اساتید پیشنهادی:

تجربه زبان آموز موفق از 47 جلسه زبان روسی: غزال جلالی 

زینب ناصری
زینب ناصری
جمعه, 8 بهمن 2020

دسته بندی : success-story

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تعداد بازدید : 4404

تجربه زبان آموز موفق از 47 جلسه زبان روسی: غزال جلالی 

گفت و گوی سامانه آموزش زبان تیکا با خانم غزاله جلالی:
من دانشجوی زبان روسی در کشور روسیه هستم. هدف من از شرکت در کلاس زبان روسی ارتباط گرفتن بهتر با محیط تحصیلم بود. من تا امروز 47 جلسه زبان روسی در تیکا داشتم. قبل از شروع شدن سال تحصیلی، من هرروز کلاس خصوصی داشتم اما بعد از شروع شدن دانشگاه، تقریبا دو روز در هفته کلاس دارم.
من قبلا برای یادگیری زبان انگلیسی از کلاس های حضوری هم استفاده کردم. تجربه من در مورد یادگیری زبان به من نشون داد که تکرار و تمرین برای یادگرفتن یک زبان جدید ضروری هستند. من همونطور که گفتم هرروز زبان روسی رو میخوندم و تمرین میکردم تا تونستم به سطحی برسم که اعتماد به نفس صحبت کردن رو به دست بیارم. حتی حالا که کلاس های درس دانشگاهم شروع شدند، باز هم در فرصت های ممکن از تمرین زبان روسی غافل نمیشم.

مزایای یادگیری آنلاین زبان؟


به نظر من یادگیری آنلاین یه فرصت خیلی خوب هست تا توی وقت خودتون صرفه جویی کنید. من وقتی از کلاس آنلاین استفاده میکنم میتونم به همه کارهام برسم چون وقتم توی رفت و آمد تلف نمیشه. اما خب میشه گفت یه سری مشکلات مثل قطع و وصلی اینترنت میتونه آدم رو اذیت کنه.
درمورد زبان روسی میتونم این اطمینان رو به شما بدم که زبان شیرینی هست! و زیبایی های خودش رو داره. در عین حال نمیشه انکار کرد که زبان سختی هم هست و برای یادگرفتنش باید تلاش و پشتکار به خرج بدید. من با کمک زحمت های استادم خانم معتضدیان موفق شدم نسبت به هم دوره ای های خودم که داشتند زبان روسی رو در خود آموزشگاه های روسیه یاد میگرفتند با

زبان روسی، و یادگیری به صورت کلاس آنلاین


سرعت بیشتری یاد بگیرم و در مکالمه قوی تر ظاهر بشم. طبیعتا این پیشرت نتیجه زحمت های استادم و زمانی بود که خودم صرف یادگیری زبان روسی کردم.
من در دانشگاه سشوان روسیه که یکی از قدیمی ترین دانشگاه های روسیه هست داروسازی میخونم. این دانشگاه یک دانشگاه علوم پزشکی معتبر محسوب میشه و من از شرایط تحصیلی و اعتبار مدرک دریافتی خودم رضایت دارم.
نظر استاد خانم مهناز معتضدیان درمورد فرآیند یادگیری زبان روسی خانم غزاله جلالی:
غزاله یک شاگرد واقعا سخت کوش هست. ابتدا ایشون هم مثل خیلی از زبان آموزان روسی، فکر میکرد یادگیری این زبان و به خصوص مهارت مکالمه خیلی دشوار و غیر ممکن هست اما بعد از گذشت چند جلسه، به تلاش خودشون ادامه دادند و من هم ایشون رو تشویق کردم تا شروع کنند به صحبت کردن. کم کم با تکرار بیشتر، ایشون متوجه شدند میتونند خیلی راحت از آموخته های خودشون برای ارتباط برقرار کردن استفاده کنند. من برای غزاله خوشحالم و از پیشرفت مهارت های زبان روسی ایشون در کلاس هایی که با هم داریم رضایت دارم.

زبان روسی چقدر اهمیت دارد؟

سال ها پس از فروپاشی اتهاد جماهیر شوروی، هنوز هم کشورهای بسیاری به خصوص در اسیای مرکزی به زبان روسی تکلم میکنند یا به این زبان آشنایی دارند. از کشورهای نزدیک به ایران، میتوان کشورهای تاجیکستان و ترکمنستان را نام برد که در گذشته ای نه چندان دور زبان روسی در آن ها رواج زیادی داست و اکنون نیز زبان دوم بسیاری از مردم محسوب میشود. بخش هایی از مردم مغولستان و چین نیز با این زبان آشنایی دارند و از مدت ها قبل به آن تکلم میکنند.
 نزدیک ترین زبان به زبان روسی، زبان کشور اکراین است. در عین حال از بین کشورهای اروپایی گرجستان و رومانی و حتی نروژ هم تا حدودی به این زبان آشنا هستند. کشورهایی که هنوز هم زبان روسی را به رسمیت میشناسند عبارتند از بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان.
از نظر گستردگی جغرافیایی، میتوان گفت زبان روسی یکی از معدود زبان هایی است که در هر دوقاره پهناور آسیا و قاره پرجمعیت اروپا رواج دارد. جالب است بدانید روسی دومین زبان رایج در اینترنت پس از زبان انگلیسی است. بسیاری از مهاجران روسی در سراسر جهان به زبان روسی صحبت می کنند. به همین دلیل در شهرهای بزرگ ایران نیز شما به افرادی برخواهید خورد که با زبان روسی آشنا هستند.

یادگیری زبان روسی چه مزایایی برای شما دارد؟

شما میتوانید برای تحصیل به جای اروپا، از دانشگاه های کشور روسیه که هزینه به صرفه تری دارند استفاده کنید. این دانشگاه ها در رشته های پزشکی و پیراپزشکی بین دانشجویان ایرانی محبوب هستند. 
علاوه بر این، روابط تجاری و گردشگری بین ایران و روسیه باعث میشود در صورتی که به این زبان آشنایی داشته باشید، بتوانید به عنوان مترجم موقعیت های شغلی مناسبی پیدا کنید، و یا اگر تاجر هستید، فرصت های بیشتری برای ارتباط گرفتن با کشورهای منطقه داشته باشید.
علاوه بر کشور روسیه، کشورهایی که در بالا ذکر شد نیز یک امتیاز محسوب میشود به خصوص کشورهایی همچون قرقیزستان. در کشور قرقیزستان هر دو زبان روسی و قزاقی به کودکان آموزش داده میشود.
در قانون اساسی بیان شده که زبان دولتی ترکمنستان زبان ترکمنی است و حق استفاده کلیه شهروندان از زبان مادری تحت ضمانت قانونی قرار گرفته است.

.اگر دوست دارید با فرصت های شغلی و اجتماعی که با یادگیری زبان روسی به دست می آورید بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد میکنیم یک جلسه آزمایشی را با یکی از اساتید این زبان در سامانه تیکا بگذرانید.
 

 

آموزش زبان آنلاین تیکا
تجربه زبان آموز موفق از 47 جلسه زبان روسی: غزال جلالی 

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات