اساتید پیشنهادی:

شرایط زبان برای مهاجرت به استرالیا

خاطره محمدی
خاطره محمدی
دوشنبه, 12 تیر 2022

دسته بندی : Students-immigration

زمان مطالعه : 0 دقیقه

تعداد بازدید : 1261

زبان برای مهاجرت به استرالیا

استرالیا یکی از کشورهای مهاجرپذیر است و سالانه افراد زیادی از ایران و دیگر کشورهای جهان برای کار و تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند. شرایط زندگی مناسب، ثبات اقتصادی و سیاسی و شرایط مناسب برای کار و زندگی همه از عواملی که باعث می‌شود سالانه افراد زیادی برای اخذ ویزای این کشور اقدام کنند.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اخذ ویزای کاری و تحصیلی استرالیا داشتن مدرک و نمره مناسب زبان است. میزان دانش افراد در زبان انگلیسی با مدرک‌های بین‌المللی و معتبر مانند تافل، آیلتس و PTE و CAE یا آزمون زبان کمبریج سنجیده می‌شود. رایج‌ترین آزمون مورد تائید اداره مهاجرت استرالیا آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس است. آزمون زبان OTE نیز برای رشته‌های پزشکی و رشته‌های مرتبط موردقبول است.

 برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهارت زبان جهت مهاجرت بهتر است به  بهترین آموزشگاه زبان برای مهاجرت  مراجعه کنید. اداره مهاجرت استرالیا دانش زبان برای اخذ انواع ویزا را به ۵ دسته تقسیم کرده است. به‌عبارت‌دیگر متقاضی هر یک از انواع ویزای استرالیا باید دانش مخصوص به خود را در زبان انگلیسی داشته باشد.

در حال حاضر تعداد متقاضیان مهاجرت به استرالیا برای کار افزایش یافته است. دولت استرالیا نیز برای انتخاب از بین متقاضیان کار در استرالیا قوانین صدور ویزا را سخت‌تر کرده است؛ بنابراین افرادی که تسلط بیشتری به زبان انگلیسی داشته باشند شانس بیشتری برای اخذ ویزای کار استرالیا دارند. برای کسب امتیاز بیشتر و اخذ ویزای کار و انواع دیگر ویزای سرمایه‌گذاری و تحصیلی استرالیا بهتر است تسلط خود را به این زبان افزایش دهید.

سطح کاربردی (Functional English) برای مهاجرت به استرالیا


سطح کاربردی حداقل شرط داشتن زبان برای مهاجرت به استرالیا است. این سطح از زبان برای انواع ویزا و ساب کلاس‌های ۴۶۲ (ویزای کار و تحصیلات) و انواع ویزای سرمایه‌گذاری است. افرادی که سطح زبان پایین‌تری از این سطح داشته باشند باید هزینه‌ای را به دولت استرالیا برای شرکت در کلاس‌های زبان پرداخت کنند.

این سطح از زبان برای ویزای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری (۸۸۸)، خلاقیت تجاری و سرمایه‌گذاری و ویزای نخبگان (۱۸۸)، ویزای مدیران باسابقه و کارآفرینان پر ریسک (۱۳۲)، ویزای موقت نیروی کار ماهر برای کار در حاشیه شهری (۴۸۹)، ویزای موقت اعضای خانواده نیروی کار (۴۹۱) و ویزای مشاغل دارای کمبود (۴۸۲) در نظر گرفته می‌شود.

افرادی که در هر یک از آزمون‌های مورد تائید اداره مهاجرت استرالیا نمره‌های زیر را کسب کرده باشند می‌توانند مدرک این سطح از زبان را دریافت کنند.

نمره

نام آزمون

نمره میانگین ۴٫۵ از ۴ قسمت آزمون

IELTS (آیلتس)

نمره کل ۳۲ از ۴ قسمت آزمون

تافل

نمره کلی ۳۰ از ۴ قسمت آزمون

PTE academic

نمره کلی ۱۴۷ از ۴ قسمت آزمون

CAE یا آزمون زبان کمبریج

 نکته مهم در این زمینه این است که مدت اعتبار این آزمون یک سال است. متقاضی برای اخذ ویزای استرالیا باید مدرک معتبر زبان داشته و یا یکی از شرایط زیر را برای اثبات توانایی زبان خود داشته باشد:

  • فردی که گذرنامه یا شهروندی کشورهای بریتانیا، آمریکا، کانادا، نیوزلند و جمهوری ایرلند را داشته باشد.
  • تحصیل حداقل ۵ سال در دبیرستانی که کلیه دروس انگلیسی باشد.
  • یک سال تحصیلی تمام‌وقت و یا معادل آن یک دوره نیمه‌وقت در یک موسسه زبان در استرالیا آموزش دیده باشد.

جهت مطالعه مقالات مرتبط: مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان

سطح زبان Vocational English برای مهاجرت به استرالیا

 سطح زبان Vocational English معادل آیلتس ۵ است و برای ویزای کار ساب کلاس ۱۸۹-۱۹۰- ۴۹۱ است. با این سطح از زبان برای ویزای سرمایه‌گذاری ۵ امتیاز اخذ می‌کنید. این آزمون از زبان ۳ سال برای اداره مهاجرت استرالیا اعتبار دارد. سطح عملی از زبان انگلیسی برای اخذ ویزای تحصیلی (۵۰۰)، ویزای نیروی کار فارغ‌التحصیل به رسمیت شناخته‌شده (۴۷۶) ویزای شرکت در مراسم دولتی استرالیا (۴۰۸) مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 در جدول زیر حداقل نمره برای هریک از آزمون‌های معتبر زبان برای به دست آوردن مدرک این سطح، آورده شده است.

نمره

آزمون

نمره میانگین ۵ برای هر یک از ۴ قسمت آزمون

آیلتس IELTS

نمره ۴ برای گوش دادن، ۴ برای خواندن و ۱۴ برای نوشتن و ۱۴ برای صحبت کردن

تافل

اخذ نمره کلی ۳۶ برای هر یک از ۴ قسمت آزمون

PTE Academic

نمره کلی ۱۵۴ برای هر یک از ۴ قسمت آزمون

CAE


سطح زبان Competent English برای مهاجرت به استرالیا اگر فردی شهروندی یا گذرنامه یکی از کشورهای آمریکا، کانادا، نیوزلند یا ایرلند را داشته باشد نیازی به ارائه این مدرک زبان ندارد.

سطح زبان Competent English برای اخذ ویزای کار استرالیا موردنیاز است. این سطح از زبان نسبت به سطوح دیگر جدی‌تر بوده و کار کمی سخت می‌شود. متقاضیان اخذ ویزای کار استرالیا برای به دست آوردن امتیاز مناسب و اخذ ویزای این کشور باید مدرک این سطح از زبان را داشته باشند.

اداره کار استرالیا برای این مدرک زبان ۳ سال اعتبار در نظر گرفته است اما برخی از ادارات دیگر مدت اعتبار این آزمون را دو سال می‌دانند.

سطح زبان انگلیسی مسلط یا Competent برای ویزای موقت کارآفرینی (۱۸۸)، ویزای نیروی ماهر و برگزیده کارفرما (۱۸۶)، ویزای نیروی ماهر کار در مناطق حاشیه‌ای (۱۸۷)، ویزای موقت نیروی ماهر برای کار در حاشیه شهرها (۴۹۴)، ویزای مستقل کاری (۱۸۹)، ویزای نیروی کار ماهر برگزیده (۱۹۰)، ویزای نیروی کار استانی (۴۹۱) و ویزای اشتغال بعد از فارغ‌التحصیلی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

آزمون سطح Competent برای هر یک از آزمون‌های معتبر نیز نمره‌ی مشخصی در نظر گرفته است که در ادامه در جدول آمده است.

نمره

آزمون

 نمره میانگین ۶ برای هر یک از قسمت‌های آزمون

آیلتس IELTS

 نمره ۱۲ برای گوش دادن، ۱۳ برای خواندن، ۲۱ برای نوشتن و ۱۸ برای صحبت کردن

تافل

نمره کلی ۳۶ برای هر یک از قسمت‌های آزمون

PTE Academic

نمره کلی ۱۶۹ برای هر ۴ قسمت آزمون

CAE

حداقل B برای هر یک از ۴ قسمت آزمون

OET


سطح زبان Proficient English برای مهاجرت به استرالیا


یکی از بالاترین سطح زبان برای مهاجرت به استرالیا Proficient و سطح بعدی است. افرادی که بتوانند نمره این سطح را به دست بیاورند می‌توانند ۱۰ امتیاز اخذ کنند و برای گرفتن ویزای کار استرالیا شانس بیشتری دارند. این سطح از آزمون زبان استرالیا به آیلتس ۷ یا PTE ۶۵ شناخته می‌شود و اغلب کارجویان علاقه دارند این سطح از زبان را داشته باشند.

اعتبار نمره این آزمون برای اداره مهاجرت استرالیا به مدت ۳ سال است اما برخی از ادارات استرالیا ۲ سال برای آن اعتبار قائل می‌شوند. حداقل نمره لازم برای اخذ این سطح از زبان برای مهاجرت به استرالیا در جدول زبر آمده است.

نمره

آزمون

نمره میانگین ۷ برای هر یک از قسمت‌های آزمون

آیلتس

حداقل نمره ۲۴ برای گوش دادن، ۲۴ برای خواندن، ۲۷ برای نوشتن و ۲۳ برای صحبت کردن

تافل

حداقل نمره کلی ۶۵ برای ۴ قسمت آزمون

PTE Academic

حداقل امتیاز B برای هر یک از قسمت‌های تست

OET

 حداقل نمره کل ۱۸۵ برای هر ۴ قسمت آزمون

CAE

 

سطح زبان Superior English برای مهاجرت به استرالیا

بالاترین سطح زبان برای مهاجرت به استرالیا Superior است که در بین متقاضیان به آیلتس ۸ یا PTE ۶۵ معروف است. این آزمون سخت‌ترین سطح زبان را داشته و اخذ نمره کامل از این آزمون ۲۰ امتیاز برای متقاضی دارد. اخذ این امتیاز بالا پرونده ویزای فرد را متحول کرده و باعث اخذ ساب کلاس ۱۸۹ یا ۱۹۰ می‌شود. مدت اعتبار این آزمون برای اداره مهاجرت استرالیا ۳ سال است اما برخی از سازمان‌های ارزیاب اعتبار ۲ سال را برای این آزمون در نظر می‌گیرند.

این آزمون دارای نمرات مختلفی در آزمون‌های معتبر بین‌المللی است که در جدول زیر آمده است.

نمره

آزمون

میانگین نمره ۸ برای هر یک از قسمت‌های آزمون

آیلتس

نمره حداقل ۲۸ برای گوش دادن، ۲۹ برای خواندن، ۳۰ برای نوشتن و ۲۶ برای صحبت کردن

تافل

نمره کلی ۷۹ برای هر یک از قسمت‌های آزمون

PTE Academic

حداقل A برای هر یک از قسمت‌های تست

OET

نمره کلی ۲۰۰ برای هر یک از ۴ قسمت آزمون

CAE


برای به دست آوردن شرایط زبان برای مهاجرت به استرالیا کدام آزمون آسان‌تر است؟جهت مطالعه بیشتر: 50 سوال آزمون تعیین سطح انگلیسی

سؤالی که بسیاری از متقاضیان اخذ ویزای استرالیا دارند این است که کدام یک از آزمون‌های زبان آسان‌تر است. به‌عبارت‌دیگر از کدام آزمون زبان می‌توان آسان‌تر نمره گرفت. البته معیار مشخصی برای اخذ نمره در هر یک از آزمون‌های زبان وجود ندارد بنابراین نمی‌توان گفت کدام آزمون آسان‌تر و کدام‌یک سخت‌تر است؛ اما تجربه نشان داده است کسب نمره از آزمون آیلتس سخت‌تر است زیرا بخش نوشتن و صحبت کردن این آزمون توسط انسان نمره داده می‌شود.

با توجه به تأثیر نظر و سلیقه فرد ممکن است کسب نمره از این دو بخش کمی سخت باشد. این در حالی است که در آزمون PTE تمام بخش‌های آزمون توسط کامپیوتر بررسی می‌شود و نمره نهایی توسط کامپیوتر داده می‌شود.

بنابراین اکثر متقاضیان مهاجرت به استرالیا آزمون PTE را برای کسب نمره و امتیاز انتخاب می‌کنند زیرا کسب نمره از این آزمون راحت‌تر بوده است.

 تمامی متقاضیان مهاجرت به استرالیا باید در آزمون زبان شرکت کرده و نمره خوبی از این آزمون کسب کنند. آیلتس ۶ یا PTE ۵۰ حداقل شرط اقدام برای ویزای استرالیا است و امتیازی برای متقاضی ندارد. به دلیل افزایش متقاضی برای مهاجرت به استرالیا برای کار و برای عقب نماندن از رقبا باید سطح زبان را افزایش داد. برای این منظور متقاضیان باید آیلتس ۷ و PTE ۶۵ را اخذ کنند و به این وسیله ۱۰ امتیاز برای اخذ ویزای استرالیا به دست بیاورند.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

شرایط زبان برای مهاجرت به استرالیا

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پریسا

مدرس آزمون pte هم دارید؟

18 تیر 2022

user-image

مریم صدیقی

چنل پادکست ندارین؟

18 تیر 2022

user-image

پارسا مهری

تشکر بابت این سری مطالب

13 تیر 2022

user-image

عارفه سالاریه

عالی و فوق العاده، چقد خوبه که راجع به شرایط زبان برای مهاجرت به کشورها مینویسید. برای کشورهای حوزه خلیج فارس هم میشه بگید؟

13 تیر 2022