اساتید پیشنهادی:

چطور با لهجه انگلیسی صحبت کنیم؟

خاطره محمدی
خاطره محمدی
دوشنبه, 10 مهر 2022

دسته بندی : learning-english

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1914

چطور با لهجه انگلیسی صحبت کنیم؟

برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی، می‌توان از ترفندهای مختلفی استفاده کرد. اگر قصد دارید انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود یاد بگیرید به احتمال خیلی زیاد هنگامی‌که قصد صحبت کردن به زبان انگلیسی را دارید لهجه شما تحت تأثیر زبان مادری‌تان قرار می‌گیرد. متاسفانه بیشتر افرادی که تمایل دارند تا زبان انگلیسی را با لهجه انگلیسی صحبت کنند ممکن است به دلل لهجه مادری‌شان هنگام صحبت کردن احساس راحتی نکنند. اما سوالی که پیش می‌آید این است که چطور با لهجه انگلیسی صحبت کنیم؟ در واقع باید گفت این کار نیاز به تلاش زیادی دارد اما اگر در ابتدای مسیر یادگیری خود هستید نیازی نیست نگران باشید زیرا در ادامه می‌خواهیم نکات مهمی درباره صحبت کردن با لهجه انگلیسی برای شما بیان کنیم.

چرا تسلط بر لهجه انگلیسی اهمیت دارد؟

تسلط به لهجه انگلیسی از این دید اهمیت زیادی دارد که درک کردن لهجه‌ها برای همه انسان‌ها به خصوص افراد انگلیسی‌زبان کار آسانی نیست. بنابراین مهم است که شما بتوانید زبان انگلیسی را با لهجه اصیل و بومی آن صحبت کنید. مهم‌ترین نکته برای صحبت کردن به لهجه انگلیسی این است که به یاد داشته باشید هرگز نمی‌توانید این کار را در مدت زمان کمی به انجام برسانید، بلکه این کار نیاز به تلاش و تمرین زیادی دارد.

 یکی از تکنیک‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند این است که پادکست‌های انگلیسی زبان را زیاد گوش دهید. همچنین می‌توانید فیلم‌هایی که لهجه اصیل انگلیسی دارند را تماشا کنید. این به مرور زمان باعث می‌شود تا لهجه انگلیسی شما نیز تقویت شود.

برای مطالعه بیشتر: یادگیری زبان انگلیسی

مهم‌ترین نکات برای صحبت کردن به لهجه انگلیسی

مهم‌ترین نکات برای صحبت کردن به لهجه انگلیسی

بهتر است از همان ابتدای یادگیری زبان انگلیسی بر روی لهجه خود کار کنید. مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید عبارت‌اند از:

هدف خود را مشخص کنید

اولین قدم این است که شما باید هدف خود را مشخص کنید و اگر قصد دارید لهجه انگلیسی را درست یاد بگیرید با خودتان روراست باشید و بر روی هدف خود تمرکز کنید. این تمرکز کردن می‌تواند به شما کمک کند تا با اعتمادبه‌نفس شروع به یادگیری لهجه بومی کنید. بنابراین مرحله اول فقط مختص به این است که شما هدف خود را از صحبت کردن به لهجه نیز مشخص کنید.

اقدام کنید

پس از اینکه تصمیم خود را گرفتید و هدفتان را مشخص کردید، برای به دست آوردن آن باید اقدامات لازم را انجام دهید. کاری که شما باید در این مرحله انجام دهید این است که به معنای واقعی کلمه انگیزه خود را برای یادگیری لهجه انگلیسی تقویت کنید. برای انجام این کار می‌توانید از فیلم‌ها، سایت‌ها و پادکست‌های مختلف کمک بگیرید.

هر زمانی که فرصت کافی داشتید می‌توانید فیلم‌های مختلف انگلیسی زبان را از یوتیوب تماشا کنید و یا به رادیوهای انگلیسی زبان متصل شوید و پادکست‌های مختلف گوش دهید. با گوش کردن به پادکست‌های انگلیسی زبان بهتر می‌توانید به لهجه آن‌ها گوش دهید و بیاموزید که افراد انگلیسی زبان چگونه صحبت می‌کنند. در نتیجه می‌توانید متوجه اشتباهات خود شوید و آن‌ها را اصلاح کنید.

همچنین اجازه دهید تا مغزتان لهجه زبان انگلیسی را درک کند. این روش کمک می‌کند تا به‌تدریج مهارت‌های لهجه خود را تقویت کنید. حتی اگر در ابتدا خیلی نمی‌توانید با لهجه انگلیسی ارتباط برقرار کنید، اما پس از مدتی که این کار را به طور مداوم انجام دهید متوجه می‌شوید که مغز شما به آن عادت کرده است و راحت‌تر می‌تواند کلمات و لهجه انگلیسی را بپذیرد.

هدفتان را ادامه دهید

هنگامی‌که اقدام به شروع کاری کردید، بهتر است آن را ادامه دهید و هدف خود را تا جایی دنبال کنید که در آن موفق شوید. همان‌طور که گفته شد، شما نباید انتظار داشته باشید که بتوانید یک شبه به لهجه انگلیسی صحبت کنید، بلکه این کار را باید به صورت مداوم و با تکرار و تمرین زیادی انجام دهید. همچنین لازم است تا در این مسیر صبور باشید و آهسته پیش بروید.

هنگامی‌که در مسیر یادگیری خود ثبات داشته باشید، روزبه‌روز می‌توانید بیشتر به لهجه انگلیسی خود مسلط شوید. هنگامی که این کار را برای چند ماه ادامه دهید متوجه می‌شوید که به هدفی که داشته‌اید دست پیدا کرده‌اید.

صدای خود را ضبط کنید

برای اینکه بسنجید تا چه اندازه به لهجه انگلیسی مسلط شده‌اید کاری که می‌توانید انجام دهید این است که صدای خود را ضبط کنید و بارها به آن گوش دهید. برای مثال می‌توانید یک قسمت از کتاب، موسیقی و یا هر چیزی که دوست دارید را با صدای بلند بخوانید و صدای خود را ضبط کنید. شاید اولین باری که صدای خود را می‌شنوید برایتان کمی جالب به نظر نرسد، اما هرچقدر که بیشتر صدای خود را ضبط کنید و به آن گوش دهید، می‌توانید متوجه اشکالات رایج خود شوید.

نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که افزایش خودآگاهی درباره تلفظ لهجه انگلیسی می‌تواند به بهبود لهجه شما کمک کند؛ بنابراین اگر اشتباهی مرتکب شدید، خود را سرزنش نکنید بلکه سعی کنید آن را اصلاح کنید. اما اگر اصلاح مشکل، کمی برایتان دشوار است می‌توانید از یک فرد انگلیسی زبان کمک بگیرید و از او بخواهید که اشکالات احتمالی‌تان را به شما بازگو کند. این می‌تواند ساده‌ترین روشی باشد که تشخیص دهید تا چه حد به لهجه انگلیسی مسلط شده‌اید.

همچنین می‌توانید از فرد انگلیسی‌زبان بخواهید که صدای خود را ضبط کند تا شما آن را با صدای خودتان مقایسه کنید.

به نحوه صحبت کردن و تولید صدای افراد انگلیسی زبان توجه کنید

روش دیگری که می‌تواند به بهبود لهجه انگلیسی شما کمک کند این است که به نحوه صحبت کردن و تولید صدای افراد انگلیسی زبان گوش دهید و به هر کلمه آن توجه کنید. برای اینکه این روش مؤثرتر واقع شود می‌توانید به حرکات دهان افراد انگلیسی زبان، نحوه تأکید آن‌ها بر کلمات، لحن بیان آن‌ها و... توجه کنید. در این روش از دو راه می‌توانید استفاده کنید یا اینکه به سراغ فیلم‌ها و ویدیوهای مختلف بروید و نحوه صحبت کردن افراد را مشاهده کنید و یا اینکه اگر دوست انگلیسی‌ زبان دارید از او کمک بخواهید تا درباره نحوه ادا کردن کلمات و تولید صداها به شما کمک کند.

تلفظ کلمات مشابه را باهم مقایسه کنید

همان‌طور که می‌دانید، هنگامی‌که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارید ممکن است با کلمات هم‌آوایی و مشابه زیادی برخورد کنید که نحوه تلفظ و تفکیک کردن آن‌ها از یکدیگر را دشوار به نظر برساند. یکی از نکات بسیار مهم و کلیدی هنگام صحبت کردن به لهجه انگلیسی دقت در تلفظ کلمات است. برای اینکه بتوانید به ‌درستی کلمات مشابه را تلفظ کنید، می‌توانید از الفبای آوایی بین‌المللی استفاده کنید و آهنگ لغات و واژه‌ها را با دقت بررسی کنید.

همچنین در بیان کردن حروف صامت و صدادار دقت زیاد داشته باشید، زیرا صداهای بسیار زیاد و پیچیده‌ای در زبان انگلیسی وجود دارد که اغلب زبان آموزان را به اشتباه می‌اندازد. اما شمایی که قصد دارید به لهجه انگلیسی صحبت کنید نباید این اشتباهات را انجام دهید. برای مثال می‌توانید کلماتی که شبیه هم هستند را پیدا کنید و با استفاده از دیکشنری صوتی تلفظ آن‌ها را گوش دهید.

جهت مطالعه بیشتر: سخنرانی به زبان انگلیسی

یادگیری زبان در تیکا

در این مقاله سعی کردیم به سوال چطور با لهجه انگلیسی صحبت کنیم؟ پاسخ دهیم و تکنیک‌های موثری برای حل این مشکل پیشنهاد دهیم. با به کارگیری روش‌های گفته شده، بدون نیاز به صرف هزینه زیاد و اتلاف وقت می‌توانید تنها از طریق گوش کردن به موسیقی، پادکست، تماشای فیلم، استفاده از سایت‌های انگلیسی زبان و دیکشنری‌های صوتی لهجه انگلیسی خود را تقویت کنید‌.

امیدواریم مقاله بالا برای شما مفید بوده باشد. ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید، آموزش زبان های مختلف را ارائه می دهیم، پس همین حالا دست به کار شوید و آموزش زبان خود را شروع کنید.

یادگیری زبان در تیکا

 

چطور با لهجه انگلیسی صحبت کنیم؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پریسا

عالی بود

24 مهر 2022

user-image

حسین محسنیان

لهجه آمریکایی بهتر ه یا بریتیش؟

16 مهر 2022

user-image

پارسا مهری

مرسی بابت مطلب مفیدتون، شرایط زبان مهاجرت به کشورهایی مثل ژاپن رو هم دارید؟

13 مهر 2022

user-image

الهام طالبی

چه توصیه های خوبی، ممنون که مطالب مفیدی منتشر میکنید.

12 مهر 2022