اساتید پیشنهادی:

آزمون OET آزمون تخصصی کادر درمان

خاطره محمدی
خاطره محمدی
سه‌شنبه, 17 مرداد 2022

دسته بندی : english-placement-tests

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 2200

آزمون OET

شرکت در آزمون زبان انگلیسی یک گام مهم برای متخصصان مراقبت‌های درمان است که به دنبال مهاجرت، ثبت‌نام و کار در یک کشور انگلیسی‌زبان هستند. آزمون OET  (تست انگلیسی شغلی) یک امتحان مهارت زبان انگلیسی است. همچنین با استفاده از این آزمون سطح زبان متقاضیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. اگر با هدف تحصیل و یا کار قصد مهاجرت دارید، بهتر است از قبل در مورد آزمون ها و امتحانات ورودی اطلاعات لازم را کسب کنید. آزمون OET برای تقویت زبان افراد در حوزه درمان نیز مفید است. برای قبولی در این آزمون داوطلبان باید در هر یک از مهارت‌های شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت‌کردن نمره لازم را کسب کنند. ساختار این آزمون در مهارت‌های مختلف، متفاوت است و زمان مشخصی دارند که طبق آن متقاضی باید به سؤالات هر بخش پاسخ دهد.

اعتبار و سیستم نمره دهی آزمون OET

مدت اعتبار مدرک اخذ شده از آزمون OET، 2 سال است. ساختار کلی این آزمون همانند آزمون تافل و آیلتس است که سؤالات، مربوط به مهارت‌هایListening ، Reading، Writing و Speaking است. سطح نمرات به‌صورت A،B،C،D و E است. حداقل نمره قابل‌قبول در سطح B بوده امتیاز 350 است. این آزمون روی کاغذ انجام شده و سیستم نمره آن به‌صورت زیر است:

مهارت مدت‌زمان تعداد بخش‌ها
Listening 50 دقیقه دارای 3 بخش مشترک بین 12 رشته
Reading 60 دقیقه دارای 3 بخش مشترک بین 12 رشته
Writing 45 دقیقه دارای 1 بخش مشترک بین 12 رشته
Speaking 20 دقیقه دارای 1 بخش مشترک بین 12 رشته

 

چه کسانی می‌توانند در آزمون OET شرکت کنند؟

افراد در 12 حوزه پزشکی، دندانپزشکی، پاپزشکی، کاردرمانی، رژیم‌درمانی، بینایی‌سنجی، رادیوگرافی، داروسازی، گفتاردرمانی، پرستاری، فیزیوتراپی و دامپزشکی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. شرکت در این آزمون و کسب مدرک آن نشان‌دهنده میزان مهارت در زبان انگلیسی است. مهارتی که در حوزه بهداشت و درمان حائز اهمیت است.

برای مطالعه بیشتر: آزمون های زبان انگلیسی

آزمون OET چه مزایایی دارد؟

این آزمون برای گروه‌های درمان است و چون فارغ‌التحصیلان در این گروه درس‌های مربوط به زبان انگلیسی را خوانده‌اند تسلط کافی بر آزمون دارند و کسب نمره قبولی برای آنها راحت‌تر خواهد بود. این آزمون در کشورهای زیادی از جمله انگلیس، استرالیا، ایرلند، اوکراین و ... دارای اعتبار است. مدرک زبان OET مورد تأیید کشورهای استرالیا و نیوزیلند برای دریافت ویزا است.

پزشکان در حرفه خود نیاز به مهارت زبان دارند، این آزمون باعث می‌شود که مهارت انگلیسی پزشکان بهبود یابد. چون متقاضیان OET پیش‌زمینه خوبی از مواد آزمون دارند، برای آنها آسان‌تر است. این آزمون میزان تسلط متقاضیان بر زبان انگلیسی را مورد بررسی قرار می‌دهد، بنابراین بسیاری از افراد توصیه می‌کنند که حتماً در این آزمون شرکت کنید. در این آزمون از سناریوهای پزشکی و درمان استفاده شده است که باعث افزایش اعتماد و اطمینان بیشتری در متقاضی می‌شود.

آزمون OET چه تفاوتی با دیگر آزمون‌های زبان دارد؟

آزمون‌های زبان مانند تافل و آیلتس مهارت‌های عمومی زبان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. این آزمون برای همه افراد با هر نوع مدرک تحصیلی مناسب و کاربردی است. در بسیاری از راه‌های مهاجرت، مدارک اخذ شده از آزمون تافل و آیلتس جزو شرایط دریافت ویزا است.

آزمون OET مختص به گروه بهداشت و درمان است. این افراد با کسب نمره قابل قبول از این آزمون می‌توانند از آن برای مهاجرت، کسب مهارت بیشتر و ارزیابی زبان خود استفاده کنند. مواد این آزمون به‌صورت تخصصی بوده و مانند آزمون‌های تافل و آیلتس، شامل سؤالات عمومی نمی‌شود.

 ساختار آزمون OET به چه صورت است؟

همان‌طور که گفته شد، این آزمون شامل مهارت‌های مختلف Listening، Reading، Writing و Speaking است. در ادامه به بررسی هر یک از مهارت‌های موجود در آزمون OET می‌پردازیم.

Listening: در مهارت شنیداری که 50 دقیقه است، فایل‌هایی پخش می‌شود که در حوزه درمان است. از آنجا که متقاضیان آزمون آشنایی لازم با اصطلاحات به کار رفته شده در آن دارند، پاسخ به این سؤالات تقریباً راحت خواهد بود. متقاضیان پس از شنیدن فایل باید به سؤالات مخصوص آن که شامل سؤالات چهارگزینه‌ای و جای خالی است، پاسخ دهند.

Reading: مدت این آزمون 60 دقیقه است و متقاضیان باید به سؤالات چهارگزینه‌ای و کامل‌کردنی پاسخ دهند. امتحان به این صورت است که فایل اعلانات یا یک مقاله تخصصی در اختیار متقاضی قرار گرفته و باید به سؤالات مربوط به آن پاسخ دهد. این یک آزمون درک مطلب برای سنجش مهارت متخصصان حوزه درمان است.

Speaking: مدت‌زمان این قسمت از آزمون 20 دقیقه است و طی آن مصاحبه‌ای در حوزه درمان مشابه مکالمه پزشک و بیمار اجرا می‌شود.

Writing: مدت‌زمان این بخش از آزمون 45 دقیقه است و متقاضی باید یک نامه ترخیص، مشاوره و انتقال بیمار بنویسید.

آشنایی با ساختار مهارت‌های آزمون

هر یک از مهارت‌های آزمون شامل چندین بخش است. در هر یک از بخش‌ها موضوعاتی مورد سؤال قرار می‌گیرد. زمان برای هر یک از بخش‌ها مشخص شده و متقاضی باید طبق زمان به سؤالات آن بخش پاسخ دهد. هدف هر یک از این بخش‌ها ارزیابی مهارت کادر درمان در مواجهه با بیمار و در محل کار است. در ادامه به بررسی بخش‌ها و ساختار آنها در طول امتحان می‌پردازیم.

مهارت  Listening

بخش A: این بخش برای ارزیابی مهارت پزشک در تشخیص نوع بیماری با استفاده از مکالمات بین بیمار و پزشک است. باید اطلاعات خاص از این مکالمات برداشت شود تا حال بیمار مورد ارزیابی قرار بگیرد. فرم آزمون، شامل دو مشاوره است که هرکدام به مدت 5 دقیقه زمان می‌برد. در این مدت متقاضی به این مشاوره‌ها گوش داده و به 24 سؤال پاسخ می‌دهد. یعنی برای هر مشاوره 5 دقیقه‌ای 12 سؤال طراحی شده است.

بخش B: هدف این بخش ارزیابی اطلاعات و جزئیاتی است که در محل کار اتفاق می‌افتد. در طول امتحان باید به 6 فایل که شامل جلسات، مشاوره‌های درمانی، جلسات تیمی، گزارش کار و بحث‌های مطرح شده طی زمان کاری، است گوش دهید. پس از شنیدن هر یک از فایل‌ها باید به 1 سؤال مربوط به آن که چهارگزینه‌ای است پاسخ دهید. یعنی در مجموع باید به 6 سؤال این قسمت پاسخ دهید.

بخش C : در این بخش باید به یک ارائه یا مصاحبه ضبط شده گوش دهید و بر این اساس به سؤالات مربوط به آن پاسخ دهید. دو فایل 5 دقیقه‌ای برای شما اجرا می‌شود و هر یک از آنها 6 سؤال دارد. یعنی باید به 12 سؤال این بخش پاسخ دهید.

مهارت Reading

بخش A: در این قسمت درک شما از یک مطلب مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این بخش شامل چهار متن کوتاه در حوزه درمان است و 20 سؤال دارد. شما 15 دقیقه وقت دارید تا به سؤالات چهارگزینه‌ای، تطبیقی و جواب کوتاه، پاسخ دهید.

بخش B: این بخش 6 متن کوتاه است که هر کدام 100 تا 150 کلمه دارند. این متن‌ها مربوط به بیمه، دستورالعمل‌های بیمارستان و ... است. هر یک از این متن‌ها شامل یک سؤال 3 گزینه‌ای است و در کل باید به 6 سؤال پاسخ دهید.

بخش C: در این بخش شما باید ایده واقعی 2 متن را مورد ارزیابی قرار دهید. هر یک از این متن‌ها شامل 800 کلمه و 8 سؤال چهارگزینه‌ای است.

مهارت  Writing

در این قسمت، متقاضی باید یک نامه که ممکن است در زمینه مشاوره به بیمار، مراقبت از بیمار ارجاع یا ترخیص باشد، می‌نویسید.

مهارت Speaking

در این قسمت شما باید در حوزه تخصصی خود، نقشی بازی کنید. کارت‌هایی به شما داده می‌شود که موضوع نقش برای شما مشخص شده است. یعنی شما در قالب دکتر، پرستار و ... که تخصص شما است، باید به امتحان گیرنده در نقش بیمار مشاوره دهید. برای آماده‌سازی هر نقش 3 دقیقه زمان دارید. اجرای هر یک از این نقش‌ها 5 دقیقه زمان می‌برد.

لینک مفید:

یادگیری زبان در تیکا

آزمون OET یک آزمون تخصصی برای گروه درمان و بهداشت است. مدرک این آزمون برای افرادی که قصد مهاجرت دارند یا سعی در ارزیابی مهارت زبان خود دارند مناسب است. این آزمون نیز مانند آزمون تافل و آیلتس شامل سنجش مهارت‌های شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب است. تفاوت این آزمون با تافل و آیلتس این است که مواد آزمون OET در حوزه تخصصی درمان است. هر یک از این مهارت‌ها شامل چندین بخش است و زمان هر یک مشخص است. از آنجا که متقاضیان این آزمون به‌واسطه دروس خود با زبان انگلیسی آَشنایی دارند، سطح این آزمون برای آنها آسان است.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

https://tikkaa.ir/find-teachers/english

آزمون OET آزمون تخصصی کادر درمان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

من دانشجو پرستاری هستم میتونم تو ازمون شرکت کنم؟

19 مرداد 2022

user-image

مجید احمدی

کمک کنید مهاجرت کنیم

18 مرداد 2022

user-image

الهام طالبی

بسیار عالی، برای مهاجرت پرستار هم مطلبی دارید؟ کدوم کشورها بهترن؟

18 مرداد 2022