اساتید پیشنهادی:

مباحث گرامر کنکور نظام جدید همراه با تست

زینب ناصری
زینب ناصری
چهارشنبه, 16 فروردین 2022

دسته بندی : high-school

زمان مطالعه : 0 دقیقه

تعداد بازدید : 2458

مباحث گرامر کنکور نظام جدید همراه با تست های آموزشی

گرامر کنکور نظام جدید را با جزوه زیر مرور کنید. این جزوه که نوشته مدرس کنکور معروف علی عاشوری است، به صورت رایگان در اختیار شما قرار میگیرد. مباحث کنکور شامل مطالب زبان دهم به بعد در این جزوه ذکر شده اند. برای مرور همه کتاب های زبان هفتم تا دوازدهم میتوانید از مقالات گرامر متوسطه تیکا بازدید کنید.

روش استفاده از جزوه کنکوری گرامر زبان

ابتدا جزوه درسنامه را مطالعه کنید و با خواندن مثال ها سعی کنید جملات مشابهی بسازید. برای مرور بیشتر از تست های آموزشی که در پایان هر جزوه آورده شده اند استفاده کنید.

مباحث درسی گرامر کنکور شامل زمانهای استمراری یا past continiouse زمان گذشته استمراری یا پست کانتینیوس و انواع زمان های آینده می شود. شما برای یادگیری این زمان ها می توانید به جزوه های جداگانه تیکا هم مراجعه کنید زمانهای آینده در زبان انگلیسی در زمانهای آینده انگلیسی بسته به اینکه شما در مورد آینده برنامه ریزی داشته باشید و یا خیر از دو نوع زمان آینده استفاده می شود. شما در لحظه در مورد انجام کاری تصمیم گرفته‌اید در این حالت از will که یکی از افعال مودال است استفاده می شود. 

دانلود جزوه گرامر زبان کنکوری

 

ساختار to be going to

از ساخت آرگو این سو برای زمان های آینده ای که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم و از قبل از انجام آن را داشتیم استفاده میشود همچنین این ساختار برای انجام پیش بینی هایی در مورد آینده بر اساس شواهدی که در حال حاضر می توانیم مشاهده کنیم نیز استفاده می شود. 

یکی دیگر از مباحث مهم در کنکور زبان نحوه درست استفاده از آرتیکل ها است آرتیکل ها شامل مواردی مانند اسم های مفرد و جمع و همچنین اسم های شناسه و نکره می شود. برای مثال حرف که قبل از یک اسم مهرت قابل شمارش می آید به عنوان یک آرتیکل نشان دهنده بودن آن اسم نیست به کار می‌رود. برای مثال وقتی ما از کلمه اپولیس آفیسر استفاده کنیم نشان می دهد منظور ما یک فرد خاص نیست. در صورتی که از کلمه به پلیس آفیسر استفاده کنیم مشخص می شود یک فرد خاص را مد نظر داریم که قبلاً در مورد صحبت کرده ایم. 

گرامر جمع بستن

نحوه صحیح جمع بستن اسامی نیز در مباحث کنکور زبان نظام جدید کاربرد دارد.  اسامی قابل جمع در زبان انگلیسی با حرف آخر و یا با حرف s جمع بسته می شوند.  این که در پایان از حرف استفاده شود و یاس به و یا مصوب بودن حرف آخر اسم انگلیسی بستگی دارد. همچنین توجه داشته باشید در گرامر  زبان کنکور از اسم های غیر قابل جمع بستن نیز ممکن است استفاده شود. اسامی که غیر قابل جمع بستن باشند مانند fish یا evidence  به تنهایی هم معنای مفرد دارند و هم معنای جمع یک مثال ساده از اسم های غیر قابل جمع شامل همه انواع مایع ها می شود. برای صحبت کردن در مورد تعداد اسامی غیر قابل جمع بستن باید همیشه از یک واحد اندازه گیری استفاده کنیم.

صفت ها

صفت ها نوعی از اسم هستند که در مورد یک اسم دیگر اطلاعاتی به ما می دهند.  صفت ها ممکن است در مورد کیفیت یک اسم به ما اطلاعاتی بدهند و یا در مورد کمیت آن. صفت های رایج عبارتند از اندازه ، تعداد ،  جنس ، قیمت ، منشاء ، کشور ، و... 

 صفت کلمه ای است که بتوانیم آن را قبل از اسم و بعد از کلمه پرسشی مانند هم و یک فعل رفتی استفاده کنیم.

وقتی قصد سوال پرسیدن در مورد یک صفت را داشته باشیم  از ساختار بالا  استفاده می کنیم.

ما می توانیم یک اسم را از نظر داشتن یک صفت با یک اسم دیگر مقایسه کنیم. در این حالت ممکن است مدنظر در هر دو اسم به یک اندازه وجود داشته باشد یا یک اسم دارای مقدار بیشتری از آن صفت نسبت به اسم دیگر باشد. در این حالت ما از صفات تفضیلی و یا صفات عالی استفاده می کنیم.

ترتیب صفات

زبان کنکور معمولاً شامل یک ترتیب خاص برای قرار دادن صفت ها می شود. در واقعیت نیازی نیست شما حتماً ترتیب خاصی را در آوردن صفات برای یک اسم عاید کنید. شما می توانید برای افزایش تاکید روی هر کدام از صفات آن صفت را ابتدا بیاورید. با این وجود  ترتیبی که در کتابهای زبان و منابع کنکور ذکر شده است عبارتند از صفت جنس، سپس صفت شکل،  سپس صفت سن ، سپس صفت اندازه ، سپس صفت کیفیت و در نهایت خود اسم آورده میشوند. 

گذشته استمراری 

اگر دو کار به موازات هم در حال انجام در گذشته باشند برای توصیف هر دو کار از زمان گذشته استمراری استفاده می کنیم.

ضمایر انعکاسی

ضمایر انعکاسی ضمیر هایی هستند که  با فاعل جمله تطابق داشته باشند.

one of us did it herself. 

افعال حالتی

افعال بیان کننده یک حالت در زبان انگلیسی بیشتر برای نشان دادن حالتی به کار می‌رود که کمتر ممکن است تغییر کند. این افعال را می توان نشان دهنده یکی از کیفیت های فاعل جمله نیز دانست. برای مثال فعل دانستن و معادل آن در زبان انگلیسی یکی از افعال حالتی در نظر گرفته می شود. این افعال معمولاً  از نوع ناگذرا هستند یعنی مفعول دارند. این فعل ها این است که معمولاً در حالت استمراری و به خصوص ماضی استمراری به کار نمی روند.

افعال کنشی در زبان انگلیسی افعال ای هستند که نشان دهنده انجام یک کار هستند. 

افعال مودال

افعال مداد نوعی از افعال کمکی هستند که در زبان انگلیسی کاربرد زیادی دارند. افعال مودال معمولاً نشان دهنده امکان و یا توانایی و یا احتمال یک عمل هستند.

  • Can
  • Could
  • May
  • Might
  • Would
  • Should
  • Must
  • Shall
  • Will

جزوه جمع بندی مباحث کنکور

تمامی مباحثی که در بالا توضیح داده شد در جزوه مباحث زبان کنکور به طور کامل مطرح شده اند. برای تمرین بیشتر و یادگیری رایگان زبان با منابع سامانه آموزش زبان تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان انگلیسی به صورت کلاس های آنلاین در آموزشگاه زبان تیکا از طریق رزرو جلسه با استاد زبان
مباحث گرامر کنکور نظام جدید همراه با تست

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات

user-image

لیلا فارغ

چقدر خوبه که منابع رابگان مناسب کنکور در اختیارم قرار گرفت

23 اردیبهشت 2022

user-image

taregh

درمورد کنکور بیشتر مطلب بزارید ممنون

23 اردیبهشت 2022

user-image

پویان رادفر

من امسال کنکور داشتم خیلی کمک کرد

22 اردیبهشت 2022

user-image

مهشید افشاری

کنکور همیشه یکی از دغدغه های مهم بوده

22 اردیبهشت 2022

user-image

پریسا

همه گرامرهای به درد بخور اینجان. ممنون از شما

22 اردیبهشت 2022

user-image

فرشته قندی

ممنون از مطلب خوبتون

22 اردیبهشت 2022

user-image

عارفه سالاریه

خیلی ممنون از مطلب خوبتون.

22 اردیبهشت 2022

user-image

نیکتا رضاخانی

ممنون از مطلبتون. کاش به inversion هم اشاره میکردید. ایها مباحث پایه هستند که همیشه تکرار میشن

9 اردیبهشت 2022

user-image

رکسانا آبدیده

ممنون این تستها برای کنکور زبانسال ۱۴۰۱ هم کاربرد دارن آیا

7 اردیبهشت 2022