اساتید پیشنهادی:

تدریس خصوصی فرانسوی

پرستو غفاری
پرستو غفاری
پنج‌شنبه, 17 شهریور 2021

دسته بندی : learning-french

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1717

تدریس خصوصی فرانسوی

 تدریس خصوصی زبان فرانسوی میتواند به هر دو صورت آنلاین و حضوری انجام شود. برخی کلاس هایی که کمتر از چهار زبان آموز داشته باشند را هم کلاس خصوصی تلقی میکنند. 

مزایا و معایب روش‌های مختلف یادگیری زبان فرانسوی

بهترین راه برای یادگیری زبان فرانسوی کدام است؟ در این بخش با مزایا و معایب روش های مختلف آشنا میشویم. همچنین در این مقاله ما قصد داریم یک دیدگاه کلی به شما ارائه کنیم تا روشی که مناسب شماست انتخاب کنید!

بسیاری از کسانی که قصد یادگیری زبان فرانسوی را دارند از کلاس زبان استفاده میکنند. برخی با نرم افزارها و منابع مطالعه شخصی بهتر یاد میگیرند. عده ای هم عزم سفر به فرانسه را می‌کنند تا در ارتباط مستقیم با زبان قرار بگیرند.

نا گفته نماند که برخی از روش هایی که ادعا میشود بسیار موثر هستند هم بیشتر جنبه تبلیغات نادرست و کلاهبرداری دارند. در این مقاله ما ویژگی های این دسته از تبلیغات نادرست و روش های ناموثر را هم بررسی میکنیم تا به دام آن ها نیفتید. پس با ما همراه باشید!

 

 کلاس‌های گروهی فرانسوی
 

مزایای کلاس های گروهی آموزشگاهی 

 نکته مثبت کلاس‌های گروهی فرانسوی زیاد گران نیستند. اگر شما زبان‌آموزی با سطح پیشرفته زبان هستید و به دنبال یک کلاس مکالمه فرانسوی می‌گردید، کلاس‌های گروهی می‌توانند گزینه معرکه‌ای برای شما باشند.

اگر رابطه‌تان با یادگیری زبان خوب است و کارکرد دستور زبان را خوب می‌شناسید، شما حتی در سطح متوسطه زبان هم می‌توانید از کلاس‌های گروهی استفاده کنید.

معایب کلاس های فرانسه گروهی

درکلاس‌های گروهی زبان فرانسوی به شما به صورت فردی مجزا توجه کافی نخواهد شد.

متأسفانه، طبق تجربه من کلاس‌های گروهی فرانسه تلف کردن وقت و پول است. چرا؟ چون برای پاسخگویی به نیازهای شما سازگار نیستند و عموماً توجهی به برطرف شدن خواسته‌های شما نخواهند کرد.

حواستان به کلاهبرداری باشد!

از دید یک معلم و یا مدرسه، کلاس‌های گروهی بسیار درآمدزا هستند. شما به راحتی می‌توانید در هر ساعت 100 دلار درآمد کسب کنید. همیشه موقع ثبت نام در کلاس‌های گروهی این نکته را به خاطر داشته باشید!

اینجا می‌توانید تجربه کِلی از شرکت در یک کلاس گروهی فرانسه را بخوانید. متأسفانه کِلی تنها مورد نیست!

"من تازه 6 هفته است که از آمریکا به بوردو اومدم. پیش‌زمینه اولیه زبان فرانسوی رو داشتم و در یک مدرسه زبان خیلی بزرگ که مطمئناً شما اون رو می‌شناسید در کلاس‌های فشرده ثبت نام کردم. افتضاح بود! به همین دلیل مجبور بودم بعد از شرکت در کلاس به صورت خودآموز زبان رو تمرین کنم"

چطور یک کلاس خوب گروهی فرانسوی انتخاب کنیم؟

متأسفانه کلاس‌های بد هم وجود دارند اما در این میان گزینه‌های خوبی را هم می‌توانید پیدا کنید. اما لازم است قبل از ثبت نام کمی تحقیق کنید تا مطمئن شوید گزینه مورد نظر خود را پیدا کرده‌اید و دارید جای مناسبی هزینه می‌کنید.

اینجا به چند توصیه برای انتخاب یک کلاس خوب اشاره می‌کنیم:

آیا آزمون تعیین سطح معتبر است؟

چه کسی سطح زبانی شما را تعیین می‌کند؟ در واقع نتیجه آزمون تعیین سطح شما را در کلاسی قرار می‌دهد که آموزشگاه ترجیح میدهد. بهتر است آزمون تعیین سطح توسط استاد زبان انجام شود . نتیجه به صورت واضح اعلام گردد. در سامانه آموزش زبام تیکا، اساتید زبان فرانسوی تعیین سطح را به صورت اختصاصی برای شما انجام میدهند. در صورتی که دوست دارید قبل از تعیین سطح خودتان را محک بزنید، از آزمون های آنلاین کمک بگیرید. برای بررسی این موضوع می‌توانید از آزمون‌های تعیین سطح آنلاین استفاده کنید تا حدود سطح زبانی خود را متوجه شوید.

آیا برای روزهای تعطیل هم هزینه می‌پردازید؟

شما معمولاً برای ثبت نام در یک کلاس گروهی برای تعداد مشخصی هفته هزینه می‌پردازید. اگر روز کلاس شما مصادف با روز تعطیلی شود طبعاً در کلاس شرکت نخواهید کرد اما همچنان برای آن هزینه می‌کنید. مشخصاً برای شرکت در کلاس‌های گروهی در کشور فرانسه این موضوع اهمیت پیدا می‌کند. چرا که تعطیلات زیادی وجود دارد!

چه تعداد زبان‌آموز در هر کلاس حضور دارند؟

هر چه تعداد زبان‌آموزان بیشتر باشد، میزان توجه به هر فرد کاهش پیدا می‌کند. مطمئن شوید که قبل از ثبت نام از حداکثر مجاز تعداد زبان‌آموزان در هر کلاس مطمئن شوید. 4 عددی بهینه است. 6 هم قابل قبول است اما 10 نفر زیادی است.

مدرسین زبان فرانسه در آن کلاس چقدر خوب هستند؟

برخی از مدارس یا مؤسسات بی‌نظم هر کسی را استخدام می‌کنند. بنابراین لازم است علاوه بر بررسی مدارک مدرسین لهجه فرانسوی آنها را نیز قبل از ثبت نام چک کنید.

آیا سطح کلاس متناسب با سطح زبانی شما هست؟

اگر نهایتاً در گروهی قرار بگیرید که هر کس سطح زبانی متفاوتی دارد، داشتن یک کلاس همگن تقریباً غیرممکن خواهد بود.

اگر سطح زبان شما بین دو سطح استاندارد است، من توصیه می‌کنم که سطح ساده‌تر را انتخاب کنید. چرا که دوره کردن مطالبی که آموخته‌اید هم می‌تواند برایتان بسیار مفید باشد و در عین حال جهشی خواندن سطوح و داشتن فاصله بین زمان آموزش زبان فرانسوی می‌تواند خطرناک باشد.

دیگر توصیه‌ها

اگر نمی‌توانید از پس هزینه‌های کلاس‌های خصوصی زبان فرانسوی بربیایید، در اینصورت گزینه کلاس‌های گروهی را بررسی کنید اما سعی کنید که ابتدا چند جلسه کلاس خصوصی اینطرف و آنطرف داشته باشید تا تمام مطالبی که در کلاس گفته می‌شود را درک کرده و نقاط ضعف خود را بشناسید.

مدرسین کلاس‌های خصوصی و آنلاین فرانسوی
مزایا: برنامه درسی می‌بایست کاملاً بر اساس نیازمندی‌ها و توانایی‌های آموزشی شما طراحی شود.

به عقیده من اگر از نظر مالی توانایی پرداخت هزینه‌ها را دارید، استفاده از کلاس‌های خصوصی زبان ارزشش را دارد. یک مدرس زبان فرانسه خوب می‌تواند متحد بسیاری خوبی در مسیر آموزشی‌ برای شما باشد.

یک مدرس زبان فرانسه می‌بایست:

منظم، وقت‌شناس و قابل اعتماد باشد.
یک لهجه فرانسوی اصیل داشته باشد.
دستور زبان فرانسوی را بداند.
توانایی توضیح دستور زبان برای یک خارجی را داشته باشد. –چرا که این موضوع با دانستن دستور زبان متفاوت است.-
به زبانی که شما صحبت می‌کنید تسلط کامل داشته باشد. (به خصوص اگر  سطح زبانی شما مبتدی و یا متوسط است.)
و در زمینه وادار کردن شما به صحبت کردن توانمند باشد.
معایب: هزینه، خطر مدرسین بد!

متأسفانه مدرسین بسیاری هستند که ادعا می‌کنند توانایی تدریس زبان فرانسوی را دارند، در حالیکه حقیقتاً ندارند!

لازم است که منابع را خودتان بررسی کنید و قبل از اینکه خودتان را در مسیر شرکت در کلاس‌ها بیندازید، حواستان جمع باشد.

حواستان به کلاهبرداری باشد!

مشخصاً مراقب مدرسین جوان زبان فرانسه که کلاس‌های مکالمه ارائه می‌دهند، باشید. اغلب این‌گونه افراد هیچ تجربه تدریسی ندارند. ممکن است بتوانند شما را جذب مکالمات بکنند، اشتباهات شما را تذکر دهند اما قادر نخواهند بود که به دلیل اشتباهات شما اشاره کنند.

دانستن قواعد دستوری زبان فرانسوی برای درک اشتباهات و پیشرفت در یادگیری ضروری است مگر اینکه آنها را از قبل بدانید.

حداقل قبل از اینکه در چنین کلاس‌هایی شرکت کنید، مطمئن شوید که هزینه آنها با توانایی‌های مدرسین تناسبی منطقی دارد.

توصیه‌هایی برای انتخاب بهترین مدرس زبان فرانسوی

یک مدرس خوب زبان فرانسه می‌بایست قادر باشد تا یک برنامه مدون متناسب با نقاط ضعف و قوت شما طراحی کند و به شما کمک کند تا حداکثر استفاده را از کلاس داشته باشید.

آیا در یادگیری دستور زبان توانمندید؟ بنابراین می‌توانید یادگیری این بخش را خودتان بر عهده بگیرید و در طول کلاس بر روی تمرین زبان و تلفظ تمرکز کنید.
آیا برای صحبت کردن احساس خجالت می‌کنید؟ مدرس شما می‌بایست مدام شما را ترغیب به شرکت در گفتگوهای روزمره کند. می‌تواند روزنامه‌ای در اختیار شما قرار دهد تا در موردش نظر دهید تا موقعیتی شبیه زندگی واقعی برای صحبت کردن ایجاد شود.
مدرسین زبان لزوماً نباید مدرک مرتبط آموزش داشته باشند. یا اینکه حتماً خیلی باتجربه باشند. این مطلب کاملاً بستگی به انتظارات شما دارد. اگر همین حالا هم بر زبان فرانسه تسلط دارید و تنها قصد دارید تا به کسی پول دهید تا با شما صحبت کند، در این مورد داشتن تجربه تدریس فرانسوی برای شما نباید چندان مهم باشد و داشتن یک شخصیت خوب برای مدرس شما کافیست. اما باید در نظر داشته باشید که هزینه کلاس در این صورت خیلی زیاد نیست.

اگر در محل زندگی خود نمی‌توانید یک مدرس خوب پیدا کنید، کلاس‌های آنلاین را دست‌کم نگیرید. چرا که این نوع آموزش بسیار مناسب و در دسترس است. و خیلی زود جذبش خواهید شد.

کلاس‌های رایگان تبادل زبان


مزایای کلاس رایگان گروهی

 رایگان، مناسب و در دسترس

بسیاری از شرکت‌ها در زمینه مرتبط ساختن زبان‌آموزان مختلف با یکدیگر متخصص شده‌اند. چرا که با این روش می‌توانند آموزش زبان را به صورت رایگان داشته باشند.

این ایده‌ بسیار خوبی است و همچنین می‌تواند یک راه حل معرکه برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته‌ای باشد که تنها قصد دارند تا مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کنند.

با این حال، من فکر نمی‌کنم که این یک گزینه ایده‌آل برای زبان‌آموزان مبتدی و یا با سطح متوسطه باشد. یک فرانسوی زبان نمی‌تواند به اندازه یک معلم باتجربه یاری‌بخش باشد.

معایب کلاس رایگان گروهی

همه نمی‌توانند معلم خوبی باشند!

توانایی صحبت کردن به زبان فرانسه تنها یک بخش کار است. یک مدرس خوب می‌بایست بداند که چه‌وقت تصحیح کند (و از تصحیح چه اشتباهاتی می‌توان صرف نظر کرد تا اعتماد به نفس زبان‌آموز آسیبی نبیند)، چگونه اشتباهات زبان‌آموز را توضیح دهد و یک برنامه درسی مدون را طراحی نماید.

همچنین ضروری است که مدرس زبان شخصیتی چند بعدی داشته باشد تا بتواند موضوعات بحث بسیاری را عنوان کند تا مکالمات به شکل طبیعی و جالب ادامه پیدا کنند.

فارغ از میزان تسلط به زبان،اینها مهارت‌هایی است که هر کسی ندارد.

بنابراین باز هم می‌گویم که این ایده بسیار خوبی است. اما باید خیلی خوش‌شانس باشید و برنامه‌های تبادل زبان برای همه جواب نمی‌دهد.

کتاب‌های صوتی و نرم‌افزارهای فرانسوی برای برنامه‌های خودآموز
حتماً همه شما تا به حال در مراکز خرید جعبه آموزشی روزتا استون را دیده‌اید! در حالیکه روش‌های خودآموز زبان می‌توانند یک مکمل فوق‌العاده برای یک کلاس رسمی باشند، من قویاً معتقدم که هیچ‌کدام از آنها به خودی خود نمی‌توانند به شما زبان بیاموزند.

مزایا: نسبتاً کم‌هزینه. راحت و در دسترس. سرگرم‌کننده

من معتقدم که نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های خودآموز مکمل‌های بسیار خوبی برای آموزش هستند. به عنوان مثال روش آموزش زبان با کتاب‌های صوتی مزایای بسیاری دارد.  چرا که محتوای این کتاب‌ها نه تنها متناسب با سطح زبانی دانش‌آموز انتخاب شده، بلکه به صورت کامل قواعد دستوری زبان فرانسه را هم توضیح می‌دهد. و شما را با تلفظ سنتی و عام فرانسوی نیز آشنا می‌کند.

با این حال، برای بسیاری از افراد استفاده صرف برنامه‌های خودآموز زبان کافی نیست تا به آن زبان مسلط شوند. شما می‌بایست با یک انسان زنده در تعامل باشید، آموزش بگیرید و با او وارد مکالمه شوید و اعتماد به نفس صحبت کردن در خود ایجاد کنید.

معایب: هیچ بازخوردی در کار نیست. انسان زنده‌ای برای برقراری مکالمه وجود نخواهد داشت.

مشکل بزرگ روش‌های خودآموز ارائه ندادن بازخورد است. از کجا خواهید فهمید که تلفظ شما صحیح است؟ برخی روش‌ها ادعا می‌کنند که ربات صوتی موجود در برنامه این‌کار را خواهد کرد که در این صورت دارید گیر یک کلاه‌بردار می‌افتید. روبات صوتی نوسان صدای شما را چک نمی‌کند نه تلفظتان را!

بدتر اینکه این روش‌ها معمولاً فاقد دروس توضیح‌دهنده دستور زبان هستند. و شما قادر نخواهید بود که بدون آنها به زبان فرانسه مسلط شوید. دیگر زبان‌ها چطور؟ ممکن است! نمی‌دانم. اما به من اعتماد کنید. در مورد زبان فرانسوی این اتفاق نخواهد افتاد.

حواستان به کلاهبرداری‌ها باشد!

می‌دانید که یک برنامه پورسانتی (همکاری در فروش) چیست؟

یک بازاریاب پوزسانتی کسی است که به شما محصولی را پیشنهاد می‌کند و در برابر پورسانت خود را دریافت می‌نماید. به لطف برنامه‌های فروش این‌چنینی دو شرکت سود بسیاری بردند: Rosetta Stone و Rocket French.

کار اینطوری پیش می‌رود: یک بلاگر مقاله‌ای با یک عنوان بسیار جذاب "دو دو هفته فرانسوی بیاموزید" یا "بهترین روش آموزش فرانسوی در طول تاریخ" می‌نویسد. و در آن توضیح می‌دهد که مثلاً آراس کولاک می‌کند . هیچ روشی بهتر از آن وجود ندارد و شما قرار است با استفاده از آن ظرف دو هفته فرانسوی یاد بگیرید. آنها به شما چیزهایی را می‌گویند که دوست دارید بشنوید!

در این مقاله لینکی یک لینک با کد مشخصی وجود دارد. اگر بر روی آن لینک کلیک کنید، در نهایت یک محصول آراس را خواهید خرید و ردیاب فروش را به اکانت بازاریابی متصل می‌کند. و بلاگر بازاریاب مذکور پول دریافت می‌کند. چیزی حدود 90 دلار برای هر خرید.

همینقدر ساده است! و یک کلاهبرداری بسیار سودآور !

ویدئوهای فرانسوی در یوتیوب


مزایای آموزش زبان با ویدیو

رایگان. سرگرم‌کننده

بسیاری از تولیدکننده‌های محتوا در یوتیوب تخصص آموزش زبان دارند. و برخی از آنها هم بسیار خوبند.

من قویاً زبان‌موزان خود را تشویق به استفاده از یوتیوب می‌کنم.

اما احتمال اعتیاد به محتوای غیرآموزشی نیز وجود دارد. وارد سایت یوتیوب می‌شوید حواستان پرت موضوعات بی‌ربط می‌شوید و در نهایت هیچ چیز هم یاد نمی‌گیرید.

معایب یادگیری با ویدیو فرانسوی

 ساختاری وجود ندارد. خیلی راحت ممکن است زمان خود را از دست بدهید.

نگرانی اصلی من نبود ساختار در ویدئوهای یوتیوب است. شما بدون داشتن یک برنامه مدون قادر به یادگیری زبان فرانسوی نخواهید بود. با استفاده از یوتیوب ساده است که یک ویدئو در مورد اعداد فرانسوی ببینید و بعد لغاتی در مورد خانواده بیاموزید و بعد وجه شرطی! اما آیا لازم است که در این سطح "وجه شرطی" بیاموزید؟ هیچ برنامه درسی مدونی وجود ندارد. کسی به شما مسیر را نشان نمی‌دهد و این عدم منطق آموزشی بزرگترین مشکل آموزش زبان فرانسه است!

در واقع برنامه‌ریزی یک طرح مدون آموزشی نیمی از کار یک مدرس است. وقتی که این مورد انجام شد، بعد دانش زبانی مدرس می‌تواند کاملاً منتقل شود. با این حال نحوه انتقال این دانش از طریق برنامه است که اهمیت دارد. همه مسیر نیست اما کلید موفقیت در آن است!

بنابراین استفاده از ویدئوهای یوتیوب عالی است. اما باید تعادل را حفظ کنید.

چگونه یک استاد زبان انلاین پیدا کنیم؟
تدریس خصوصی فرانسوی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات

user-image

پارسا مهری

برای همه زبان ها تدریس خصوصی دارید؟

19 مرداد 2022

user-image

مجید احمدی

کلاس خصوصی فرانسه از چقدر ه؟

18 مرداد 2022

user-image

الهام طالبی

من فرانسوی دوست دارم یاد بگیرم... میشه استاد خوب معرفی کنید؟

18 مرداد 2022