اساتید پیشنهادی:

اپلیکیشن‌ های مفید یادگیری زبان

خاطره محمدی
خاطره محمدی
چهارشنبه, 15 آذر 2022

دسته بندی : english-application

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 788

اپلیکیشن

بر اساس داده‌های سال 2018 از اداره سرشماری ایالات متحده، بیش از 67 میلیون نفر در ایالات متحده در خانه به زبانی غیر از زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که تعداد مهاجران به این کشور بسیار زیاد است. اگر شما نیز قصد مهاجرت به آمریکا یا هر کشور دیگری را دارید، مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه نمایید یادگیری زبان است. امروزه با پیشرفت فناوری و تکنولوژی دیگر نیازی نیست که یادگیری زبان را با کلاس‌های حضوری آغاز نمایید. اپلیکیشن‌های آموزش زبان روزبه‌روز در حال توسعه و پیشرفت هستند و شما می‌توانید از این برنامه‌ها برای یادگیری زبان در هر زمان و مکان بهره ببرید.

شما آزادید تا هر نوع برنامه‌ای را متناسب با سبک یادگیری خود انتخاب نمایید؛ بنابراین انتخاب بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان تنها به سبک یادگیری و نیازهای شما بستگی دارد. برخی از این اپلیکیشن‌ها رایگان هستند و برخی نیز نیاز به پرداخت هزینه دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی اپلیکیشن‌های مفید یادگیری زبان بپردازیم.

بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان

اپلیکیشن‌ های مفید یادگیری زبان

در زیر به معرفی بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان می پردازیم:

جهت مطالعه بیشتر: یادگیری ابزارهای آموزش زبان

Babbel

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که دوره‌های آنلاین و اپلیکیشن‌های متنوع و زیادی برای یادگیری زبان وجود دارد. اما اپلیکیشن babbel یکی از بهترین‌ها است. این اپلیکیشن روشی تعاملی را برای آموزش زبان در نظر گرفته است. این اپلیکیشن با داشتن آزمون‌های متعدد، زبان را در ذهن زبان‌آموز تثبیت می‌کند. این اپلیکیشن ۱۳ زبان مختلف را آموزش می‌دهد. تنها عیب این اپلیکیشن این است که برای استفاده از آن باید ماهانه ۸ دلار پرداخت نمایید.

در اپلیکیشن babbel در هر درس فرهنگ و آداب‌ورسوم یک کشور آموزش داده می‌شود. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت آنلاین با مربیان آموزش زبان دسترسی داشته باشید و اشکالات خود را از او بپرسید.

Memrise


یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان memrise است. این اپلیکیشن بر پایه ویژگی learn with local ساخته شده است. در این برنامه خبری از فلش کارت‌ها، آزمون‌ها و غیره نیست. این برنامه مملو از ویدئوهایی است که در آن مردم بومی به مکالمه می‌پردازند و شما با کلمات و اصطلاحات پرکاربرد و نحوه درست تلفظ آن‌ها آشنا خواهید شد.

در این اپلیکیشن ۲۳ زبان آموزش داده می‌شود. برای استفاده از امکانات مختلف این اپلیکیشن شما ملزم به پرداخت ۹ دلار در ماه هستید.

Duolingo

این اپلیکیشن از ۳۷ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند. زبان‌هایی که حتی تصورشان را هم نمی‌کند. برای مثال در duolingo شما می‌توانید زبان اسپرانتو و کلینگو (زبان ابداع شده برای فیلم star treck) را نیز بیاموزید. شما می‌توانید هر تعداد زبان را که می‌خواهید به طور هم‌زمان در این برنامه یاد بگیرید. این برنامه کاملاً رایگان است و این مزیت بزرگی است.

Mondly

Mondly  رویکردی نوآورانه برای یادگیری زبان دارد. این اپلیکیشن به جای آموزش کلمات به شما عبارات و اصطلاحات را آموزش می‌دهد. یادگیری اصطلاحات در انجام مکالمات بسیار مفید است‌. با این برنامه شما قادر خواهید درستی تلفظ‌های خود را بررسی کنید. به این صورت که هم می‌توانید به سخنرانی افراد بومی گوش فرا دهید و هم می‌توانید با چت ربات‌ها صحبت کنید.

این برنامه از ۳۳ زبان مختلف دنیا پشتیبانی می‌کند. اما نکته قابل توجه اینجاست که برای استفاده از امکانات این اپلیکیشن شما ملزم به پرداخت اشتراک ماهانه به مبلغ ۱۰ دلار هستید. اشتراک سالانه این اپلیکیشن نیز ۴۸ دلار است.

Speakly

اگر می‌خواهید مهارت‌های زبانی خود را در عرض چند ماه به سطح خوبی از پیشرفت برسانید، توصیه  می‌کنیم از این برنامه استفاده کنید. این برنامه حدود ۴۰۰۰ کلمه رایج مورد استفاده در مکالمات را به شما آموزش می‌دهد. پس آن که کلمات را آموختید، این برنامه چالش‌هایی را برای شما در نظر گرفته است تا مهارت‌های شما را ارزیابی کند. این برنامه یک برنامه اروپایی است به همین خاطر باید هزینه اشتراک آن را به یورو پرداخت کنید.

Pimsleur

Pimsleur یکی از قدیمی‌ترین آموزش‌های زبان موجود است. این برنامه، در درجه اول یک برنامه صوتی برای یادگیری زبان است. درواقع مثل این است که برای یادگیری زبان به پادکست گوش کنید. اما این برنامه به تازگی توسعه یافته است. رویکرد این برنامه بر تکرار و تمرین روزانه است. برخی از دروس ارائه شده در این برنامه به صورت پی‌دی‌اف هم موجود هستند اما ۹۰ درصد آموزش‌های این برنامه صوتی است.

Beelinguapp

این اپلیکیشن بر خواندن و درک مطلب تأکید دارد و به جای استفاده از متون کوتاه از متون طولانی استفاده می‌کند. البته این اپلیکیشن خیلی کامل نیست، برای مثال نحوه تلفظ و صحبت‌کردن شما را ارزیابی نمی‌کند. اگر قصد دارید از این برنامه برای یادگیری زبان استفاده کنید بهتر است در کنار آن از اپلیکیشن‌های memrise یا babbel هم بهره ببرید تا مکالمه خود را تقویت کنید. این برنامه به شما امکان می‌دهد متون مورد علاقه خود را مرور کنید. حتی می‌توانید متن را با صدای بلند بخوانید. شما می‌توانید کارهای زیادی را با Beelinguapp به صورت رایگان انجام دهید.

Rosetta Stone

اگرچه روزتا استون به اندازه Pimsleur قدمت ندارد، با این وجود یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سیستم‌های یادگیری زبان است و طول عمر آن نشان‌دهنده میزان عملکرد آن است. Rosetta Stone علاوه بر انگلیسی حدود 23 زبان را ارائه می‌دهد.

HelloTalk

برنامه‌ای با هدف تسهیل صحبت‌کردن و از بین بردن استرس احتمالی هنگام مکالمه واقعی. زبان‌آموزان می‌توانند سخنرانان بومی را پیدا کنند و با استفاده از یک چت واتس‌اپ مانند با پیام‌های صوتی و متنی با آنها گفتگو کنند. بهترین اتفاق زمانی است که با یک گویشور بومی به زبان مقصد خود برخورد می‌کنید که می‌خواهد زبان مادری شما را نیز یاد بگیرد!

این برنامه همچنین دارای یک سیستم ترجمه یکپارچه است. این ویژگی زمانی به کار می‌آید که واقعاً می‌خواهید با کسی ارتباط برقرار کنید و دنبال واژه مناسبی می‌گردید تا جمله‌تان را تکمیل کند. می‌توانید مکالمات یا پیام‌های موردنظرتان را علامت‌گذاری کنید تا بعداً آنها را مرور کنید.

Busuu

Busuu دوره‌های کاملی را به 12 زبان ارائه می‌دهد. این برنامه رایگان است؛ اما برای استفاده بیشتر از ویژگی‌های این دوره‌ها باید 17 دلار در ماه پرداخت کنید. ویژگی خاص Busuu این است که می‌توانید با افراد بومی در فرایند یادگیری ارتباط برقرار کنید. نسخه دسکتاپ این برنامه حتی به شما امکان می‌دهد تا با سخنرانان بومی چت کنید.

HiNative

HiNative برنامه‌ای است که شما را با گویشوران بومی زیادی آشنا می‌کند. یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری سریع‌تر زبان این است که در معرض افراد بومی قرار بگیریم تا مجبور به استفاده از دانش زبان خود شویم. این اپلیکیشن چنین بستری برای شما فراهم می‌کند.

جهت مطالعه بیشتر: 

یادگیری زبان در تیکا

طبق سرشماری سال 2017، نزدیک به نیمی از ساکنان پنج شهر بزرگ آمریکا به زبانی غیر از انگلیسی صحبت می‌کنند. به طور کلی، تعداد ساکنان ایالات متحده که در خانه به یک زبان خارجی صحبت می‌کنند، اکنون تقریباً 67 میلیون نفر است. اگر برقراری ارتباط با همسایگان انگیزه کافی نیست، فواید ذهنی یادگیری زبان جدید را در نظر بگیرید. به گفته شورای آمریکایی آموزش زبان‌های خارجی، مطالعه زبان‌های جدید فواید بی‌شماری دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که کسانی که یک زبان جدید را یاد می‌گیرند، درک بهتری از فرهنگ‌های دیگر دارند. با استفاده از این برنامه‌های یادگیری زبان، می‌توانید به راحتی هر زبانی را در هر زمان و مکان بیاموزید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد منابع یادگیری زبان و یا بهترین کشورها برای مهاجرت، با مجله رایگان آموزش زبان تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان در تیکا

 

اپلیکیشن‌ های مفید یادگیری زبان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

زهرا طهماسبی

مرسی از شما ، در کنار آموزش آنلاین تیکا ، از این ها هم استفاده میکنم

18 آذر 2022

user-image

امید نادری

ممنون میشم برای شروع دوره راهنماییم کنید

18 آذر 2022

user-image

لیلا فارغ

من دوتاشو داشتم مرسی از معرفی این ها

18 آذر 2022

user-image

الهام طالبی

همه بنظرم به این لیست احتیاج دارند. مرسی

18 آذر 2022