اساتید پیشنهادی:

برنامه Plickers چیست؟

خاطره محمدی
خاطره محمدی
یک‌شنبه, 26 آذر 2022

دسته بندی : english-application

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 900

برنامه Plickers

امروزه به لطف نرم‌افزارها و سایت‌های مختلفی که راه‌اندازی شده است کار معلمان و دانش آموزان در زمینه تحصیل بسیار آسان شده است. به طوری که با داشتن چند نرم‌افزار کاربردی معلمان می‌توانند به راحتی کلاس درس خود را مدیریت کنند. یکی از این برنامه‌ها، Plickers نام دارد. این نرم‌افزار ابزار آنلاینی است که به معلمان امکان می‌دهد کلاس‌های خود را بدون نیاز به دانش آموزان و بدون داشتن دستگاه‌های جداگانه مدیریت کنند. در ادامه می‌خواهیم به معرفی کامل برنامه Plickers بپردازیم.

بررسی برنامه Plickers

برنامه Plickers چیست؟

Plickers یک ابزار تکنولوژیکی آنلاین است که به معلمان امکان می‌دهد کلاس‌های خود را بدون نیاز به داشتن دستگاه‌های جداگانه مدیریت کنند. تنها چیزی که معلم باید در کلاس خود داشته باشد یک رایانه شخصی، تبلت و یا یک گوشی هوشمند با دسترسی به دوربین و Wi-Fi است. هنگامی که معلم در برنامه Plickers به نشانی plickers.com ثبت‌نام می‌کند و نام دانش‌آموزان خود را در برنامه وارد می‌کند، به هر دانش‌آموز یک کارت Plickers اختصاص داده می‌شود. این کارت‌ها را می‌توان به صورت رایگان در سایت چاپ کرد.

هر کارت دارای حروفA ، B، C و D در یک طرف خود است. هر کدام از این کارت‌ها یک شکل منحصربه‌فرد دارند که به تلفن هوشمند معلم اجازه می‌دهد تا پرسش‌ها و پاسخ‌ها را به دانش آموزان اختصاص دهد.

برای مطالعه بیشتر: اپلیکیشن های انگلیسی

 برنامه Plickers چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که معلم می‌خواهد سؤالی طرح کند یا مجموعه‌ای از سؤالات را از دانش‌آموز خود بپرسد، می‌تواند یک مجموعه سؤال از پیش‌ساخته شده را از نمایه خود بیرون بکشد. با استفاده از کامپیوتر یا تبلت خود برای دانش‌آموزان سوال را ارائه کند. برای پاسخ به این سوال، دانش آموزان باید کارت خود را به‌گونه‌ای ورق بزنند که حرفی که انتخاب کرده‌اند در بالای کارت باشد.

سپس معلم می‌تواند از دوربین گوشی هوشمند خود برای اسکن اتاق استفاده کند و پاسخ‌های هر دانش‌آموز را ضبط و بررسی کند. در نهایت دانش‌آموزانی که به سؤالات پاسخ‌های صحیح داده‌اند، نامشان با رنگ سبز و دانش‌آموزانی که پاسخ‌های نادرست داده‌اند، نامشان با رنگ قرمز مشخص می‌شود.

فرصت‌هایی برای آموزش با استفاده از برنامه Plickers

Plickers فرصتی منحصربه‌فرد برای معلمان فراهم می‌کند تا با ارائه روشی جدید و آسان برای انجام ارزشیابی تکوینی، طراحی برنامه درسی خود را بهبود بخشند. ارزشیابی تکوینی بسیار مهم است زیرا به معلمان اجازه می‌دهد تا درک دانش آموزان را پیگیری کنند و بر اساس این اطلاعات تغییرات مناسب را در کلاس درس خود ایجاد کنندک.

از این برنامه نیز می‌توان برای تولید اطلاعاتی درباره مفاهیمی که دانش آموزان با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند، استفاده کرد. این قابلیت به معلمان اجازه می‌دهد تا با پرداختن به این مسائل فورا اصلاحات مناسب را انجام دهند.

برخی از روش‌هایی که می‌توان از طریق این برنامه در کلاس درس استفاده کرد عبارت‌اند از:

  • به عنوان یک بلیط خروج: این قابلیت می‌تواند برای اطلاع معلم از نحوه پاسخگویی کلاس به یک درس خاص استفاده شود
  • به عنوان یک مسابقه: این قابلیت می‌تواند برای شناسایی سریع دانش‌آموزانی که در حال رقابت و حل آزمون هستند استفاده شود
  • به عنوان یک نظرسنجی: این قابلیت می‌تواند برای جمع‌آوری ناشناس اطلاعات در مورد دانش آموزان استفاده شود
  • به عنوان ابزاری برای شروع بحث: این قابلیت می‌تواند علاقه دانش آموزان را به یک موضوع با وادار کردن آن‌ها به انتخاب نظر درباره یک موضوع خاص برانگیزد.

مزایا و معایب برنامه Plickers

مزایا و معایب برنامه Plickers به شرح زیر است:

مزایای استفاده از برنامه Plickers چیست؟

یکی از بزرگ‌ترین مزایایی که برنامه Plickers به معلمان ارائه می‌دهد این واقعیت است که دانش آموزان برای پاسخ به سؤالات به دستگاه‌های الکترونیکی جداگانه نیاز ندارند. این به Plickers یک مزیت رقابتی در برابر بسیاری از ابزارهای مشابه دیگر می‌دهد، زیرا دستگاه‌هایی مانند تبلت‌های دانش‌آموزی ممکن است در بسیاری از محیط‌های مدرسه کمبود داشته باشند و یا در دسترس نباشند.

در عوض، Plickers از کارت‌های قابل‌چاپ رایگان استفاده می‌کند که دسترسی به این ابزار را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. زیرا دانش آموزان به راحتی می‌توانند از این کارت‌ها استفاده کنند اما ممکن است بسیاری از آن‌ها به تبلت و یا تلفن همراه دسترسی آسانی نداشته باشند. این کارت‌های قابل چاپ در قالب‌های مختلف به عنوان مثال فونت‌های بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر نیز در دسترس هستند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از Plickers این واقعیت است که نتایج امتحانات و پاسخ به سؤالات دانش آموزان برای سایر دانش آموزان ناشناس است، اما برای معلم ناشناس نیست و به صورت کاملاً شخصی است. هدف از حروف کوچکی که روی کارت‌های Plickers قرار دارد این است که دیدن پاسخ‌های یکدیگر برای دانش آموزان بسیار سخت باشد.

در عین حال، معلمان می‌توانند به محض اسکن کارت‌های خود بر اساس تغییر رنگ نام دانش آموز، متوجه شوند که کدام دانش آموزان پاسخ‌های نادرست ارسال کرده‌اند. این اطلاعات نیز ذخیره می‌شوند و بعداً معلم می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

معایب استفاده از برنامه Plickers چیست؟

یکی از بزرگ‌ترین معایب برنامه Plickers توانایی محدود آن برای پرسیدن انواع مختلف سوالات است. در حال حاضر تنها سوالات موجود عبارت‌اند از «درست و نادرست» و «چندگزینه‌ای».

علاوه بر این، ساختن و یا ایجاد کردن سؤال برای کلاس‌ها می‌تواند مقداری زمان‌بر باشد، زیرا Plickers فقط اجازه می‌دهد سؤالات را به صورت یک‌باره وارد کنید. این قابلیت ممکن است معلمانی را که زمان محدودی برای برنامه‌ریزی درسی دارند یا می‌خواهند سؤالات عمیق‌تری از دانش آموزان خود بپرسند را از استفاده از این برنامه منصرف کند.

عیب دیگر استفاده از برنامه Plickers این واقعیت است که هر دانش‌آموز باید دقیقاً از کارت Plicker استفاده کند که به آن‌ها اختصاص داده شده است. این قابلیت می‌تواند مشکلاتی برای دانش‌آموزانی ایجاد ‌کند که مرتباً وسایل خود را به اشتباه می‌گذارند و یا فراموش می‌کنند که وسایل مناسب را به کلاس بیاورند.

البته این مشکل را می‌توان با جمع‌آوری کارت‌های Plickers توسط معلمان در پایان کلاس کاهش داد. به این صورت که در پایان کلاس معلم تمام کارت‌ها را جمع‌آوری کند و جلسه بعد مجدداً آن‌ها را به دانش آموزان بازگرداند. اما توزیع مجدد این کارت‌ها ممکن است زمان بر باشد؛ در نتیجه سهولت استفاده از این ابزار را از بین می‌برد.

در نهایت آخرین عیبی که باید به آن اشاره کرد این است که وب‌سایت Plickers برای کاربران انگلیسی زبان طراحی شده است.

دسترسی و هزینه‌ برنامه Plickers به چه صورت است؟

در حال حاضر نسخه رایگان و پولی Plickers موجود است. نسخه رایگان به کاربران اجازه می‌دهد تا به عملکردهای اساسی Plickers از جمله کلاس‌ها و تعداد دانش آموزان نامحدود و گزارش‌های دانش‌آموزی نامحدود دسترسی داشته باشند. نسخه پولی این برنامه ۸.۹۹ دلار در ماه هزینه دارد و شامل دسترسی به توابع اصلی علاوه بر توانایی ایجاد مجموعه با سؤالات نامحدود، اشتراک‌گذاری بسته سؤالات با دیگران، استفاده از تصاویر در سؤالات و برگه امتیاز نامحدود است. علاوه بر این، کاربران دارای نسخه پولی اولویت بیشتری برای استفاده از پشتیبانی برنامه دارند.

جهت مطالعه بیشتر: آموزش زبان با سایت open

یادگیری زبان در تیکا

در این مقاله به معرفی ابزار Plickers پرداختیم. اگر شما معلم هستید می‌توانید به راحتی با استفاده از این ابزار مهارت دانش آموزان خود را محک بزنید. همچنین می‌توانید با استفاده از آن سوالات مورد نظر خود را از دانش آموزان پرسیده و آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهید.

برای مهاجرت به هر کشوری میتوانید از راه های مختلف تحصیلی یا کاری یا سرمایه گذاری استفاده کنید. داشتن دانش زبانی یک ضرورت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد منابع یادگیری زبان و یا بهترین کشورها برای مهاجرت، با مجله رایگان آموزش زبان تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان در تیکا

برنامه Plickers چیست؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

زهرا اخوان

چه برنامه جالبیه مرسی ازتون

26 آذر 2022

user-image

الهام طالبی

جالب بود، با گوشی هم کار میکنه؟ اپه یا سایت؟

26 آذر 2022