اساتید پیشنهادی:

آزمون‌ های ورودی به دانشگاه‌ های ایتالیا

خاطره محمدی
خاطره محمدی
چهارشنبه, 8 شهریور 2022

دسته بندی : italian-placement-test

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 2645

آزمون‌ های ورودی به دانشگاه‌ های ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهایی است که برای تحصیل مناسب است. این کشور در زمینه تحصیلات خدمات خوبی به دانشجویان ارائه می‌دهند و هزینه‌های تحصیل در آن نسبت به دیگر دانشگاه‌های اروپا مقرون‌به‌صرفه‌تر است. زبان رسمی مردم این کشور ایتالیایی است. در دانشگاه‌ها، درس‌ها به زبان انگلیسی و ایتالیایی تدریس می‌شوند. برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور باید در آزمون‌های ورودی آن شرکت کرد. اگر با هدف تحصیل و یا کار قصد مهاجرت دارید، بهتر است از قبل در مورد آزمون ها و امتحانات ورودی اطلاعات لازم را کسب کنید. امتحانات ممکن است آزمون زبان یا آزمون مهارت‌های خاص باشد. در ادامه برخی از مهم‌ترین آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های ایتالیا در زیر بیان شده است.

 آزمون IMAT

آزمون های ورودی دانشگاه های ایتالیا

آزمون IMAT یک آزمون بین‌المللی برای پذیرش در دانشکده پزشکی ایتالیا است. این دانشگاه‌ها شامل دوره‌های کارشناسی هستند و درس‌های مربوط به آن به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. آزمون پذیرش پزشکی ایتالیا، اصلاحی است که برخی اوقات این آزمون را به‌اشتباه می‌نامند.

برای مطالعه بیشتر: آزمون های زبان ایتالیایی

فرمت آزمون IMAT به چه صورت است؟

آزمون IMAT از چند بخش زیر تشکیل شده که هر یک از آنها مهارت خاصی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. مدت‌زمان و تعداد سؤالات هر بخش مشخص شده است.

بخش 1: استدلال منطقی و دانش عمومی؛ این بخش مهارت‌های عمومی در حل مسئله، درک استدلال، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و استنتاج را آزمایش می‌کند. دانش عمومی از 22 سؤال چندگزینه‌ای تشکیل شده است.

بخش 2، 3 و 4: دانش علمی؛ این بخش‌ها توانایی یک داوطلب را برای به‌کارگیری دانش علمی از علوم مدرسه آزمایش می‌کند. آنها از 38 سؤال چندگزینه‌ای تشکیل شده‌اند که شامل: زیست‌شناسی (18 سؤال)، شیمی (12 سؤال)، فیزیک و ریاضی (8 سؤال) است. داوطلبان در مجموع 100 دقیقه برای تکمیل آزمون (60 سؤال) فرصت دارند.

تمامی سؤالات دارای پنج گزینه است که یکی از آنها صحیح بود. به پاسخ صحیح 1.5 امتیاز، پاسخ خالی 0 امتیاز و پاسخ اشتباه 0.4 امتیاز از نمره نهایی کم می‌شود. امتیاز هر بخش به طور جداگانه محاسبه می‌شود، سپس جمع امتیازها محاسبه می‌شود.

اگر دو داوطلب امتیاز ترکیبی یکسانی داشته باشند، کسی که در استدلال منطقی و دانش عمومی نمره بالاتری کسب کند رتبه بالاتری کسب می‌کند. اگر نمره در بخش استدلال منطقی و دانش عمومی نیز یکسان باشد، رتبه‌بندی بر اساس نمره کسب شده در زیست‌شناسی، شیمی، ریاضی و فیزیک است.

داوطلبی که در زیست‌شناسی نمره بالاتری کسب کرده و پس از آن شیمی، ریاضی و فیزیک قرار می‌گیرد. اگر نمرات هر بخش یکسان باشد، داوطلبی که دارای مدرک زبان انگلیسی (آیلتس، تافل) باشد، رتبه بالاتری کسب خواهد کرد. اگر هر دو داوطلب همه مدارک لازم را داشته باشند، داوطلبی که سن کمتری دارد در اولویت پذیرش قرار می‌گیرد.

آزمون TIL

تورینو TIL مخفف "Test in Laib" است (Laib نامی است که Politecnico به آزمایشگاه‌های خود داده است). این آزمون ورودی برای رشته‌های مهندسی در دانشگاه پلی‌تکنیک تورین است. در ایتالیا امکان تحصیل در رشته مهندسی به طور کامل به زبان انگلیسی وجود دارد.

تحصیلات مهندسی در ایتالیا 3 سال به طول می‌انجامد. به‌این‌ترتیب شما این فرصت را دارید که زودتر فارغ‌التحصیل و وارد دنیای کار شوید. پس از اتمام دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی دانشگاه‌های ایتالیا می‌توان بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد مهندسی شرکت کرد.

فرمت آزمون TIL به چه صورت است؟

آزمون TIL-I شامل سؤالات ریاضی، درک مطلب، استدلال منطقی و فیزیک است. این آزمون فقط در ایتالیا برگزار می‌شود؛ بنابراین، داوطلبان باید با منابع مطالعاتی مخصوص، برای آمادگی در امتحان را مطالعه کنند. تعداد سؤالات و مدت‌زمان این آزمون به شرح زیر است:

  • ریاضی: 18 سؤال، 40 دقیقه
  • فیزیک: 12 سؤال، 26 دقیقه
  • درک مطلب: 6 سؤال، 12 دقیقه
  • استدلال منطقی: 6 سؤال، 12 دقیقه

آزمون TOLC-F

TOLC-F انگلیسی آزمون‌های جداگانه‌ای هستند که برای هر شرکت‌کننده متفاوت است. سؤالات این آزمون به‌صورت تصادفی و از پایگاه داده CISIA TOLC هستند. آزمون‌های TOLC-F انگلیسی به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند. این آزمون برای پذیرش در رشته داروسازی در کشور ایتالیا است. علاوه بر این، داوطلبان برای قبولی در رشته داروسازی باید مدرک زبان خود با حداقل سطح B2 را ارائه دهند.

فرمت امتحان TOLC-F چگونه است؟

بخش‌های مختلف آزمون انگلیسی TOLC-F  به‌صورت زیر است:

  • بخش زیست‌شناسی: 15 سؤال،20 دقیقه
  • بخش شیمی: 15 سؤال، 20 دقیقه
  • بخش ریاضیات: 7 سؤال، 12 دقیقه
  • بخش فیزیک:7 سؤال، 12 دقیقه
  • بخش منطق: 6 سؤال، 8 دقیقه

آزمون TOLC-F برای هر بخش امتیازی را تعیین می‌کند. 1 امتیاز برای هر پاسخ صحیح، 0 امتیاز برای سؤالاتی که پاسخ داده نشده‌اند و منفی 0.25 امتیازی برای هر پاسخ اشتباه است. برای ثبت‌نام در این آزمون باید به وب‌سایت CISIA مراجعه کنید و نوع TOLC، تاریخ و مکان را انتخاب کنید.

نمره آزمون که به بخش‌های مختلف تقسیم شده است، بلافاصله در وب‌سایت CISIA در پایان آزمون، با واردکردن اطلاعات، قابل مشاهده خواهد بود. این امتیاز باید با ضرایب مربوط به هر بخش که در فرم درخواست‌ها مشخص شده است، سنجیده شود.

آزمون SAT

SAT  یک آزمون ورودی است که توسط اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان استفاده می‌شود. آزمون SAT یک آزمون چندگزینه‌ای که توسط هیئت کالج ایجاد و برگزار می‌شود. هدف SAT اندازه‌گیری آمادگی یک دانش‌آموز دبیرستانی برای ورود به کالج است.

فرمت آزمون SAT چگونه است؟

SAT دارای دو بخش اصلی زیر است:

  • خواندن و نوشتن مبتنی بر شواهد
  • بخش ریاضی

مدت‌زمان این آزمون، 3 ساعت است. نمره آزمون بین 200 تا 800 بوده و نمره هر بخش از 10 محاسبه می‌شود.

آزمون GMAT

GMAT که مخفف graduate management admission test است، یک آزمون استاندارد است که برای سنجش استعداد داوطلبان در ریاضیات، مهارت‌های کلامی و نوشتن تحلیلی در نظر گرفته شده است. آزمون GMAT توسط مدارس کسب‌وکار برای مدارس بازرگانی ایجاد شده است. این آزمون یکی از قابل اعتمادترین و شناخته‌شده‌ترین آزمونی است که توانایی‌های داوطلبان را در زمینه کسب‌وکار مورد سنجش قرار می‌دهد.

آزمون GMAT توسط بیش از 2100 مؤسسه و دانشگاه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.  آزمون GMAT، برای آزمایش مهارت‌هایی طراحی شده است که برای برنامه‌های تجاری و مدیریتی بسیار مهم هستند. سؤالات آزمون توسط کارشناسان بین‌المللی تهیه می‌شود. آزمون GMAT سازگار با کامپیوتر است، به این معنی که هر سؤال را برای آزمون شونده بر اساس سطح توانایی او انتخاب می‌کند. در مناطقی از جهان که شبکه‌های کامپیوتری محدود هستند، ممکن است این آزمون به‌عنوان یک آزمون کاغذی داده شود.

فرمت آزمون GMAT

GMAT یک امتحان ورودی مدرسه بازرگانی است که تقریباً 3 ساعت و نیم طول می‌کشد و شامل چهار جزء زیر است:

  • بخش ارزیابی نوشتاری تحلیلی که تفکر انتقادی و مهارت‌های ارتباطی را می‌سنجد.
  • بخش استدلال یکپارچه که نشان می‌دهد داوطلبان تا چه اندازه می‌توانند داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل کنند و اطلاعات نمایش‌داده‌شده در قالب‌های مختلف را تفسیر کنند.
  • بخش استدلال کمی که تعیین می‌کند آیا دانش‌آموزان توانایی‌های ریاضی و سواد عددی قوی دارند یا خیر.
  • بخش استدلال شفاهی که مهارت‌های درک مطلب، توانایی‌های ویرایش و اینکه آیا کسی می‌تواند استدلال‌های نوشتاری را معنا کند، ارزیابی می‌کند.

نمره GMAT شامل 5 نمره برای بخش‌های نوشتن تحلیلی، استدلال یکپارچه، استدلال کمی و استدلال کلامی است، به‌علاوه 1 نمره کل که بر اساس عملکرد در بخش‌های کلامی و کمی است. مجموع نمرات GMAT از حداقل 200 تا حداکثر 800 متغیر است.

لینک مفید: جملات ضروری برای سفر به ایتالیا

یادگیری زبان ایتالیایی در تیکا

ایتالیا به‌عنوان یکی از مقاصد تحصیلی است. هزینه‌های پایین تحصیل در دانشگاه‌های این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپا، سبب جلب توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور شده است. برای ورود به دانشگاه‌های این کشور لازم است که در آزمون‌های ورودی آن شرکت کرد. انواع آزمون برای ورود به دانشگاه‌ها وجود دارد. آزمون IMAT، TIL، TOLC-F، SAT و GMAT از آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های ایتالیا هستند.

برای مهاجرت به ایتالیا میتوانید از راه های مختلف تحصیلی یا کاری یا سرمایه گذاری استفاده کنید. داشتن دانش زبان ایتالیایی یک ضرورت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد منابع یادگیری زبان ایتالیایی و یا بهترین کشورها برای مهاجرت، با مجله رایگان آموزش زبان تیکا همراه باشید.

آموزش زبان ایتالیایی با تیکا

آزمون‌ های ورودی به دانشگاه‌ های ایتالیا

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

مدرسی دارید که داخل ایتالیا باشه؟

13 شهریور 2022

user-image

لیلا فارغ

اینالیا همیشه توی اروپا یک رویاست برام ممنون برای متن مفیدتون

12 شهریور 2022

user-image

الهام طالبی

استاد دارید که این آزمون رو تدریس کنه؟ معرفی میکنید؟

12 شهریور 2022