما کمک بگیرید. برای رزرو کلاس با اساتید زبان کره ای در  سایت آموزش آنلاین زبان تیکا همراه ما باشید.


استاد آنلاین زبان
آموزش الفبای زبان کره ای | آشنایی با زبان کره ای

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات

user-image

افشین یعقوبی

به نظر من زبان چینی خیلی بهتر از زبان کره ای هستش. البته کره ای هم خوبه

6 اسفند 2021