اساتید پیشنهادی:

بهترین اپلیکیشن فلش کارت زبان | 9 اپلیکیشن فلش کارت برای یادگیری لغات جدید

معین
معین
پنج‌شنبه, 1 مهر 2020

دسته بندی : applications

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 52359

بهترین اپلیکیشن فلش کارت زبان | 9 اپلیکیشن فلش کارت برای یادگیری لغات جدید

همه ما فلش کارت ها را می شناسیم و احتمالا برای یکبار هم که شده برای یادگیری یک مطلب جدید از آن ها استفاده کرده ایم. احتمالا به نظر خیلی ها استفاده از فلش کارت ها قدیمی باشد و تصور ما آن کاغذهای پرتعداد باشد که مجبور بودیم آن ها را با خود به این طرف و آن طرف حمل کنیم . اما امروزه استفاده از فلش کارت ها تغییر کرده و به لطف تکنولوژی فلش کارت ها هم رنگ و بوی امروزی به خود گرفته است. فلش کارت انگلیسی با تلفظ یک مزیت مهم نسبت به فلش کارت های کاغذی دارد، و میتواند به یادگیری شنیداری شما هم کمک کند.
امروزه فلش کارت ها را در گوشی های همراه خود و در قالب اپلیکیشن ساخت فلش کارت می توانیم در همه جا و در هر زمانی همراه خود داشته باشیم. فلش کارت ها ابزاری مفید و کاربری برای یادگیری لغات جدید زبان آموزان هستند که در این مقاله 9 نرم افزار فلش کارت را برای شما معرفی خواهیم کرد . با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

چرا از اپلیکیشن های فلش کارت برای یادگیری زبان استفاده کنیم؟

مهم ترین و ساده ترین دلیل برای استفاده از نرم افزارهای فلش کارت این است که "جواب داده اند" .فلش کارت ها طی چندین سالی که مورد استفاده قرار گرفته اند امتحان خود را پس داده اند و نتایج خوبی برای زبان آموز به ارمغان آورده اند. 
اپلیکیشن های آموزش زبان نیزبه همین صورت برای یادگیری سریع زبان ، و به گونه ای طراحی شده اند که درس های آموزشی را بخش بخش به زبان آموز ارائه بدهند تا راحت تر بتوان آن ها را به خاطر سپرد. 
با استفاده از فلش کارت ها به واسطه سیستم تکرار لغات می توانید دایره لغات خود را گسترش دهید. اپلیکیشن های فلش کارت همیشه در دسترس هستند که با تمرینات گام گام و سطح بندی شده زبان آموز را به هدف خود می رسانند.  در ادامه با 9 اپلیکیشن فلش کارت آشنا می شویم. 
 

9 نرم افزار فلش کارت برای یادگیری لغات جدید

 

1 . FluentU

اپلیکیشن آموزش زبان fluent u


نرم افزار FluentU امکانات گسترده و وسیعی را برای زبان آموزان ارائه می دهد. آموزش های این اپلیکیشن بر اساس ویدئو است و از دل این ویدئوها لغاتی که فلش کارت ها اضافه می شوند.  کلیپ هایی که در این اپلیکیشن می بینید برگرفته از موزیک ویدئوها ، سخنرانی های انگیزشی ، تریلرهای فیلم ها  و اخبار از سراسر جهان هستند و بنابراین لغات متنوع و متناسب با موقعیت های مختلف هستند. چیزی که باعث تمایز اپلیکیشن FluentU می شود سیستم آموزشی آن است که مبتنی بر تکرار می باشد و فلش کارت ها طبق ترتیبی دقیق به شما نشان داده می شوند که مرتبط با تمرینات باشد تا هرچه راحت تر بتوان آن ها را به خاطر سپرد. اگر همیشه اینترنت ندارید کافیست هنگام دسترسی به اینترنت فلش کارت ها را دانلود کرده و بعدا به صورت آفلاین از آن ها استفاده کنید.
لینک دانلود ios 
لینک دانلود اندروید

2 . Lingvist

اپلیکیشن فلش کارت یادگیری لغات انگلیسی lingvist


استفاده از از اپلیکیشن Lingvist روشی عالی برای یادگیری لغات در زبانی است که در حال یادگیری آن هستید. محیط و ساختار نرم افزار Lingvist بسیار ساده است و زبان آموز به راحتی می تواند بخش های موردنظر خود در اپلیکیشن را پیدا کند. بخش مربوط به فلش کارت ها در این اپلیکیشن از جملات آماده استفاده می کند تا زبان آموز بتواند لغات و عبارات را در متن ببیند و با نحوه استفاده آن لغات آشنا شود. همچنین تلفظ لغات انگلیسی هم موجود است تا زبان آموز با نحوه بیان صحیح کلمات آشنا شود. در کنار آن بخشی برای بررسی پیشرفت زبان آموز موجود است که زبان آموز با مراجعه به این بخش می تواند از میزان پیشرفت خود مطلع شود.
لینک دانلود ios 
لینک دانلود اندروید 
 

3 . Drops

اپلیکیشن فلش کارت drops برای یادگیری لغات


اگر می خواهید یادگیری لغات جدید برای شما تا حدودی جنبه بازی داشته باشد می توانید از اپلیکیشن Drops استفاده کنید. در این اپلیکیشن زبان هایی را خواهید دید که کمتر می توان محتوای آموزشی درباره آن ها پیدا کرد، زبان های مثل ایسلندی،مائوری، ویتنامی از جمله این زبان ها هستند. چیزی که در این اپلیکیشن پیدا می کنید بیش از فلش کارت ها هستند. محتوای آموزشی موجود در این نرم افزارشامل درس های کوتاه 5 دقیقه ای می شوند .برای آموزش لغات و عبارات مختلف از مثال های متنوع استفاده می شود تا زبان آموز بهتر بتواند لغات جدید را به خاطر بسپارد . رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار ساده طراحی شده است و زبان آموز تجربه لذت بخشی از کارکردن با این اپلیکیشن خواهد داشت.
لینک دانلود ios  
لینک دانلود اندروید 

4 . Reji

اپلیکیشن فلش کارت Reji


نرم افزار Reji اپلیکیشن ساخت لغات برای 48 زبان مختلف است. لغات موجودی که زبان آموز می تواند آن ها را به فلش کارت ها اضافه کند برگرفته از فیلم ، مقالات ، کتاب ها و کلاس های آموزش زبان هستند. زبان آموزان می توانند لغات جدیدی که یاد می گیرند را به دسته های مختلف اضافه کنند و فلش کارت های دلخواه خود را داشته باشند و این روشی ساده برای حفظ کردن لغات است. این نرم افزار نیز امکانات دیگری در کنار بخش فلش کارت ها دارد. برای مثال بخش "learn more" که در آن می توانید تمریناتی برای تلفظ و املای لغات انگلیسی پیدا کنید . از اپلیکیشن Reji همچنین می توانید برای پیدا کردن معنی لغات استفاده کنید و معنای آن ها را به همراه عکس ببینید. در حال حاضر این اپلیکیشن برای اندروید موجود نیست و اگر خواهان نسخه اندروید این نرم افزار هستید می توانید با ثبت نام در سایت Reji  به محض انتشار نسخه اندروید از آن اطلاع پیدا کنید.
لینک دانلود ios

5 . Quizlet

اپلیکیشن آموزش لغات انگلیسی و فلش کارت quizlet


این اپلیکیشن به زبان آموزان امکانات فراوانی در کنار فلش کارت ها می دهد. شما می توانید از فلش کارت های موجود در سایت این اپلیکیشن استفاده کنید و یا اینکه به راحتی دسته کارت ها مورد نظر خود را بسازید. از این نرم افزارها می توانید در موقعیت هایی که وقت آزاد دارید به منظور یادگیری لغات جدید استفاده کنید. فلش کارت های Quizlet به دلیل اینکه حفظ کردن لغات جدید را به یک بازی شبیه کرده و روند پیشرفت زبان آموز را به او نشان می دهد روش جذابی هستند.  
همچنین در این اپلیکیشن امکانات متنوع دیگری نیز وجود دارند.  بخش صوتی آن امکان شنیدن تلفظ صحیح لغات و عبارات را فراهم می کند ، بخش game  آن که مهارت و فرآیند حفظ کردن لغات را می آزماید. یکی از نکات مورد توجه زبان آموزان امکان به اشتراک گذاشتن فلش کارت ها با هم دیگر است.
لینک دانلود ios 
لینک دانلود اندروید 

6 . Tinycards

اپلیکیشن فلش کارت tinycards برای حفظ کردن لغات انگلیسی


این اپلیکیشن توسط سازندگان نرم افزار Duolingo ساخته شده است و همچون آن دارای رابط کاربری ساده و درگیرکننده برای کاربران است. و همچنین Tinycards لغات مشترک زیادی با اپلیکیشن دولینگو دارد . در این مجموعه هم فلش کارت انگلیسی با تلفظ به صورت از پیش ساخته وجود دارد. اگر شما برای یادگیری زبان در حال استفاده از دولینگو هستید نرم افزار Tinycards می تواند به یادگیری لغات جدید شما کمک کند. و اگر تا به حال از دولینگو استفاده نکرده اید هم می توانید با استفاده از این اپلیکیشن با توجه به نیاز خود لغات مرتبطی را یاد بگیرید. البته که فلش کارت های این اپلیکیشن شامل تلفظ لغات و مثال و نحوه استفاده از هر لغت نیز می شود. 
هر موضوعی را که انتخاب کنید شامل چند دسته لغت مختلف می شود و با تکمیل هر تمرین های هر دسته ، گروه بعدی لغات برای شما باز خواهد شد. و اگر قبلا از دولینگو استفاده کرده باشید می دانید که این روشی جذاب و کاربرپسند است چراکه می تواند مرحله به مرحله پیشرفت خود را ببیند.
لینک دانلود ios 
لینک دانلود اندروید 

 

یادگیری لغات انگلیسی به صورت آنلاین  در سامانه آموزش زبان

 

7 . Brainscape

یادگیری لغات انگلیسی با نرم افزار brainscape


اپلیکشین Brainscape هر آنچه که برای یادگیری لغات یک زبان جدید نیازداشته باشید را در اختیار شما می گذارد. رابط کاربری و استفاده از این اپلیکیشن بسیار کاربرپسند و لذت بخش است. در این اپلیکیشن زبان آموزان قادر خواهند بود که از دسته های فلش کارتی که در اپ موجود هستند استفاده کنند و یا یک دسته جداگانه بسازند. همچنین امکان اشتراک گذاری دسته کارت ها بین زبان آموزانی که از این اپلیکیشن استفاده می کنند نیز وجود دارد. زبان آموزان این امکان را دارند که اهدافی برای یادگیری لغات تعیین کنند و پیشرفت خود را در راستای آن اهداف بررسی کنند. 
لینک دانلود ios 
لینک دانلود اندروید 

8 . Cram

نرم افزار فلش کارت cram


اپلیکیشن Cram ابزاری مفید برای ساخت کلمه است و امکانات زیادی را به منظور یادگیری سریع و جذاب در اختیار زبان آموز می گذارد. مدهای آموزش زبان مختلفی چه در نسخه اندروید و چه در نسخه آی او اس موجود هستند.  مود card  که در آن دسته های کارت برای یادگیری لغات و مرور آن ها موجود است ، مود Memorize  لغاتی را که زبان آموز آن ها را می داند از دسته کارت ها خارج می کند و تنها لغاتی که نیاز به تمرین و یادگیری دارند را نمایش می دهد. مود game  که که فلش کارت ها و یادگیری لغات را تا حدودی به شکل بازی در می آورد! در مجموع این نرم افزار برای یادگیری سریع تر و کاربردی لغات انگلیسی ابزاری فوق العاده است.
لینک دانلود ios 
لینک دانلود اندروید 

9 . Tikkaa

آموزش زبان انگلیسی با اپلیکیشن تیکا


در اپلیکیشن آموزش زبان تیکا شما می توانید لغات انگلیسی مختلفی که در بخش های مختلف اپلیکیشن از جمله انگلیسی در سفر ، کالج تیکا که برای یادگیری زبان از صفر تا صد است ، موزیک ویدئوها ، ویدئوهای آموزشی ، اینفوگرافیک است را اضافه کنید و در ساعات مختلف آن ها را تمرین کنید تا هر چه سریع تر این لغات جدید را به خاطر بسپارید .از امکانات دیگر اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی تیکا کتاب 504 لغت و کتاب 1100 لغت انگلیسی است که با پیشرفت در درس های این کتاب ها می توانید لغات جدید را به فلش کارت ها اضافه کنید. 
لینک دانلود ios
لینک دانلود اندروید
 

 

در این مقاله به شما 9 اپلیکیشن فلش کارت که به یادگیری لغات انگلیسی کمک می کند و باعث می شود شما در مدت زمانی کمتر و با روش هایی جذاب و انعطاف پذیر لغات جدید را به خاطر بسپارید معرفی کردیم. یادگیری یک زبان جدید باید سرگرم کننده باشد  و استفاده از فلش کارت ها می توانند از این جنبه نیز مفید باشند و یادتان باشد که استفاده از فلش کارت ها سن و سال نمیشناسد و همه می توانند از آن ها استفاده کنند. اگر تجربه استفاده با اپلیکیشن هایی که به منظور فلش کارت طراحی شده اند را دارید آن ها را در بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.
همچنین شما زبان آموزان نیز می توانید در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا به صورت مجازی و از راه دور به یادگیری زبان بپردازید. کافیست به صفحه اساتید زبان بروید و استاد موردنظر خود را انتخاب کنید و در روز و ساعت دلخواه خود کلاس آنلاین به صورت ویدئو چت داشته باشید.

 

منبع : Fluentu

 

 

استاد آنلاین زبان و تدریس تضمینی
بهترین اپلیکیشن فلش کارت زبان | 9 اپلیکیشن فلش کارت برای یادگیری لغات جدید

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

معین

تولید محتوا

معین هستم ،تلاشم اینه تا به شما راه ها و روش های جدیدتری رو برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی کنم.با تیکا همراه باشید.

نظرات

user-image

حسین محسنیان

عالیه

9 آبان 2022

user-image

پارسا مهری

برای کودکان عالیه

3 آبان 2022

user-image

پریسا

خیلی کاربردی بود. ممنون

3 آبان 2022

user-image

زهرا طهماسبی

مثل همیشه مفید و کاربردی ممنون از شما??

2 آبان 2022

user-image

الهام طالبی

ممنون مفید بود

2 آبان 2022