اساتید پیشنهادی:

آموزش حروف الفبای زبان ترکی استانبولی | آشنایی با زبان ترکی استانبولی

زینب ناصری
زینب ناصری
دوشنبه, 29 شهریور 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 17618

حروف الفبای زبان ترکی استانبولی

برای  یادگیری زبان اولین قدم، شناخت حروف الفبای آن زبان است. در ادامه سری مقاله های آشنایی با زبان های مختلف اینباردر این مقاله به سراغ زبان ترکی استانبولی آمده ایم تا حدودی با این زبان و حروف الفبای ترکی استانبولی آشنا شویم . پس با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

الفبای زبان ترکی استانبولی: ساده تر از چیزی که فکرش را میکنید

زبان کشور دوست و همسایه ما، ترکیه، شباهت های بسیاری به زبان فارسی دارد. کشور ترکیه نیز برای حدود هزارسال مانند زبان فارسی از الفبای زبان عربی برای نوشتن عبارات زبان خود استفاده میکرد، تا اینکه حدود یک قرن پیش و طی اصلاحات ملی، آتاتورک دستور جایگزینی الفبای عربی با یک نوع اصطلاح شده از الفبای لاتین را صادر کرد، این الفبا نوشتن تلفظ کلمات ترکی را ساده تر میکند. در حال حاضر زبان ترکی در کلاس های مدارس این کشور با همین الفبای مخصوص تدریس میشود. زبان ترکی استانبولی در حال حاضر دود 70 تا 80 میلیون گویشور دارد که بیشتر آن ها در خود ترکیه یا اروپا زندگی میکنند.
 تجربه ثابت کرده است فراگیری این زبان برای فارسی زبانان یا ترک زبانان هموطن چندان دشوار نیست، و کمک گرفتن از یک استاد مسلط به ترکی استانبولی و یک آموزشگاه زبان مناسب بهترین گزینه برای یادگیری سریع زبان ترکی استانبولی است. با کمک زبان ترکی میتوانید هنگام سفرهای تفریحی به ترکیه با لذت و اعتماد به نفس بیشتری این کشور توریستی را کشف کنید، با مردم ارتباط بگیرید و در زمینه تجارت و تبادل گردشگر با ترکیه موفقیت بیشتری کسب کنید.



 

اساتید زبان تیکا

الفبای زبان ترکی به زبان ساده

نوعی از الفبای زبان لاتین که برای نوشتن کلمات زبان ترکی استانبولی از آن استفاده میشود، 29 حرف دارد که (Ç, Ş, Ğ, I, İ, Ö, Ü) حروف خاص آن هستند. از سوی دیگر، حروف Q و W و X در الفبای ترکی وجود ندارند.
الفبای زبان ترکی نیز مثل انگلیسی دارای حروف بزرگ و کوچک بوده و 21 حرف از الفبای آن صامت هستند.
 

الفبای زبان ترکی استانبولی


نشانه های صداگذاری روی برخی از حروف زبان ترکی استانبولی قرار داده میشوند تا مصوت های پشتی را نشان دهند.
 

یادگیری حروف الفبای زبان ترکی استانبولی



خبر خوب برای زبان آموزانی که قصد یادگیری زبان در منزل را درمورد ترکی استانبولی را دارند این است که  نوشتار و گفتار زبان ترکی شباهت زیادی به هم دارند، یعنی بر خلاف زبان هایی همچون انگلیسی، شکل تلفظ یک کلمه ترکی را میتوانید تا حد زیادی از روی شکل نوشتاری آن پیشبینی کنید. ترتیب جملات زبان ترکی نیز که با فاعل شروع و به فعل ختم میشوند و مفعول معمولا در بین این دو قرار میگیرد، شباهت زیادی به زبان فارسی دارد.

یادگیری چند عبارت کاربردی ترکی استانبولی

برای سلام کردن به یک فرد ترک زبان استانبولی از چه عبارتی استفاده میکنیم؟
Selam
سلام (صمیمانه)
Merhaba
مرحبا: سلام (رسمی)
İyi günler 
ای گونار: روز بخیر!
İyi akşamlar
ای آکشاماژ: عصر بخیر، شب بخیر
Güle güle
گوله گوله: خداحافظ (صمیمانه، از طرف کسی که میماند به کسی که محل را ترک میکند)
Görüşmek üzere
گوروشمِک اوزِره: به امید دیدار

یادگیری زبان در تیکا


 همانطور که در عبارات پرکاربرد بالا متوجه شدید، خواندن حروف و کلمات الفبای ترکی بسیار ساده است. درصورتی که مایل هستید زبان ترکی را به صورت اصولی یاد بگیرید، کافیست یک کلاس زبان ترکی با اساتید این زبان در آموزشگاه آنلاین زبان تیکا برگزار کنید. برای مشاهده تمام اساتید آنلاین زبان ترکی استانبولی در تیکا همراه ما باشید.

 

استاد آنلاین زبان ترکی استانبولی
آموزش حروف الفبای زبان ترکی استانبولی | آشنایی با زبان ترکی استانبولی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات

user-image

بهنام رضایی پور

به نظرم مقاله جالبیه راجع به زبان ترکی، با تشکر از شما

29 شهریور 2020