اساتید پیشنهادی:

بعد از اسپانیایی چه زبان هایی می توانیم یاد بگیریم؟

پرستو غفاری
پرستو غفاری
شنبه, 4 دی 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تعداد بازدید : 4138

بعد از اسپانیایی چه زبان هایی می توانیم یاد بگیریم؟

 زبان های مشابه اسپانیایی کدامند؟ بهترین زبان بعد از اسپانیایی کدام است؟ انتخاب کردن یک زبان برای یادگیری ممکن است یک حرکت استراتژیک نباشد.با این همه، برای بسیاری اسپانیایی یک گزینه قطعی و بی برو برگرد است. اسپانیایی بیشتر قسمت های دنیا را در بر می گیرد. البته انگلیسی بیش تر! اما این دو با هم بسیار مفید خواهند بود. اما هنوز بسیاری جاها در سراسر دنیا وجود دارند که در آنها دانستن انگلیسی و اسپانیایی به کارتان نمی آید. بعلاوه، بسیاری از اسپانیایی زبانان هم  به دنبال یادگیری زبان های دیگر هستند. و ممکن است شما یکی از آنها باشید.پس در ابتدا یادگیری الفبای اسپانیایی در اولویت است.

بهترین زبان بعد از اسپانیایی

بنابراین چه قبلاً اسپانیایی را آموخته اید، با اسپانیایی بزرگ شدید یا اینکه اصلاً اسپانیایی نمی دانید اما در مورد یادگیری یک زبان جدید کنجکاوید، حتماً مهم است که گزینه های در دسترس را بررسی کنید. از شهرهای شلوغ گرفته تا دهکده های دورافتاده جنگلی، جهان پر از زبان های مختلف است. پس چرا خود را محدود کنید؟ حتی اگر یک فرد دو زبانه انگلیسی-اسپانیایی هستید، شما تازه سطح را خراش داده اید. قاعدتا برای یاد گرفتن زبان جدید باید بدانید درون ذهن یک دو زبانه چه می گذرد ؟

یادگیری یک یا دو زبان حتماً موقعیت های بهتری در کار، سفر و حتی زندگی روزمره برای شما ایجاد می کند. پس تاثیر یادگیری زبان دوم در زندگی شخصی ما بسیار زیاد است . بررسی زبان هایی به جز اسپانیایی برای یادگیری، این امکان را به شما می دهد تا مزیت هر یک را سبک و سنگین کنید. بنابراین در میان چشم انداز وسیع زبانی، اینجا بهترین گزینه ها را بررسی می کنیم تا به دانش انگلیسی و اسپانیایی خود اضافه کنید. یا این که هر یک را بر اساس شایستگی هایش بیاموزید.

6 تا از بهترین زبان ها برای یادگیری بعد از زبان اسپانیایی

زبان های ذکر شده در این قسمت بر اساس میزان فایده آنها تنظیم شده اند و همچنین مزیتشان برای افرادی که در حال یادگیری اسپانیایی هستند و یا اینکه اسپانیایی را آموخته اند بررسی خواهد شد.

زبان فرانسه

فرانسوی قطعاً اولین گزینه خواهد بود. انگلیسی یک زبان ژرمنی با تعداد زیادی کلمات وام گرفته از زبان رمنس (Romance) است. بسیاری از این کلمات فرانسوی هستند.  زبان های مشابه اسپانیایی شامل زبان های رومانس میشوند. اسپانیایی نیز برای شروع یک زبان رمنس است. اگر انگلیسی و فرانسوی می دانید، موقع شروع فرانسوی متوجه خواهید شد که بسیاری از کلمات را می دانید. بعلاوه، یادگیری قواعد دستور زبان که کابوس دانش آموزان فرانسه است را پشت سر گذاشته اید. و به محض اینکه فرانسوی را یاد بگیرید، قادر خواهید بود با میلیون ها نفر در سراسر اروپا، آفریقا و آمریکای شمالی که به عنوان زبان اول یا دوم فرانسوی را آموخته اند، ارتباط برقرار کنید.

آموزش زبان فرانسه


توصیه: ایده خوبی است که از ابتدای شروع فرانسوی تمرکز خود را بر مهارت شنیداری بگذارید. بعضی از صداها گیج کننده هستند و تلفظ از املای کلمه قابل حدس نیست. همین که مهارت شنیداری تان قوی شد، مسیر برایتان هموار خواهد شد.

آموزش زبان آنلاین تیکا در کلاس های خصوصی خود مجموعه ی کاملی از ویدئوهای آموزشی فرانسوی در اختیار شما قرار می دهد که به استفاده از آنها می توانید مهارت های مکالمه و شنیداری خود را با زبان اصلی بهبود بخشید.مدرسین تیکا از ویدئوهای دنیای واقعی مثل موزیک ویدئوها، تریلرهای فیلم، اخبار و گفتگوهای الهام بخش استفاده می کنند و آنها را به درس های شخصی تبدیل می سازند و به شما می آموزند چگونه با فیلم و سریال زبان خود را تقویت کنید . همچنین می توانید از آن برای یادگیری آلمانی یا روسی و البته یادگیری اسپانیایی در کنار هر کدام از زبان های فهرست زیر استفاده کنید.

زبان پرتغالی

البته که پرتغالی بسیار به اسپانیایی شباهت دارد. بسیاری از اسپانیایی زبانان حتی بدون آمادگی می توانند روزنامه پرتغالی بخوانند. با این وجود حدود 220 پرتغالی زبان در دنیا وجود دارند که به زبان خود مفتخرند. بسیاری از آنها به طرز قابل درکی دل خوشی از توریستهایی ندارند که تنها می توانند به زبان Porttunol (که اساساً اسپانیایی در پوشش پرتغالی است) صحبت کنند.

در حقیقت از آنجایی که پرتغالی به اندازه اسپانیایی و فرانسوی معروف نیست، تعداد اندکی از پرتغالی زبانان از خارجی هایی که در کشورشان حضور دارند انتظار قادر بودن به گفتن چند کلمه را دارند. به این معنی که اگر می توانید پرتغالی را خوب و درست صحبت کنید، آنها متوجه خواهند شد که برای درک فرهنگ و زبانشان زمان صرف کرده اید و قدردان هستند.

آموزش زبان پرتغالی با روش های نوین


توصیه: از آنجایی که پرتغالی بسیار به اسپانیایی شبیه است، اگر می خواهید که هر دو را یاد بگیرید، بهترین راه اشتباه نکردن آنها با هم این است که ابتدا به حد قابل قبولی در اسپانیایی برسید (مگر اینکه اول قصد رفتن به پرتغال را داشته باشید که در این صورت می توانید برعکس این روند را انجام دهید). به مغز خود دو تا سه سال زمان دهید تا اسپانیایی را کاملاً درک کند.

سپس، وقتی یادگیری پرتغالی را شروع کردید، از اسپانیایی به پرتغالی یا برعکس ترجمه کنید تا قواعد دو زبان را به صورت جداگانه به ذهن بسپارید.

 زبان های مشابه اسپانیایی: زبان آلمانی

بسیاری از مردم می گویند که دستور زبان آلمانی سخت است . در واقع، آلمانی فقط دستور زبان متفاوتی دارد. اگر تا به حال تجربه یادگیری اسپانیایی را داشته اید، آن تجربه به صورت کلی استفاده از وجه شرطی و قواعد جنسیت در دستور زبان را به شما آموخته است. این یک مزیت قابل توجه است. آلمانی کاملا جزو  زبان های مشابه اسپانیایی نیست. اما به درد بخور است.

عموماً کلمات روزمره آلمانی بیشتر به مکالمه زبان انگلیسی شباهت دارند تا اسپانیایی. مثلاً Buck بیشتر شبیه Book است تا Libro (معادل اسپانیایی آن). با این حال هر چه جلوتر می روید و لغات پیچیده تری را می آموزید، کلمات آلمانی بیشتر از ریشه لاتین می آیند که به شدت به اسپانیایی شبیه است. یک مثال: "to try" به اسپانیایی می شود "probar" و به آلمانی می شود "probieren". اگر آلمانی را بدانید، اسپانیایی و انگلیسی و تقریباً تمام زبان های Romance و Germanic برای شما واضح خواهند بود. می توانید هلندی را در طی تابستان و ایتالیایی را در طی چند هفته بیاموزید.

و اگرچه آلمانی زبان ها به خوب انگلیسی صحبت کردن میان زبان آموزان مشهورند، این موضوع از توقع جهانی بسیار فاصله دارد. حتی در شهرهای چند ملیتی نیز مردم از اینکه به زبان آنها صحبت کنید قدردانی می کنند و این موضوع درهای بسیاری را به روی شما باز خواهد کرد.

توصیه: یکی از بهترین منابع آنلاین برای شروع یادگیری زبان آلمانی، Deutsche Welle است. شما حتی برخی از محتوای آن را می توانید به زبان اسپانیایی پیدا کنید.

بهترین زبان بعد از اسپانیایی: زبان عربی

هیچ کدام از انواع زبان عربی هیچ گونه ارتباطی با انگلیسی یا اسپانیایی ندارند. یادگرفتن عربی قرار است که یک چالش باشد. اما اگر اسپانیایی می دانید، تعدادی ترفند بلد هستید. به لطف تأثیری که اعراب شمال آفریقا بر اسپانیا گذاشتند، اسپانیایی و عربی هر دو شامل لغات مشترکی می شوند و در کنار این ها یادگیری لغات جدید با اپلیکیشن فلش کارت زبان می تواند مسیر آموزش را برای شما راحت تر کند . شما هر گز نمی توانید یک غذا یا محل اقامت را به زبان اسپانیایی بدون استفاده از لغاتی که از عربی مشتق شده اند، توصیف کنید. کلماتی چون (azucar(sugar-شکر، (alfombre(carpet-فرش، (albahaca(basil-ریحان یا (naranja (orange- پرتقال.

امروزه یادگیری الفبای زبان عربی و تسلط بر این زبان به طور کامل در بسیاری از کشور ها مرسوم شده است . زبان عربی بخش بزرگی از خاورمیانه و شمال آفریقا را در بر می گیرد. و این بخش ها شامل میلیون ها نفر است که با صحبت کردن به زبان انگلیسی یا اسپانیایی راحت نیستند. بعلاوه، با عربی، اسپانیایی و انگلیسی شما رسماً نیمی از زبان های مورد استفاده در سازمان ملل را خواهید دانست.

توصیه: اسپانیایی زبانان هنگام یادگیری متن زیبای عربی می توانند با متن هایی به Aljamiado شروع کنند –که یک روش نوشتاری اسپانیایی با حروف الفبای عربی است.- اگر بتوانید متوجه شوید که یک متن به چه معناست، خیلی راحت تر به خواندن آن عادت خواهید کرد.

آموزش زبان آنلاین به کمک اساتید با تجربه

زبان اندونزیایی

اندونزیایی (و پسرعمویش مالزیایی) اولین یا دومین زبان میلیون ها نفر در جنوب آسیاست. و به دلیل پراکندگی جمعیت در دنیا، تعداد زیادی از افراد در سراسر دنیا از استرالیا تا هلند به این زبان صحبت می کنند. آیا تا به حال در مورد سواحل ماسه ای سفید بالی خیال بافی کرده اید؟ دانستن اندونزیایی به شما کمک خواهد کرد که باعث خوشحالی افراد محلی شوید و یک سفر فراموش نشدنی داشته باشید. درست است، اندونزیایی هم به اسپانیایی ارتباطی ندارد. با این حال، از آنجایی که مجمع الجزایر مالایی برای قرن ها اکثریت جمعیت مسلمان را در خود جای داده است، تعدادی کلمه عربی متداول در اسپانیایی را در اندونزایی نیز خواهید دید.

و دستور زبان و تلفظ درست زبان نیز از دید یک زبان اروپایی بسیار ساده هستند. زمان فعل و انواع حروف الفبا وجود ندارد. تنها چند شکل مختلف فعل را باید بیاموزید. افتخار مدام به لهجه اسپانیایی تان اینجا به کار می آید: تقریباً تمام صداهای زبان اندونزیایی در یکی از زبان های انگلیسی یا اسپانیایی پیدا می شوند.

توصیه: بزرگترین مانع به خاطر سپردن لغات ناآشنا خواهد بود. بهترین راه برای این موضوع این است که موقع شروع آرام آرام پیش بروید و مدام کلمات را مرور کنید تا کم کم به آنها طبیعت تازه ای ببخشید.و از روش های مدرن یادگیری لغات زبان جدید استفاده کنید . اما یک غافلگیری بزرگ هم وجود دارد. چرا که لغات پیشرفته اندونزیایی مکرراً از ریشه لاتین هستند و کمی به لغات انگلیسی و اسپانیایی شباهت دارند. جایزه ای برای حدس معنی کلمات ekonomi یا multikulturalisme وجود نخواهد داشت !

زبان روسی

یادگیری زبان روسی که یک چالش بزرگ برای هر زبان آموزی است.  زبان های مشابه اسپانیایی شامل زبان های اسلاوی نمی شوند. بین متن و دستور زبان هیچ کدام ساده تر نیستند. و البته اگرچه ولادی وستوک و مادرید عملاً در دو طرف مختلف کره زمین هستند، بخشی های از الفبای زبان روسی و گرامر این زبان بسیار شبیه به اسپانیایی است. 

مثلاً نحوه گفتن جمله "I like it." را در نظر بگیرید. در هر دو زبان روسی و اسپانیایی ساختار جمله "It pleases me" به کار برده می شود. کسی که اسپانیایی می داند، راحت تر می تواند صداهای روسی را یاد بگیرد. دوستان قدیمی شما ñ و rr باز هم مورد استفاده قرار می گیرند. روسی هم اصطلاحات سیاسی و علمی بسیاری را از لاتین وام گرفته است. و فرانسوی چند صد سال پیش علاقه زیادی به اشرافی گری روسی نشان می داد در نتیجه کمک دیگری برای اصلاحات مشتق شده از لاتین برای سطوح بالای جامعه و کالاهای فاخر نیز وجود دارد. روسی تا به امروز تقریباً توسط بیشتر بخش های آسیای مرکزی صحبت می شود. همچنین به طرز گسترده در بسیاری از قسمت های اروپای شرقی نیز فهمیده می شود.

آموزش زبان روسی


توصیه: با گوش کردن و خواندن زیاد آغاز کنید تا با نظم صداهای آشنا و الفبای سیریلیک آشنا شوید.

اگر یک زبان دیگر بعد از اسپانیایی آموختید، مطمئناً میانبرهایی مثل لغات مشترک یا ساختارهای دستوری مشابه میان دو زبان را کشف کرده اید.

اما مهمترین مزیت یادگرفتن هر زبان بعد از زبان دیگر دانستن چگونگی یادگیری است. و حفظ انگیزه در مسیر یادگیری به همین دلیل آموختن زبان سوم بسیار سریع تر از آنچه فکر می کنید رخ می دهد.

اما حتی اگر در حال یادگیری زبان دوم خود هستید، این مزیت را دارید که به صورت آگاهانه می توانید به انتخاب ها و گزینه های مورد نظر خود فکر کنید. پس چرا سطح توقع را بالا نبرده و از مزایای یادگیری چندین زبان مختلف بهره نبرید؟

 زبان های مشابه اسپانیایی

اگر برای شما سه سال زمان لازم بود تا بتوانید به زبان اسپانیایی مکالمه کنید، تعجب نخواهید کرد که طی مدت فقط 18 ماه در پرتغالی به همین سطح خواهید رسید. نه تنها می توانید به سرعت ویژگی های مرتبط هر زبان جدید با زبانی که می دانید را کشف کنید، بلکه اگر قبلاً زبان های دیگری را آموخته اید، خودتان را می شناسید و می دانید که استفاده از فلش کارت برای یادگیری زبان به کارتان نخواهد آمد. بنابراین فلش کارت ها را با فهرست لغات یا خواندن بیشتر جایگزین کنید. یا اگر مدت زمان زیادی طول می کشد تا تفاوت لهجه یا گویش زبان  بومی اسپانیایی عادت کنید، از ابتدا بر تقویت مهارت شنیداری خود تمرکز کنید.

هر زبان یا زبان هایی را که انتخاب می کنید، مسیر برایتان ساده و ساده تر خواهد شد.

یادگیری زبان های مختلف که هر کدام دارای مسیری سخت است و همواره نیاز به یک راهنما دارد دیگر در آموزش زبان آنلاین تیکا دغدغه نیست. آموزش زبان آنلاین تیکا به کمک برترین اساتید خود در بیش از 12 زبان روز دنیا همراه شما خواهد بود و در کلاس های خصوصی هدف شما را اولویت قرار می دهد و بهترین مسیر را پیش رویتان می آورد . این آموزش ها با اساتید با تجربه ی زبان و با روش های نوین لذت یاد گیری را در شما بیدار می کند .برای شروع زبان دلخواهتان وارد سایت تیکا شوید و یک جلسه آزمایشی رایگان مهمان ما باشید و از شیوه ی تدریس استاد های زبان لذت ببرید.

 

منبع :FluentU 

آموزش زبان آنلاین تیکا
بعد از اسپانیایی چه زبان هایی می توانیم یاد بگیریم؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات