اساتید پیشنهادی:

4 مزیت یادگیری زبان انگلیسی در بزرگسالی!

علیرضا اختیارزاده
علیرضا اختیارزاده
دوشنبه, 25 آبان 2019

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تعداد بازدید : 5353

4 مزیت یادگیری زبان انگلیسی در بزرگسالی!

بیشتر ما با این تصور که : "یادگیری زبان انگلیسی و به خصوص مکالمه فقط در سن پایین ممکن است و دیگه از من گذشته"، خودمان را از خواندن زبان ناامید میکنیم، ولی حقیقت این است که پروسه یادگیری زبان در کودکی و بزرگسالی کاملا با هم متفاوت هستند و هر کدام مزایا و چالش های خودش را دارد. شاید باورتان نشود، اما یاد گرفتن انگلیسی در بزرگسالی الزاما بیشتر از یادگیری در سن کم طول نمی کشد و دست یابی به یک لهجه خوب و نمره بالا در آیلتس هم هدف غیر قابل دسترسی نیست. با ما در این مقاله همراه باشید تا 4 مزیت یادگیری زبان انگلیسی در بزرگسالی را به شما بگوییم.


1. بالاتر بودن بازده یادگیری زبان انگلیسی در بزرگسالی

همه ما شنیده ایم که تدریس مکالمه به کودکان خیلی نتیجه بخش تر است، اما چه کودک باشید چه بزرگسال، یادگیری انگلیسی با لهجه عالی بر اثر قرارگرفتن در محیط زبان انگلیسی رخ میدهد، به عبارت دیگر، شما در صورتی زبان انگلیسی را در کودکی به خوبی یاد میگیرید که سال ها به یک مدرسه انگلیسی زبان بروید، یا حداقل چهار روز در هفته در کلاس زبانی حضور پیدا کنید که توسط یک معلم بومی انگلیسی زبان مسلط به تکنیک های آموزش زبان به کودکان تدریس شود، خلاصه اینکه کودک باید سال ها در محیط قرار بگیرد تا یادگیری اتفاق بیفتد، و چنین محیطی در ایران در دسترس همه نیست، و کلاس های آموزشگاه های معمولی هم برای کودکان بازدهی ندارند. به علاوه نمیتوانیم از یک کودک توقع داشته باشیم برنامه ریزی دقیقی برای مطالعه شخصی خارج از کلاس داشته باشد، نقاظ ضعفش را تشخیص بدهد یا به تنهایی با ویدیو انگلیسی تمرین کند، در نتیجه یادگیری در خارج از کلاس ادامه پیدا نمیکند و همه این موارد باعث میشود کودک دیرتر زبان انگلیسی را بیاموزد.

اما خبر خوب این است که زبان آموز بزرگسال با کمک اینترنت و رسانه های جدید، در هر لحظه میتواند انتخاب کند در چه محیطی قرار بگیرد. زبان برای بزرگسالان یک سرگرمی و چالش جذاب خواهد بود. اینجاست که میبینیم منابع اینترنتی و سریال هایی که چندان به درد کودکان نمیخورند، برای بزرگسالان کمک بزرگی محسوب میشوند. از هر کسی که زبان را ده سال پیش یا قبل از آن آموخته باشد بپرسید، به شما خواهد گفت که امکانات یادگیری آنلاین، یاد گرفتن زبان انگلیسی را خیلی آسان تر کرده است. وجود معلمی که بتواند زبان آموز بزرگسال را راهنمایی کند کاستی های مطالعه به تنهایی را جبران میکند، نیازی که در اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی تیکا پیشبینی شده است.

"مقاله پیشنهادی: یادگیری زبان انگلیسی در کوتاه ترین زمان "

2. قدرت فهم مطالب پیچیده و تمرین متد محور در بزرگسالی بیشتر است

همانطور که گفتیم آموختن یک ساختار پیچیده به کودکان کاری است که مهارت، زحمت و زمان زیادی میگیرد، چون کودکان فقط از راه قرار گرفتن در معرض زبان است که به تدریج آن را یاد میگیرند، اما در بزرگسالی، مهارت های یادگیری که در طول عمرتان کسب کردید به کمک شما می آیند و خیلی سریعتر متوجه مطلب میشوید!

زبان آموز بزرگسال با کمک معلم میتواند خیلی سریعتر به اشتباه های خودش پی ببرد و روی آن ها تمرکز کند، به همین دلیل است که افرادی که زبان انگلیسی را در بزرگسالی یاد گرفته اند و تمرین کافی داشته اند در مقایسه با افرادی که در کودکی آن شرا آموخته اند، در ترجمه انگلیسی دقیق تر هستند و خیلی بهتر میتوانند توضیح بدهند چرا یک ساختار اشتباه است!

یادگیری زبان انگلیسی در بزرگسالی



3. بزرگسالان بهتر متوجه ظرافت های فرهنگ انگلیسی میشوند

زبان آموزان بزرگسال فرصت مقایسه کردن فرهنگ خود و فرهنگ مردم انگلیسی زبان را دارند و میتوانند ساختارها و اصطلاحاتی که به فرهنگ خاص آمریکا، انگلیس و ... مربوط میشوند را خیلی بهتر درک کنند. این اصطلاحات بخش مهمی از زبان انگلیسی را به خود اختصاص میدهند. به علاوه، بزرگسالان میتوانند با پیدا کردن دوستان مجازی از کشورهای انگلیسی زبان، علاوه بر تمرین مکالمه با لهجه بومی، برداشت مستقیم و دست اولی از فرهنگ انگلیسی پیدا کنند. یادگیری کامل یک زبان خارجی نیازمند تجربه سر و کار داشتن با انواع ایده ها در آن زبان است.

4. یادگیری زبان جدید شما را انعطاف پذیرتر میکند

یکی از مواردی که معمولا به عنوان چالش های یادگیری زبان در بزرگسالی از آن یاد میشود، این است که در بزرگسالی از اشتباه کردن میترسیم و خجالت میکشیم، چون فکر میکنیم باید همه چیز را بدانیم. باوری که به هیچ وجه صحیح نیست، اشتباه کردن بهترین راه یادگیری است! معلمان تیکا آماده هستند به شما کمک کنند تا از اشتباهاتتان در راه یادگیری استفاده کنید و با بررسی ساختار های اشتباه، به ساختار اصلی و صحیح پی ببرید. با درک کردن این موضوع شما میتوانید به یاد گرفتن زبان انگلیسی به عنوان فرصتی برای اشتباه کردن، ریسک پذیری و رشد شخصیتی نگاه کنید. به علاوه، یادگیری زبان جدید در بزرگسالی یکی از راه های پیشگری از بیماری قرن، یعنی آلزایمر است. پس همین امروز اپلیکیشن تیکا را نصب کنید تا همه جا بتوانید زبان را تمرین کنید!

آموزش زبان انگلیسی سن و سال نمیشناسد!

یادگیری زبان انگلیسی در کشوری مانند ایران که زبان انگلیسی یک زبان رسمی نیست، همیشه چالش برانگیز بوده است، اما از آنجا که در چنین کشوری زبان آموز باید به انتخاب خود در معرض زبان انگلیسی قرار بگیرد، شرایط یادگیری زبان به طور هدفمند و در بزرگسالی مطلوب تر از شرایط موجود برای آموزش آن به کودکان هستند، پس این فرصت را از دست ندهید! مرکز یادگیری زبان رایگان تیکا در خدمت شماست تا هر اطلاعاتی که نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهد. همچنین اساتید زبان تیکا نیز در خدمت شما هستند.

 

 

استاد زبان آنلاین-تدریس خصوصی
4 مزیت یادگیری زبان انگلیسی در بزرگسالی!

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

علیرضا اختیارزاده

تولید محتوا

علیرضا اختیارزاده هستم، سوپروایزر اپلیکیشن و آکادمی تیکا. کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران و دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش زبان دانشگاه تهران. با زبان انگلیسی بزرگ شدم و از قبل از ورود به دانشگاه تدریس زبان رو شروع کردم. همیشه سعی من بر این بوده که بتونم خلاقانه ترین روش هارو برای یادگیری زبان ارائه کنم و کاری رو بکنم که کسی قبل از من نکرده. تو اوقات فراغتم گیتار میزنم و یوتیوب میبینم!

نظرات

user-image

حسین محسنیان

??

16 مهر 2022

user-image

پارسا مهری

همیشه فکر می‌کردم از ی سنی به بعد نمیشه ولی اشتباه میکردم

5 مهر 2022

user-image

الهام طالبی

چقدر انگیزه بخش و مفید بود ممنون

5 مهر 2022