اساتید پیشنهادی:

آیا یادگیری زبان هندی دشوار است؟

خاطره محمدی
خاطره محمدی
چهارشنبه, 1 آذر 2022

دسته بندی : learning-hindi

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 7363

یادگیری زبان هندی

مسلما  یادگیری زبان جدیدی مانند زبان  هندی کار آسانی نیست. برخی از کارشناسان ادعا می‌کنند که زبان هندی در بین 10 زبان برتر برای یادگیری در جهان قرار دارد. یکی از ترسناک‌ترین جنبه‌های یادگیری زبان هندی قطعاً خط و نوشتار است. نوشتار هندی می‌تواند شبیه به شکل نوشتاری عربی به نظر برسد و بسیاری استدلال می‌کنند که خواندن آن حتی از خواندن حروف چینی دشوارتر است!

اگر به دنبال یادگیری یک زبان جدید هستید، هندی یک زبان فوق‌العاده، زیبا و پرکاربرد است که یادگیری آن برای شما مفید خواهد بود. اما باید بدانید که یادگیری این زبان بسیار دشوار است.

زبان هندی

یادگیری زبان دوم بدون توجه به زبانی که انتخاب می‌کنید، موانع و مسائل بسیاری را به همراه دارد. لیست کوچکی از چالش‌هایی که در مسیر رسیدن به تسلط به زبان دوم باید با آن‌ها روبرو شوید عبارت هستند از:

  • یادگیری مهارت شنیداری و درک صحیح زبان
  • یادگیری تلفظ صحیح آواها و کلمات جدید
  • تسلط بر گرامر و واژگان
  • یادگیری خواندن و نوشتن زبان مورد نظر
  • آشنایی با فرهنگ و زبان عامیانه
  • توجه به لحن و آهنگ گفتار زبان جدید

همه اینها اجزای مهم یادگیری یک زبان جدید هستند و برای رسیدن به تسلط، باید در طول یادگیری زبان خود به هر بخش توجه ویژه داشته باشید.

برخی از زبان‌ها شباهت‌هایی با زبان‌های دیگر دارند و ممکن است هنگام یادگیری آن‌قدر سخت نباشند. به عنوان مثال، اگر یک ایتالیایی بومی زبان بخواهد یاد بگیرد که چگونه اسپانیایی صحبت کند یا اگر یک فرد چینی بخواهد زبان کانتونی یاد بگیرد و زبان مادری او ماندارین باشد، یادگیری زبان‌های گفته شده برایشان آسان است؛ زیرا زبان آنها دارای ریشه‌ها، واژه‌ها، فرهنگ و شخصیت‌های نوشتاری مشابه است.

اما زمانی که زبان‌ها ریشه مشترکی نداشته باشند، یادگیری زبان دشوار می‌شود. برای مثال برای انگلیسی‌زبانانی که می‌خواهند زبان هندی یاد بگیرند، مسیر یادگیری بسیار دشوار خواهد بود. رفتن از یک زبان اروپایی مانند انگلیسی به هندی، ژاپنی، عربی یا سایر زبان‌های دور مشکلات زیادی را به همراه دارد که ما به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

جهت مطالعه بیشتر: یادگیری زبان هندی

صحبت کردن به زبان هندی

آیا یادگیری زبان هندی دشوار است؟

هیچ ترفند یا میان‌بری برای یادگیری زبان هندی وجود ندارد. برای مقابله با تلفظ دشوار و عادت دادن خود به واژگان و ترتیب کلمات گاهی عجیب و غریب، باید زمان کافی صرف یادگیری کنید.

هندی‌ها عاشق سفر هستند و از به اشتراک گذاشتن فرهنگ خود در هر کجا که می‌روند لذت می‌برند. تقریباً در هر کجای دنیا می‌توانید رستوران‌های هندی پیدا کنید، و یک شوخی در میان بومیان وجود دارد که می‌گویند نمی‌توانید به یک شهر در جهان بروید بدون اینکه با برخی از همشهریانشان برخورد کنید.

تلفظ هندی برای زبان‌آموزان دشوار است، زیرا به زبان انعطاف‌پذیرتری نیاز دارد و بسیاری از تفاوت‌های بین کلمات آن‌قدر ظریف هستند که برای یک زبان‌آموز جدید خیلی پیش می‌آید که  کلمات را به اشتباه به کار ببرد! زبان هندی یک زبان SOV (فاعل، مفعول، فعل) است که برخلاف روش صحبت‌کردن انگلیسی یعنی SVO (فاعل، فعل، مفعول) است.

یادگیری زبان هندی چقدر سخت است؟

به طور خلاصه، یادگیری زبان هندی می‌تواند بسیار سخت باشد. تلفظ کلمات با آواهایی مشابه و تفاوت‌های ظریف بسیار دشوار است. در مورد گرامر زبان هندی باید گفت نحوه قرارگیری فاعل، گزاره‌ها، افعال و اسم‌ها تفاوت قابل‌توجهی با سایر زبان‌ها دارد.

چرا یادگیری هندی چالش‌برانگیز است؟

وقتی نوبت به خواندن و نوشتن می‌رسد، کاراکتر‌های زبان، ظاهری عجیب و غریب دارند. اما این موضوع، برای یک اسپانیایی‌زبان که انگلیسی یاد می‌گیرد صدق نمی‌کند زیرا حروف و کاراکترهای هر دو زبان بسیار مشابه هستند. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان زبان‌شناس، زبان هندی را یکی از دشوارترین زبان‌های دنیا برای یادگیری می‌دانند.

بهترین دلایل برای یادگیری زبان هندی

همان‌طور که هنگام یادگیری زبان هندی نمی‌توان مشکلات این مسیر را نادیده گرفت، مزیت‌های چشمگیری نیز که با یادگیری این زبان عایدتان می‌شود کم نیستند. واقعیت این است که هند یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان با بیش از نیم میلیارد نفر است که به زبان هندی صحبت می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که این زبان به یکی از پرکاربردترین زبان‌ها در جهان تبدیل شود. این امر به حرفه‌ای‌های تجارت بین‌المللی، مسافران جهان، مهاجران، دوستداران فیلم و موسیقی هندی انگیزه یادگیری می‌دهد.

بسیاری از مردم با اجداد هندی که در کشورهای دیگر و بدون ارتباط با زبان هندی بزرگ شده‌اند، مایل‌اند زبان هندی را یاد بگیرند تا با ریشه‌های فرهنگی خود بیشتر ارتباط برقرار کنند. وقتی صحبت از فیلم و موسیقی می‌شود؛ صنعت سینمای بالیوود پس از هالیوود در ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد. همین رسانه به تنهایی برای ایجاد انگیزه برای یادگیری زبان هندی کافی است. درک یک فیلم خارجی به زبان اصلی بدون زیرنویس یا دوبله صوتی، احساس شگفت‌انگیزی است. موسیقی هندی نیز گوش‌نواز و زیباست.

چگونه جهانی‌شدن ارتباطات به گسترش نیاز به یادگیری زبان هندی کمک کرده است؟

جهانی‌شدن ارتباطات بین انسان‌ها باعث شده یادگیری زبان هندی در سراسر جهان گسترش یابد. استعمار بریتانیا در هند در گذشته به اتصال غرب به شرق کمک کرد و الهام‌بخش تعالی فرهنگی بود. این امر سازگاری غربی‌ها با فرهنگ هند و آمیختن فرهنگ غربی با فرهنگ هند را آسان‌تر کرده است. در نتیجه، بسیاری از هندی‌ها در بریتانیا، ایالات متحده، کانادا و سایر نقاط در سراسر جهان زندگی می‌کنند و این امر تعامل و یادگیری زبان هندی با افراد بومی را آسان می‌کند.

رستوران‌های هندی، هتل‌ها، رانندگان تاکسی، معابد هندوئیسم و ​​محافل اجتماعی در سرتاسر آمریکا و اروپا وجود دارد. این به انگلیسی‌زبانان انگیزه بیشتری برای یادگیری زبان هندی می‌دهد. در هند، بسیاری از کلمات انگلیسی رایج هستند که توسط شهروندان ​​طبقه متوسط ​​که به انگلیسی هم صحبت می‌کنند، در این زبان گنجانده شده است.

ابزارهایی برای کمک به یادگیری زبان هندی

ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما در یادگیری زبان هندی کمک می‌کند. اگرچه زبان هندی دشوار توصیف شده است، اما یادگیری آن غیرممکن نیست و با استفاده از ابزار مناسب می‌توان آن را فرا گرفت. روزهایی که برای یادگیری زبان فقط به یک معلم خصوصی یا یک محیط کلاسی رسمی نیاز داشتید، گذشته است. شما می‌توانید به تنهایی و با بهره‌گیری از ابزارهای موجود در عصر تکنولوژی به‌راحتی زبان یاد بگیرید.

می‌توانید برنامه‌های رایگان آموزش زبان را برای گوشی خود دانلود کنید. بسته به اپلیکیشنی که انتخاب می‌کنید، می‌توانید با استفاده از این برنامه‌ها پیشرفت زیادی در جهت تسلط بر زبان موردنظر داشته باشید.

بسته به نیاز خود، می‌توانید کتاب‌های درسی زبان هندی در سطح دانشگاهی را نیز به صورت آنلاین خریداری کنید و به صورت خودآموز شروع به یادگیری نمایید. برقراری ارتباط با بومیان هندی نیز یکی از راه‌های افزایش تسلط بر زبان هندی است. یکی از سایت‌ها و برنامه‌های تبادل زبان عالی برای دانلود Italki است.

بر چالش‌های یادگیری زبان هندی غلبه کنید

یادگیری زبان هندی مزایای زیادی دارد. توانایی مکالمه با کسانی که آن را به عنوان زبان اولشان صحبت می‌کنند، مسیر فرصت‌های شغلی و حرفه‌ای بسیاری را برای شما باز می‌کند. هند یک کشور زیبا و بزرگ است. سفر به آنجا برای ارزیابی مهارت‌های زبان می‌تواند یک ماجراجویی فوق‌العاده باشد.

چه مدت طول می‌کشد تا زبان هندی را یاد بگیرید؟

ممکن است 200 ساعت طول بکشد تا کسی دانش هندی را به دست آورد. به طور متوسط، یک نفر باید 250 ساعت درس بخواند و در کلاس‌های زبان شرکت کند. برای دستیابی به مدرک پیشرفته در زبان هندی به 9 ماه مطالعه نیاز است.

یادگیری زبان هندی چقدر طول می‌کشد؟

روان صحبت کردن زبان هندی زمان زیادی می برد. این فرآیند برای اکثر زبان آموزان حدود 1100 ساعت (یا سه سال) طول می کشد، اما نتیجه آن ارزش مطالعه را دارد! پس از رسیدن به سطح پیشرفته، قادر خواهید بود از طیف وسیعی از عبارات محاوره ای استفاده کنید.

یادگیری کدام زبان هندی راحت‌تر است؟

سانسکریت به دلیل غنی بودن در واژگان، مرجع اصلی اکثر زبان‌های هندی است. تعدادی از کلمات که از سانسکریت سرچشمه گرفته‌اند، در زبان‌های شمال هند یافت می‌شود.

آیا یادگیری زبان هندی غیرممکن است؟

پاسخ به این سؤال ساده است: البته که نه! هیچ زبانی وجود ندارد که یادگیری آن غیرممکن باشد. یکی از چیزهای عالی در مورد زبان هندی این است که در طول زمان کلمات انگلیسی متعددی در زبان گنجانده شده است. در هند مدرن، افراد ​​طبقه متوسط ​معمولاً می‌توانند انگلیسی صحبت کنند (اگرچه بیشتر آنها هنوز هندی را ترجیح می‌دهند).

جهت مطالعه بیشتر: ابرازعلاقه به زبانهای مختلف

یادگیری زبان هندی در تیکا

اگرچه هندی زبان آسانی نخواهد بود، اما کسب مهارت‌هایی که بتوانید مکالمه‌ای به این زبان داشته باشید، مطمئناً به‌خودی‌خود بسیار لذت‌بخش خواهد بود و چشمان شما را به روی فرهنگ غنی باز می‌کند.

برای مهاجرت به هندوستان میتوانید از راه های مختلف تحصیلی یا کاری یا سرمایه گذاری استفاده کنید. داشتن دانش زبان هندی یک ضرورت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد منابع یادگیری زبان هندی و یا بهترین کشورها برای مهاجرت، با مجله رایگان آموزش زبان تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان هندی در تیکا

آیا یادگیری زبان هندی دشوار است؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

بیتا برومند

بنظرم زبان جالبیه

3 آذر 2022

user-image

زهرا اخوان

زبان هندی خیلی دلنشین هستش ؛ من چند جلسه داخل تیکا این زبان رو آموزش دیدم خیلی بیشتر علاقه مند شدم واقعا

3 آذر 2022

user-image

الهام طالبی

هیچ چیزی سخت نیست وقتی با علاقه بری جلو، من زبان هندی رو خیلی دوست دارم و از فیلما یاد گرفتم.

3 آذر 2022