اساتید پیشنهادی:

8 تا از بهترین کتابهای آموزش روسی مناسب سطح مبتدی و متوسطه

پرستو غفاری
پرستو غفاری
سه‌شنبه, 10 آبان 2021

دسته بندی : russian-books

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 3903

8 تا از بهترین کتابهای آموزش روسی مناسب سطح مبتدی و متوسطه

8 تا از بهترین کتابهای آموزش روسی مناسب سطح مبتدی و متوسطه


آیا مشتاقید تا یک برنامه منظم یادگیری زبان روسی را شروع کنید؟ می‌دانید که مردم اینجور وقتها چه می‌گویند: یک کتاب در روز شما را از شر بیماریها دور نگه می‌دارد. صبر کنید اما همیشه اینطوری پیش نمی‌رود.
صرف نظر نقل قولهای متداول، هیچ‌کس نمی‌تواند منکر اهمیت کتاب در سرگرم‌کردن، ورود ما به دنیای تازه و کمک آموزشی به ما بشود.
برای کسانی که در حال فکر کردن به آغاز یادگیری زبان روسی هستند یا آنهایی که شروع کرده‌اند، کتابها یک منبع آموزشی معرکه در این مسیر هستند.
اما دقیقاً چه کتابی؟
باز کردن کتاب جنگ و صلح به زبان روسی قطعاً برای آموزش نکات ابتدایی زبان مناسب نخواهد بود، پس چه کتابی؟
به خواندن ادامه دهید تا بهترین کتابهای آموزشی زبان روسی مناسب سطح مبتدی و متوسطه را به شما معرفی کنیم.
مزایای یادگیری زبان روسی در مراحل اولیه با استفاده از کتاب
با این همه راههای مختلف یادگیری یک زبان –از تماشای فیلم گرفته تا استفاده از فلش کار، اپلیکیشن و دوره‌های آموزشی- چرا باید کتاب را انتخاب کرد؟ به دلایل زیر:
-    قیمت مناسب: در حالیکه دوره‌های آموزشی زبان روسی می‌توانند بسیار گران باشند، کتابها معمولاً با قیمت بسیار مناسب‌تری عرضه می‌شوند. کتابهای دست دوم در آمازون و ای-بی تخفیف بسیار خوبی دارند و اگر بتوانید کتاب مناسب خود را در کتابخانه محله‌تان پیدا کنید که کاملاً رایگان از آن استفاده خواهید کرد.
-    تعهدی وجود ندارد: آیا از آن آدمهایی هستید که مدام نظرشان را عوض می‌کنند؟ اگر هنوز بی‌خیال خواندن این بلاگ نشده‌اید، احتمالاً مشکل حاد تعهد ندارید. با این حال، یادگیری زبان روسی با استفاده از کتاب به هیچ تعهد بلند مدتی نیاز نخواهد داشت. اگر نسخه‌ای از یک کتاب را بردارید و آن را هرگز شروع نکنید، عواقب چندانی به جز هدر رفتن هزینه‌ای که برای آن خرج کردید، ندارد. بنابراین یادگیری با کتاب گزینه مناسب افرادی است که می‌خواهند از دیگر محصولات آموزشی کمی فاصله بگیرند. کتاب شما هر روز برایتان پیام یادآوری نخواهد فرستاد !
-    کتابهای مناسب برای هر سطح آموزشی: تماشای یک فیلم روسی و آموزش واقعی از این طریق برای کسی که هیچ مهارتی در این زبان ندارد، می‌تواند بسیار دشوار باشد اما برای هر سطح زبان‌آموز –مبتدی، متوسطه، پیشرفته- کتاب مناسبی وجود دارد.
-    تصاویر به ذهن شما کمک می‌کنند تا بهتر یاد بگیرید: بسیاری از کتابهای آموزش روسی به همراه تصویر عرضه می‌شون که به شما کمک می‌کنند تا بهتر و کارآمدتر بیاموزید. ذهن ما مثل یک پردازنده عکس عمل می‌کند و به همین صورت محتوای بصری به ما کمک می‌کند تا اطلاعات را بهتر از یک متن معمولی تفسیر کنیم و به خاطر بسپریم.

استراتژی‌های مفید برای استفاده حداکثری از ظرفیت یادگیری با استفاده از کتابهای آموزشی
خب چطور باید یک دوره آموزشی را با نظم طی کنید؟ این استراتژی‌ها به شما کمک می‌کنند که خیلی زود بگویید : “Где моя книга?” (کتاب من کجاست؟)
با مباحث اولیه شروع کنید: یادگیری زبان مثل ساختن یک خانه است. شما به یک پی سازه‌ای نیاز خواهید داشت تا روی آن ساخت و ساز را ادامه دهید. بنابراین قبل از خودتان را درگیر محتوای مناسب سطح متوسطه یا پیشرفته کنید، بر روی مفاهیم ابتدایی وقت کافی بگذارید.
از کتابهای آموزشی مخصوص کودکان استفاده کنید: کودکان روسی درست مثل یک زبان‌آموز خارجی یا خود شما خواندن و نوشتن را یاد می‌گیرند. پیدا کردن و استفاده از کتابهای آموزشی مخصوص کودکان می‌تواند روند آموزشی شما را جالب و کارآمدتر کند. چرا که این کتابها ساده هستند و شامل لغات ساده به همراه معنی واضح، توضیح و تصاویری مربوط به آنها می‌شود.
موقع خواندن به تلفظ گوش کنید: روسی برای سطح مبتدی چندان ساده نیست بنابراین دیدن کلمات به تنهایی برای یادگیری صحبت کردن کافی نخواهد بود. برخی از کتابهای توصیه شده در این مقاله مثل مجموعه "Russian Step by Step" به همراه محتوای صوتی عرضه می‌شود تا به شما کمک کند که مهارت شنیداری شما از زبان به همراه مهارت خواندن و درک مطلب پیشرفت کند.

8 تا از بهترین کتابهای آموزش روسی مناسب سطح مبتدی و متوسطه

"Bukvar"
Bukvar به عنوان یک کتاب الفبای سنتی کتابی است که تمام کلاس اولی‌های روسی باید با خود به مدرسه ببرند. یک منبع ایده‌آل برای زبان‌آموزانی است که تازه شروع به یادگیری زبان روسی کرده‌اند چرا که شامل نکاتی کلیدی مثل حروف الفبا می‌شود. نسخه رنگی این کتاب توسط N.S. Zhukova تألیف شده که نویسنده بسیاری از کتاب‌های آموزشی است.کتاب با تصاویری از حروف الفبا شروع می‌شود و با محتوای تصویری از لغات همراه است و سپس حروف را به هم متصل می‌کند تا بخش و بعد کلمه بسازد و به تلفظ درست کلمات هم اشاره می‌کند

یادگیری زبان ژاپنی به روش خودآموز هم ممکن است اما بهتر است از نسخه کتاب دو زبانه استفاده کنید!


"Russian Step by Step for Children: Workbook 1"
این اولین کتاب یک مجموعه است که غیرروسی‌زبانان و افراد با دانش کمی از زبان روسی را مخاطب قرار داده است. اگرچه کتاب اصولاً برای کودکان نوشته شده اما بزرگسالان نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. آموزش به صورت دستورالعمل‌های قدم به قدم ارائه می‌شود.
علاوه بر متن کتاب به همراه یک کتاب تمرین هم ارائه می‌شود تا بتوانید مهارت‌های زبان روسی خود تقویت کنید و به فایلهای صوتی، اسلایدها و بازی‌های آموزشی نیز دسترسی داشته باشید. هر کتاب تمرین شامل این بخش‌ها می‌شود:
-    دوره اولیه
-    مهارت‌های دستور زبان
-    کلید سؤالات
-    فرهنگ لغات
بعد از کامل کردن این کتاب، شما می‌بایست قادر به خواندن، ساختن جمله و پاسخ به سؤالات بلی یا خیر باشید. و بعد می‌توانید کتاب بعدی را شروع کنید ...

"Russian Step by Step for Children: Workbook 2"
کتاب دوم این مجموعه همان بخش‌های تمرینی کتاب اول را دارد تا به شما کمک کند که مهارت‌های خواندن خود را تقویت کنید و قواعد عمومی املا، صفات، رنگها، اعداد از 11 تا 20 ، اسم کوچک و نام خانوادگی و انواع مختلف احوالپرسی‌ها را بیاموزید.
Russian Step by Step for Children: Workbook 3
کتاب سوم و پایانی مجموعه "Step by Step" بر ساخت اسامی مؤنث و مذکر، ضمایر ملکی، صرف افعال مضارع، اعداد از 30 تا 100 و انواع مختلف ملیت‌ها و مشاغل تمرکز می‌کند.
"Russian Picture Work Book: Learn Over 500 Commonly Used Russian Words Through Pictures"
اگر از خواندن خسته شده‌اید، مطالعه زبان روسی را متوقف نکنید. و به در عوض به تصاویر نگاه کنید. این کتاب بیش از 500 عکس در 100 موقعیت عمومی مثل پیک‌نیک، مزرعه، کلاس درس، خانه، ساحل، سوپرمارکت، شهر، جاده و ... دارد. هر موقعیت شامل دهها شیء به همراه املا کلمات می‌شود و هر کلمه را می‌توانید رنگ کنید. (اگر حوصله‌تان سررفته یا نیاز به استراحت دارید)
برای آزمودن خودتان بعد از مطالعه عکس‌ها، می‌توانید پشت کتاب را نگاه کنید و آنجا فهرستی از کلمات روسی به همراه ترجمه انگلیسی‌شان پیدا خواهید کرد.
"We Read These Tales by Syllables"
وقتی که تمام حروف و تلفظ کلمات روسی را آموختید، می‌توانید خواندن کتابهای واقعی روسی را شروع کنید. زبان روسی هیچ قاعده خاصی برای تأکید بر بخش‌های مختلف کلمات ندارد و لغات جدید شامل کلمات طولانی‌تر می‌شوند.
یک راه مناسب برای شروع خواندن تمرین خواندن بخش‌های مختلف کلمه است. و این کتاب برای اینکار ابزار درستی است. Vladimir Suteev کارتونیست معروف شما را با افسانه‌هایی ساده و در عین حال معرکه سرگرم می‌کند به صورتی که به بخش‌های مختلف و چگونگی تأکید بر هر بخش تقسیم شده است. عکس‌های رنگی زیادی هم وجود دارند که شما را در مسیر آموزش یاری کنند.
"The New Penguin Russian Course: A Complete Course for Beginners"
برای فاصله گرفتن از کتابهای ساده و سرگرم کننده مخصوص کودکان، این کتاب برای مخاطب بزرگسال نوشته شده است. (اگرچه همچنان می‌توانید یادداشتهای رنگی خود را در حاشیه کتاب داشته باشید). این کتاب شامل 30 درس به همراه تمرین‌های دوره‌ای می‌شود تا مهارت‌های زبان شما را تقویت و آنها را بیازماید.
بعد از تمام کردن این کتاب، می‌بایست دانشی در زمینه برقراری مکالمه به زبان روسی و دستور زبان درست را کسب کرده باشید چرا که به 1500 لغت به همراه معانی شان و نکات دستوری دسترسی دارید.
"Russian- Learn Russian- In Days, Not Years!: The Secrets to Language Learning, Russian Phrases, & Speaking Russian"
این کتاب برای کسانی مناسب است که قصد سفر به روسیه یا یک کشور روسی زبان را دارند. یک برنامه فشرده آموزشی که شامل نشانه‌ها و صداهای زبان روسی به صورتی ساده می‌شود که تلفظ کلمات را نیز مرور می‌کند. با این کتاب می‌آموزید که چطور به زبان روسی احوالپرسی کنید و بدون اینکه شبیه گردشگران به نظر برسید با آنها معاشرت نمایید.

خب، گوشی تلفنتان را زمین بگذارید، لپ‌تاپتان را ببندید و کتاب بردارید. همین امروز یادگیری زبان روسی را شروع کنید!

 

8 تا از بهترین کتابهای آموزش روسی مناسب سطح مبتدی و متوسطه

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات