اساتید پیشنهادی:

آموزش زبان دوم به کودکان | 6 توصیه عالی برای آموزش زبان به کودکان درخانه

صوفیا کتیران
صوفیا کتیران
شنبه, 23 بهمن 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 30 دقیقه

تعداد بازدید : 2186

آموزش زبان دوم به کودکان | 6 توصیه عالی برای آموزش زبان به کودکان درخانه

اگر پدر یا مادر یا معلمی هستید که آموزش زبان دوم به کودکان ذهنتان را مشغول کرده است با ما همراه باشید. یادگیری زبان دوم در کودکان باید شباهت زیادی به یادگیری زبان اول داشته باشد. چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا به کودکتان به بهترین روش، زبان انگلیسی دوم را در خانه بیاموزید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که موضوعات و برنامه های درسی مطابق با علاقه کودکان خود را پیدا کنید. تلفیق یادگیری با بازی ها، داستان ها و فعالیت ها باعث تسلط بر زبان انگلیسی کودک (یا هر زبان دیگر) در هر زمان می شود.

چرا یادگیری زبان دوم در کودکان اینقدر مهم است؟

دلایل زیادی برای شروع یادگیری زبان دوم در کودکان و در سنین پایین وجود دارد. هرچه کودکان در سنین کم شروع به یادگیری کنند، احتمال یادگیری آن زبان در حد زبان مادریشان بیشتر می شود. ۶۰ تا ۷۵ درصد از مردم جهان به دو زبان مسلط هستند و همچنین از این دو زبان در زندگی خود استفاده می کنند، بنابراین اگر خود شما تنها به یک زبان مسلط هستید، یادگیری زبانی دیگر را شروع کنید. زبان ها فقط برای اهداف کاری نیستند، بلکه آنها کودکان را با فرهنگ های دیگر، طرز تفکر و مفاهیم جدیدی که زبان های دیگر به سادگی ندارند آشنا می کنند ،سعی کنید برای مثال واژه آلمانی Zeitgeist را به انگلیسی به آنها توضیح دهید تا به این ویژگی ها کم کم پی ببرند .
 

آموزش زبان به کودکان



 

واضح ترین مزایای یادگیری زبان دوم در کودکان

‐ موقعیت شغلی بهتر 
‐ مدیریت تعارض 
‐ بهبود چند منظوره 
‐ قابلیت یادگیری پیشرفته 
‐ محافظت در برابر بیماری های مرتبط با سن مانند آلزایمر

وقتی این جنبه ها را با زبان انگلیسی، محبوب ترین زبانی که در جهان صحبت می شود ، ترکیب کنید، کودک خود را برای آینده ای بسیار روشن تر آماده می کنید.
 

بهترین روش ها برای شروع آموزش انگلیسی به کودکان  

اگر می خواهید آموزش زبان انگلیسی برای کودک خود را در خانه ارتقا دهید ، چند نکته خاص وجود دارد که در اینجا به شما ارائه می دهیم . مهم ترین چیز این است که همیشه یادگیری سرگرم کننده باشد و این برای هر سنی صدق می کند. هرچه یادگیری زبان را برای خود  جالب تر کنید ، احتمال ماندگاری این مهارت ها در ذهن شما بیشتر است.
 

یادگیری زبان های مختلف با تیکا


 مسیر یادگیری آموزش زبان به کودکان

 اگرچه روال یادگیری معمولاً برای هر کسی مرتبط با همان شخص و اخلاقیاتش می باشد، اما مسیر یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان نیز اهمیت دارد. این مسیر به حفظ ساختار در سیستم یادگیری کمک می کند. در واقع همه سیستم های آموزشی  مدارس هم اینگونه کار می کنند. آنها در ساعات خاصی کار می کنند و از یک برنامه درسی خاص پیروی می کنند. حتی وقتی کودکان در خانه مشغول یادگیری هستند، همان روش های یادگیری صادق است.

با این حال ، نیازی نیست که کودکان یک روز کامل را به یادگیری دروس انگلیسی اختصاص دهند. بهتر است دوره های زمانی کوتاه تری را در چند روز هفته برای یادگیری مشخص کنید. مثلاً هر روز 30 دقیقه یا 60 دقیقه وقت بگذارید و حتی می توانید یک وقفه در این بین، بسته به سن بچه ها برای استراحت در هنگام یادگیری مشخص کنید. به خصوص با كودكان كوچك، حتی ممكن است لازم باشد كه دوره های كوتاه تری مانند فواصل 15 دقیقه ای برای درگیر نگه داشتن آنها با زبان و یادگیری اختصاص دهید. نکته اصلی در اینجا سازگار بودن آن است ، زیرا این امر بر میزان اطلاعاتی که کودکان در طول زمان بدست می آورند ، تاثیر گذار است .
 

 یادگیری زبان با داستان گویی

بیشتر کودکان داستان ها را دوست دارند ، پس یادگیری زبان با داستان گویی  یکی از بهترین روش ها برای آموزش زبان دوم به کودکان می باشد. بنابراین اگر می توانید یادگیری زبان انگلیسی را با یک داستان ترکیب کنید، این فرایند یادگیری را بیشتر می کند. می توانید از کتاب های داستان، تصویرگری، نقش آفرینی یا حتی از تماشای فیلم در یادگیری  استفاده کنید. برای بچه های کوچک تر، کتاب های داستان هنگام معرفی یک زبان خوب عمل می کنند ، زیرا شما می توانید کتاب را با صدای بلند بخوانید و تصاویر کتاب را توصیف کنید تا واژگان مبتدی را یاد بگیرند. اگر با کودکان بزرگتر کارمی کنید، از آنها بخواهید که کتاب را با صدای بلند بخوانند تا بتوانند تلفظ را تمرین کنند. یادگیری زبان دوم در کودکان به مرور اتفاق می افتد. ممکن است بعد از چند ماه ناگهان نتیجه کار های خود را ببینید و غافلگیر شوید!

اموزش زبان را همین حالا برای فرزندتان شروع کنید



 

یادگیری زبان را با سرگرمی ها ترکیب کنید 

 اگر کودکی رقصیدن را دوست دارد، پس یک برنامه رقص ایجاد کنید که به او کمک می کند انگلیسی یاد بگیرد. اگر کودکی نقاشی را دوست دارد، پس با هم نقاشی کنید و نقاشی را به انگلیسی توصیف کنید.پس هرچه بیشتر مباحث درسی را با آنچه کودکان به آن علاقه دارند مرتبط کنید، لذت یادگیری آن بیشتر می شود. برای بچهها، این علاقه اغلب ربطی به خلاق یا فعال بودن دارد. برای کودکان بزرگتر، ممکن است یادگیری موضوعات خاصی مانند علم یا هنر باشد. در هر صورت، اگر کودکان این روند را جالب بدانند، مشتاق یادگیری می شوند.

با کودکان بازی کنید 

 یادگیری زبان انگلیسی با بازی یک روش خارق العاده می باشد. شما می توانید بازی های رومیزی، درست کردن جدولی از کلمات، بازی با کلمات مختلف و یا حتی یک بازی جدید با کمک کودکتان ایجاد کنید. همچنین ممکن است بازی مورد علاقه فرزندتان را دوست داشته باشید و سعی کنید هنگام انجام این کار به زبان انگلیسی صحبت کنید. مهم این است که این بازی را با هم دیگر انجام دهید. این معاشرت با کودکتان باعث می شود بیشتر به بازی علاقه مند شود، همین به شما کمک می کند تا از ناامیدی در برابر موانع یادگیری جلوگیری کنید.

برای مطالعه بیشتر: آموزش زبان فرانسوی به کودکان



بازی با کودکان در حین یادگیری زبان



 

نقش جایزه در یادگیری زبان دوم در کودکان 

وقتی با هم بازی می کنید یا کتاب داستان می خوانید و بچه ها در یادگیری به خوبی همراهی می کنند، به آنها پاداش دهید. برای مثال می توانید به آنها شکلات دهید زیرا وقتی می دانند پاداشی در راه است در مسیر یادگیری خوب عمل می کنند. جوایز برای کودکان می تواند شکلات یا یک ملاقات با دوستان، یا هر چیز دیگری که آن ها از آن لذت می برند، باشد . بر روی انتخاب جایزه ها تمرکز کنید تا اینکه به این فکر کنید اگر در یادگیری اشتباه کردند چه تنبیهی برایشان در نظر بگیرید ، زیرا شما هرگز نباید ترس را با یادگیری زبان مرتبط کنید. بر آنچه کودکان به درستی انجام می دهند تأکید کنید زیرا از این طریق آنها سریع تریاد می گیرند و به خود افتخار می کنند.
 

گرامر را مستقیم آموزش ندهید

وقتی که صحبت از یادگیری زبان می شود،  قطعا بزرگسالان باید تمرکز بیشتری بر روی گرامر داشته باشند. برای کودکان یادگیری گرامر متفاوت است (اگرچه کمی به سن بستگی دارد). کودکان کوچک تر، ممکن است مهارت گرامری برای زبان اول خود نداشته باشند و اگر انگلیسی به عنوان زبان دوم یاد گرفته شود، یادگیری گرامر حتی دشوارتر خواهد شد. در عوض، روی موضوعات ساده تری مانند اعداد، صفت ها، رنگ ها، لباس ها، غذا، بدن، اسباب بازی ها و ... تمرکز کنید. همچنین می توانید در زندگی روزمره، و انجام برخی کارها به زبان انگلیسی با آنها صحبت کنید .

در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا در روز و ساعت دلخواه خودتان کلاس زبان داشته باشید. به صفحه اساتید آنلاین زبان رفته و استاد زبان موردنظر خود را انتخاب کنید و با تنظیم روز و ساعت دلخواه در کلاس آنلاین خود شرکت کنید. 

 

آموزش زبان آنلاین تیکا
آموزش زبان دوم به کودکان | 6 توصیه عالی برای آموزش زبان به کودکان درخانه

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

صوفیا کتیران

تولید محتوا

صوفیا کتیران هستم رشتم مهندسی پزشکی هستش و علاقه زیادی به زبان و تدریس دارم .دوست دارم اینقدر تو زبان پیشرفت کنم تا بتونم به خوبی تدریس کنم و همیشه دنبال پیدا کردن مطالب جدید هستم و دوست دارم اطلاعاتم و با بقیه به اشتراک بزارم . ورزش کردن یکی دیگه از علاقمندی های من هستش که همیشه سعی میکنم جزو برنامه اصلی روزانه من باشه

نظرات