اساتید پیشنهادی:

آزمون LSAT چیست؟

خاطره محمدی
خاطره محمدی
شنبه, 17 فروردین 2023

دسته بندی : placement-tests

زمان مطالعه : 12 دقیقه

تعداد بازدید : 1001

زمون LSAT

اگر تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چه خوب می‌شد اگر می‌توانستید در دانشگاه‌های  برتر آمریکا و کانادا در مقام یک وکیل درس بخوانید، یک خبر خوب برای شما داریم. برای شرکت در این دانشگاه‌های معتبر شما باید در آزمون ورودی LSAT  شرکت کنید این آزمون از سال ۱۹۴۸ تا به امروز هر سال انجام می‌شود. این آزمون از جمله مهم‌ترین آزمون‌های ارزیابی متقاضیان تحصیل در رشته حقوق برای دانشگاه‌های معتبر کانادا و آمریکا است. در این مقاله می‌خواهیم بیشتر درباره این آزمون و شرکت در آن صحبت کنیم.

انواع کدامند؟

آزمون LSAT مانند بسیاری دیگر از آزمون‌ها در دو سطح بین‌المللی و لوکال برگزار می‌شوند. آزمون بین‌المللی حقوق چندین سال است که شش بار در سال برگزار می‌شود و هرکسی که متقاضی تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه‌های کانادا و آمریکا است می‌تواند در این آزمون شرکت کند.

زمان برگزاری آزمون LSAT

این آزمون برخلاف چندین سال گذشته که تنها چهار بار در سال برگزار می‌شد امروزه شش بار در سال و در ماه‌های مارس ژانویه ژوئن جولای سپتامبر و نوامبر برگزار می‌شود مانند آزمون‌های دیگر آزمون هم هرسال روزهای خاصی را برای برگزاری خود در نظر گرفته است تاکنون زمان دقیق برگزاری آزمون گفته نشده اما برای اطلاع دقیق از زمان برگزاری می‌توانید به سایت lsac.org مراجعه کنید.

مراکز برگزاری آزمون LSAT

علاوه بر این‌که این آزمون هرساله در زمان متفاوتی برگزار می‌شود تعداد مراکز آزمون آن نیز متغیر است بنابراین این موضوع را باید هنگام ثبت‌نام و حتماً بررسی کنید به‌طورمعمول کشورهایی که در آن آزمون برگزار می‌شود شامل انگلستان استرالیا آمریکا کانادا و چندین کشور دیگر است که درمجموع بیشتر از ۲۰۰ مرکز را تشکیل می‌دهند ازجمله مهم‌ترین دانشگاه و آموزشگاه‌ها محل برگزاری این آزمون می‌توان به دانشگاه هاروارد دانشگاه شیکاگو دانشگاه استنفورد دانشگاه ییل و غیره اشاره کرد.

جهت مطالعه بیشتر: آیلتس بگیریم یا تافل؟

شرایط شرکت در آزمون LSAT

برای این آزمون هیچ‌گونه شرایط خاصی از نظر محدودیت سنی وجود ندارد بنابراین کسانی که در مقطع لیسانس فوق لیسانس رشته حقوق درس خوانده باشند و قصد ورود به یک از دانشگاه‌های معتبر کشور آمریکا و کانادا را داشته باشند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. از طرفی دیگر نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که شاید نداشتن مدرک زبان معتبر برای ورود به آزمون هیچ‌گونه مشکلی ایجاد نکند اما بااین‌حال ارزش نمرات کسب ‌شده را کم خواهد کرد در نتیجه پیشنهاد می‌شود حتماً به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید.

نحوه ثبت ‌نام و شرکت در آزمون LSAT

برای شرکت در این آزمون و انجام مراحل ثبت ‌نام ابتدا باید در سایت lsac.org مراحل ثبت ‌نام خود را انجام دهید و تمام مدارک لازم را در سایت آپلود کنید. پس ‌از اینکه مدارک شما تائید شد، لینک فعال‌سازی به حساب ایمیل شما ارسال می‌شود و سپس می‌توانید در حساب کاربری‌تان تاریخ و روز برگزاری این آزمون را مشاهده و تعیین کنید. حدوداً چند هفته قبل از شروع برگزاری آزمون می‌توانید اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه کنید. در روز آزمون شما ۲۱۰ دقیقه فرصت دارید تا به سؤالات آزمون پاسخ دهید و حدود سه هفته بعد نتایج آن به ایمیل شما ارسال می‌شود. سپس بر اساس نمره‌ کسب شده می‌توانید اقدامات لازم برای اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه‌های کانادا و آمریکا را انجام دهید.

هزینه آزمون LSAT

برای اینکه در آزمون LSAT  شرکت کنید باید هزینه مستقیم ثبت ‌نام خود که مبلغ ۲۰۰ دلار است و همچنین هزینه‌های جانبی آن مانند پرداخت ۱۹۵ دلار به CAS برای فرستادن نمره‌ها و گزارش آزمون به دانشگاه مورد نظر ضروری است. از طرفی دیگر اگر بخواهید نمرات و گزارش آزمون خود را به دانشگاه‌های بیشتر ارسال کنید برای هر مورد موظفید مبلغ ۴۵ دلار پرداخت کنید. اگر قصد تغییر مرکز برگزاری آزمون و یا تاریخ آزمونی که از قبل تعیین کرده‌اید را داشته باشید تا قبل از مهلت نهایی باید ۱۲۵ دلار پرداخت کنید.

شانس قبولی در آزمون LSAT

این آزمون از شش بخش تشکیل می‌شود که چهار بخش آن نمره دارند. بنابراین نمره این آزمون بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ است که فقط چهار بخش آن در نمره دهی تأثیر خواهند داشت. در این آزمون هیچ‌گونه نمره منفی یا نمره ردی نیز وجود نخواهد داشت. اگر فرد شرکت‌ کننده نمره‌ای بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ کسب کند، بر اساس نمره توصیه‌نامه یا رزومه خود می‌تواند شانس قبولی را برای ورود به دانشگاه مورد نظر امتحان کند. بنابراین هر چقدر که نمره شما به نمره مورد نظر دانشگاه نزدیک‌تر باشد شانس قبولی در دانشگاه‌های برتر جهان افزایش بیشتری پیدا می‌کند.

بخش‌های مختلف آزمون LSAT

این آزمون از ۶ بخش تشکیل‌ شده و به چهار بخش آن به صورت جداگانه نمره داده می‌شود. سوالات بخش پنجم در دیگر بخش‌ها به صورت پراکنده وجود دارد؛ در نتیجه امتیازی به آن تعلق نمی‌گیرد. بخش ششم به صورت جداگانه بر روی تبلت یا کامپیوتر نصب می‌شود و نمره‌ای به آن تعلق نمی‌گیرد. این بخش صرفاً کمکی است که دانشگاه‌های پذیرنده تصمیم‌گیری کنند که آیا فرد متقاضی را قبول کنند یا خیر. از جمله بخش‌های این آزمون عبارت‌اند از:

بخش استدلال منطقی ۱ و ۲

هر کدام از این بخش‌ها ۲۴ تا ۲۶ سوال دارند و مدت پاسخگویی به آن‌ها ۳۵ دقیقه است. در این بخش قدرت تحلیل و استدلال منطقی فرد سنجیده می‌شود. هر سوال با بیان یک سری حقایق شروع می‌شود و شما باید فرضیات و نتیجه‌گیری‌ها را شناسایی کرده و مباحثی را انتخاب کنید که باعث تقویت یا تضعیف بحث می‌شوند.

بخش استدلال تحلیلی

این بخش ۲۳ یا ۲۴ سال دارد و مدت ‌زمان پاسخگویی به آن ۳۵ دقیقه است. سوالات این بخش مبتنی بر بازی‌های منطقی هستند. سوالات به شکل مجموعه‌ای از متن‌های تکی عنوان‌شده و در نتیجه توانایی یک فرد برای انتخاب از بین مجموعه‌ای از اظهارات را به چالش دعوت می‌کند.

بخش درک مطلب

این بخش ۲۶ تا ۲۸ سوال دارد و مدت‌ زمان پاسخ‌دهی به آن ۳۵ دقیقه است. این قسمت از سه متن بلند و یک متن کوتاه تشکیل‌ شده و قدرت استدلال فرد، توصیف ساختار و ایده نویسنده را به چالش دعوت می‌کند. به‌ طور معمول این متن‌ها درباره هنر، علوم، فیزیک، حقوق، مسائل اجتماعی و... است.

بخش تجربی

این بخش ۲۴ تا ۲۸ سوال دارد که در بین بخش‌های دیگر پخش‌ شده‌اند و شاید یکی از چهار بخش قبلی در نقش بخش تجربی قرار داشته باشد و شما به درستی متوجه آن نشوید.

بخش نگارش متن

آخرین بخش از آزمون LSAT به بخش نگارش متن تعلق دارد. در این بخش که ۳۵ دقیقه زمان دارد شما باید یک مقاله بنویسید. فرد شرکت‌ کننده باید مقاله‌ای بنویسد که یک مسئله با دو معیار برای تصمیم‌گیری را علیه یکدیگر به چالش بکشد. این بخش نمره دهی ندارد و تصویر آن به صورت دیجیتالی به همراه نمره‌های دیگری که کسب کرده‌اید برای دانشگاه مورد نظر شما فرستاده می‌شود.

منابع مورد نیاز برای آمادگی آزمون LSAT

از جمله منابع مفیدی که می‌توانید از آن‌ها برای موفقیت در این آزمون کمک ‌بگیرید عبارت‌اند از:

  • Introducing the LSAT: The Fox Test Prep
  • Manhattan Prep’s LSAT Strategy Guide Set
  • 33 Common LSAT Flaws
  • Kaplan’s LSAT Prep Plus
  • The Princeton Review’s Cracking the LSAT Premium
  • PowerScore LSAT Bible Trilogy

نمونه سوالات آزمون‌های برگزار شده LSAT

در ادامه قسمتی از نمونه سوالات آزمون‌های LSAT برگزار شده را خواهید دید:

Acompany employee generates a series of five-digit product codes in accordance with the following rules:

 The codes use the digits 0, 1, 2, 3, and 4, and no others. Each digit occurs exactly once in any code. The second digit has a value exactly twice that of the first digit. The value of the third digit is less than the value of the fifth digit.

1. If the last digit of an acceptable product code is 1, it must be true that the

(A) first digit is 2

(B) second digit is 0

(C) third digit is 3

(D) fourth digit is 4

(E) fourth digit is 0

2. If the third digit of an acceptable product code is not 0, which one of the following must be true?

(A) The second digit of the product code is 2.

(B) The third digit of the product code is 3.

(C) The fourth digit of the product code is 0.

(D) The fifth digit of the product code is 3.

(E) The fifth digit of the product code is 1.

شرایط مهاجرت با آزمون LSAT

همان‌طور که متوجه شدید، قطعاً هدف اصلی از برگزاری این آزمون برای کسانی است که قصد داشته باشند رشته حقوق را در دانشگاه کشورهای دیگر مانند کانادا و آمریکا دنبال کنند. در نتیجه اگر شما در این آزمون شرکت کرده و نمره قبولی مناسبی کسب کنید به آسانی می‌توانید برای تحصیل به کشور مورد نظر خود مهاجرت کنید.

با آزمون LSAT به کدام کشورها می‌توان مهاجرت کرد؟

با قبولی و کسب نمره موردنظر در آزمون LSAT می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان، آمریکا و کانادا و تعدادی از کشورهای دیگر تحصیل کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تمامی دانشگاهایی که رشته حقوق را ارائه می‌دهند نمی‌توانند دانشجویان را بر اساس نمره آزمون LSAT قبول کنند. مگر اینکه دانشگاه انتخابی شما مورد تائید کانون وکلای آمریکا یا CAS و LSAC باشد.

کلاس‌های آمادگی آزمون LSAT در تیکا

اگر قصد دارید هر چه سریع‌تر خود را برای شرکت در آزمون LSAT و کسب نمره قبولی بالا آماده کنید می‌توانید در کلاس‌های آمادگی آزمون LSAT در آموزشگاه تیکا ثبت‌نام و شرکت کنید. آموزشگاه تیکا برای کسانی که قصد مهاجرت، تدریس و یا تقویت زبان‌ خود را دارند و می‌خواهند در مهم‌ترین آزمون‌های پذیرش دانشگاه شرکت کنند، اساتید مجربی در اختیار دارد که برای افزایش سرعت یادگیری خود می‌توانید از کلاس‌‌های خصوصی اساتید مورد نظر خود نیز استفاده کرده و خودتان را به طور کامل برای شرکت در این آزمون آماده کنید.

آموزش زبان تیکا

آزمون LSAT چیست؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات