اساتید پیشنهادی:

آموزش حروف الفبای زبان آلمانی | آشنایی با زبان آلمانی

زینب ناصری
زینب ناصری
دوشنبه, 5 مهر 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 4 دقیقه

تعداد بازدید : 9564

آموزش حروف الفبای زبان آلمانی | آشنایی با زبان آلمانی

در سری مقاله های آشنایی با حروف الفبای زبان های مختلف ، اینبار به سراغ زبان آلمانی آمده ایم تا در ابتدا مقداری با کشور آلمان و سپس با تلفظ صحیح حروف آلمانی و نحوه نوشتن آن ها آشنا شویم . 

آشنایی با کشور آلمان

زبان آلمانی یکی رایج ترین زبان های قاره سبز یا همان قاره اروپا است، علاوه بر این کشور آلمان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای اروپایی است که دانشگاه های آن برای افرادی که موفق به اخذ شهروندی آلمان شوند رایگان است. آلمانی میتواند یکی از بهترین زبان ها بعد از انگلیسی باشد. علاوه بر این دانشگاه های آلمانی هر ساله به تعدادی زیادی از متقاضیانی که شرایط لازم از جمله قبول در آزمون زبان آلمانی را داشته باشند بورسیه های تحصیلی اعطا میکند. دانستن زبان آلمانی برای افرادی که قصد  تحصیل در اتریش یا مهاجرت به این کشور را دارند نیز امتیاز مهمی محسوب میشود. پس حتی اگر هدف شما آشنایی با فرهنگ اروپا یا تجارت با کشورهای آلمانی زبان و ثروتمندی همچون آلمان و اتریش باشد، شما را به خواندن این مقاله تشویق میکنیم.  

مقاله پیشنهادی : 7 حقیقت جالب درباره زبان آلمانی!

زبان آلمانی که زبان رسمی چند کشور صنعتی و مهم اروپای غربی است، الفبای ساده ای با 26 حرف و بر اساس الفبای زبان لاتین دارد که یادگیری آن اصلا دشوار نیست، مخصوصا اگر با زبان انگلیسی آشنا باشید. زبان آلمانی بیش از 200 میلیون گویشور دارد که از این بین حداقل نیمی از این افراد زبان آلمانی را به عنوان زبان دوم صحبت میکنند.
یادگیری زبان آلمانی در پیشرفت شغلی و افزایش فرصت های اقتصادی شما، به خصوص اگر قصد مهاجرت به اروپا را داشته باشید، تاثیر مثبت به سزایی دارد. بنابراین اگر دوست دارید قبل از ثبت نام در آموزشگاه زبان و شرکت در اولین کلاس زبان آلمانی با الفبای آن آشنا شوید، به خواندن ادامه دهید.

آشنایی با حروف الفبای زبان آلمانی


آلمانی حروف الفبا: شروع ساده

الفبای زبان لاتین به علاوه یک حرف خاص زبان آلمانی و چند علامت صداگذاری، تنها چیزهایی هستند که برای نوشتن کلمات این زبان نیاز دارید. در جدول زیر حروف الفبای زبان آلمانی به همراه تلفظ فونتیک و مثال هایی از هر مورد آورده شده اند:

یادگیری حروف الفبای زبان آلمانی


جالب است بدانید حرف ẞ در سال 2017 به طور رسمی یکی از حروف الفبای زبان آلمانی اعلام شد. این حرف صدایی شبیه به /س/ ی بلند دارد و در گذشته در بسیاری از زبان های اروپایی وجود داشت. تلفظ صحیح حروف آلمانی به کمک این صدا انجام میشود.
مصوت های  ä, ö, üنیز از جمله مصوت های خاص زبان آلمانی هستند که در اصل جزو مصوت های عقبی یا همان back vowels بودند اما با نشانه های صداگذاری بالای آن ها، به مصوت های جلویی Front vowels تبدیل شده اند.

عبارات کاربردی زبان آلمانی همراه با تلفظ

در اولین کلاس های یادگیری زبان آلمانی یا در یک سفر کوتاه به آلمان، احتمالا عبارات زیر به درد شما خواهند خورد:
Grüß dich / Grüß Gott!
گغوس دیش/گغوس گات
سلام
Bitte 
بی-تِ
لطفا

Danke (schön / sehr)
دَنکِه (شون/زایر)
ممنونم
Es tut mir leid.
اس توت میر لایت 
معذرت میخوام
Bis später
بیت اشپیتر
به امید دیدار!

امیدوارم این مقاله برای آشنایی شما با زبان آلمانی و الفبای ساده این زبان اروپایی مفید بوده باشد. این زبان نسبت به زبان انگلیسی شکل گفتار و نوشتار نزدیکتری دارد، یعنی راحتتر میتوان نحوه تلفظ یک کلمه را از روی شکل نوشتاری آن پیشبینی کرد. از ظاهر طولانی کلمات آلمانی نترسید چون میتوانید بیشتر کلمات طولانی این زبان را به بخش های کوچکتر و با معنا تقسیم کنید، در نتیجه خواندن و نوشتن به این زبان بسیار ساده و لذت بخش خواهد بود.

در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا می توانید به صورت مجازی و از طریق ویدئوچت به یادگیری زبان های مختلف از جمله زبان آلمانی بپردازید. برای مشاهده لیست کامل اساتید آنلاین زبان آلمانی در تیکا و سایر زبان ها به صفحه اساتید مراجعه کنید.

استاد آنلاین زبان آلمانی
آموزش حروف الفبای زبان آلمانی | آشنایی با زبان آلمانی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات