اساتید پیشنهادی:

آموزش زبان انگلیسی با روش نصرت

حسین محسنیان
حسین محسنیان
یک‌شنبه, 6 تیر 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 9 دقیقه

تعداد بازدید : 32143

آموزش زبان انگلیسی با روش نصرت| تیکا - پلتفرم جستجوی استاد زبان و تدریس خصوصی

آموزش سریع مکالمه انگلیسی در 90 روز نصرت یکی از محبوبترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی در ایران است که در موسسه بین المللی تندخوانی و زبان نصرت تهیه و توسط نشر نصرت منتشر شده است. نصرت از روش جعبه یادگیری بهیاد و روش پیمزلر که یکی از معتبرترین و شناخته‌ شده‌ترین متدهای آموزش زبان در سطح جهان برگرفته شده است.
این روش آموزش زبان به صورت شنیداری بوده و بر مهارت‌های شنیداری (Listening) و گفتاری (Speaking)تأکید دارد. پیمزلر معتقد بود که آموزش زبان در ابتدای کار باید بدون نوشتن و یا استفاده از کتاب و به صورت یادگیری طبیعی باشد وگرنه مهارت چندانی برای فرد حاصل نخواهد شد با این حال موسسه و نشر نصرت برای یادگیری بهتر کتاب متن کامل دروس و یا کتابچه لغات کلیدی را ضمیمه آن نموده است. آموزش سریع مکالمه انگلیسی در 90 روز نصرت بر مبنای شنیدن و تکرار کردن است. شنونده هنگام آموزش، واژه های انگلیسی  و اصطلاحاتی که از گوینده بومی می‌شنود را تکرار کرده و به خاطر می‌سپارد. هنگامی که واژگان جدید درس داده می‌شوند بی‌درنگ از شنونده خواسته می‌شود که واژگان قبلی را تکرار کند. در نتیجه همین تکرار در فواصل زمانی مختلف باعث می‌شود که لغات در حافظه ثبت شوند.
از آنجایی که آموزش سریع مکالمه انگلیسی در 90 روز نصرت بر اساس اصول تکرار و مرور مشخصی کار می‌کند، در استفاده از آن نیز باید از اصول مشخصی تبعیت کرد. برخی اصول به‌کارگیری در یادگیری زبان نصرت به قرار زیر است:
•    بین دروس نباید وقفه بیندازید؛ در غیر اینصورت حلقه تکرار و یادگیری پاره خواهد شد.
•    هر روز بیشتر از یک درس را انجام ندهید حتی اگر احساس می‌کنید درس‌های اول بسیار ساده است.
•    همیشه به همراه گوینده باید با صدای بلند و رسا تکرار کنید.
•    هرگز تا یک درس را کامل و روان نشده‌اید نباید به درس بعد بروید.

 

آموزش زبان انگلیسی بر اساس تکرار فاصله دار


توضیح موسسه بین المللی تندخوانی و زبان نصرت در مورد روش آموزش مکالمه انگلیسی در ۹۰ روز
اگر به اصطلاح از صفر صفر شروع کرده اید، شما در عرض چند دقیقه، نه تنها خوب درس ها را می فهمید بلکه می توانید در موقعیت های مشابه نیز خیلی راحت و روان درس ها را اجرا کنید.اگر هم انگلیسی بلد هستید ولی در مکالمه اشکال دارید، خواهید توانست با تلفظ عالی در یک موقعیت مشابه، درس ها را خیلی راحت، سلیس و روان در عمل اجرا کنید.اگر مکالمات انگلیسی را متوجه می شوید و همچنین می توانید صحبت کنید، اما در تلفظ اشکال دارید، با این درس ها خواهید توانست با تلفظ صحیح و عالی حرف بزنید.
منتهی اگر انگلیسی خوب بلدید و از نظر مکالمه با تلفظ صحیح بطور روان و سلیس هم مشکلی ندارید، این برنامه مناسب شما نیست. لطفاً آن را به یک نفر دیگر که جزو گروه های قبلی است، کادو بدهید تا از آن بتواند استفاده کند. البته زود قضاوت نفرمایید. حداقل هفت تا هشت درس را مثل دستورالعمل انجام دهید، سپس تصمیم بگیرید. وقت تان را زیاد نمی گیرد؛ هر درس حدود ۳۰ دقیقه است. ۱۰ تا درس هم که انجام بدهید حدود ۵ ساعت می شود.
تعداد زیادی از افرادی که سال ها به کلاس های متعدد زبان انگلیسی رفته بودند حتی تا سطوح عالی و لیسانس های زبان انگلیسی که از هر نظر مثلاً گرامر، لغت، خواندن و نوشتن در سطح خیلی بالایی بودند و به اصطلاح خودشان دیکشنری متحرک بودند و از نظر گرامری فول بودند و خیلی ها هم که سال ها در آمریکا یا انگلیس بودند، این دوره را گذرانده اند و همه از درس یک شروع کرده اند و آخر دوره، اکثریت قریب به اتفاق همه شان رضایت داشتند و به گفته ی خودشان طلسم مکالمه را شکستند.

آموزش زبان انگلیسی به شیوه نصرت همراه با آموزش لغات


دستورالعمل استفاده از آموزش سریع مکالمه انگلیسی در ۹۰ روز نصرت
هر روز، فقط یک درس را گوش دهید.قبل از تمام شدن و کاملاً یاد گرفتن یک درس و توانایی انجام آن در شرایط مشابه، به درس یا درس های بعدی نروید؛ حتی برای ارضای حس کنجکاوی به هر منظوری. توجه داشته باشید فهمیدن یک مطلب یا یک درس، دلیل توانایی در گفتن یا به کار بردن آن در عمل نیست.

دقیق به تلفظ ها گوش بدهید و حتماً با صدای بلند مانند گوینده (به اصطلاح مثل طوطی) تقلید کنید. خجالت هم نکشید. درست حرف زدن خجالت ندارد.

غیر از زمانی که گفته می شود گوش کنید، گوینده هرچه گفت باید بعدش بلافاصله با صدای بلند تکرار کنید و وقتی یک چیزی از شما سوال یا خواسته می شود به انگلیسی پاسخ دهید. باید قبل از گفتن گوینده، با صدای بلند پاسخ بدهید و بعد از گفتن گوینده نیز باز هم پاسخ را تکرار کنید و بگویید

وقت برای پاسخ دادن شما در فایل صوتی هست، اما اگر لازم است فایل را Pause یا Stop کنید. پاسخ را که گفتید سپس آن را Play نمایید. اما هیچ وقت تا یک درس تمام نشده، فایل را به عقب برنگردانید.هر درس فقط برای یک روز است. درس را هر چند بار که لازم است در یک روز گوش کنید تا به تسلط کامل برسید.

آموزش ها ابتدا با کمک زبان فارسی و کلمات ساده شروع می شود و با پیشرفت درس ها، کلمات فارسی کمتر شده و در نهایت حذف می شوند و آموزش ادامه می یابد. این روش متکی بر شنیدن و تکرارهای مداوم در فواصل زمانی مختلف می باشد.

آموزش سریع مکالمه زبان انگلیسی در 90 روز نصرت برای آزمون‌های بین المللی مانند آیلتس مناسب نیست. شما برای شرکت در آزمون های بین المللی مانند آیلتس (IELTS)، تافل (TOEFL) و نیاز به برنامه ریزی مدون (حداقل یکساله) و منابع جامع دارید. این آموزش و آموزش های مشابه صرفاً برای افرادی مناسب هستند که قصد آشنایی ابتدایی و غیر آکادمیک با زبان انگلیسی را دارند، نه برای افرادی که قصد ادامه تحصیل، تجارت، مهاجرت برای کار و در کشوری انگلیسی زبان را دارند. برای این منظور پیشنهاد ما مطالعه منابع معتبر می باشد که به تقویت ۴ مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن شما کمک می کنند.

 

آموزش لغات زبان خارجی با اساتید مجرب آموزشی کشور

 

روش آموزشی موسسه بین المللی نصرت برای آموزش زبان انگلیسی

آموزش سریع مکالمه زبان نصرت یک ابزار یادگیری زبان نیست بلکه یک روش آموزشی و متد یادگیری خاص است؛ معمولا شما برای یادگیری زبان انگلیسی نیاز به یک مجموعه ابزار مانند دیکشنری، فلش‌کارت و یکسری محتوای آموزشی مثل کتاب، فایل صوتی و ویدئو و یک متد آموزشی دارید. آموزش سریع مکالمه انگلیسی در 90 روز نصرت جزو گروه سوم و یک متد آموزشی است که اساس و پایه‌ی آن یک متد علمی معروف با عنوان «سیستم تکرار با فواصل مشخص» یا SRS است.

تکنینک «تکرار با فواصل مشخص» به این صورت است که فواصل زمانی مشخص و بر اساس یک متد علمی که بر اساس آستانه فراموشی مغز انسان کار می‌کند آن‌ها را تکرار می‌کنید؛ بنابراین هر زمان که هنگام یادگیری زبان به کلمه و اصطلاحی برخوردید که از قبل دیده‌اید به این معنا است که وقت مرور آن فرا رسیده است. درنهایت فاصله این تکرار‌ها این‌قدر بلند می شود که شاید برای مرور بعدی یک ماه زمان ببرد. توجه داشته باشید که یکی از ستون‌های یادگیری زبان انگلیسی تکرار منظم است؛ البته نه هر تکراری بلکه «تکرار با فواصل مشخص»؛ و البته این برای تمامی مفاهیم و موضوعات یکی نیست. گاهی اوقات برخی مفاهیم خیلی سریع یاد گرفته می‌شوند اما برخی مفاهیم و ساختارهای زبانی پیچیده‌تر بوده و نیاز به‌ مرور و تکرار بیشتر دارند.

روش آموزش سریع مکالمه زبان انگلیسی نصرت تعاملی است و بارها با فواصل تعیین شده از شما می‌خواهد که جملات را تکرار کنید و به سوالات پاسخ دهید؛ درست مانند این است که شما در مقابل یک بومی زبان در حال گفتگو  هستید. این موضوع در باب گوش دادن صرف به رادیو و پادکست انگلیسی صدق نمی‌کند.بنابراین در یادگیری سریع مکالمه زبان نصرت، شما دائما و به‌صورت پویا در حال توجه و گوش دادن هستید و در فواصل مشخص باید پاسخگو نیز باشید.

آموزش زبان انگلیسی با نصرت


آیا آموزش زبان نصرت برای یادگیری زبان کافی ست ؟

خخب باید گفت که در آموزش زبان نصرت بسیاری از کلمات، جملات و مکالمه های موجود از آنهایی هستند که در زبان انگلیسی بسیار رایج بوده و با پختگی انتخاب شده اند. بنابراین در شرایط مختلف تحصیل، کار و مهاجرت حتی سفرهای توریستی به شما کمک زیادی می کند و شرایط و موضوعات متنوعی در آموزش سریع مکالمه زبان نصرت وجود دارد که به شما امکان مکالمه در طیف گسترده ای از موضوعات مانند خرید، صحبت در باره آب و هوا،  بانک، اداره پست، تلفن، اینترنت، خدمات درمانی، داروخانه، وضعیت های اضطراری و… را می‌دهد.

 

 

نمونه ای از متن های ترجمه شده از آموزش زبان نصرت:

 

 I want to speak

من می خواهم صحبت کنم
Today
امروز
?Do you want to go now
آیا می خواهی الان بروی؟ 
Not today
امروز نه 
?Can I sit here
آیا می توانم اینجا بنشینم؟ 
.I want to buy some coffee
من می خواهم کمی قهوه بخرم.
?What? What do you want to do
چی ؟ چکار می خواهی بکنی؟
What do you want from me
        از من چه می خواهی؟
I want to buy something
می خواهم (یک) چیزی بخرم
?What do you do
چکار می کنید؟ 
 ?Where are you now
الان کجایی؟ 
?Where’s Mina
مینا کجاست؟ 
?When are you going
کی داری می روی؟
Are you going to Canada
آیا دارید می روید (به) کانادا؟
.Yes, we’re going to Canada
بله، داریم می رویم (به) کانادا.
?When are you going
کی دارید می روید؟  
.We don’t know
نمی دانیم.
?Where can we buy coffee
ما کجا می توانیم قهوه بخریم؟ 
From the store
(از مغازه (مشخص
At the store
(در مغازه (مشخص
You can buy coffee from the store
         تو می توانی قهوه را از فروشگاه بخری
We can buy tea at the store
ما می توانیم چای را در فروشگاه بخریم.
.We can go there
می توانیم به آنجا برویم. 
What do you want to buy
چه می خواهی بخری؟
?What do you want to do
چه کار می خواهی بکنی؟ 
?Are you going today
آیا امروز داری می روی؟ 
No, not today
نه ، امروز نه  

 

                                         

اساتید زبان تیکا

 حال به این گفتگو انگلیسی گوش دهید:  

?M- Mina, what do you want to do now

.W- I want to go to the store

?Do you want something

.M- Yes, please. I want some tea

?Can you buy soem coffee too

.W- Yes, I can

?Do you know where Ali is

?M- What

?W- Where's Ali

.M- Oh, I think Ali's at the mall now

!W- Okay, I'm going now. Goodbye

!M- Goodby

 
 

 

با این حال آموزش سریع مکالمه انگلیسی در 90 روز نصرت بسته ای خوب و ایرانی پسند می باشد. آموزش سریع مکالمه زبان نصرت می تواند در راه یادگیری زبان کمک کننده خوبی باشد و شما می بایست این روش را در کنار یک برنامه صحیح و کامل آموزشی داشته باشید که در این صورت می توانید بهره خوبی از آموزش خود ببرید.
آموزش سریع مکالمه زبان نصرت در کنار مزیت‌های فراوانش بیشتر بر روی مکالمه روان و سلیس تکیه دارد و به تنهایی برای تقویت کامل زبان انگلیسی شما کافی نیست و بهتر است در کنار آن از روش‌های مکمل یادگیری مناسب استفاده کنید.

 

 

 

 

مقایسه متد نصرت با متد آموزشی تیکا

آموزش زبان انگلیسی به کمک یک استاد زبان به بهترین صورت انجام میشود.

( این مقایسه تنها با آموزش سریع مکالمه زبان انگلیسی در 90 روز نصرت می باشد و سایر دوره های آموزشی موسسه بین المللی نصرت را شامل نمیشود. )

تمرکز اصلی تیکا، ارائه‌ی محتوای آموزشی زبان انگلیسی با هدف کمترین میزان فراموشی می باشد؛ که این امر با استفاده از متد:
"تکرارهای فاصله دار بر مبنای عملکرد کاربر"
Spaced Repetition based on User's Performance (SRUP)
محقق می شود. این متد بر اساس یافته های علمی Neuroscience و تحقیقات گسترده ای طراحی شده است که در شکل زیر نمایش داده شده است. تکرار و تمرین، رمز اصلی عدم فراموشی مطالب آموخته شده است، اما در زمان درست؛ خروجی متد SRUP، زمان درست برای مرور کردن می باشد که برای هر فرد متفاوت است. و این زمان، بر اساس نمره ای که کاربر در تمارین مختلف هر درس گرفته است، محاسبه خواهد شد. بنابراین برای هر کاربر در درسهای مختلف، با توجه به عملکرد او، برنامه ی مروری اختصاصی تنظیم می گردد.

آموزش زبان انگلیسی تیکا


 

مجموعه ای این مرورهای برای یک درس، در طول مدت ماکزیمم 3ماهه صورت خواهند گرفت که هرچه نمره ی فرد در تمارین درس کمتر باشد، این مدت کوتاهتر خواهد شد تا هم آموزش کامل تر و هم یادآوری سریعتر صورت پذیرد. قابل توجه است که فاصله‌ی زمانی دوره‌ها، همانطور که در شکل زیر نمایش داده شده است، بصورت افزایشی می باشد.


آموزش زبان تیکا


 

شما میتواتید اپلیکیشن تیکا را از گوگل پلی دانلود کنید.

 

 

استاد آنلاین زبان انگلیسیو زبان فرانسه
آموزش زبان انگلیسی با روش نصرت

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

حسین محسنیان

تولید محتوا

حسین هستم، مدیر محصول تیکا تو حوزه آموزش زبان فعالیت می کنم و اپلیکیشن آموزش زبان تیکا رو ساختم که بصورت خودآموز هرکسی میتونه زبانش رو تقویت کنه. علاقه مند به دیدن فیلم،سریال، خوندن کتاب و فوتبال هم شرطی میزنم:-) هر روزی که یه چیز جدید یاد نگیری اون روز از زندگیتو الکی گذروندی!

نظرات