اساتید پیشنهادی:

باورهای اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
یک‌شنبه, 15 مرداد 2022

دسته بندی : learning-english

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1984

باورهای اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی

انواع و اقسام و باورهای اشتباه از گذشته تاکنون در زندگی بشر بوده است. مثلاً باور اشتباه درمورد مسطح بودن زمین یکی از آنها بود که خوشبختانه با سفر فضانوردان این باور غلط رفع شد. زبان انگلیسی نیز از این تصورات اشتباه مصون نبوده است. اگر می خواهید یادگیری زبان جدیدی را شروع کنید، بهتر است بدانید که برخی اشتباهاتی در خصوص یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. اگر قصد یادگیری زبان انگلیسی دارید، ممکن است این تصورات در ذهن شما هم وجود داشته باشد یا توسط اطرافیان به شما القا شده باشد.

یادگیری زبان ممکن است برای برخی افراد آسان نباشد. اما این نکته را به یاد داشته باشید که قرار نیست هر چیز ارزشمندی در جهان مانند آب خوردن راحت باشد. اما آن‌قدر هم سخت نیست، زیرا هرساله میلیون‌ها نفر در سراسر جهان موفق به یادگیری زبان دوم، سوم و حتی چهارم برای صحبت‌کردن می‌شوند و این نشان می‌دهد که یادگیری زبان کار محالی نیست.

چرا زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین زبان‌های جهان است و بسیاری از زبان‌آموزان در هر رده سنی شروع به یادگیری این زبان می‌کنند. هدف‌های مختلفی برای یادگیری زبان وجود دارد. برخی افراد برای ارتقاء جایگاه شغلی، مهاجرت، علاقه و غیره زبان انگلیسی را یاد می‌گیرند.

فرقی نمی‌کند که انگیزه و هدف چه چیزی باشد، زیرا یادگیری زبان انگلیسی یک فرایند سرگرم‌کننده است. وقتی انگیزه و لذت با هم ترکیب شوند رسیدن به موفقیت آسان خواهد شد. عدم وجود انگیزه از دلایل اصلی شکست است. زبان انگلیسی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و اگر در یادگیری آن انگیزه کافی وجود نداشته باشد منجر به شکست خواهد شد.

اگر در خواندن کلمات و یادگیری انگلیسی مشکل داریدپف ما در این مقاله به شما راهکارهای سازنده می‌دهیم.

باورهای اشتباهی که در یادگیری زبان انگلیسی وجود دارند!

همان‌طور که گفته شد، در یادگیری زبان انگلیسی نیز باورهای اشتباهی وجود دارد. ما با بررسی برخی از این باورها به شما می‌گوییم که یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد و شما باید این باورها را از ذهن خود حذف کنید تا راه برای کسب اطلاعات جدید باز شود.

 باور اشتباه اول؛ یادگیری زبان انگلیسی "خسته‌کننده" است.

تقریباً انجام هر کاری می‌تواند خسته‌کننده باشد، اگر آن را به روش اشتباه انجام دهید. بیایید این را در نظر بگیریم: آیا موسیقی، فیلم، سریال تلویزیونی، مطالعه، تاریخ، علم، ورزش، مسافرت، گفتگو با افراد دیگر، ملاقات با افراد جدید یا معاشرت را دوست دارید؟ اگر به هر یک از این گزینه‌ها پاسخ «بله» داده‌اید، یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند تجربه لذت‌بخشی برای شما باشد.

یادگیری را حول  چیزهایی قرار دهید که به آنها علاقه دارید، اما منظور ما چیست؟ با یک مثال این موضوع را بهتر توضیح می‌دهیم. مثلاً شما به آهنگ‌های یکی از خواننده‌های خارجی علاقه‌مند هستید، برای اینکه معنی آهنگ‌های او را متوجه شوید، لازم است که از واژگان به کار برده شده در آهنگ سر دربیاورید. تا زمانی که معنی جملات را متوجه نشوید نمی‌توانید معنی کلی آهنگ را درک کنید.

پس قدم اول برای شما درک واژگان است. حالا بیایید گرامر را از این طریق یاد بگیرید. به ساختار جملات دقت کنید و با قواعدی که سر کلاس یاد گرفته‌اید مقایسه کنید. حالا شما بدون اینکه خسته شوید توانستید گرامر و معنی چندین واژه را از یک آهنگ یاد بگیرید. شما می‌توانید با مشاهده یک فیلم یا یک مسابقه فوتبال مورد علاقه‌تان، این تمرین را انجام دهید و مشاهده کنید که بدون هیچ خستگی، زبان خود را تقویت کرده‌اید.

باور اشتباه دوم؛ شما برای یادگیری انگلیسی (یا هر چیز دیگری!) خیلی پیر هستید.

چقدر غم‌انگیز بود اگر این جمله حقیقت داشت! اما این باور که با افزایش سن یادگیری کاهش پیدا می‌کند، کاملاً اشتباه است. البته که مغز یک کودک نسبت به بزرگسالان اطلاعات را سریع‌تر جذب می‌کند، اما دانش، تجربه و انگیزه بزرگسالان برای یادگیری کافی نیست؟

در واقع، شواهد علمی وجود دارد و این ایده را تأیید می‌کند که زبان‌آموزان مسن‌تر می‌توانند با دانش و تجربه خود در زمینه واژه‌شناسی و زبان مادری برای یادگیری را آسان کنند و این واژگان سریع‌تر انتخاب کرده و به کار می‌برند. پس وقتی صحبت از یادگیری زبان است، سن به‌عنوان یک مانع شناخته نمی‌شود.

باور اشتباه سوم؛ برای اینکه بتوانید به‌خوبی انگلیسی صحبت کنید، به دایره لغات زیادی نیاز دارید.

بیش از یک میلیون کلمه در زبان انگلیسی وجود دارد. باید دید آیا فردی وجود دارد که همه آنها را بشناسد؟ البته این واقعیت وجود دارد که برای زنده نگه‌داشتن زبان انگلیسی باید دایره لغاتی بین 10 هزار تا 20 هزار وجود داشته باشد. زبان‌آموزان می‌توانند این تعداد کلمات را به‌راحتی یاد بگیرند، اما قبل از یادگیری باید بدانید که واقعاً همه این کلمات ضروری است؟

مثلاً کلمه "قلم" را در نظر بگیرید. آیا گفتن "چیزی که برای نوشتن از آن استفاده می‌کنید" کافی نیست؟ یا در مورد زین روی دوچرخه چطور، آیا گفتن "محلی که روی دوچرخه می‌نشینید" به همان اندازه کاربردی نخواهد بود؟ همان‌طور که می‌بینید لازم نیست خودتان را گیج کنید و واژگان بسیاری را در ذهن خود فرو کنید. بلکه تنها با یادگیری تعداد واژه کمتر و کاربرد آن در جای درست می‌توانید منظور خود را منتقل کنید.

باور اشتباه چهارم؛ یادگیری زبان انگلیسی (هر زبان دیگری) در عصر تکنولوژی موردنیاز نیست.

برنامه‌های بی‌شماری برای کمک به شما در ترجمه و ارتباط با دیگران وجود دارند و برنامه‌هایی هستند که می‌توانند فوراً کلمات موجود در تصاویر را ترجمه کنند. اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا با وجود فناوری‌های باکیفیت، نیازی به صحبت به زبان دیگری دارید؟ بله، شما برای داشتن یک ارتباط بهتر لازم است که آشنایی لازم با زبان را داشته باشید.

برنامه‌های ترجمه هرچقدر هم توسعه‌یافته باشند باز هم درصدی خطا در آنها وجود دارد. البته که انسان هم در این مقوله بی‌نقص نیست، اما ارتباطات، یادگیری را تسهیل کرده و خیلی بیشتر از برنامه‌های ترجمه، کاربردی است. فناوری می‌تواند به ما کمک کند، اما نمی‌تواند جایگزین خوبی برای ما باشد.

باور اشتباه پنجم؛ برای یادگیری بهتر انگلیسی، باید در یک کشور انگلیسی‌زبان زندگی کنید.

اقامت در یک کشور انگلیسی‌زبان، بدون شک برای یادگیری زبان مفید خواهد بود، اما با گسترش تکنولوژی و ارتباطات در فضای مجازی، فرقی نمی‌کند در کجای دنیا زندگی می‌کنید، بلکه می‌توانید به‌راحتی انگلیسی را یاد گرفته و صحبت کنید. نکته مهمی که در یادگیری وجود دارد انگیزه و وقتی است که صرف یادگیری می‌کنید.

اگر از روش‌های درست برای یادگیری زبان استفاده کنید و انگیزه کافی داشته باشید، کلید موفقیت در دستان شما قرار می‌گیرد. برنامه‌هایی وجود دارند که از طریق آنها می‌توانید با معلمان زبان در سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید، فقط کافی است که دستگاه شما به اینترنت متصل باشد. پس فناوری می‌تواند در این موارد راهگشا باشد.

باور اشتباه ششم؛ یادگیری صحبت‌کردن به زبان انگلیسی زمان زیادی می‌برد.

این مورد کاملاً به شما بستگی دارد. اگر انگیزه کافی برای غرق شدن در دنیای انگلیسی دارید می‌توانید روند یادگیری را افزایش دهید. یادگیری برای صحبت‌کردن به انگلیسی، به پشتکار شما بستگی دارد. اگر این موضوع را، به‌صورت یک سرگرمی ببینید، بعد از مدتی شاهد پیشرفت خود در صحبت‌کردن به زبان انگلیسی خواهید بود.

باور اشتباه هفتم؛ برای یادگیری زبان باید استعداد داشته باشید.

تصور اشتباهی راجع به لزوم استعداد در همه زمینه‌ها وجود دارد. اما به یاد داشته باشید که هرکسی اراده کافی داشته باشد، می‌تواند زبان انگلیسی را یاد بگیرد. در سوئد و هلند بیشتر مردم به بیش از یک زبان صحبت می‌کنند. آیا به این معنی است که فقط مردم این دو کشور در یادگیری زبان استعداد دارند؟

ورزشکاران خارجی در آمریکای شمالی معمولاً سریع‌تر از افرادی که در محیط‌های آموزشی، رسمی‌تر صحبت می‌کنند انگلیسی را فراگرفته و صحبت می‌کنند. موضوع مهمی که در یادگیری زبان وجود دارد، نوع نگرش و پشتکار است، استعداد، تعیین‌کننده موفقیت نیست، پس این باور اشتباه را از خود دور کنید.

لینک مفید:

بهترین روش برای پیشرفت در یادگیری زبان | برای یادگیری زبانت هدف بگذار!

یادگیی زبان در تیکا

باورهای اشتباهی در یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد که باعث شده بسیاری افراد از یادگیری زبان صرف‌نظر کنند. خسته‌کننده بودن یادگیری زبان، وجود استعداد، افزایش سن و عدم  یادگیری، به‌خاطر سپردن همه واژگان، وقت‌گیر بودن یادگیری برای صحبت‌کردن و ... از جمله این تصورات اشتباه هستند. یادگیری زبان انگلیسی، مانند یادگیری هر کار یا زبان دیگری چالش‌های خود را دارد. اما این به معنای محال بودن یادگیری نیست. بلکه اگر از روش‌های درست کمک بگیرید و انگیزه کافی داشته باشید، متوجه خواهید شد که یادگیری بسیار آسان است.

ما در آموزش زبان آنلاین تیکا با مجرب ترین اساتید یادگیری زبان شما را به عهده می گیریم و به پیشرفت هر چه بیشتر شما در مسیر یادگیری زبان کمک خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به صفحه اساتید تیکا، استاد خود را انتخاب و یادگیری زبان را شروع کنید. 

https://tikkaa.ir/find-teachers/english

باورهای اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

مجید احمدی

مرسی

18 مرداد 2022

user-image

پریسا

چقدر عالی

16 مرداد 2022

user-image

پارسا مهری

کامل و عالی

15 مرداد 2022

user-image

لیلا فارغ

چقدر جالب بود ممنون از این مطالب خوبتون

15 مرداد 2022

user-image

افشین گلرویی

چه جالب بود

15 مرداد 2022