اساتید پیشنهادی:

آزمون‌ های ورودی دانشگاه‌ های آمریکا

خاطره محمدی
خاطره محمدی
شنبه, 4 شهریور 2022

دسته بندی : english-placement-tests

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 5633

دانشگاه‌ های آمریکا

آمریکا دارای دانشگاه‌های معتبری است که بسیاری از ایرانیان مشتاق تحصیل در این دانشگاه‌ها هستند. اگر شما هم قصد تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارید باید علاوه بر داشتن شرایط مثل ویزا، شرط سنی و ... در آزمون‌های ورودی آن نیز شرکت کنید. مدارک زبان اولین شرط ورود به دانشگاه‌های این کشور است. همچنین آزمون‌هایی برای دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز وجود دارد که در ادامه بیشتر به آنها می‌پردازیم.

 اگر با هدف تحصیل و یا کار قصد مهاجرت دارید، بهتر است از قبل در مورد آزمون ها و امتحانات ورودی اطلاعات لازم را کسب کنید. امتحانات ممکن است آزمون زبان یا آزمون مهارت‌های خاص باشد.

آزمون‌ های زبان برای ورود به دانشگاه‌ های آمریکا

ازآنجاکه زبان رسمی مردم آمریکا، انگلیسی است برای تحصیل در دانشگاه‌های آن نیز باید به این زبان مسلط باشید. تسلط و مهارت شما در زبان انگلیسی با ارائه مدارکی چون مدرک زبان آیلتس یا تافل است. نمره این دو آزمون شرط ورود به دانشگاه‌های این کشور است. در ادامه بیشتر درمورد این دو آزمون توضیح می‌دهیم.

آزمون هایی که برای ورود به دانشگاه های آمریکا باید بگذرانیم کدامند؟

برای مطالعه بیشتر: آزمون های زبان انگلیسی

آزمون آیلتس (IELTS)

آزمون IELTS مخفف عبارت International English Language است. آیلتس به‌عنوان آزمون معتبری در کشورهای انگلیسی‌زبان است. نمره آیلتس بر اساس سطح 0 تا 9 محاسبه می‌شود. بیشتر دانشگاه‌ها برای ورود دانشجویان سطح 5 به بالا را شرط ورود قرار می‌دهند که بسته به انواع دانشگاه‌ها شرط نمره هم متفاوت خواهد بود.

این آزمون شامل چهار مهارت اصلی در زبان انگلیسی یعنی مهارت‌های شنیداری، خواندن، نوشتن و مکالمه است. بهتر است بدانید که دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد که شامل آیلتس آکادمیک (Academic) و آیلتس عمومی (General) می‌شود. همان‌طور که مشخص است آزمون آکادمیک آیلتس مخصوص ورود به دانشگاه‌ها است.

آزمون تافل (TOEFL)

آزمون TOEFL مخفف عبارت  Test of English as a Foreign Language و معنای «آزمون انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی» دارد. این آزمون توانایی افراد در زبان انگلیسی و برقراری ارتباط با این زبان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی را می‌سنجد. این آزمون که در دو نوع کاغذی و اینترنتی برگزار می‌شود و دانشجویان می‌توانند بسته به شرایط خود در نوع کاغذی یا اینترنتی این آزمون شرکت کنند.

این آزمون چهار بخش دارد و شامل مهارت گوش‌دادن، خواندن، نوشتن و صحبت‌کردن است. زمان این آزمون 203 دقیقه تعیین می‌شود که پس از بخش گوش‌دادن و خواندن یک استراحت 10 دقیقه در نظر گرفته شده است. نمره این آزمون بین 0 تا 120 است. دانشجویان برای ورود به دانشگاه‌های کشور آمریکا باید نمره 71 تا 92 را کسب کنند.

آزمون PTE

PTE که مخفف "Pearson Test of English" است، یکی از شناخته‌شده‌ترین آزمون‌های بین‌المللی انگلیسی برای دانشجویان یا مهاجران است. آزمون PTE توسط شرکت یادگیری پیرسون برگزار می‌شود. درست مانند آیلتس، آزمون PTE را می‌توان در ماژول‌های عمومی و آکادمیک شرکت کرد. هدف اصلی آزمون PTE ارزیابی چهار مهارت اصلی انگلیسی شما (صحبت‌کردن، شنیدن، خواندن و نوشتن) است.

آزمون‌های PTE به طور منظم در مراکز تست پیرسون در سراسر جهان برگزار می‌شود. در حال حاضر شرکت پیرسون در ایران نمایندگی ندارد، بنابراین شما باید در جای دیگری تست بزنید. داوطلبان ایرانی PTE معمولاً در ترکیه، آذربایجان یا امارات در این آزمون شرکت می‌کنند.

آزمون‌های PTE توسط شرکت پیرسون برگزار می‌شود. کتاب‌های رسمی آمادگی آزمون PTE نیز توسط پیرسون منتشر شده است. این کتاب‌ها شامل The Official Guide to PTE Academic و PTE Practice Tests Plus است. کل آزمون در یک جلسه و به مدت 3 ساعت انجام می‌شود. یکی از مزایای این آزمون این است که نتایج آن سریع و طی 48 ساعت اعلام می‌شود.

آزمون‌ها برای ورود به دوره کارشناسی دانشگاه‌های آمریکا

همان‌طور که گفته شد، دانشگاه‌های آمریکا جزو دانشگاه‌های مورد علاقه برای تحصیل است. متقاضیان برای ورود به دانشگاه‌های این کشور باید در آزمون‌ها مربوط به دوره کارشناسی شرکت کنند. در واقع آزمون‌های ورود به دوره کارشناسی مهارت‌ها و نقاط قوت داوطلبان در دوره دبیرستان را مورد سنجش قرار می‌دهند. در ادامه درمورد این آزمون‌ها بیشتر توضیح می‌دهیم.

آزمون SAT

بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌ها در ایالات متحده از دانش‌آموزان می‌خواهند که نمرات آزمون SAT را به‌عنوان بخشی از فرایند درخواست ارسال کنند. آزمون SAT یک آزمون پذیرش دانشگاه در سطح جهانی است که به شما امکان می‌دهد دانش و توانایی‌های خود را برای ورود به دانشگاه‌های آمریکا نشان دهید.

SAT یک آزمون استاندارد است که مهارت‌های دانش‌آموز را در سه حوزه اصلی خواندن انتقادی، ریاضی و نوشتن می‌سنجد. SAT از سه بخش اصلی یعنی ریاضی، درک مطلب و نوشتن تشکیل شده است. یک مقاله اختیاری 50 دقیقه‌ای وجود دارد و کل زمان آزمون 3 ساعت و 50 دقیقه است.

امتیاز کلی این آزمون بین 400 تا 1600 است. شما می‌توانید در هر بخش امتیازی بین 200 تا 800 امتیاز کسب کنید. برای پذیرش در دانشگاه‌های آمریکا لازم است که حداقل 1000 نمره این آزمون را بگیرید. در طول یک سال 7 بار این آزمون برگزار می‌شود.

آزمون ACT

آزمون ACT برای پذیرش داوطلبان در دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا است. این یک آزمون چندگزینه‌ای و روی کاغذ صورت می‌گیرد. هر بخش از ACT از 1 تا 36 نمره‌گذاری می‌شود. نمره ACT میانگین نمرات چهار بخش و نمره قبولی این آزمون برای دانشگاه‌های آمریکا 25 است.

البته ممکن است این نمره برای دانشگاه‌های مختلف و رشته‌های دیگر متفاوت باشد. چهار بخش در آزمون ACT وجود دارد که شامل، انگلیسی، خواندن، ریاضی و علوم پایه است. ACT همچنین شامل یک آزمون رایتینگ اختیاری است که 40 دقیقه زمان دارد.

آزمون‌های تحصیلات تکمیلی آمریکا

آزمون‌های تحصیلات تکمیلی شامل چندین آزمون هستند و بسته به رشته‌ای که انتخاب می‌کنید آزمون‌های تخصصی جداگانه‌ای دارد. آزمون‌های MCAT ،LSAT  و GMAT که برای رشته‌های تجارت و مدیریت، حقوق و رشته‌های پزشکی برگزار می‌شود. همچنین دانشجویان در رشته مهندسی اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد را داشته باشند باید در آزمون GRE شرکت کنند. در ادامه توضیحات هر یک از این آزمون‌ها بیان شده است.

آزمون GRE

این یک آزمون کامپیوتری است که برای سنجش مهارت‌ها و توانایی‌های شما در رشته تحصیلی‌تان را ارزیابی می‌کند. توجه داشته باشید که در صورت پاسخ غلط به سؤال امکان بازگشت به سؤال و تصحیح آن وجود دارد. آزمون عمومی GRE، استدلال کلامی، استدلال کمی، تفکر انتقادی و مهارت‌های نوشتاری تحلیلی شما را اندازه‌گیری می‌کند. حداقل نمره قبولی در دانشگاه‌های آمریکا 170 است. آزمون عمومی هر 21 روز یکبار برگزار شده و شما می‌توانید طی یک سال 5 بار در این آزمون شرکت کنید.

آزمون LSAT

این آزمون برای متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته حقوق دارند، تدارک‌دیده‌شده است. هدف از LSAT آزمایش مهارت‌های لازم برای موفقیت در رشته حقوق بوده و این مهارت‌ها شامل درک مطلب، استدلال و نوشتن است.

جالب است بدانید که این آزمون محدودیت سنی ندارد و هر فرد با هر سنی که متقاضی تحصیل در رشته حقوق باشد می‌تواند در آن شرکت کند. حداقل نمره مورد پذیرش در دانشگاه‌ها 130 است که برای دانشگاه‌های برتر این نمره به 160 افزایش پیدا می‌کند. مدرک قبولی آزمون LSAT تقریباً 70 درصد از شرایط پذیرش در دانشگاه‌های آمریکا است.

آزمون MCAT

این آزمون برای داوطلبانی است که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی کشور آمریکا دارند. میانگین نمره در این آزمون 490 است. دانشگاه‌های برتر نمره بیشتری را برای قبولی داوطلبان در نظر گرفته‌اند و هرچه نمره شما بیشتر باشد، شانس قبولی شما نیز افزایش خواهد یافت. این آزمون چندین بار در سال برگزار می‌شود. این آزمون در کشورهایی چون کشورهای آلمان، چین، لبنان، هنگ‌کنگ، گوآم، انگلستان، تایوان، قطر، آفریقای جنوبی، تایلند، استرالیا، جزایر ویرجین ایالات متحده، فرانسه، پورتوریکو، سنگاپور، ژاپن انجام می‌شود.

آزمون GMAT

آزمون  GMAT یا Graduate Management Admission Test برای سنجش مهارت‌های ارزیابی نگارش تحلیلی، کلامی و بخش‌های کمی برای متقاضیان دانشکده‌های کسب‌وکار آمریکا است. این آزمون برای افرادی است که مقطع کارشناسی را پشت سر گذاشته‌اند. حداقل نمره برای پذیرش 570 است. این آزمون در سال چندین بار برگزار می‌شود که می‌توانید تاریخ‌های امتحان را از طریق سایت MBA مطلع شوید.

لینک مفید:

یادگیری انگلیسی در تیکا

سطح بالای آموزشی در کشور آمریکا باعث شده که بسیاری از افراد متقاضی تحصیل در دانشگاه‌ها این کشور باشند. برای تحصیل در این دانشگاه‌ها باید واجد شرایط باشید. علاوه بر داشتن ویزای تحصیلی باید در آزمون‌های دانشگاه‌های این کشور شرکت کرده و نمره قبولی آن را دریافت کنید. در این مطلب درمورد آزمون‌های زبان تافل، آیلتس و PTE برای دریافت مدرک زبان بیان شد. همچنین آزمون‌هایی چون ACT و CAT برای ورود به دوره کارشناسی و آزمون GRE، LSAT، MCAT و GMAT برای تحصیلات تکمیلی برگزار می‌شود.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

https://tikkaa.ir/find-teachers/english

آزمون‌ های ورودی دانشگاه‌ های آمریکا

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

خیلی مطلب خوبی بود، شرایط مهاجرت تحصیلی رو هم کاش توضیح میدادید.

8 شهریور 2022

user-image

حسین محسنیان

مدرس های این آزمون ها رو‌هم‌معرفی کنید مرسی

8 شهریور 2022

user-image

الهام طالبی

Prefect as always

7 شهریور 2022