اساتید پیشنهادی:

10 اپلیکیشن کاربردی برای یاد گرفتن زبان انگلیسی/بخش اول

معین
معین
پنج‌شنبه, 19 فروردین 2020

دسته بندی : applications

زمان مطالعه : 9 دقیقه

تعداد بازدید : 17316

10 اپلیکیشن کاربردی برای یاد گرفتن زبان انگلیسی/بخش اول

امروزه اپلیکیشن های مختلف بخش جدایی ناپذیر زندگی ما شده اند و بدون شک نرم افزارهای آموزشی هم از آن مستثنی نیستند .وقتی می خواهیم به صورت خودآموز، زبان انگلیسی یاد بگیریم ، اپلیکیشن های یادگیری زبان هم یکی از منابع ما می توانند باشند.اما وقتی کمی تحقیق می کنیم با تعداد بسیار زیادی نرم افزار و پلتفرم آموزشی مواجه میشویم و سوالی که پیش می آید این است که ، کدام اپلیکیشن آموزش زبان می تواند بیشتر از همه برای ما مفید باشد؟

ما در این مقاله قصد داریم 10 اپلیکیشن آموزش زبان کاربردی که زبان آموزان و مدرسین برای یادگرفتن و تکمیل آموزش زبان انگلیسی به عنوان منابع آموزشی نیازدارند تا در هر زمان و هر مکان و فقط با استفاده از گوشی های موبایل بتوانند زبان یاد بگیرند را معرفی کنیم.اگر که شما تازه قصد کردید که زبان یاد بگیرید یا اینکه می خواهید مهارت های انگلیسی خودتان را بالا ببرید ، این اپلیکیشن ها می توانند مانند یک معلم خصوصی بهترین راهنمای شما برای یادگیری باشند.

معلم های زبان در مدارس یا کلاس های زبان مختلف هم می توانند از این اپلیکیشن ها با توجه به محتوای هر درس به عنوان یک فعالیت فوق العاده برای زبان آموزان استفاده کنند و بر اساس مطالب آموزش داده شده ، بخش هایی را برای انجام دادن در خانه تعیین کنند. بیشتر اپلیکیشن های یادگیری زبان در وب و گوشی های موبایل ، برای استفاده در هر زمان و هر مکان در دسترس هستند.

 

 

1. Duolingo – Learn Language for Free

یادگیری زبان انگلیسی با اپلیکیشن duolingo


اپلیکیشن Duolingo  (دولینگو) محبوب ترین اپلیکیشن یادگیری زبان در جهان است و قطعا برای کسانی که می خواهند زبان را به صورت خودآموز یاد بگیرند  توصیه می شود.این اپلیکیشن بیشتر از 200 میلیون کاربر فعال از سراسر جهان دارد و یاگیری با این اپلیکیشن بسیار جذاب و اعتیادآور است.
اپلیکیشن Duolingo از فعالیت های مختلف و گسترده  و سرگرم کننده تشکیل شده است.این اپلیکیشن با آموزش دادن مطالب مختلف مثل یک بازی به شما کمک میکند ، تا فقط با 20 دقیقه وقت گذاشتن هر چه سریع تر زبان انگلیسی یاد بگیرید. تمرینات این اپلیکیشن به گونه ای طراحی شده اند که زبان آموز لغات را هر چه موثرتر و کاربردی تر یاد بگیرند.
دولینگو یکی از بهترین اپلیکیشن های رایگان یادگیری لغات و اصطلاحات جدید و کاربردی در کنار گرامر می باشد. بعد از تمام کردن هر درس، به زبان آموز پاداش هایی داده میشود و گزارش پیشرفت یادگیری روازنه در اختیار او قرار میگیرد که هردو نقش مهمی در انگیزه بخشی به منظور ادامه یادگیری زبان دارند.

نکته منفی که برای Duolingo می توانیم به آن اشاره کنیم و برای ما ایرانی ها هم بسیار با اهمیت است این است که دولینگو تا الان که این مقاله  را می نویسم  زبان فارسی را ساپورت نمی کند و برای یادگیری زبان انگلیسی باید به یک زبان دیگر مثل آلمانی،فرانسه، ترکی و سایر زبان هایی که ساپورت می کند آشنا باشید.

مشخصات کلی اپلیکیشن Duolingo
شرکت سازنده :Duolingo
تعداد دانلود در گوگل پلی: +100  میلیون
مناسب برای سنین: همه 
زبان های تحت پوشش: انگلیسی، فرانسوی، روسی، آلمانی،ترکی،چینی،اسپانیولی،کره ای، عربی و بیش از 20 زبان دیگر
موجود برای سیستم عامل: Android ، Ios و ویندوز
هزینه: رایگان
لینک دانلود اندروید اپلیکیشن Duolingo     
لینک دانلود ios اپلیکیشن Duolingo  

 


2.Learn Languages busuu

یادگیری زبان انگلیسی با اپلیکیشن busuu


اپلیکیشن Busuu  (بوسو) یکی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان ،از سطح پایه می باشد و مانند یک آموزشگاه زبان، زبان آموز را از سطح پایه تا پیشرفته به صورت مجازی کمک می کند.این اپلیکیشن توسط متخصصان زبان شناسی طراحی شده و با ترکیب کردن تعامل انسانی با هوش مصنوعی به شما در هرچه سریع تر یاد گرفتن زبان انگلیسی کمک می کند.
این اپلیکیشن دوره های یادگیری زبان را برای 12 زبان مختلف و برای بیشتر از 90 میلیون کاربرطراحی و تهیه کرده است.اپلیکیشن Busuu  مهارت های reading ,writing, speaking را به همراه spelling  و هر آنچه که شما از یک دوره یادگیری زبان انتظار دارید را در بر میگیرد.
با این اپلیکیشن شما می توانید با کسانی که زبان انگلیسی زبان مادری آن هاست به منظور تمرینات speaking  ،صحبت کنید و همچنین می توانید بازخوردهایی به دیگر زبان آموزان بدهید و یا از زبان آموزان با سطح بالاتر بازخورد بگیرید.
اپلیکیشن Busuu  به گونه ای طراحی شده تا همه ی مهارت های مورد نیاز خود را تا رسیدن به یک سطح قابل قبول بالا ببرید . و همچنین در حالت آفلاین به شما اجازه می دهد تا درس ها را دانلود کرده تا حتی بدون داشتن اینترنت درهر زمان و هر مکان خواستید آن ها را بخوانید و از یادگیری زبان لذت ببرید.شما می توانید پیشرفت خودتان را طی هر دوره ببینید و با تمام کردن هر درس ، رنگ آن در اپلیکیشن عوض می شود.علاوه بر آن ، اپلیکیشن به صورت هفتگی یک گزارش از پیشرفت شما را طی 7 روز گذشته برای شما می فرستد.

نکته منفی که ممکن است هنگام کار با اپلیکیشن برای زبان آموزی که می خواهد همه مطالب و مهارت ها را یادبگیرد ناخوشایند باشد این است که در بعضی دروس توضیحات مربوط به گرامر و گاهی تلفظ ها کافی نیست و موجب سردرگمی زبان آموز شود.
طی اعلام تیم  بوسو در سال 2016 بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه نیویورک و دانشگاه کارولینا جنوبی بر روی خروجی دوره ها انجام شد ، 22 ساعت استفاده و یادگیری با اپلیکیشن Busuu  برابر با یک ترم خواندن زبان انگلیسی در کالج می باشد.

مشخصات کلی اپلیکیشن Busuu
شرکت سازنده :Busuu
تعداد دانلود در گوگل پلی: +10  میلیون
مناسب برای سنین: همه 
زبان های تحت پوشش: انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی،پرتغالی،روسی، آلمانی،ترکی،چینی، اسپانیولی،لهستانی و عربی 
موجود برای سیستم عامل  Android: ، Ios ، ویندوز و مک
هزینه: رایگان
لینک دانلود اندروید اپلیکیشن Busuu 
لینک دانلود ios اپلیکیشن Busuu    

"دوست دارید لغات انگلیسی بیشتری یاد بگیری ؟ پس 10 راه برای یاد گرفتن لغات انگلیسی را از دست ندهید"


3 . Improve English :Word Games

یادگیری زبان انگلیسی با نرم افزار improve english



Improve English یکی از اپلیکیشن های محبوب یادگیری زبان است. این اپلیکیشن با درس هایی کوتاه به شما در توسعه مهارت های زبان کمک می کند و برای یادگیری لغات جدید یکی از بهترین هاست و با استفاده از الگوریتم های علمی طراحی شده به شما برای پیشرفت زبان انگلیسی کمک می کند.
Improve English با طراحی درس ها به شکل بازی های مختلف و سرگرم کننده به شما برای یادگیری لغات ، گرامر، تلفظ لغات و عبارات  کمک شایانی می کند.این اپلیکیشن برای کسانی طراحی شده که آشنایی سطحی با زبان انگلیسی دارند و در پی بالا بردن مهارت های Reading,Speaking و Writing  در کنار توسعه دایره لغات خودشان هستند.مطالب به گونه ای طراحی شده اند تا بتوانند به زبان آموز برای آزمون هایی مثل CAT,GRE,GMAT,IELTS,TOEFL  و... کمک کند.
تمرین های هر درس که بیشتر شبیه به بازی می باشند طوری برنامه ریزی شده اند تا در عین داشتن محتوای قوی در راستای اهداف آن دوره باشند. در این دوره ها از فرمت فلش کارت ها استفاده می کند که شامل لغات و عبارت به همراه معنی آن ها برای زبان آموز است.هر فلش کارت همچنین  یک بخش جدا برا اضافه کردن نکته هایی که از نظر زبان آموز مهم است را داراست.هنگامی که یک زبان آموز احساس کرد که یک لغت برای او کاملا جا افتاده با کلیک روی گزینه got it ،آن لغت را از لغاتی که می خواهد یاد بگیرد خارج می کند. 
ورژن Pro  این اپلیکیشن شامل تمرینات و مطالب کاربردی بیشتر می شود . همچنین اپلیکیشن به زبان آموز اجازه می دهد ، پیشرفت خود را ببیند و دنبال کند و در کنار آن معلم و مدرس زبان بتواند عملکرد زبان آموز را زیر نظر داشته باشد.

اساتید زبان

 

مشخصات کلی اپلیکیشن Improve english
شرکت سازنده : Knudge.me
تعداد دانلود در گوگل پلی: +1  میلیون
مناسب برای سنین: همه 
زبان های تحت پوشش: انگلیسی
موجود برای سیستم عامل Android: ، Ios و ویندوز
هزینه: رایگان+ پرداخت درون برنامه ای
لینک دانلود اندروید اپلیکیشن Improve english 
لینک دانلود ios اپلیکیشن Improve english      

 

 

4. Sentence Master Pro

یادگیری زبان انگلیسی با نرم افزار sentence master



Sentence Master Pro  یکی از جذاب ترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی است  که بر پایه تعامل، زبان آموز را از طریق یادگیری در دنیای پیرامون شخص به صورت تدریجی و پیوسته راهنمایی می کند .این اپلیکیشن به کاربران هنگام یادگیری فرصت فکرکردن می دهد و زبان آموز را  به هر چه جمله سازی بیشتر تشویق می کند.همچنین آموزش  از طریق بازی در اپلیکیشن انجام می شود ، به این صورت که تعدادی کلمه به هم ریخته داده می شود و زبان آموز باید در یک زمان محدود جمله را بسازد و البته باید دقت کند که با هر انتخاب اشتباه در کلمات از زمان او کم می شود. این اپلیکیشن شامل  5 سطح مختلف از سطح مبتدی تا فوق پیشرفته می باشد.
یکی از خصوصیات این اپلیکیشن این است که افراد مختلف با هر سطح آشنایی با زبان انگلیسی می توانند برای توسعه مهارت های خود از آن استفاده کنند. به طور مثال این اپلیکیشن برای زبان آموزان جوانی که سطح متوسطی در مهارت های reading و writing  دارند به منظور بالا بردن درک مطلب بسیار کارآمد است و از طرف دیگر زبان آموزان مسن تر هم با یک سطح زبان دیگر مخصوصا اگر انگلیسی را جدا از زبان مادری می خواهند یاد بگیرند و یا می خواهند سطح فعلی زبان انگلیسی خود را بالاتر ببرند مفید می باشد.
همچنین زبان آموزان با سطح بالا نیز که می خواهند مهارت های زبان خود را بالاتر ببرند ، می توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند. اگر شما جز افرادی هستید که فکر می کنید به سطح قابل قبولی در زبان انگلیسی رسیده اید ، در این اپلیکیشن بخشی برای ضرب المثل های انگلیسی و اصطلاحات در نظر گرفته شده که می توانید خود را در آن قسمت بیشتر بسنجید.

مشخصات کلی اپلیکیشن Sentence Master
شرکت سازنده: MasterKey Games
تعداد دانلود در گوگل پلی: +100  هزار
مناسب برای سنین: همه 
زبان های تحت پوشش: انگلیسی
موجود برای سیستم عامل Android: ، Ios 
هزینه: رایگان
لینک دانلود اندروید اپلیکیشن Sentence Master 
لینک دانلود ios اپلیکیشن Sentence Master  

 


5. Memrise : Learn Language Free

یادگیری زبان انگلیسی با اپلیکیشن memrise



اپلیکیشن Memrise (ممرایز) یکی از بهترین برنامه های موجود برای کسانی هست که می خواهند به دنیای شیرین یادگیری زبان وارد شوند.در طراحی این اپلیکیشن و محتوای آن به چند مورد توجه ویژه داشته اند تا خروجی آن یک مسیر ساده ، جذاب و اعتیادآور برای یادگیری زبان انگلیسی باشد. 
دوره مبتدی زبان انگلیسی آن ترکیبی از لغات پراستفاده ،گرامرهای کاربردی و عبارات مفید است تا زبان آموز بتواند به سرعت آن ها را در مکالمه های روزانه خود استفاده کند. درس های دوره مبتدی به شما کمک میکند تا مثل کسی که در محیط انگلیسی زبان است، صحبت کنید و ویژگی Learn with Locals  در اپلیکیشن یکی از پرکاربردترین بخش ها در دوره مبتدی می باشد.
Memrise  درس ها را به گونه ای برای زبان آموزان مبتدی طراحی کرده تا بتوانند هر چه سریع تر و با اعتماد به نفس انگلیسی صحبت کنند.Memrise  دوره مبتدی را به قسمت های کوتاه تقسیم می کند تا شما بتوانید هر روز بخشی را به پایان برسانید ، بنابراین چه خانه باشید و یا در مسیرخانه و در راه ، همیشه می توانید زمانی را برای یادگرفتن زبان انگلیسی پیدا کنید.
Memrise  شما را قدم به قدم در مسیر یادگیری زبان انگلیسی و هر آنچه که شما برای استفاده انگلیسی به صورت روزانه نیاز دارید  به پیش میبرد.

 

آموزش زبان تیکا

 

 مشخصات کلی اپلیکیشن Memrise
 شرکت سازنده : Memrise
تعداد دانلود در گوگل پلی: +10  میلیون
مناسب برای سنین: همه 
زبان های تحت پوشش: انگلیسی، فرانسوی، روسی، آلمانی،ترکی،چینی، اسپانیولی،کره ای، عربی و بیش از10 زبان دیگر
موجود برای سیستم عامل Android: ، Ios و ویندوز
هزینه: رایگان+پرداخت درون برنامه ای
لینک دانلود اندروید اپلیکیشن Memrise  
لینک دانلود ios اپلیکیشن Memrise    

"برای آشنایی با 5 اپلیکیشن دیگر یادگیری زبان انگلیسی می توانید به بخش دوم مقاله مراجعه کنید"

سامانه آموزش زبان تیکا برای یادگیری همه زبان آموزان برنامه مناسبی دارد که کلاس های همزمان و تصویری را با سایر منابع یادگیری دیجیتال ترکیب میکند. برای یادگیری موثر میتوانید از تدریس خصوصی یا گروهی این اساتید کمک بگیرید.

 

استاد زبان انگلیسی
10 اپلیکیشن کاربردی برای یاد گرفتن زبان انگلیسی/بخش اول

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

معین

تولید محتوا

معین هستم ،تلاشم اینه تا به شما راه ها و روش های جدیدتری رو برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی کنم.با تیکا همراه باشید.

نظرات

user-image

نیکتا رضاخانی

ممنون از اپلیکیشن هایی که معرفی کردید من AnkiDroid رو ترجیح میدم

9 اردیبهشت 2022