اساتید پیشنهادی:

جذاب ترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی

پرستو غفاری
پرستو غفاری
Invalid date, Invalid date Invalid date Invalid date

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 12155

بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی

شاید مفهوم بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی برای ما غیرقابل تصور باشد. وقتی به مطالعه کردن انگلیسی فکر می کنید، چه تصوری دارید؟ احتمالاً خودتان را می بینید که پشت میز نشسته اید و سرتان روی کتاب طوری خم است که بینی تان آن را لمس می کند. یادگیری انگلیسی اما میتواند لذت بخش باشد. چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان. 

 دوستان خود را جمع کنید، تعدادی بازی فکری انتخاب کنید و خیلی سریع شروع به یادگیری کنید. این بازی ها را میتوانید از گوگل پلی یا اپ ساتور دانلود کنید یا به صورت کارتی خریداری کنید.

بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی

بعضی از بازی های فکری برای اهداف تحصیلی و آموزش بازی کنان ساخته شده اند. برخی دیگر نیز تنها برای سرگرمی هستند اما می توانند به منظور یادگیری نیز مورد استفاده قرار بگیرند. یادگیری از طریق بازی کردن با دیگران راه معرکه ای برای به خاطر سپردن آنچه می آموزید است. در حین یادگیری لذت می برید و می توانید از آنچه که به تازگی آموخته اید، به وسیله تمرین کلمات جدید با دوستانتان، استفاده کنید. اما از کدامیک از بازی های فکری می توانید شروع کنید؟ بازی های فکری زیادی وجود دارند که می توانند برای یادگیری زبان انگلیسی مورد استفاده قرار بگیرند. به خاطر داشته باشید که همه آنها مهارت های متفاوتی را به شما می آموزند. برخی برای یادگیری لغت زبان انگلیسی عالی هستند در حالیکه برخی دیگر برای تمرین لغاتی که آموخته اید به کار می روند. بازی هایی را انتخاب کنید که به نظر لذت بخش تر می رسند و برای سطح انگلیسی شما مناسب هستند.

اموزش زبان تیکا



 

7 بازی آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان

فهرست زیر شامل 7 بازی فکری می شود که می توانید از آنها شروع کنید. ما همچنین به بازی های مشابه دیگری اشاره کردیم که برای گوشی های موبایل و کامپیوتر شما مناسب هستند.
 

1- بازی فکری Scrabble

هیچ فهرست بازی های آموزشی انگلیسی بدون یک بازی Scrabble کامل نیست. برای بازی Scrabble باید بر روی تخته بازی حروف را به شکل یک کلمه بچینید. حروف به شما امتیاز می دهند. و برخی کارت های خاص روی تخته امتیاز اضافه دارد. هدف بازی شکست حریف از طریق نوشتن بهترین کلمات و قرار دادن آنها در بهترین جای تخته بازی است. احتمالاً تصور می کنید برای برنده شدن لازم است که کلمات زیادی را بدانید اما این بهترین بخش بازی است، در بازی های Scrabble استفاده از دیکشنری آزاد است.

فایده این بازی آموزش زبان برای کودکان چیست؟

بعد از چند بار بازی کردن، ابتدا مترجه می شوید که لغات انگلیسی به چه شکل هستند و بعد حروف نیز طور دیگری به چشمتان می آیند. شما ممکن است حروف L E E R را ببینید و از خودتان بپرسید که آیا Leer یک کلمه است؟ در دیکشنری جستجویش می کنید و یاد میگیرید که بله Leer یک کلمه انگلیسی و به معنی "خیره شدن به کسی به طرزی ناخوشایند" را میدهد.Scrabble معرکه است چرا که لازم نیست که گروه بزرگی متشکل از تعداد زیادی بازیکن پیدا کنید تا لذت ببرید در واقع یک بازی دو نفره است! همچنین Words with Friends را هم امتحان کنید. این یکی یک جور بازی scrabble آنلاین است. می توانید در برابر دوستانتان هر وقت و هر جا که خواستید بازی کنید.

آموزش زبان آنلاین تیکا


2- بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی بزرگسالان : Taboo


هر کارت در Taboo یک کلمه اصلی را نشان می دهد. زیر کلمه اصلی فهرستی از کلماتی وجود دارد که مشابه کلمه اصلی هستند یا مترادف هایش (کلماتی که معنی یکسانی دارند) یا کلماتی که ارتباطی با کلمه اصلی دارند. وظیفه شما این است که کلمه اصلی را بدون استفاده از کلمات زیر آن برای کسی توضیح دهید. برای مثال، اگر کلمه اصلی کارت شما "elbow" به معنی "آرنج" است، کلمات زیر آن می توانند اینها باشند: "joint-مفصل" ، "arm-بازو" ، "bend- خم شدن" ، "knee-زانو" و "macaroni" . در این مورد خاص نمی توانید بگویید "مثل زانوی دستت می مونه" یا "شکل ماکارونیه که خم می شه".
 

چطور می توانید Taboo را بدون استفاده از آن کلمات توضیح دهید؟

همانطور که میبیند، این بازی بسیار سخت تر از چیزی است که در ابتدا به نظر می رسد. شما را مجبور می کند که به شکل خلاقانه ای فکر کنید. بوسیله Taboo کشف خواهید کرد که بیشتر از آنچه فکر میکنید کلمه می دانید. همچنین، اگر با یک دیکشنری بازی کنید، این امکان را خواهید داشت که نه تنها یک کلمه جدید، بلکه هر کلمه ای که در زیر آن فهرست شده است را نیز بیاموزید. Taboo می تواند با هر تعداد بازیکن انجام شود. به شکل تیم یا بازی دو نفره ! به هر شکلی که بازی می کنید، لذت خواهید برد و همچنان چیز تازه ای می آموزید.

دانلود بازی آموزش زبان Taboo 

همچنین Just Say It را هم امتحان کنید. ورژن IOS (مناسب برای گوشی های آیفون) این بازی دارای کارت هایی است و توسط یک جامعه آنلاین شامل تعدادی از منابع پرطرفدار (مثل "Gangnam Style" ) می شود. برای بازی کردن به یک گروه بازیکن نیاز است. پس می توانید آن را برای دفعه بعدی که مهمانی داشتید نگه دارید.



 

اساتید زبان تیکا

3- بازی  Apples to Apples

برای بازی Apples to Apples هر بازیکن به جز یک "داور" یک کارت را به صورت برعکس، زمین می گذارد و این کارت همان کارتی است که به بهترین شکل کارت روی میز را توضیح می دهد. داور کارت ها را بر میگرداند و بهترین را انتخاب می کند. هر کسی که آن کارت را زمین گذاشته بود، یک امتیاز می گیرد و برای دور بعد یک نفر دیگر داور می شود. این یک باز لذت بخش است که گاهی خنده دار هم می شود. چرا که ترکیب کارت ها بعضی اوقات شکل مسخره ای دارد. یک کارت مثل "Loveable- دوست داشتنی" می تواند سر آخر به کلمه ای مثل "butterflies- پروانه ها" یا "My Bathroom – دستشویی خانه من" برسد. 

 

کلمات روی کارت یا اسم هستند یا صفت. بهتر از همه، حتی لزومی ندارد که این بازی را با دیکشنری انجام دهید. معنی ها بر روی کارت ها فهرست شده اند. کارت های صفت مثل "frightening-ترسناک" دارای مترادف هایی مثل "scary" هستند. اسم هایی مثل "Octogenarian" معانی دارند که گاهی خنده دار است مثل "فردی که بین 80 تا 90 ساله است. آنها 8 پا ندارند". برای بازی کردن به یک گروه بزرگ نیاز دارید. 4 نفر کافی است اما بیش از 5 نفر توصیه می شود. همچنین به خاطر داشته باشید که برخی اسم ها اسامی افراد معروف یا موارد فرهنگی محبوب را شامل می شوند بنابراین ممکن است برای شما آشنا نباشند. همچنین Wordner را هم امتحان کنید. این یکی بهترین جایگزین آنلاین Apples to Apples است. Wordner یک بازی کلمات مرتبط است که شما را وادار می کند که جملات خلاقانه انگلیسی بسازید و با دیگران بازی کنید. این بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی همراه با جمله سازی است.

آموزش زبان آنلاین تیکا



 

4- بازی یادگیری زبان انگلیسی Once upon a time کودکان و بزرگسالان

روزی روزگاری هیولا، پادشاه و یا شاید هم شاهزاده ای ای زندگی می کرد؟  شما تصمیم بگیرید. Once upon a time یک بازی کارت است که به شما و دوستانتان امکان قصه گویی می دهد. هر کس تعدادی کارت بر می دارد و از المان های داستان گویی در زبان انگلیسی استفاده می کند و یک کارت پایان قصه را در بر دارد.

یک راوی (آن کس که قصه را تعریف می کند) تعریف کردن قصه را شروع می کند و سعی می کند که از کارت هایی که در دست دارد استفاده کند و داستان را به سمت پایانی که در اختیار دارد پیش ببرد. بقیه بازی کنان می توانند با گذاشتن کارت هایشان در روند داستان دخالت کنند و قصه را با ایده های متفاوتی ادامه دهند. این یک بازی لذت بخش است به شکلی که برنده ای در آن وجود ندارد. هدف تعریف کردن یک قصه جالب و سرگرم کردن خود و دوستانتان است. می توانید از این بازی به همین شکل که هست استفاده کنید و یا اینکه کارت های خودتان را با استفاده از کلماتی که می خواهید یاد بگیرید، بسازید. سعی کنید با استفاده از هر تعداد لغت که می توانید داستان بسازید و لذت ببرید.

دانلود بازی آموزش زبان بزرگسالان

بازی های Atlas، سازندگان Once upon a time دستورالعمل های کامل و فهرست کارت ها را در وب سایت خود قرار داده اند. به شکلی که می توانید به تنها تمرین کنید و یا بازی اختصاصی خود را برای بازی کردن با دوستانتان بسازید. همچنین Writing Challenge را هم امتحان کنید. اپلیکیشن این بازی برای اندروید و IOS موجود است. اگر به ایده تمرین قصه گویی و نویسندگی خلاق علاقه دارید، این اپلیکیشن جای مناسبی برای شروع است.



 

اساتید زبان تیکا

5- بازی فکری Scattegories

این یک بازی است که باعث می شود به کلمات مترادف انگلیسی فکر کنید. تعدادی دسته بندی در اختیار شماست مثل "رنگ" یا "چیزهای سرد" و کاری که باید بکنید این است که به کلماتی فکر کنید که در این دسته ها جای می گیرند. قبل از هر دور بازی، یک بار تاس می اندازید تا یک حرف را انتخاب کنید. بعد زمان سنج شروع به کار می کند و هر کس برای خلاق تر بودن از طریق فکر کردن به کلماتی که با آن حرف شروع می شوند و در دسته مربوطه جای می گیرند با دیگران رقابت می کند. برای نوشتن کلماتی که دیگران ننوشته اند امتیاز بیشتری دریافت می کنید. بنابراین اگر حرف مورد نظر "I" است، و دسته مربوطه "چیزهای سرد"، به جای نوشتن  "Ice cream" بنویسید: igloo.

این بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی برای افرادی است که تازه انگلیسی را شروع کرده اند و قصد تمرین لغت را دارند. شما را وادار می کند تا به کلمات کم کاربرد و معانی شان فکر کنید. حتی بهتر خواهد بود اگر با یک فرد بومی بازی کنید تا کلمات جدید انگلیسی از آنها نیز یاد بگیرید. Scattegories را بدون نیاز به خرید چیزی به راحتی می توان بازی کرد. دسته بندی های خود را انتخاب کنید، زمان سنج را تنظیم کنید و شروع کنید! آماده بازی هستید؟ حتی می توانید برای به چالش کشیدن خودتان، آن را تنهایی بازی کنید.

بازی های جالب انگلیسی



 

6- بازی فکری Dabble

یک بازی کلمات دیگر! آیا می توانید همه حروف تان را به شکل کلمات بچینید؟ با استفاده از کارت هایی که دارید کلماتی را بسازید که شامل 2-6 حرف می شوند. Dabble شبیه Scrabble است اما به شما این آزادی را می دهد تا بدون نیاز مرتبط کردن آنها به هیچ چیز هر کلمه ای که دلتان خواست را بسازید. Dabble شما را وادار می کند که در مورد چگونگی استفاده از حروف برای ساختن بیشترین تعداد کلمه خوب فکر کنید. این بازی از anagram ها استفاده می کند که کلماتی هستند که با به هم ریختن و چیدن متفاوت حروفی یکسان ساخته می شوند. این بازی از نظر بسیاری از افراد بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی و املا است.

برای بیشترین میزان یادگیری از Dabble سعی کنید که با یک حل کننده آناگرام بازی کنید. تنها کافیست که حروف باقی مانده را قرار دهید و ببینید که چه کلماتی می توانید با آنها بسازید. هر کلمه ای که نمی دانید را جستجو کنید و کلمات تازه را یاد بگیرید. همچنین این گزینه را هم امتحان کنید: بازی های آناگرام زیادی برای موبایل وجود دارند. اگر به Dabble علاقه مندید، Anagram Twist که برای اندروید و آیفون در دسترس هست را هم امتحان کنید. این بازی از دسته بندی هایی استفاده می کند تا روند را کمی ساده تر کند.
 

آموزش زبان حرفه ای تیکا



 

7- بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی مشابه بیست سوالی Funglish

تعدادی کلمه جدید درست در سر انگشتان شما وجود دارد. در Funglish از دیگران می خواهید که کلمات را با استفاده از توضیح روی کارت ها حدس بزنند.هرکارتی که به دست می گیرید شامل 6 لغت می شود. شما سه دقیقه فرصت دارید تا از دیگران بخواهید که هر تعداد که می توانند از این لغات را حدس بزنند. شما دقیقاً آنچه لغات هستند، آنچه ممکن است باشند و آنچه دقیقاً نیستند را توضیح می دهید. برای مثال، اگر می خواهید که کلمه "cat گربه" را توضیح دهید، می توانید بگویید "قطعاً پشمالو است" ، "ممکن است چاق باشد." و "قطعاً فلس مانند نیست".

قبل از اینکه بازی را شروع کنید، ایده خوبی است که به همه لغات نگاهی بیندازید و آنها که نمی دانید را چک کنید. یک راه برای یادگیری زبان انگلیسی از این بازی حذف محدودیت زمانی و چک کردن لغات در دیکشنری هنگام بازی کردن است. استفاده مکرر از لغات به شما کمک می کند که آنها را به خاطر بیاورید. بنابراین بازی کردن Funglish  بیش از تنها چند لغت به شما می آموزد. همچنین امتحان کنید- اپلیکیشن های جستجوی لغت می توانند در هنگام بازی کلمات جدید را به شما بیاموزند. نکته کلیدی این است که همه لغاتی را که نمی دانید چک کنید. از طریق این بازی های فکری معرکه شما حتی متوجه این نکته نمی شوید که در حال یادگیری هستید! در نهایت بهترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی بازی ای است که با آن بیشتر حال کنید.

یادگیری باید لذت بخش باشد.در آموزش زبان رایگان می توانید در هر زمان و هر مکانی در کلاس آنلاین خود شرکت کنید. کافیست در صفحه اساتید زبان ، استاد موردنظر خود را انتخاب کنید و در روز و ساعتی که می خواهید در کلاس زبان آنلاین خود شرکت کنید. از آنجایی که کلاس های آنلاین به صورت خصوصی هستند تمرکز کلاس و استاد بر روی مهارت های مورد نیاز زبان آموز است و روش های کاربردی را نیز برای یادگیری لغات خواهید آموخت.

منبع:Preply

 

آموزش زبان آنلاین تیکا
جذاب ترین بازی برای یادگیری زبان انگلیسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات