اساتید پیشنهادی:

۱۳ کارتون جذاب و دیدنی برای یادگیری زبان انگلیسی

پرستو غفاری
پرستو غفاری
شنبه, 18 دی 2020

دسته بندی : video

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 16167

۱۳ کارتون جذاب و دیدنی برای یادگیری زبان انگلیسی

رنگ های روشن، یک عالمه اتفاق، انیمیشن، موسیقی شاد، شوخی های بسیار و ... . آموزش زبان انگلیسی با کارتون برای کودکان بسیار جذاب خواهد بود.

تلویزیون را روشن کرده اید و به دنبال یک برنامه خوب انگلیسی برای یادگیری زبان می گردید. شاید نیاز خاصی دارید و مثلا دنبال کارتون انگلیسی پسرانه یا کارتون انگلیسی برای کودکان 4 ساله هستید. یک کارتون کودک در حال پخش است. صبر کنید. کانال را عوض نکنید. از محتوای مخصوص کودکان می توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید.

برای یادگیری زبان می توانید از کارتون کودکان درست مثل بقیه برنامه های تلویزیونی یا فیلم ها استفاده کنید. حتی گاهی بهتر هم هستند. ما می دانیم که دارید به چه فکر می کنید ...

آیا کارتون ها برای همه سنین مناسبند؟
 

بسیاری کارتون ها برای افراد در تمام سنین سرگرم کننده اند. کارتون انگلیسی پسرانه و دخترانه ندارد. طبیعتا ممکن است پسرها علاقه بیشتری به برای مثال دیجی مون داشته باشند اما درحالت کلی نباید فرزندتان را از دیدن نوع خاصی از کارتون منع کنید. البته همه کارتون ها مخصوص کودکان ساخته نشده اند. مثلاً The Simpsons یا Family Guy کارتون هایی هستند که شامل خشونت و شوخی های نامناسبی می شوند که به هیچ وجه برای کودکان مناسب نیست.

حتی کارتون های مختص کودکان نیز لایه های بسیاری دارند که وقتی به عنوان یک بزرگسال تماشا می کنید می توانید آنها را درک کنید. برای مثال، ویدئو کلیپ کوتاه Adventure Time موضوعاتی مثل ازدواج، از دست دادن، افرادی که شما را همه جا تعقیب می کنند را شامل می شود. ممکن است برای یک کودک مسخره باشد اما یک بزرگسال آن را آزار دهنده می یابد.
 

چرا آموزش زبان انگلیسی با کارتون برای کودکان خوب است؟

خب شما تصمیم گرفته اید که برای تقویت زبان انگلیسی خود کارتون های کودک را تماشا کنید. ایده معرکه ای است. حالا چرا؟

صداپیشگان کارتون ها به صورت واضح تلفظ می کنند. به این معنی که کلمات را به خوبی ادا می کنند تا همه بتوانند متوجه شوند. آموزش زبان انگلیسی با کارتون برای کودکان میتواند همراه با مهارت های دیگر مثل مهارت دوست یابی هم باشد.
بسیاری از کارتون های کودک بر تعاملات اجتماعی تمرکز می کنند. بنابراین شما می توانید تعدادی مکالمه و عبارت مورد استفاده در دنیای واقعی را بشنوید.
کارتون های کودک از کلمات ساده ای استفاده می کنند که  تلفظ لغات برای زبان آموزان مبتدی مناسب و قابل فهم هستند. اما برای زبان آموزان پیشرفته نیز کلمات تازه و چالش برانگیز پیدا می شود.
اگر در حال تماشای برنامه ای مخصوص کودکان سنین پایین هستید، این برنامه ها اغلب تکراری اند. آنها کلمات، عبارات و یا تمام ساختار جملات را مدام تکرار می کنند.

خلاصه دلایل: 


آنها معمولاً کوتاه هستند، چیزی حدود 20 دقیقه ! بعضی اوقات هر قسمت به دو بخش 10 دقیقه ای تقسیم می شود.
کارتون های وجود دارند که به طور خاص برای یادگیری کلمات و عبارات تازه ساخته شده اند.
اگر به دنبال راهی سرگرم کننده برای یادگیری هستید، کارتون ها معرکه اند. و صحبت سرگرمی و لذت شد ...
آنها بسیار سرگرم کننده هستند!
خب حالا تصمیم خود را عملی کنید و یک کارتون انتخاب نمایید! می توانید از این 13 گزینه پیشنهادی شروع کنید!

 

یادگیری زبان بصورت شنیداری



 

13 تا از بهترین کارتون ها برای یادگیری انگلیسی
 

کارتون Martha Speaks  


آموزش زبان را با کارتون انگلیسی برای کودکان 4 ساله "مارتا صحبت میکند" شروع کتید. Martha Speaks برنامه ای است در مورد سگی که بعد از خوردن مقداری سوپ الفبا صحبت کردن را یاد می گیرد. هدف از این برنامه آموزش کلمات تازه است و هر قسمت شامل توضیح تعدادی لغت قبل و بعد از برنامه می شود. این لغات انگلیسی مکرراً در طول قسمت استفاده می شوند. بنابراین شما هرگز آنها را فراموش نخواهید کرد.

بهترین نکته در مورد Martha Speaks این است که چقدر هوشمندانه عمل می کند! این برنامه محتوا را ساده سازی نمی کند فقط به این دلیل که مخصوص کودکان است! در عوض بسیار سرگرم کننده است. حتی تیتراژ آغازینش هم بانمک است !

آموزش زبان تیکا



 

کارتون Word Girl


شاید اسم این کارتون "دختر کلمه ای" باشد اما کارتون انگلیسی پسرانه هم محسوب میشود! چون ابرقهرمانی است. Word Girl یک برنامه دیگر است که لغات جدید را آموزش می دهد. در این برنامه یک دختر ابرقهرمان با استفاده از قدرت کلمات با آدم بدها مبارزه می کند. همه قسمت ها دارای سبکی منحصربفرد هستند و در حین استفاده لغات جدید انگیسی را توضیح می دهند. این یک برنامه بانمک دیگر برای تماشای افراد با هر سنی است.

آموزش زبان انگلیسی



 

کارتون Doki 


 وقت سفر است. Doki و دوستانش در هر اپیزود عازم سفر می شوند. آنها بخش های مختلف جهان را گشت می زنند و در مورد فرهنگ ها و لغات مربوط به آنها یاد میگیرند.اگر دلتان می خواهد که نه تنها لغات جدید که در مورد فرهنگ های جدید هم بیاموزید، این یک کارتون سرگرم کننده است.

 

کارتون Postcards From Buster


آیا باستر دوست آرتور را به یاد می آورید؟ اگر از آموختن در مورد فرهنگ ها و سفرکردن لذت می برید اما سبک Doki را دوست ندارید، احتمالاً از Postcars From Buster خوشتان می آید. شخصیت اصلی این برنامه Buster است ، خرگوشی از یک برنامه کودک دیگر به نام Arthur. Arthur معمولاً در مورد تعاملات اجتماعی و دوستی است اما برنامه Buster در مورد سفرهایی به نقاط مختلف دنیا به همراه پدرش است. آموزش زبان انگلیسی با کارتون برای کودکان با این کارتون نوستالژیک بسیار لذت بخش خواهد بود.

Postcard From Buster سبکی جالب دارد که کارتون ها را با ویدئوهایی از مردم واقعی ترکیب می کند. راهی خوب برای اینکه کمی کارتون و صحبت کردن مردم واقعی را همزمان تماشا کنید.

کارتون های انگلیسی



 

کارتون Adventure Time


 Adventure Time یک برنامه کودک عجیب است. از آن برنامه هایی که یا خیلی دوستش داری یا از آن بیزاری. یک کارتون پرانرژی درباره یک پسربچه و سگ کشدارش که در یک سرزمین جادویی با هم به ماجراجویی می پردازند، با هیالوها می جنگند و در مورد اهمیت دوستی می آموزند.

Adventure Time یکی از برنامه های چند لایه ای است که گاهی اوقات به نظر از اقسام برنامه های کودک نمی رسد. این برنامه گاهی شامل کلمه های من در آوردی هم می شود. پس حواستان به آنها باشد. در غیراینصورت یک برنامه فانتزی عالی است با دیالوگ های طبیعی که در لحظه از حالت معمولی به عجیب و غریب تبدیل می شود.
 

کارتون Regular Show


Regular Show یک برنامه دیگر است که بیشتر این احساس را به شما منتقل می کند که مخصوص بزرگسالان است. این کارتون در مورد حیوانات انسان نما و کارکترهای متنوع دیگری است که با هم در پارک کار می کنند و درگیر موقعیت های بدی می شوند که عموماً به دلیل تنبلی شان است.

درست مثل Adventure Time ، Regula Show هم کمی عجیب و غریب است. و شامل شوخی هایی است که بچه ها متوجهشان نمی شوند. برخلاف Adventure Time این برنامه شوخی ها را به شکلی بسیار جدی ارائه می کند. اگر Adventure Time با سلیقه تان جور در نیامد، این یکی احتمالاً می آید.


کارتون Dexter’s Laboratory


دکستر یک پسربچه نابغه است که یک آزمایشگاه مخفی دارد که در آن تکنولوژی های عجیب و معرکه ای را اختراع می کند.البته اگر خواهرش Dee Dee همه آنها را در همان ابتدا خراب نکند. این برنامه کمی قدیمی تر از بقیه است. اما همچنان بامزه و جالب است.

Dexter’s Lab لغت آموزش نمی دهد اما دکستر به شدت باهوش است و بر همین اساس صحبت می کند یعنی از لغات قلمه سلمبه و پیچیده (با لهجه آلمانی) استفاده می کند.

آموزش زبان انگلیسی



 

کارتون Phineas and Freb


 Phineas و Freb  دو برادر ناتنی هستند که در حال گذراندن یک ماجراجویی تابستانی اند. هر قسمت از یک فرمول ثابت پیروی می کند. بنابراین دنبال کردن آن کار ساده ای است. همچنین بسیاری از لغات و عبارات تکرار می شوند. گاهی اوقات آنها توسط آهنگ به صورت جدا جدا ارائه می شوند. آموزش زبان انگلیسی با کارتون فینیاس و فرد برای کودکان بالای چهارسال هم مناسب است.

Phineas و Freb همواره در حال انجام کارهای خلاقانه و علمی هستند که معمولاً آدم ها آنها را از انجام دادنشان منع می کنند چرا که آنها هنوز بچه اند. یک یادآوری خوب است برای اینکه بدانید اگر به اندازه کافی تلاش کنید، می توانید هر کاری بکنید.-چیزی که خوب است موقع یادگیری زبان انگلیسی هم به خاطر داشته باشید.
 

آموزش زبان تیکا


 

آموزش زبان انگلیسی با کارتون برای کودکان با کاراگاه گجت


 کارآگاه گجت، شلخته است و در کارش به عنوان یک بازرس مخفی افتضاح عمل می کند اما او در واقع یک ربات هم هست بنابراین تقصیر خودش نیست. این کارتون قدیمی انیمیشن بسیار سرگرم کننده و لحاظ بامزه ای دارد. همچنین این برنامه شامل اکشن زیادی هم هست. 

نتفلیکس کارآگاه گجت را به صورت انحصاری بازسازی کرده و ارائه داده است. این ورژن هم درست به اندازه ورژن قدیمی بامزه و سرگرم کننده است. همچنین شامل ارجاعات فرهنگی بسیاری هم می شود. – اگر به نتفلیکس دسترسی دارید، باید تماشایش کنید.

کجا می توانید تماشا کنید: نسخه جدید این برنامه را با عضویت در نتفلیکس تماشا کنید. همچنین قسمت هایی از نسخه قدیمی را می توانید در Vudu و Amazon ببینید.

Teen Titans یا Young Justice (و دیگر برنامه های ابرقهرمانی)
چیست: شما احتمالاً بتمن و سوپرمن را می شناسید اما ابرقهرمان های کوچکتر مثل رابین چطور؟ تعدادی برنامه هستند که بر روی ابرقهرمان های کوچکتر و نوجوان تمرکز می کنند- مثل Teen Titans یا Young Justice.

این برنامه ها پر از اکشن هستند و اگر ترجیح می دهید که کارتون ها کمی جدی تر باشند،(بخصوص Young Justice) انتخاب معرکه ای اند. تعداد زیادی شخصیت منفی در حال مبارزه اند و سعی دارند که دنیا را نابود کنند اما همچنین به مشکلات روزمره و تم هایی مثل دوستی و رابطه نیز در آن اشاره می شود. به لطف آنها مکالمات طبیعی هستند و برای فهمیدنشان دچار دردسر نمی شوید.

در نتفلیکس در دسترس است  Teen Titans را هم می توانید در Cartoon Network پیدا کنید.

 

کارتون Avatar: The Last Airbender


آموزش زبان انگلیسی با کارتون برای کودکان به همراه یک سریال طولانی خیلی جذاب تر میشود. این انیمه برای گروه سنی بالای چهار سال هم مناسب است. Avatar: The Last Airbender یک انیمه معرکه محسوب میشود. انیمه یک جور کارتون است که در ژاپن ساخته می شود و معمولاً یک سبک مشخص دارد: چشمهای بزرگ، جزئیات کمی در صورت و موهای رنگ شده عجیب و غریب. البته تمام انیمه ها این شکلی نیستند. و Avatar یکی از آن انیمه هایی است که به نظر فوق العاده می آیند حتی اگر شما طرفدار انیمه نباشید.

Avatar یک داستان حماسی در مورد ملتی است که در جنگ تقسیم شده و یک پسر جوان که قدرت پایان دعوا و برقراری صلح در سرزمینش را دارد. این کارتون فوق العاده هم مورد علاقه کودکان است و هم بزرگسالان. و شامل مکالمات و اکشن زیاد و همچنین لحظات بانمک هم می شود. و بهتر از همه داستانی جالب دارد که سبب می شود دلتان بخواهد بیشتر تماشا کنید.

آموزش زبان انگلیسی تیکا



 

کارتون The Wild Thornberrys


 Eliza یک دختر 12 ساله معمولی است که می تواند با حیوانات صحبت کند. کلک خوبی است وقتی پدر و مادرتان دارند مستند حیات وحش می بینند چیزهایی متوجه شوید. اما از آنجایی که او باید این موضوع را به شکل یک راز حفظ کند، برایش کار سختی است. او به همراه خانواده اش وارد موقعیت های عجیب و غریبی می شوند. آیا ذکر کردیم که بهترین دوستش یک شامپانزه است؟

کارتون های کودکان نه تنها سرگرم کننده که آموزنده نیز هستند. پیشنهادات ما برای تمرین مهارت شنیداری انگلیسی را بررسی کنید و لذت ببرید!
 

امیدواریم این مقاله درمورد آموزش زبان انگلیسی با کارتون برای کودکان برای شما مفید بوده باشد. همچنین، اگر شما علاقه مند به یادگیری زبان های خارجی مختلف هستید، تنها کافی است در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا ثبت نام و به صفحه اساتید زبان مراجعه کرده و استاد، روز و ساعت مورد نظر خود را انتخاب نمایید تا به صورت آنلاین کلاس زبان خود را برگزار کنید.

 

 

اساتید زبان تیکا

 

 

 
۱۳ کارتون جذاب و دیدنی برای یادگیری زبان انگلیسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات

user-image

بیتا برومند

انیمیشن برای هر سنی جذابه

3 آذر 2022

user-image

پریسا

خیلی عالی بود. ممنون

Invalid date Invalid date Invalid date

user-image

زهرا اخوان

خیلی جذاب بود مرسی ازتون

Invalid date Invalid date Invalid date

user-image

لیلا فارغ

چقدر خوب میتونم برای کودکم ازش استفاده کنم ممنون

Invalid date Invalid date Invalid date

user-image

الهام طالبی

چه لیست خوبی، دانلود میکنم و میبینم حتما، مرسی

Invalid date Invalid date Invalid date